Zobacz pełną wersję : d15z8 śmierdzi niespalonym paliwem z wydechu
Witam. Opiszę co i jak po kolei bo tak będzie najlepiej.
Mój civic to eg8 ale motor jest z Mb3. Motor ma około 94 tys km w tym momencie. Sam motor wkładałem. Podpięte wszystko wraz z puszką podciśnień, z kontrolką Eco na liczniku (dorobiłem w wolne miejsce).
Od ponad roku mam problem i nie mogę dojść co może być nie tak.
-przewody paliwowe, bak, uszczelka od dekla pod tylną kanapą ok
-świece z ciepłotą 6 (tak jak mówi manual)
-zmieniony czujnik od wody (wiem, że takie objawy miał VW stąd wymieniłem czujnik wody w razie W)
-kable ok
-sonda zmieniona na NTK nową i bez różnicy, podmieniona na sondę z b7 i to samo, dzisiaj może podmienię jeszcze na sondę z prelude 2.0
-rozrząd, zapłon ustawiony na znaki
-wydech szczelny (zamontowałem na wcisk rurkę wypuszczoną 20cm poza auto i bez zmian - podniosę tylko szyberdach to śmierdzi w środku spalinami)
-po odpięciu wtyczki wczoraj od EVAP brak checka czy czegokolwiek (myślałem że się zaświeci ale zero reakcji)
Nie wiem czego się złapać... a samochód pali dużo... 420km -43l paliwa
Dawniej robiłem nim 780-820km na baku a dzisiaj ledwo 500km
Uprzedzając pytania - jeżdżę normalnie bez głupoty.
I kolejny motyw. Może mi ktoś wrzucić filmik jak działa u niego w angielce kontrolka Eco? Bo może komp czy coś się zepsuło? Może ona chodzi na 12v cały czas?
W sumie to tak matołowato chodzi... jakbym porównywał do d15z6 z żaby to tamten motor lepiej o niebo od mojego chodzi jeżeli chodzi o przyspieszenie bo kiedyś sprawdzałem przejeżdżając się coupe V gen z takim silnikiem.
Jak ktoś ma jakikolwiek pomysł to proszę o pomoc... o doradzenie bo nie ma jazdy a za mną wali spalinami jakby silnik gaźnikowy pod maską był z jakiegoś conajmniej poloneza...
bartek_levis
18-05-17, 13:08
zapłon prawidłowo ustawiony, moduł a aparacie może pada...
Katalizator sprawny ? Skoro śmierdzi spalinami to raczej w tym kierunku bym się rozglądał
Zapłon igła, ale moduł przy takim przebiegu? Jak puszczam nogę z gazu to czasami szarpnie jakby przerywało w dostawie paliwa ;)
Jak miałem katalizator to było jeszcze gorzej, kata wywaliłem, wsadziłem 4-2-1 z d16z6 (OEM). Kata z kolektorem mam nadal tylko tak jak mówię - to nic nie daje, jest jeszcze gorzej.
Skoro nie masz sprawnego katalizatora to będzie śmierdzieć spalinami - amen.
Problem z szarpaniem i spalaniem jest raczej z tym nie związany. Spróbuj podmienić aparat jeśli masz skąd pożyczyć.
Komp seryjny ? Jeśli tak to chyba miałeś drugą sondę za katalizatorem - co z nią zrobiłeś ?
bartek_levis
19-05-17, 14:59
w d15z8 jest jedna sonda
Silnik jak go wsadzałem miał 53 tys km. Śmierdzieć śmierdziało delikatnie od samego początku, więc kolektor z katem wymieniłem na kolektor z d16z6 bo stwierdziłem że może katalizator zapchany. Było "w miarę" dobrze ale problem zaczął się nasilać i pali jak smok od jakiegoś roku. Sonda jest jedna. Po zamontowaniu kolektora oryginalnego (wypłukany był chemią), problem ze śmierdzeniem nie znika, śmierdzi dodatkowo z kata jego swądem w pakiecie i wtedy dopiero jest meksyk...
Silnik jak go wsadzałem miał 53 tys km. Śmierdzieć śmierdziało delikatnie od samego początku, więc kolektor z katem wymieniłem na kolektor z d16z6 bo stwierdziłem że może katalizator zapchany. Było "w miarę" dobrze ale problem zaczął się nasilać i pali jak smok od jakiegoś roku. Sonda jest jedna. Po zamontowaniu kolektora oryginalnego (wypłukany był chemią), problem ze śmierdzeniem nie znika, śmierdzi dodatkowo z kata jego swądem w pakiecie i wtedy dopiero jest meksyk...
