Zobacz pełną wersję : Sprężyny Eibach ProKit PROGRESYWNE - MONTAŻ
Mam pytanie do może bardziej doświadczonych, lub mądrzejszych lub każdego kto potrafi wytłumaczyć swój sposób rozumowania lub powie skąd ma takie info. Byle nie ze zdjęcia od googla.
Czy progresywne sprężyny typu np Eibach proKit montujemy zagęszczonymi zwojami do góry czy do dołu?
Mam swoje teorie i przemyślenia co do ich montażu i pracy w samochodzie, co mówi logika a co producent.
Przedstawię swoje zdanie ale najpierw chciałbym się dowiedzieć co forumowicze na ten temat powiedzą.
Szukałem takiej odpowiedzi na forum ale nie znalazłem odpowiedzi jasnej.
bochen.gfc
24-05-17, 20:42
Zagęszczonymi zwojami od dołu. Z resztą co za pytanie... Sprężyna musi usiąść na swoim miejscu dokładnie. Na dole jest wężej a na górze gdzie przychodzi czapka sprężyna jest szersza.
Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka
Dokładnie tak, zagęszczonymi zwojami od góry.
no widzę że zgodni jesteście :confused:
Wez springi i amory do reki, zobacz na fotke na dole, dokładniej zobacz co zaznaczyłem na niebiesko, i troche pomysl. Nie jest tak trudno. ;)
http://i63.tinypic.com/2cne1bo.jpg
z myśleniem nie mam problemu, jeśli coś jest jasne to nie pytam, amora nie miałem w ręce bo jest jeszcze w samochodzie, a springi kupiłem ale też jeszcze do mnie nie dotarły, dlatego pytam bo jest kilka opcji montażu wg fachowców w internecie.
Jeśli nie ma innej opcji montażu to fajnie, aczkolwiek niektóre sprężyny są zakończone z obu stron tak samo uskokiem zwoju i co wtedy? generalnie chodzi o regułę i zrozumienie części sprężyn zagęszczonej i rozrzedzonej zwojami, która miększa a która twardsza, która u góry a która na dole, która wchodzi w zespół nieresorowany a która w resorowany, czy pracuje dolna czy górna część sprężyny.
aczkolwiek niektóre sprężyny są zakończone z obu stron tak samo uskokiem zwoju i co wtedy?
Nie moga byc. Wtedy to albo były ciete, albo sa nieodpowiednie. Z jednej strony musza byc płaskie. Jak bedziesz miał rozkrecone to zobaczysz, prosta sprawa, tylko nie pomyl przod i tył.
I jeszcze jeden detal na ktory nikt nie zwraca uwagi, a jednak. Technicznie lewo/prawo wszystko jedno jak sie ich załozy, ale trzeba uwazac na napis z numerami (numery od homologacji drogowej), tak ze by był widoczny od zewnatrz. Chociaz w Polsce to i tak niewazne. :D
I jeszcze jeden detal na ktory nikt nie zwraca uwagi, a jednak. Technicznie lewo/prawo wszystko jedno jak sie ich załozy, ale trzeba uwazac na napis z numerami (numery od homologacji drogowej), tak ze by był widoczny od zewnatrz. Chociaz w Polsce to i tak niewazne. :D
A co gdy zmieniałem kolor sprężyn i numerów nie ma? :<
Nic, bo w Polsce nikt na to nie patrzy.
Nic, bo w Polsce nikt na to nie patrzy.
A poza granicami?
Zalezy, gdzie i jak. Auto masz na PL blachah, wiec nie powinno byc problemu, jak auto wyglada w miare normalnie, nie za głosno czy za nisko nikt nie bedzie patrzył. Ale naprzykład w Austri jest przepis, ze najnizszy punkt karoserii nie moze byc blizej niz 8cm do podłogi. :D Inaczej zabieraja zablice, nie wazne czy AUT, PL, CZ. :D
A nie masz nadrukowanych oznaczeń na springach ? U mnie na pro kicie są i logiczne ze zakładasz je tak żeby oznAczenia byli czytelne jak juz ktos wyżej napisal zazwyczaj zagęszczenie jest u gory
Serio sugerujecie montaz sprężyn nie tak, żeby pasowały zwojami w miejscu podparcia, tylko tak, żeby dało się przeczytać cyferki..?
No kurde markos oczywiscie ze w pierwszej kolejnosci sprezyna ma siedziec tak jak powinna, zle mnie zrozumiłes widocznie. Jeszcze raz napisze. Wiadomo, przednie na przod, tylnie na tył, tu nia ma co. Ale stronami lewo/prawo jest wszystko jedno i mozna je zamieniac, wiec mozna zwrocic uwage na to, zeby napisy był widoczne jak ktos chce.
Ale stronami lewo/prawo jest wszystko jedno i mozna je zamieniac, wiec mozna zwrocic uwage na to, zeby napisy był widoczne jak ktos chce.
Tutaj chodzi chyba o to, żeby napisy były i widocznie, i we właściwej pozycji, tj nie do góry nogami.
Podeprę się sprężynami H&R: jeśli są prawidłowo zamontowane (zagęszczonymi zwojami od góry), to napisy z oznaczeniem modelu można normalnie przeczytać, nie są do góry nogami. Jak ktoś po*******i i założy na odwrót (zagęszczonymi zwojami od dołu), to napisy mamy do góry nogami.
Eibach na swojej stronie jasno pisze, ze napisy są wyznacznikiem poprawnego montażu - w eibachu zwoje zagęszczone są u góry w takiej pozycji napisy nie są do góry nogami - firma, która produkuje własciwie od lat tylko sprezyny i ma bardzo duza renome chyba wie co zaleca....
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.