Zobacz pełną wersję : Wymiana płynu sprzęgła - nie pobiera płynu ze zbiornika
Damiano1412
02-06-17, 21:39
Witam,
słuchajcie mam bardzo duży problem dzisiaj postanowiłem wymienić płyn sprzęgła tak więc wybrałem strzykawką płyn ze zbiorniczka i od razu zalałem do poziomu max nowy płyn po czym jedna osoba usiadła aby ruszać pedałem sprzęgła a ja odkręciłem odpowietrznik w wyprzęgliku i od razu zauważyłem coś dziwnego... nie pobiera płynu ze zbiorniczka! Pedał wpadł w podłogę i trzeba go odbijać ręcznie, a ta dźwigienka w wyprzęgliku nie porusza się! Co mogło się stać? Pomóżcie!
Jak pedał sprzęgła wpadł w podłogę to znaczy że zapowietrzyłeś układ. Tu masz wypis z instrukcji jak odpowietrzyć sprzęgło. Zwróć uwagę na punk w którym napisali o zablokowaniu sworznia sprzęgło tak aby nie pracował na początku odwietrzania.
•Założyć przewód na odpowietrznik , drugi koniec przewodu umieścić w pojemniku z płynem hamulcowym.
•Sprawdzić, czy w pompie sprzęgła jest dostateczna ilość płynu i powoli pompować pedałem sprzęgła aż z przewodu odpowietrzającego przestaną wydobywać się pęcherzyki powietrza.
•Całkowite usunięcie powietrza z układu może wymagać ograniczenia ruchu widełek wyciskowych za pomocą drewnianego klocka.
Osobiście sam to robiłem ale użyłem podobnego zestawu http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrzania-hamulcow-wysysarka-plynu-i6512435388.html niewymagana jest wtedy żadne pompowanie pedałem, więc wszystko można zrobić samemu.
Damiano1412
02-06-17, 22:52
Tylko że ten sworzeń taki przy wyprzęgniku nie chce wcale pracować. Tak ma być?
Deadline92
02-06-17, 23:29
Też chciałem wymienić płyn sprzęgła to mechanik mi powiedział żebym tego nie robił bo jest gorzej niż przed wymianą
Witam,
słuchajcie mam bardzo duży problem dzisiaj postanowiłem wymienić płyn sprzęgła tak więc wybrałem strzykawką płyn ze zbiorniczka i od razu zalałem do poziomu max nowy płyn po czym jedna osoba usiadła aby ruszać pedałem sprzęgła a ja odkręciłem odpowietrznik w wyprzęgliku i od razu zauważyłem coś dziwnego... nie pobiera płynu ze zbiorniczka! Pedał wpadł w podłogę i trzeba go odbijać ręcznie, a ta dźwigienka w wyprzęgliku nie porusza się! Co mogło się stać? Pomóżcie!
Pominąłeś jedną operację :cool:
Uwaga dla potomnych,podaję całą prawidłową i bezproblemową procedurę którą stosuje od dwudziestu lat przy wymianie płynu w układzie sprzęgła :) (żeby nie było zdziwienia, w czasie tej operacji wysprzęglik nie będzie pracował)
Odkręcamy zbiorniczek,wysysamy strzykawką stary płyn ,powoli dolewamy świeży do pełna, zdejmujemy gumowy kapturek z odpowietrznika na wysprzęgliku i zakładamy na niego przeźroczysty przewód a drugi koniec umieszczamy w pojemniku (butelka,słoik,itp) ,wciskamy i trzymamy pedał sprzęgła ,druga osoba luzuje odpowietrznik,gdy wypłynie płyn zakręcamy odpowietrznik i ręcznie podnosimy pedał sprzęgła co spowoduje pobranie do pompki świeżej porcji płynu ze zbiorniczka. Powtarzamy całą operację do całkowitego przepłukania układu ,pamiętając o dolewaniu świeżego do zbiorniczka aby nie dopuścić do zapowietrzenia. Cała filozofia i zero problemów.
Czasami trafia się auto z,,zapomnianym układem sprzęgła'' ;) po wyssaniu starego płynu w zbiorniczku jest taki syf że go demontuje ,ostrożnie zostawiając odpięty wężyk w pozycji pionowej (lustro płynu jest widoczne w końcówce przewodu)myję zbiorniczek,wycieram do sucha i montuje z powrotem,napełniam powoli świeżym płynem i reszta jak wyżej. Po kilkunastu tyś. km warto powtórzyć całą operację bo płyn w czasie pracy wypłucze resztę syfu z układu i w zbiorniczku czasami pojawia się ciemny płyn.
Damiano1412
04-06-17, 14:58
Otóż ja tak robilem i cały problem w tym że że zbiorniczka nie ubywa wcale płynu a pedał nie chce wracać nawet za 10 razem gdy odpowietrzam, wysprzeglik nie pracuje wcale, z odpowietrznika coś tam leci ale bardzo słabo, ja stawiam na to że padła pompa sprzęgła nie daje ona wcale ciśnienia, ale w sumie nie ma nigdzie wycieku.. ja już nie wiem nic z tego naprawdę.
U kolegi w innym aucie też mieliśmy problem z odpowietrzeniem tzw. sprzęgła.
Okazało się, że pompa sprzęgła była uszkodzona. Objaw taki sam, czyli nie pobierało
płynu z zbiorniczka. Po wymianie dosłownie minutka i układ był odpowietrzony.
W środku pompa ma tłoczek który jest przez "złączkę" dołączony do tego trzpienia,
który przykręcasz do pedału sprzęgła. W środku ta złączka się wyrobiła i tłoczek
nie pracuje, bo się rozłącza czyli nie cofa się, zostaje w miejscu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.