Ustalmy fakty - ze sprawnego katalizatora nic nie śmierdzi. Po rozgrzaniu.
Jeśli u Ciebie jest inaczej to kat jest pusty w środku, niesprawny, lub sam go zepsułeś płucząc (sic!).
Drugi fakt - silnik nie działa ani gorzej ani lepiej bez katalizatora.
Jeśli chcesz się pozbyć smrodu to zakładasz sprawny kat i finito.
Na kwestie spalania, proponuje zacząć od aparatu jeśli masz skąd pożyczyć. Dodatkowo zweryfikował bym poprawność ustawienia rozrządu i zapłonu - często warsztaty popełniają błędy. Przykładowo z zapłonem jest tak że manual każe ustawiać na x (12/14/16 zależnie od silnika) stopni, ale nie każdy wie że znak na kole pasowym jest zrobiony w tych x stopniach od GMP i należy ostawić opóźnienie lampy na 0 a nie na X.
Koło pasowe masz od z8 ? Komp też seria ?
Wtryskiwacze masz odpowiednie dla tego silnika/ecu? Komp seria? Jakie świece konkretnie masz włożone?
No więc opiszę po kolei.
Silnik kupiłem od znajomego z angola, którym przed wyjęciem się przejechałem więc nie wał... silnik miał 33101 mil czyli około 54tys km - nie chce mi się dokładnie przeliczać ;)
Silnik wsadziłem do mojej budy sam osobiście na luzie bez parcia na czas. Przerobiłem istalację, kilka razy sprzadziłem pinout czy jest wszystko ok. Komp jest seria P9L z immo, które też jest podpięte. Mam nawet zawór econo podpięte, kontrolkę eco na liczniku. Wszystko starałem się jak najbliżej serii zostawić.
Jak auto odpaliłem w 2014 roku chyba (jak dobrze pamiętam) to motor chodził idealnie, ale za mną śmierdziało czymś co przypominało zaparzone ciuchy lub śniętą rybę...
Wkurzony tym, że chyba kat zapchany wymieniłem cały kolektor na żeliwo (jak zwał tak zwał stop ale to żeliwo nie jest) z d16z6 (4-2-1). Problem teoretycznie śmierdzenia ustał.
Jako, iż jeżdżę systemem emeryta - chyba że mnie ktoś zdenerwuje to "ciut" szybciej nie zauważyłem dużego spalania. Do czasu aż w ubiegłym roku nie przyszło mi jechać do Szwecji... 420km i 43 litry paliwa... coś chyba jest nie tak....
Rozrząd, zapłon sprawdzany i jest ok, świece platyna NGK z ciepłotą 6 tak jak manual mówi (było 5 zainstalowane). Zero poprawy.
Dzisiaj tankowałem i przeliczyłem na szybko... 9,55/100km przy spokojnej jeździe... Coś jest nie tak.
Nic w silniku nie modzone prócz tego kolektora który zmieniłem z serii... Nic totalnie nic. Nie wiem czego się nawet tutaj złapać w tym temacie....
aaa skrzynia jest s20 z d15b2 ale to na śmierdzenie paliwem z wydechu nie ma nic wspólnego.
Mi tylko chodzi co może być powodem niespalania paliwa, bo skoro nim śmierdzi to go nie spala.
Wtryski są OEM 190ccm w d15z8 i nabyłem takie chyba z14 z idento pojemnością i z wtyczkami pasującymi do moich.
Dalej nie wiem już za co się zabrać do czytania... czy do wartości map sensora, zaworu Evap, zaworu Econo czy czegoś innego...
Nie spodziewam się demona szybkości czy auta do zawodów... ale to gorzej jedzie jak d15z6 a i gorzej niż żaba z d16b2... także cosik tutaj jest nie teges...
Jak coś potrzebujecie jeszcze to piszcie to napiszę co tam jest... z aparatem może być ciężko na podmianę bo takiego motora nie ma nikt raczej w okolicy...
Dalej nie wiem już za co się zabrać do czytania... czy do wartości map sensora, zaworu Evap, zaworu Econo czy czegoś innego...
