Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : problem z hamulcami



romekex
08-05-17, 20:32
panowie takie cos mi sie dzieje civic 1,7 cdti po odpaleniu pedal lekko wchodzi nizej serwo niby dziala hamulce swiruja czasami treba sie zaprzec tak ze mozna kierownice wyrwac a cieko zchamowac tarcze i klocki przelozone z drugiego civa mojego ktory hamowal na dotyk ,przelozylem bo tam kladlem wieksze to mysle akurat sie przydadza do tego ale sie nie poprawilo , malo tego miga kontrolka od recznego myslalem ze malo plynu ale plynu fuul zaciski chodza sila hamowania na oko 30% przy porzadnym nacisku pedalu
pytanie co to moze byc ?
vakupompa pompa od absu ?czy jeszcze inne ustroistwo jakies pomysly jak posprawdzac auto bede chcial niedlugo sprzedac bo ju ogarnolem swapa i mi drugie zbedne stan wozu sredni ale hamulce zrobic musze zeby to z czystym sumieniem komus sprzedac dalej

i jeszcze jest taki dziwny przypadek jak odpale zimnego i chce szybciej pojechac turbo nie dmucha 60kmH max
ale jak odpale i pochodzi 2 minuty wszystko dziala jak nalezy jezdze tym od grudnia i ciagle jest tak samo
jak ktos chce takiego diesla 2004 rok z stanie na 4 z 6 to chetnie odsprzedam wdobrej cenie do pracy i do sklepu dupe wiezie troche brudne trche zderzak pekniety olej trzyma nie dymi pali od strzala

Kaszubak
08-05-17, 21:16
Pytanie, czy wymieniałeś płyn hamulcowy ? Albo czy przynajmniej odpowietrzałeś? Jeżeli nie to zrób to. Jakość hamowania się napewno poprawi.

i goon
08-05-17, 21:34
Tak jak pisze kolega wyżej, prawdopodobnie odpowietrzenie hamulców.
Nie wszyscy wiedzą, że akurat w Hondzie z ABS odpowietrza się inaczej, tj.
kolejność odpowietrzania jest inna niż w chociażby w autach niemieckich.
Na samym początku jest już popełniony duży błąd przy odpowietrzaniu.
Dwa, to płyn hamulcowy tj. w mojej ocenie tylko i wyłącznie DOT3, nie należy
mylić z DOT3 R2 bo ten się nie nadaje do Hond. A ponadto proszę nie pisać
o temperaturze wrzenia DOT4 i innych DOT i ich wyższości. Są sygnały
świadczące, że Honda wraca do DOT3, a nawet kładzie duży nacisk na jego stosowanie.
Jeżeli podczas odpowietrzania hamulców, musisz się namęczyć i nie trwa to przysłowiowe
"pięć minut" to oznacza uszkodzenie pompy hamulcowej .
Uwierz mi, że odpowietrzanie układu to kilka machnięć i nie zajmuje dużo czasu i po chwili
widać efekty.

romekex
09-05-17, 22:27
kolejnosci wlasciwej moge nie znac ale odpowietrzalem nie raz samemu i problemu nie mialem a troche tego w zyciu robilem , plyn pewnie stary jak i samochod ,
po szalalem troche dzisiaj bo bylem jakies w miare opony kupic i tak wracam hamuje raz drugi trzeci sciaga delikatnie na lewo mysle coz sciaga to sciaga nierowna sila hamowanie ale tak bujnalem sie po 100 kmh wciaskam konkretnie hamulec a tu pisk przod piszczy abs nie robi wrrr i stwierdzilem ze chyba nie dziala , kontrolka abs gasnie bezpeczniki sprawne
wakopompe sprawdzilem i znalazlem przy okazji nieszczelnosc miedzy serwem a pompa hamulcowa od spodu , rozebralem zrobilem uszczelke i dodatkowo klej jutro potestuje dalej co z ta pompa od absu
najbardziej powinien dzialac na trawie piasku itp , ale na asfalcie blokowania kol tez nie powinno byc