PDA

Zobacz pełną wersję : Specyfikacja oleju dla Civic X 1.5 turbo w Polsce?



valdigre
18-05-17, 09:29
Hej,

Zastanawiam się, czy w Polsce są te same zalecenia odnośnie oleju (w instrukcji auta) co w Irlandii.

Tutaj generalnie piszą, że należy lać 0w20 hondy, olej co się zwie type 2.0. Jeśli tego nie ma na stanie to można lać 5w30 albo 0w30 spełniający normy ACEA A3/B3 bądź A5/B5:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170518/3dfea79fd42f21858099b4d8baaf4341.png

Podejrzewam, że pewnie takie same zalecenia?

Ludzie w stanach piszą o czasem konkretnym rozrzedzeniu oleju w tym silniku po normalnych przebiegach (nawet > 5%). Człowiek chce bez spiny wkręcać na wysokie obroty, dlatego zastanawiam się, czy po fabrycznym nie lepiej wlać 0/5w30 kosztem większego zużycia paliwa a lepszej ochrony?

andkas
18-05-17, 23:11
Hej,

Zastanawiam się, czy w Polsce są te same zalecenia odnośnie oleju (w instrukcji auta) co w Irlandii.

Tutaj generalnie piszą, że należy lać 0w20 hondy, olej co się zwie type 2.0. Jeśli tego nie ma na stanie to można lać 5w30 albo 0w30 spełniający normy ACEA A3/B3 bądź A5/B5:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170518/3dfea79fd42f21858099b4d8baaf4341.png

Podejrzewam, że pewnie takie same zalecenia?

Ludzie w stanach piszą o czasem konkretnym rozrzedzeniu oleju w tym silniku po normalnych przebiegach (nawet > 5%). Człowiek chce bez spiny wkręcać na wysokie obroty, dlatego zastanawiam się, czy po fabrycznym nie lepiej wlać 0/5w30 kosztem większego zużycia paliwa a lepszej ochrony?

Będzie pewnie tak samo jak z silnikiem K20C1 w FK2R, dla którego Honda przewiduje tylko olej Honda 0W20 Type 2.0 Synthetic Technology pod groźbą utraty gwarancji. Dlatego ja właśnie leję wymieniony.

cosmo-pl
30-06-17, 13:50
Hej,

Zastanawiam się, czy w Polsce są te same zalecenia odnośnie oleju (w instrukcji auta) co w Irlandii.

Tutaj generalnie piszą, że należy lać 0w20 hondy, olej co się zwie type 2.0. Jeśli tego nie ma na stanie to można lać 5w30 albo 0w30 spełniający normy ACEA A3/B3 bądź A5/B5:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170518/3dfea79fd42f21858099b4d8baaf4341.png

Podejrzewam, że pewnie takie same zalecenia?

Ludzie w stanach piszą o czasem konkretnym rozrzedzeniu oleju w tym silniku po normalnych przebiegach (nawet > 5%). Człowiek chce bez spiny wkręcać na wysokie obroty, dlatego zastanawiam się, czy po fabrycznym nie lepiej wlać 0/5w30 kosztem większego zużycia paliwa a lepszej ochrony?

Masz napisane do czego przewidziano olej 0W20. Jest to jasno napisane w instrukcji. Te silniki niczym się nie różnią od poprzednich i tak samo jak w poprzednich, są dopuszczone oleje 0W30 i 5W30, nie tylko A5 i A1, co by sugerowało, że oleje 0W20 są jakieś nadzwyczajne dla tego silnika. Dopuszcza się też oleje A3 w lepkości 30, więc hths na poziomie nie niższym nic 3,5. Także lej co chcesz, 0W20 jak chcesz oszczędzić paliwo.

Kręcenie na obroty, nie psuje silnika, nawet na 0W20. Ja jeszcze nie widziałem instrukcji, gdzie by 0W20 był jedynym olejem wymaganym.

malinkie
08-08-17, 15:16
Ja w swoim 1,5T ostatnio wymieniłem olej na swój 5W40 A3,ale w serwisie powiedzieli, że sami zalewają 5W30 albo 5W40.

pako7
09-07-19, 21:46
A co powiecie o motul 300V 0w20 do k20c1 ??

andkas
10-07-19, 11:46
A co powiecie o motul 300V 0w20 do k20c1 ??

Wszystko zależy od tego jak jeździsz, ja leję 300V power 5W/30, ten akurat mogę polecić.