Był na forum rosyjski program odczytujący wartości czujników z obd - wystarczy jakiś konwerter ttl do USB nabyć i można laptopem na bieżąco podglądać. Może złapał byś jakiś punkt zaczepienia.
ak coś potrzebujecie jeszcze to piszcie to napiszę co tam jest... z aparatem może być ciężko na podmianę bo takiego motora nie ma nikt raczej w okolicy...
aparat jakikolwiek podchodzi byle miał te same wtyczki - w sumie to masz dwa rodzaje w D-serii
Co w ogóle odpowiada najbardziej w spalaniu? Jak sprawdzić czy zawór działa od Vtec'a? Jak sprawdzić zawór econo? Może on jest zacięty czy uszkodzony? Nie mam pomysłów już na to :(
Co w ogóle odpowiada najbardziej w spalaniu? Jak sprawdzić czy zawór działa od Vtec'a? Jak sprawdzić zawór econo? Może on jest zacięty czy uszkodzony? Nie mam pomysłów już na to :(
Na wszystkie te pytania najszybciej odpowie Ci ruski program z forum.
Może ktoś poratuje linkiem ?
Za kablami patrzyłem na necie i u mnie jest wtyczka dwu pinowa do samodiagnostyki i 4 czy pięcio pinowa (wiem, ze dziwna bo nie ma jak podpiąć) gdzie były wpięte kable do Airbag i dwa te same co do samodiagnostyki.
Także trzypinowej wtyczki nie miałem jak swapa robiłem - nie widziałem tam nic takiego bo kiedyś już szukałem czy się nie zawieruszyła czasem.
Za kablami patrzyłem na necie i u mnie jest wtyczka dwu pinowa do samodiagnostyki i 4 czy pięcio pinowa (wiem, ze dziwna bo nie ma jak podpiąć) gdzie były wpięte kable do Airbag i dwa te same co do samodiagnostyki.
Także trzypinowej wtyczki nie miałem jak swapa robiłem - nie widziałem tam nic takiego bo kiedyś już szukałem czy się nie zawieruszyła czasem.
konwerter TTL podłączasz w 5pin (CN2) gniazdo na płycie ECU - najpierw musisz je tam wlutować, bo seryjnie jest na nie zostawione tylko puste miejsce,
lub w gniazdo OBD jeśli Twoje auto/instalacja jest w takie gniazdo wyposażona (modele '99 miały na pewno).
Nie jest bo ta angielka tego nie posiadała. Ok czyli jest punkt zaczepienia już.
Komp wygląda jak z fabryki, bo wczoraj go wyjąłem i sprawdziłem czy nic na nim nie jest upalone.
Zastanawiam się, czy czujnik na rurze dolotowej nie jest padnięty. Może on robi złą robotę i dlatego tyle pali?
A po co ruski program jak sygnały z sondy lambda i MAP wchodzą na komputer? Są to sygnały napięciowe. Tylko nie pamiętam z jakiego zakresu, ale na pewno nie więcej niż 5V.
A po co ruski program jak sygnały z sondy lambda i MAP wchodzą na komputer? Są to sygnały napięciowe.
Po to żeby monitorować je na żywo, na uruchomionym silniku. Bez odłączania czujników. Jadąc sobie do pracy na przykład. Żeby mieć wykresy narysowane i nie zastanawiać się:
Tylko nie pamiętam z jakiego zakresu, ale na pewno nie więcej niż 5V.
Sprawdzę jeszcze regulator ciśnienia paliwa... może on odwala manianę. A jak nie to wlutowywuję te wtyczki i spinam ttl i sprawdzę wtedy. Tylko w razie W nazwę programu mi pasuje tego ruskiego jeżeli by się okazało, że podmiana regulatora ciśnienia paliwa nie zmieniła nic w moim problemie...
;2828526]Po to żeby monitorować je na żywo, na uruchomionym silniku.No właśnie o tym mówię. Ja tak podłączyłem MAP i lambdę do UKP i na żywo podczas jazdy można obserwować. :D
No właśnie o tym mówię. Ja tak podłączyłem MAP i lambdę do UKP i na żywo podczas jazdy można obserwować. :D
czy xman wspomniał gdzieś że ma UKP ?
czy zakup UKP będzie tańszy niż TTL + darmowa aplikacja ?
czy UKP pokaże jednocześnie oba czujniki temperatury, otwarcia przepustnicy, MAP, kąt zapłonu, załączenie vtec - w czasie rzeczywistym i narysuje wykres ?
