Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Bierze olej - ponad 1l/1000 km EP1



tezapl
09-05-17, 11:58
Witam

Mam taki problem, ze Hanka bierze olej
(1 litr - 1.2 litra na 1000km)
Miska olejowa była wymieniana na nową.
Jedyny wyciek jest po stronie paska rozrządu
(między dwoma śrubami centralnie na środku)
-nie za duży ten wyciek, ale nawet po wytarciu do sucha
i przejechaniu 20 km jest tam olej.

Czy to możliwe, żeby aż tyle oleju wyciekało przez to jedno miejsce?
(trzeba byloby wymienic jedynie uszelke miski)

Czy należy raczej szukać innej przyczyny ? :(

esel
09-05-17, 14:29
Co z rurą wydechową, nie leci z niej niebieski dym? Albo czarny, gdy hamujesz silnikiem, a potem przyspieszasz? Przy takim ubytku pod samochodem powinna być jeśli nie kałuża, to krople oleju po trasie. Dlatego polecałbym obserwację tego, co leci z tłumika, bo olej może być spalany razem z paliwem.

vipek
09-05-17, 14:40
Kolega wyżej dobrze gada.
Postaw auto pod jakąś ścianą wydechem do niej i przygazuj mocniej. Przy takim poborze oleju to powinieneś zobaczyć pięknego czarnego kleksa na ścianie z oleju :) Przerabiałem temat kiedyś. Do dziś krawężnik w jednym miejscu jest cały czarny :p

bunkerites
09-05-17, 16:51
Solidnie by kopciło przy tak dużym ubytku.Litr na 100 km to zasłona dymna koloru niebieskiego

marcin001984
09-05-17, 20:12
Litr na 1000 napisał a nie na 100 :) A jeśli by tak koledze kopciło jak podpowiadacie to wskazuje na pierścienie czy uszczelniacze? Co pierwsze się poddaje?

kurak91
09-05-17, 22:02
Litr na 1000 napisał a nie na 100 :) A jeśli by tak koledze kopciło jak podpowiadacie to wskazuje na pierścienie czy uszczelniacze? Co pierwsze się poddaje?

U mnie zapiekly się pierścienie i już jak bardziej się cisnelo to. Sykal na niebiesko ale chyba tyle nie żarl :)

romekex
09-05-17, 22:38
rozbieralem kopcace d14z6 ktore mialo 380tkm ile oleju bralo nie wiem dokladnie ,
pierscienie olejowe poprostu sie starly na tyle ze juz nie dotykaly cylindra , reszta silnika ok
panewki biale uszczelniacze bez dramatu takze te silnika najgorzsze nie sa ale wymiana samych uszczelniaczy bym sie nie ludzil albo robic calosc albo dac sobie luzu

vipek
09-05-17, 22:49
Kiedyś padały teorie, że jak się uszczelni górę, to zaraz puści dół. Najlepiej robić wszystko. Ale fajnie byłoby sprawdzić w jakim stanie są tuleje i ocenić czy jest co remontować

Wysłane z mojego LON-L29 przy użyciu Tapatalka

esel
10-05-17, 00:18
To nie teoria. W byłej MB2 tak zrobiłem, góra przeszła remont, to dół się zesrał. Zresztą szkoda pisać, nie chce się na noc denerwować.

Ale do marki się, jak widać, nie zraziłem ;)

marcin001984
10-05-17, 11:11
Ale fajnie byłoby sprawdzić w jakim stanie są tuleje i ocenić czy jest co remontować

O jakich tulejach mówisz?

vipek
10-05-17, 19:35
Tuleje cylindrów, musi być na nich widoczny hon. Jeśli są wytarte to trzeba robić nadwymiar

Wysłane z mojego LON-L29 przy użyciu Tapatalka

tezapl
16-08-17, 08:11
Witam po dłuższej przerwie :)

Niestety bylem zmuszony do naprawy silnika.
17 czerwca odebralem auto, zapieklły sie chyba uszczelniacze z tego co pamietam.
Remont całego silnika kosztował mnie ok. 2200 zł
Od tej pory nie bierze ani grama + zasilany jest LPG :)
(jezdzi teraz lepiej na lpg niz wczesniej)


dzieki za wszelką pomoc,
pozdrawiam