PDA

Zobacz pełną wersję : Koszt remontu silnika D15B7



Mrozu
29-05-17, 01:11
Witam, chciałbym zapytać jaki byłby przybliżony koszt remontu silnika D15B7. Czy opłaca się remontować? Czy lepiej kupić swap?
Honda pobiera około 1 litr oleju / 1000 km, czasam nawet więcej.
Do tego płyn chłodniczy ubywa w momentalnym tempie. Musze dolewać czasami raz na 2-3 dni płynu chłodniczego.
Trochę kopci.

zibo92
29-05-17, 01:14
Dojechać ją do końca i swap :D

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

przemo91524
29-05-17, 10:04
Swap na kolejny silnik do remontu?

raczas
29-05-17, 10:53
Remont totalnie nie opłacalny a swap loteria

Michał102
29-05-17, 14:16
Jak remont, to raczej we własnym zakresie (pewniejsza robota i dużo mniejszy koszt).
Swapujac na coś innego też z góry trzeba zakładać opcję remontu, bo 95% silników z palety to zajeżdżone trupy.

piotrek123
29-05-17, 23:25
Jak remont, to raczej we własnym zakresie (pewniejsza robota i dużo mniejszy koszt).
Swapujac na coś innego też z góry trzeba zakładać opcję remontu, bo 95% silników z palety to zajeżdżone trupy.

chyba że swapujesz na K to jeszcze znajdziesz zdrowe jednostki ale b czy d to loteria i generalnie najmniej wszystkie uszczelki do wymiany w najgorszym wypadku musisz rozbierać blok... Chyba że nie zależy tobie na rozwojowym silniku to d14 czy d13 spokojnie znajdziesz w dobrym stanie.

Mrozu
29-05-17, 23:31
Remont we własnym zakresie. hmm... osobiście nie wiem czy dałbym radę jeżeli nigdy wcześniej tego nie robiłem. Musiałbym raczej poprosić kogoś , najprędzej z forum kto zna temat i jest z okolic.
Swapy, tak jak mówicie nie wiadomo na co się trafi...
Możecie przybliżyć mi koszt remontu we własnym zakresie, z pomocą kogoś znajomego - a remont u mechanika ?

Swoją drogą, dodam, że olej , jeszcze w tej chwili potrafię przeboleć. Ale najbardziej zastanawia mnie ten płyn chłodniczy. Czy to zwiastuje uszczelkę pod głowicą na 99% ?

marcin001984
30-05-17, 01:29
Jak chodzi o płyn chłodniczy to ja bym obstawiał uszczelkę pod głowicą.
A koszt uszczelek, pierścieni, uszczelniaczy zaworowych, panewek, planowania głowicy + robocizna to ile wyniesie 2000-2500zł? Do tego nowy olej i filtr.

ClubX
30-05-17, 01:46
Jak dobrze się zrobi to wiesz co masz, ja kupowałem całe słupki i wszystko w niedługim czasie kwalifikowało sie do remontu..

przemo91524
30-05-17, 14:10
Przy okazji, moje d14a4 czerpie oleju dosyc sporo, kopcić zaczeło na niebiesko dosyc solidnie i mam pytanie pierscienie, uszczelniacze, i co jeszcze do tego? + robota, idąc najsztanszą drogą ile to bedzie kosztowalo oraz czy pobór oliwy się zmniejszy? Przebieg to niby 270k

DjAnonim
30-05-17, 20:42
Jak chodzi o płyn chłodniczy to ja bym obstawiał uszczelkę pod głowicą.
A koszt uszczelek, pierścieni, uszczelniaczy zaworowych, panewek, planowania głowicy + robocizna to ile wyniesie 2000-2500zł? Do tego nowy olej i filtr.