Wydaje mi się, że w tym silniku są dwie sondy Lambda tj. 1 regulacyjna i 2 diagnostyczna.
Może u Ciebie ktoś próbował oszukać tą sondę diagnostyczną i usuną wtyczkę?
EDIT.
W sprawie D15Z8 to rzeczywiście nie ma sondy diagnostycznej.
Wychodzi na to ze jest niewłaściwy skład spalin. Czyli któryś element odpowiedzialny
za kontrolę czystości spalin.
czy xman wspomniał gdzieś że ma UKP ?Nie.
czy zakup UKP będzie tańszy niż TTL + darmowa aplikacja ?Nie.
czy UKP pokaże jednocześnie oba czujniki temperatury, otwarcia przepustnicy, MAP, kąt zapłonu, załączenie vtec - w czasie rzeczywistym i narysuje wykres ?Jednocześnie nie.
Coś jeszcze chcesz wiedzieć?
Coś jeszcze chcesz wiedzieć?
Tak - po co więc robisz zamęt pisząc o UKP ?
Chłopaki... nazwoziłem wczoraj gratów na podmianę...
Wymieniłem regulator ciśnienia paliwa i zero poprawy, wymieniłem IAT i zero poprawy (mój troszkę był zabrudzony). Dzisiaj spróbuję kolejną sondę zamontować i sprawdzę świece.
Jedynie co zauważyłem to (wstyd się przyznać ale chyba lepsze jak Janmor) że mam zamontowane kable Bosch i na drugim cylindrze od rozrządu fajka wyskoczyła więc nie wiem czy od wstrząsów czy czegoś tam.
Zaznaczam, że wiązkę dostałem kompletną do auta, robiłem ją sam (tzn odwracałem bo to anglik był). Silnik miał przejechane 33101 mil czyli jakieś tam 54tkm w momencie wsadzenia u mnie do ramy. Wszystko ale to wszystko było do tego silnika. Jedynie co mnie zastanawia to Evap. Jak go wypnę to check się nie zaświeca a chyba powinien? Bynajmniej tak mi się wydaje.
Na grodzi mam zawór econo bo chyba on tak był zainstalowany.
Powoli rozkładam ręce bo to musi być jakaś pierdoła a nawet byłem skłonny odpalić to na P06 i jeździć bez econo ale mam złącze do kompa SFI czy jak to się mówi i nie ma jak normalnie tego podpiąć (musiałbym piłować górne wargi we wtyczce A).
Tematu szukałem po google i ludzie mieli problemy ze spalaniem ale nie znalazłem żadnego punktu zaczepienie bo większość to modyfikowane silniki.
Bez porządnej diagnostyki, możesz pół silnika jeszcze wymienić i nadal problemu nie znajdziesz. Od dupy strony się do tego zabierasz.
Tak - po co więc robisz zamęt pisząc o UKP ?
Idąc Twoim tokiem rozumowania po co piszesz o TTL? Przecież autor tematu także go nie posiada.
Aleś się uczepił tego UKP. Napisałem, że jest możliwość odczytu bezpośrednio z czujników w trakcie jazdy i to bez ich odłączania. Nie musi tego robić UKP. Jak ktoś nie ma oscyloskopu to może nawet zwykłym woltomierzem popatrzeć i sprawdzić chociaż czy to napięcie jest i czy zmienia się w zakresie przewidzianym w manualu.
Jest to na pewno bezpieczniejsze i łatwiejsze niż ruski program który polecasz. Gdzie trzeba bawić się z lutowaniem konwertera TTL do płyty głównej komputera silnika. Jakby tego było mało polecasz coś, czego sam nie masz. Na dodatek nawet nie podajesz linka, tylko pytasz czy ktoś ma.
Na koniec, dodam że nie kwestionuje rosyjskich elektroników, bo chłopaki mocno dają radę.
Idąc Twoim tokiem rozumowania po co piszesz o TTL? Przecież autor tematu także go nie posiada.
Bezpośrednio w celu pomocy w zdiagnozowaniu problemu jaki ma autor tematu.
Aleś się uczepił tego UKP. Napisałem, że jest możliwość odczytu bezpośrednio z czujników w trakcie jazdy i to bez ich odłączania. Nie musi tego robić UKP.
