Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Simota Aero Form - rozwiązanie dolotu w GH4



Algali
06-05-17, 01:02
Hej, szukałem trochę info o tym systemie dolotu, ale informacje są raczej znikome. W HR-V jest taki problem, że Airbox przymocowany jest do pokrywy zaworów. Przy moich modach planowałem zostać przy OEM puszce i zrobić air duct ze zderzaka, jednakże nie chciałbym chwytu montować w miejscu halogenów, a dodanie kolejnej dziury może wyglądać słabo.
Czy takie rozwiązanie jak Simota Aero Form PTS-103 miałoby sens?
http://www.simota.com/Uploads/PTS-103%20HONDA%20CIVIC%20FERIO%201.7%20VTX%2001~on.JP G
Kształtem mniej więcej odpowiada komorze silnika HR-V, pozwala na złapanie zimnego powietrza z okolicy atrapy, wydaje się sensowne. Kwestia tylko, czy średnica rurki podpasuje tam pod przepustnicę H22. Przy seryjnym airboxie muszę też się nagimnastykować. Jakieś silikonowe kolanka 180 stopni i alu rurki pokupować, więc też będzie zabawa, a może da się to rozwiązać prosto i schludnie Simotą lekko przerobioną pod mój układ?
Z góry dzięki za pomoc. :)

alienek
08-05-17, 21:46
ok 2 tyg temu poruszałem podobny temat.. http://civicklub.pl/forum/showthread.php?268801-czy-moge-tak-zamontowa%E6-dolot

Algali
09-05-17, 20:12
Czytałem. Pytam o konkretny system Simoty. Nigdy nie pomyślałbym o ciągnięciu SRI nad pokrywą zaworów w tak paskudny sposób :P Zastanawia mnie, czy w systemie Simoty tak mocno osłonięty stożek dobrze zasysa powietrze i czy coś w ogóle łapie tego zimnego powietrza. Nie mówię o wersji chwytu za lampą, bo to po prostu zwykłe SRI osłonięte boxem. Chodzi mi konkretnie o chwyt powietrza w okolicy atrapy.

alienek
09-05-17, 23:01
Tez sie zastanawialem nad takim rozwiązaniem, a nie wiem jak u Ciebie ale u mnie jest za malo miejsca jak pomierzylem to wychodzi szczelina o wysokości ok 1 cm miedzy maska a wzmocnieniem przednim.. Wiec nawet jesli obudowac caly gril to tam jest powsaje zwezka i ona raczej nie posluzy tu na plus, swoja droga może ciagniecie dolotu po pokry na pewno nie wpłynie drastycznie na osiągi w hrv'ce bo tam skrzynia i tak na za wiele nie pozwala pozatym bez pomiaru temperatury czujnikiem nie dam sie przekonać ze to jest zle rozwiązanie chociażby z tego powodu ze jest tam doprowadzenie powietrza śpod zderzaka, a sam pęd powietrza obniza temperaturę.. Może i Alu rura nagrzeje sie na postoju ale w trasie Itak pęd powietrza zasysanego zrobi swoje, no nic musze tylko ogarnac pare czujników i zrobic testy :)

Algali
09-05-17, 23:55
Ja chyba chwilowo zostanę przy OEM airboxie + filtr K&N (bo taki zestaw już mam) i dolocie zimnego powietrza ze zderzaka. Na chwile obecną puki nie mam halogenów to zamocuję chwyt w ich miejscu. Swoją drogą nie wiem jak japońce przemyśleli wlewanie oleju do tego silnika :D toć to z lejkiem trzeba do tego podchodzić, a wiadomo, honda olej lubi ^^