- uszczelniacze bodajze 3,5 za sztuke*16
- uszczelka 60-120
- pierscienie 190
- panewki 50-100
- planowanie glowicy 60
- olej 90
- filtr oleju 16-30

Według mnie nawet gdybys robil taka kapitalke to i tak oplacaloby sie, chociaż uważam, że wystarczy zmiana pierscieni i uszczelniaczy w sumie dolozysz panewki i bedzie wszystko. Jeżeli części wyniosą Cie 700zł - 800zł, to i tak wolałbym robić kapitalke niż swap. Z doświadczenia wiem, że lepiej naprawiać niż zmieniać silnik. Ja za kapitalke zapłaciłem bodajże 1,5k z częściami i uważam, że jest to lepsza opcja, bo wiesz co masz a nie jeździsz z kotem w worku.

raczas
30-05-17, 21:38
niestety tak pięknie to nie wygląda

Mrozu
31-05-17, 11:31
Mam do kupienia w okolicy D16Y7, dosyć niezła cena. Około 600 zł. Warto się zastanowić? Większość rzeczy z D15B7 mógłbym zostawić.
Silnik jest w samochodzie w tej chwili

przemo91524
31-05-17, 15:14
jak jest w samochodzie czemu nie

Mrozu
31-05-17, 15:22
Na co zwrócić szczególną uwagę, jak będe go oglądał?

qureku.
31-05-17, 15:38
niestety tak pięknie to nie wygląda

Dokładnie. Moim zdaniem albo robić remont całościowy od A do Z ( i nie bedzie to kosztowało 1,5 tys ) albo kupic swap

vipek
31-05-17, 15:50
Mam do kupienia w okolicy D16Y7, dosyć niezła cena. Około 600 zł. Warto się zastanowić? Większość rzeczy z D15B7 mógłbym zostawić.
Silnik jest w samochodzie w tej chwili

jak jest silnik w samochodzie to wykręć świece i zobacz czy nie są zaolejony, zdjąć dekiel i zobaczyć czy nie ma tam jakiegoś mułu, fajnie by było zmierzyć kompresje. Jak wszystko będzie OK, to nie bawiłbym sie w remonty

piotrek123
01-06-17, 00:37
Jak chodzi o płyn chłodniczy to ja bym obstawiał uszczelkę pod głowicą.
A koszt uszczelek, pierścieni, uszczelniaczy zaworowych, panewek, planowania głowicy + robocizna to ile wyniesie 2000-2500zł? Do tego nowy olej i filtr.

Myślę że nawet jak będzie brał części po taniości to z całym remontem się w tej kwocie nie zamknie... sama robocizna to od 1000+ a gdzie tu planowanie i cała reszta... A więc opcje 2 szukasz silnika najlepiej w aucie 1.3/1.4/1.5 wtedy możesz sobie obadać czy się nada. Opcja numer 2. "remont po kosztach" to znaczy zwalasz głowicę, michę wymieniasz, pierścienie, uszczelkę i tyle... Generalnie chyba szukał bym drugiego słupka bo jeżeli po zwaleniu michy okaże się że panewki nadają się na śmietnik to popłyniesz z kosztami. A kapitalny remont w warsztacie to myślę że minimum 3.5k pln... Mowa tu o wszystkich uszczelkach, obróbka głowicy i cała reszta aby to miało ręce i nogi. Druga sprawa "remont" to pojęcie względne więc coś czuje że zaraz ktoś napisze ze 3.5k to za dużo i przesadzam. :D

raczas
01-06-17, 08:57
według mnie wcale nie przesadzasz, 3,5k to dolna granica moim zdaniem

Szczur[R]
01-06-17, 10:49
Mam do kupienia w okolicy D16Y7, dosyć niezła cena. Około 600 zł. Warto się zastanowić?
Silnik jest w samochodzie w tej chwili
Spoko opcja w tej cenie


Większość rzeczy z D15B7 mógłbym zostawić.
To znaczy co mógłbyś zostawić ? u siebie masz obd1 a d16y7 jest na obd2b więc potrzebujesz z y7:
wiązkę silnikową, ECU + wyłączenie immobilizera, aparat zapłonowy i alternator, najlepiej cały kolektor dolotowy (mniej roboty, ewentualnie przerobić krokowca na IACV)

Alternatywnie możesz zostawić P06, wrzucić do niego podstawkę i mapę do y7, pozostając na obd1 - ale zwykły mechanik Ci tego nie ogarnie, co oznacza wydanie dodatkowych kilku stówek jeśli sam nie umiesz tego ogarnąć.