W takim razie co to wnosi do wątku w którym piszesz ? Przestań trolować
Jest to na pewno bezpieczniejsze i łatwiejsze niż ruski program który polecasz
Bzdura. Do UKP musisz najpierw podpiąć wszystkie wejścia żeby cokolwiek monitorował. Konwerter TTL to 3 pinowe gniazdo, wstawiasz bez naruszania oryginalnej wiązki. Łatwiej, szybciej, bezpieczniej, taniej i skuteczniej.
Jakby tego było mało polecasz coś, czego sam nie masz.
Polecam coś czego sam użyłem mając problemy i co mi pomogło w ich rozwiązaniu.
Na dodatek nawet nie podajesz linka, tylko pytasz czy ktoś ma.
Serio ? Aż tak jesteś leniwy ?
Forum -> Elektryka -> szukaj
następnie wpisujesz słowo "ruski" i UWAGA - pierwszy wynik od góry...
Bezpośrednio w celu pomocy w zdiagnozowaniu problemu jaki ma autor tematu.Uznajesz że tylko Twój sposób jest jedynie słuszny?
W takim razie co to wnosi do wątku w którym piszesz ? Przestań trolować Wnosi metodę sprawdzoną przeze mnie. Więc kto tu trolluje?
Bzdura. Do UKP musisz najpierw podpiąć wszystkie wejścia żeby cokolwiek monitorował. Widziałeś kiedyś UKP? Śmiem wątpić.
Konwerter TTL to 3 pinowe gniazdo, wstawiasz bez naruszania oryginalnej wiązki. Łatwiej, szybciej, bezpieczniej, taniej i skuteczniej.Łatwiej? Uważasz, że każdy zna się na elektronice. To dopiero jest bzdurne myślenie.
Polecam coś czego sam użyłem mając problemy i co mi pomogło w ich rozwiązaniu.To opisz dokładnie co i jak. A nie odsyłasz do ruskiego forum. I czepiasz się jak ktoś da inną metodę diagnostyki.
Serio ? Aż tak jesteś leniwy ?
Forum -> Elektryka -> szukaj
następnie wpisujesz słowo "ruski" i UWAGA - pierwszy wynik od góry...To dlaczego od razu nie podasz tylko uczepiłeś się i z uporem maniaka próbujesz udowodnić wyższość swojej racji nad innymi? Masz jakiś kompleks? Za duże ego?
Jak ja nie trawie takich typów- internetowych napinaczy co uważają, że wszystkie rozumy pozjadali.
W związku z tym jak prowadzisz dyskusję od teraz będę ignorował Twoje wpisy.
Stanisław Jerzy Lec mawiał:
Nigdy nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Możliwe przyczyny wg. fachowców
niewłaść. skł. spalin
- 1 ukł. kontr. czystości spalin - kataliztor, ster.oparami paliwa EVAP
- 2 czujnik MAP
- 3 Lambda 1/Lambda 2
Rozumiem, że jedyne objawy to to wys. spalanie i "swąd"?
Koledzy pow. nie potrzebnie skłóceni.
Sonda lambda pewnie już nie reaguje tak szybko jak nowa. Warto to sprawdzić. Jakby była całkowicie uszkodzona to byś miał "check engine".
Czujnik MAP i EVAP według mojej oceny najmniej prawdopodobne.
Przychodzi mi jeszcze do głowy w inną stronę spojrzeć. Może listwa wtryskowa leje za dużo paliwka...?
Wnosi metodę sprawdzoną przeze mnie. Więc kto tu trolluje?
Nieprzydatną gdyż:
-droższą
-mniej skuteczną
-bardziej skomplikowaną
niż metoda już wcześniej zaproponowana.
Widziałeś kiedyś UKP? Śmiem wątpić.
Na jakiej podstawie tak "śmiesz" ? To nie śmiej, bo się ośmieszasz :)
Łatwiej? Uważasz, że każdy zna się na elektronice. To dopiero jest bzdurne myślenie.
Jakiej elektronice ? Jeśli lutowanie 3 pinów to dla Ciebie już elektronika, dziwi mnie jak udało Ci się uruchomić UKP.
To opisz dokładnie co i jak. A nie odsyłasz do ruskiego forum. I czepiasz się jak ktoś da inną metodę diagnostyki.
Wskaż w którym miejscu odsyłam do ruskiego forum. Sam się już motasz w swojej głupocie ?
Jak ja nie trawie takich typów- internetowych napinaczy co uważają, że wszystkie rozumy pozjadali.
