PDA

Zobacz pełną wersję : Civic Ep2 Problem z temperatura



mattowy
09-05-17, 17:46
witam, oddalem dziewczynie swoja epke z silnikiem d16v1. Wszystko bylo ok dopoki nie zalozyla instalacji LPG. Po jakims czasie uzytkowania samochodu zaczely sie problemy z temperatura silnika. Samochod w trasie na autostradzie trzymal temperatura troche ponizej polowy czyli elegancko ale gdy juz dziewczyna postala w korku to temperatura rosla do 3/4. Po otwarciu maski okazalo sie ze jest wyciek z weza ktory dosztukowal gazownik przy zakladaniu reduktora lpg, dokrecilem wiec opaske bo byla luzna, dolalem plynu i szczesliwy zamknelem maske, myslac ze problem mam z glowy. Problem jednak nie zniknal, wiec podlaczylem obd2 i zauwazylem ze wentylator wlacza sie dopiero przy temperaturze ok 110 stopni (chyba normalnie powinienen sie zalaczyc przy 97 stopniach) i to nie zawsze, bo temperatura potrafi przekroczyc 110 stopni a wentylator nadal stoi w miejscu, wlacza sie jak mu sie widzi. Przy podpietym obd2 w trasie temperatura silnika wynosi 85-90 stopni ale jak samochod chwile juz postoi w korku to temperatura wzrasta. Ostatnio nawet w trasie temperatura skakala z 85-105 i w przeciagu kilku sekund spowrotem spadalo do 85. Plynu nie ubywa, termostat wymieniony na nowy, pompa wody wymieniona niedawno przy robieniu rozrzadu, wiec pytanie czy wymieniac czujnik temperatury plynu chlodniczego i przelacznik termiczy w chlodnicy. Waż gorny goracy dolny troche chlodniejszy od gornego, samochod nie kopci, smalcu pod korkiem nie ma, w oleju i plynie chlodniczym nic nie widze wiec uszczelka pod glowica chyba odpada ? Czytalem ze reduktor od lpg moze byc za wysoko umiejscowiony i samochod moze sie grzac. Co sadzicie o tym, macie jakies pomysly ?

Genax
09-05-17, 23:05
Zapowietrzony układ chłodzenia jak nic. Skro dolałeś płynu to go zapowietrzyłeś. :)

mattowy
10-05-17, 18:13
a to nie jest tak ze sam sie odpowietrzy ?? musze wtedy to sprobowac zrobic :P

pyotrec
11-05-17, 03:16
Albo zapowietrzony albo uszczelka. Zrób test na CO2 i będziesz wiedział.

mattowy
11-05-17, 18:15
odpowietrzylem, dwa razy wentylator wlaczyl sie przy 97, przejechalem sie, znowu postoj i wentylator wlaczyl sie dopiero przy 103 (nie wiem moze to byc jakis blad pomiarowy obd2), odpowietrzylem jeszcze raz i za kazdym razem wlaczal sie wentylator przy 97. Na deser zrobilem test na co2, wyszlo cos pomiedzy niebieskim a zielonym, wedlug instrukcji powinno zabarwic sie na zolto przy benzynie i lpg albo na zielono przy dieslach. Nie wiem co o tym myslec chyba trzeba sie przygotowac na upg.

bunkerites
12-05-17, 16:48
Wywala płyn?

mattowy
15-05-17, 15:55
nie

pieniek19x91
19-06-17, 10:14
Zapowietrzony prawdopodobnie. Też w zimę z tym walczyłem

mycek
22-06-17, 10:19
miałem podobne objawy. u mnie pomogła wymiana uszczelki. Zaczynałem jak kolega wyżej - termostat, dolewanie, odpowietrzanie. Pompę wody wymieniałem chwilę wcześniej z rozrządem więc wykluczyłem.