Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Samodiagnostyka klimatyzacji



Ledres
28-05-17, 20:27
Witam,
Nie wiem czy dobry dział...
Mam Civic VI gen z 2001. Odkąd zakupiłem autko non stop mam problemy z klimatyzacją. Przed każdym sezonem nabijam, a w okolicach września klima nagle przestaje chłodzić. Raz był wymieniany jakiś jeden przewód, drugim razem osuszacz był nieszczelny. Zdaje sobie sprawę z tego, że auto ma swoje lata, ale też bez przesady, żeby mi po niecałych 3 miesiącach świeżo nabijana klima przestawała działać. Mechanik ze mnie żaden więc na grube naprawy się raczej nie skuszę, ale chciałbym chociaż domowymi sposobami sprawdzić gdzie może być problem. W związku z tym mam do Was kilka pytań:

- Czy docelowy gaz jest barwiony czy ten barwnik jest używany tylko w momencie testowania szczelności? Słyszałem, że lampą UV można świecić i widać zielonkawy kolor, który jest dodawany do czynnika.
- Jeśli problemem byłaby sprężarka lub wentylator to mniej więcej jakie są koszty jego wymiany?
- No i ostatnie pytanie: czy tak bardzo ciężko jest samemu wymienić jakiś element instalacji A/C ? Mechanik ze mnie żaden, ale jeśli to byłaby kwestia wymiany jakiegoś wężyka lub wentylatora to myślę, że dałbym sobie radę.

Na co należy uważać przy ewentualnym demontażu pewnych elementów takiej instalacji? Lepiej bawić się samemu i trochę zaoszczędzić czy lepiej oddać do serwisu?

PlushaQ
29-05-17, 13:40
1. Kontrast jest dodawany do czynnika
2. Regeneracja kompresora o ile tego wymaga to koszt od 400-1000zł w zależności od tego co trzeba zrobić.
3. Nie jest to problemem. Ja pierwszy raz miałem do czynienia z klimą jak wymontowywałem komplet z dawcy i montowałem u siebie. Po drodze kilka problemów jak własnie kompresor, jedna nieszczelna rurka i wymiana skraplacza. Wszystko zrobione samemu "pod domem". No oczywiście nie mówię o nabijaniu, próżniowaniu układu i regeneracji kompresora.

Pamięta jednak - zanim coś zaczniesz rozkręcać, opróżnij układ z czynnika. Jak rozszczelnisz układ, kup nowy osuszacz i załóż go dopiero jako ostatni element układanki.

TommyH
31-05-17, 23:18
1. Test szczelności był robiony w serwisie? Bez tego dziwne że ktoś nabiją klimę gdyż teraz się zmieniły przepisy i każda ilość czynnika serwisy muszą starannie ewidencjować

Kup dobre klucze odpowiednio rozmiarowo do rurek , nie dokrecaj na hama , oringi przesmaruj resztką oleju z układu (jak zostanie w rurce lub gdzieś)