Musisz się zatem strasznie sobą brzydzić :)
Nie dość że trolujesz to nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.
Stanisław Jerzy Lec mawiał:
Nigdy nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
W tym przypadku bardziej widzę to tak że sprowadziłeś mnie do swojego poziomu i pobiłeś doświadczeniem :)
Sonda lambda pewnie już nie reaguje tak szybko jak nowa. Warto to sprawdzić. Jakby była całkowicie uszkodzona to byś miał "check engine".
Czujnik MAP i EVAP według mojej oceny najmniej prawdopodobne.
Przychodzi mi jeszcze do głowy w inną stronę spojrzeć. Może listwa wtryskowa leje za dużo paliwka...?
Listwa nie leje tylko wtryski. Dobrze gdybyś wykręcił świece i sprawdził ich stan - powinny wyglądać tak samo. Jeśli któraś będzie bardziej czarna, to by sugerowało problem z danym wtryskiwaczem lub iskrą. Warto sprawdzić, chwila roboty a koszt zerowy.
bartek_levis
25-05-17, 17:55
Możliwe przyczyny wg. fachowców
niewłaść. skł. spalin
- 1 ukł. kontr. czystości spalin - kataliztor, ster.oparami paliwa EVAP
- 2 czujnik MAP
- 3 Lambda 1/Lambda 2
Rozumiem, że jedyne objawy to to wys. spalanie i "swąd"?
Koledzy pow. nie potrzebnie skłóceni.
W z8 jest jedna sonda
W z8 jest jedna sonda
Rzeczywiście jest tak jak piszesz.
Punkt 1 nie powoduje zapalenie sie kontrolki "check engine", na tomias 2 i 3 tak.
Zamontowałem z d14 sondę Boscha. Dzisiaj tankuję po korek auto i testy. Wydaje mi się, że smród zniknął...
Dla mnie to jest dziwne.
Wtryski już zmieniałem, regulator tak samo, czujnik ciśnienia paliwa tak samo, IAT tak samo. Dwa dni temu czwartą sondę zamontowałem i tak jakby smród zniknął.
A czy jest w ogóle opcja, że np ktoś we fabryce / na serwisie zamieszał z kablami do sondy i był takowy problem? Tzn nie masy tylko pomylenie grzałki z sygnałem do kompa? I dlatego auto tak dużo paliło a check nie świecił? Czy Ecu mogło nie widzieć błędu? Jest taka opcja?
Była dzisiaj jazda testowa.
Na spokojnej jeździe typowo emeryckiej jest ok. Na 5 biegu, na klimie przy jeździe 120km/h i dodaniu gazu auto przyspiesza ale zaświeca się check.
Przy agresywnej jeździe - przy dociągnięciu 2 wysoko (ponad 6,5tys) zapala się check.
Sonda zmieniona z d14a7 chyba firmy Bosch (gruba).
Ma ktoś pomysły jakieś?
Bo ta listwa wtryskowa to sam metal chyba nie ma nic do tego tylko wtryski jak dobrze i logicznie myślę. Bo listwę jako tako mam tak samo.
Filtr paliwa też zmieniony bo zapomniałem tego napisać chyba (tydzień temu zmieniony).
Dostałeś już odpowiedź - zrób porządną diagnostykę, odczytaj kody błędów. Możesz jeszcze pół silnika wymienić jak masz na to hajs i czas.
Check nie wyświetla nic.
Napisz proszę gdzie co dokładnie mam wlutować, pod które piny podpiąć ttl i jakim programem z laptopa a jestem myślę w stanie to w przeciągu kilku dni ogarnąć.
Check nie wyświetla nic.
a pisałeś że
zapala się check.
Więc najpierw to wyjaśnij. Jeśli zapala się check to robisz samodiagnostykę i sprawdzasz jakie błędy są. Jeśli podczas samodiagnostyki nie miga błędów to:
- mostkujesz niewłaściwe piny
- uszkodzony ECU
- spieprzona wiązka
Jak to ogarniesz to dopiero się weź za datalog, wszystko już było opisane w tym wątku http://civicklub.pl/forum/showthread.php?179761-Datalogging-d14a3-ECU-P3X
Po zmianie sondy mojej na sondę znajomego z d14a7 (sonda Bosch) przy dodaniu gazu od 120 km/h wzwyż gwałtownie na 5 biegu zapala się check. Przy ostrym przyspieszaniu na 2 biegu przy 6,5rpm wywala checka. Po zgaszeniu i zapaleniu samochodu check gaśnie i jest jak gdyby nigdy nic.