Skąd jesteś w ogóle ?

vipek
01-06-17, 10:49
ja tam pamiętam, że paprok w remont swojego D16 wywalił prawie 5k. Tyle, że po drodze tam było troche jazd i dodatkowych wydatków, które okazały sie zbyteczne

Szczur[R]
01-06-17, 10:51
według mnie wcale nie przesadzasz, 3,5k to dolna granica moim zdaniem

W D-serii zakładając że nie tulejujesz bloku bo to nie opłacalne, wychodzi około 1500zł dolna granica na zamiennikach

raczas
01-06-17, 14:47
wszystko zależy co mamy na mysli pisząc remont

siara87
01-06-17, 14:57
;2830510']Spoko opcja w tej cenie


To znaczy co mógłbyś zostawić ? u siebie masz obd1 a d16y7 jest na obd2b więc potrzebujesz z y7:
wiązkę silnikową, ECU + wyłączenie immobilizera, aparat zapłonowy i alternator, najlepiej cały kolektor dolotowy (mniej roboty, ewentualnie przerobić krokowca na IACV)

Alternatywnie możesz zostawić P06, wrzucić do niego podstawkę i mapę do y7, pozostając na obd1 - ale zwykły mechanik Ci tego nie ogarnie, co oznacza wydanie dodatkowych kilku stówek jeśli sam nie umiesz tego ogarnąć.

Skąd jesteś w ogóle ?

Nie pomyliles sie troche z tymi wiazkami? Przecuez smialo mozna do tego d16 pozakladac kolektory i osprzet od d15b7 i odpalic to na obd1 i p06

Szczur[R]
01-06-17, 15:09
Nie pomyliles sie troche z tymi wiazkami? Przecuez smialo mozna do tego d16 pozakladac kolektory i osprzet od d15b7 i odpalic to na obd1 i p06

Przecież to samo napisałem - przedostatni akapit.
Na mapie z b7 bym się nie odważył jeździć - blok jest wyższy, pasek 2 zęby dłuższy, aparat zapłonowy nieco się różni, koło rozrządu też inne - cholera wie jaki kąt wyprzedzenia zapłonu by wyszedł na tej mapie.

siara87
01-06-17, 16:39
Moj blad, cos zle doczytalem :p dalej prosciej bedzie wyslac komus kompa do wlutowania podstawki niz przekladac wiazki i zmieniac obd

kamil39
01-06-17, 17:16
Jesli tuleje są ok to mozna robiać samemu w miare tanio zrobic generalny remont,
jak tuleja jest jajowata/ zużyta to zrobienie nadwymiaru+ nowe tłoki itd to koszty są ogromne...

raczas
01-06-17, 18:09
amen myślę że temat wyczerpany ;)

Michał102
02-06-17, 10:57
ja tam pamiętam, że paprok w remont swojego D16 wywalił prawie 5k. Tyle, że po drodze tam było troche jazd i dodatkowych wydatków, które okazały sie zbyteczne

Wyszło ponad 5k, ale wliczamy w to cenę zakupu "wraka" do odbudowy.
Powinno to wyjść przynajmniej te 1200-1500 taniej, bo majster składający silnik źle diagnozował i nie potrzebnie wymieniał głowicę. Wystarczyło założyć odpowiednie wtryski i byłoby po temacie :p

Dlatego też napisałem, że remonty najlepiej robić we własnym zakresie lub oddawać do na prawdę zaufanych osób.
Zwykły mechanik ma na większość rzeczy wywalone... wymieni pierścionki, panewki (co bez pasowań jest mega loterią), uszczelki i wypad. Nie ma mowy o dokładnym czyszczeniu i starannym skręcaniu. Zesra się po 10kkm, to "użeraj się pan z tym sam".

Teraz mając takie doświadczenie, to chyba bym zakupił komplet potrzebnych narzędzi i zaczął dogłębnie studiować manuale, po czym sam się zabrał za składanie silnika. Wysra się, to przynajmniej wyciągnę z tego jakąś naukę, a jak się wysra po "fachowcu", to wyciągnę co najwyżej pukiel siwych kudłów z łepetyny i masę niepotrzebnego w****u :)

przemo91524
02-06-17, 19:59
Dokładnie, bardzo dobrze to ujałes