Więc nie mam jak zrobić samodiagnostyki, bo nic się nie wyświetla.
Wiązka jestem na 99% pewny, że jest ok bo sam to robiłem (obrót o 180*). Jak nie był jakiś sensor podpięty (np sonda) to check świecił.
Zastanawiałem się nad ecu tylko pasowałoby mi podać jakieś info o wycięciu immo, bo obd2 jestem w stanie wyciąć ale z obd1 czy sfi jak kto woli nie wiem. Próbowałem podpinać kompa z d14 z idento konektorami ale immo nie puściło.
Mój komp Ci nie puścił bo mam to całe SFII, inne rozpinowanie we wtyczce A, a Immo tylko dowalił. Podobny problem z sondą miałem nie dawno jak się jej przywaliło to wywalało checka, ale się samo uspokoiło.
Jedynie to sprawdzić spalanie to po weekendzie mogę przepiąć wtyczkę na obd1 i podpiąć p06 i na nim jeździć bez econo. Sprawdzić wtedy spalanie.
Zapomniałem napisać, że po zmianie sondy nie śmierdziało z wydechu aczkolwiek zaczęło deliktatnie od nowa. Zrobiłem chyba 130 Mil i zostało ciut więcej niż połowa baku ;/
Po zgaszeniu i zapaleniu samochodu check gaśnie i jest jak gdyby nigdy nic.
Więc nie mam jak zrobić samodiagnostyki, bo nic się nie wyświetla.
Przecież błędy są w pamięci i można je wywołać, chyba że masz spalony bezpiecznik backup.
Próbowałem podpinać kompa z d14
Komp ma być z mapami od Twojego silnika a nie od d14 czy innego... Co masz zamiar w ten sposób sprawdzić ?
Więc nie mam jak zrobić samodiagnostyki, bo nic się nie wyświetla.
Nie ma takiej opcji. W takim razie masz popieprzone coś we wiązce lub uszkodzonego kompa, ewentualnie brak zasilania na kompa podtrzymującego pamięć.
ok jutro postaram się sprawdzić błędy. Nie mam zdolności ale może uda mi się nagrać to telefonem... bynajmniej nigdy mi się nie udało błędów wywołać, które znikły po zwarciu złącza i wyświetleniu kodów błyskowych na desce.
Nie miałem możliwości sprawdzić błędów (brak czasu)... Wyjeździłem dzisiaj prawie do końca bak... 250 Mil (ok 405-410km) na baku. Powiedzmy, że do "zera" jest jeszcze z 5-8 litrów więc powiedzmy że do 430km dobiję choć wątpię.
Po niedzieli mam nadzieję, że znajdę chwilę, aby się wlutować w układ i odczytać parametry. Zabieram się na temat podrzucony w linku... Mam nadzieję, że ogarnę wszystko i niebawem mój problem się rozwiąże, bo robić na paliwo to trochu nie bardzo mi się chce...
Odgrzebuję temat. wymiana kolejnej sondy pomogła tylko na 1 dzień. Po nim znowu śmierdzi paliwem.
Potrzebuję pinout tej wtyczki 5cio pinowej do diagnostyki lub 3 pinowej obd1 bo w manualu nie znalazłem (lub niedopatrzyłem).
Ogarnę sobie wtyczki jak mają być i jeżeli się da podpiąć w 3pinową (o ile się da) to spróbuję przez nią a jak nie to ogarniam tą 5cio pinową i do niej podpinam to co trzeba czyli ttl itd itd.
I kolejne pytanie czy w d15z8 wtyczka diagnostyczna jest żółta ta 5cio pinowa? Czy to jest złącze np do Airbag?
(pytam bo nie pamiętam - przekładka była robiona 4 lata temu)
Nie wiem czy auto data pokazuje dobrze ale...
złącze diagnostyczne, które można podpiąć do kompa:
złącze trzy pinowe:
1 brown/black (wnioskuję, ze masa)
2 white/red (bezpiecznik 7,5A -> bateria +)
3 light blue (złącze c8 w kompie)
Jedynie czego nie mam to tego złącza 5cio pinowego. Gdyby ktoś podesłał rozpiskę to złącze bym ogarnął i pokupił to co potrzeba do podpięcia. Przynajmniej przyda się później rozpiska dla potomnych.
I kolejne pytanie czy w d15z8 wtyczka diagnostyczna jest żółta ta 5cio pinowa? Czy to jest złącze np do Airbag?
(pytam bo nie pamiętam - przekładka była robiona 4 lata temu)
wtyczka powinna być 2pin z tym że jak robiłeś swapa to może być różnie z jej działaniem. Weź pinout swojego obd i zmostkuj kawałkiem przewodu/drutu bezpośrednio przy kompie, tylko sprawdź 2x czy właściwe piny zwierasz
Tu masz pokazane złącze doagnostyczne do wymigania kodów
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic921241.html
Tu masz rozpisane sygnały w gnieździe CN2 w ECU do dataloga
http://grafixautozine.pl/2014/01/01/logowanie-obd1-crome-na-smarphonie-z-androidem-via-bluetooth/
bo już w sumie to nie wiem którego złącza teraz szukasz
2pin to ja mam i działa bo jej nie dotykałem ani przewodów.
Pokazało błąd nr1 bo kiedyś mi checka wywaliło więc sprawdziłem. Dzisiaj podpiąłem sondę w sumie nową Ntk którą kupiłem kiedyś tam. Auto na klimie i bez klimy jedzie w miarę żwawo. 2 i 3 odcięte na klimie i bez klimy, checka nie wywala. Jest ciepłe powietrze z wydechu, smrodu paliwa nie czuć. Będę miał dzisiaj chyba okazję przetestować co i jak to dam znać.
A co do kabli do diagnostyki to chodzi mi o to...
Honda miała 3 pinową wtyczkę do diagnostyki, którą mogłeś podpiąć sobie do luncha/kompa i zdiagnozować błędy. To by mi spasiło (pinout).
Była również ta do tego ruskiego programu co się nadda wtyczka 5cio pinowa (DLC). O jej pinout też mi chodzi.
Bo mam wtyczkę 5cio pinową obok tej dwu pinowej tyle, że 2pinowa jest niebieska czyli taka jak ma być a 5cio pinowa jest żółta. Jeżeli dobrze pamiętam to do niej szły kable z Airbag ale nie jestem pewny. Jeżeli da się jakoś kable dociągnąć do wtyczki 5cio pinowej to wolę bardziej niż lutowanie w kompie.
Stąd chodzi mi o pinouty wtyczek DLC 3 i 5 pinów.
Wtyczka 5pin ta obok 2pin do niczego Ci się nie przyda.
Musisz wykorzystać 5pin (CN2) w kompie lub złącze obd (ISO). Nie każda wiązka miała obd (ISO), niektóre miały złącze 3pin takie
https://pl.aliexpress.com/store/product/For-Honda-3pin-OBD1-Adapter-OBD2-OBDII-for-Honda-3-pin-to-16-pin-Connector/1181908_1725124674.html
Ruski program działa na 5pin (CN2) oraz odb (ISO) - w obu przypadkach za pośrednictwem konwertera TTL-RS323, na 3pin nie miałem okazji testować więc nie wiem.
Odkopię temat.
Obstawiam MAP sensor.
Wystarczy nieszczelność oringu tegoż czujnika i zaczyna wzbogacać mieszankę i palić jak smok.
Dla niedowierzających polecam wykręcić MAP, zapalić silnik :)
Kopci jak diesel ;)
A ja dodam od siebie, bo miałem chwilę się pobawić z miernikiem...
TPS wyjęty, wygląda jak nowy, zamontowany, ustwiony - komp zresetowany
Sonda założona ta co z nią silnik kupiłem, działa poprawnie
Map sensor wyczyszczony zamontowany, oring zmieniony na nowy
Przepustnica wyjęta, wymyta zamontowana ( w sumie to nie było zbytnio co czyścić
silnik krokowy wyjęty, nierozebrany, wymyte sitko i wydmuchany
Zmieniłem zawór EVAP, który miał utrąconą główkę.
Po każdej czynności sprawdzałem czy są zmiany i nie było nic, śmierdziało dalej oczywiście na rozgrzanym silniku.
Po wymianie zaworu EVAP i resecie kompa przestało śmierdzieć.
Dla pewności zamówię ten konwerter na bluetooth i sprawdzę jak będzie możliwość czy wszystko jest ok.
Pytanie tylko czy lepszy na usb czy lepszy na bluetooth?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.