Zobacz pełną wersję : d16y7 porysowany blok czy skladac?
Hej. Skladam silnik. Nowe pierscienie itd. Ale mam porysowana tuleje cylindra (zdjecie). Rysy sa wyczuwalne pod paznockiem. Jak zalozylem glowice i uszczelke (jeszcze nie skrecilem) to na 3 pozstalych juz jest super cisnienie (na 1 i 2 znacznie lepsze, znacznie mocniej czuc jak zassysa powietrze). Skladalibyscie tak? dotra sie? czy szukac lepiej nowego bloku?
https://images82.fotosik.pl/544/0d51b7595503356cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0d51b7595503356c)
szkoda to składać, tuleje są do szlifu
kurde Haker sam nie wiem. zalozylem stara uszczelke, skrecilem lekko srubami zeby w miare szczelnie bylo i cisnienie pojawilo sie na tym porysowanym porownywalne z innymi cylindrami. szkoda mi troche go wywalic bo juz ten silnik rok skladam z braku czasu i mam juz dosyc czekania az nim pojezdze :P (teraz d15b7 siedzi. na ten blok z d16y7 idzie glowa z d16z6). zwlaszcza ze porysowany jest tylko na samej gorze. nizej jest ok.
stad to moje cale pytanie w temacie: czy ktos skladal taki silnik (porysowany cylinder) i bylo ok czy bral olej itd.
Zawieź to do szlifierni i niech oni to ocenią. Jak robisz remont to oprócz planowania głowicy warto też pomierzyć i ewentualnie wyrównać płaszczyznę bloku - przy całości remontu to znikomy koszt.
Honować będziesz?
postanowilem jednak zreanimowac d16z6 ktora mialem ze starej ej2. dupy nie urywa, ale oleju nie brala. jutro zawioze zeby sprawdzili blok czy krzywy i do honowania i zaloze glowiece ktora wyremontowalem wczesniej i planowalem zalozyc na blok d16y7. dodatkowo wezme tloki z d16y7 i wsadze do d16z6. tloki maja nowe piersconki i dodatkowo wywazylem tloki i korbowody :>
a ten blok d16y7 zostawie sobie na przyszly projekt :>
A jaki stopień sprężania będzie wtedy?
z uszczelka z d16y8 (0,7) wg kalkulatora 9.9 :>
Luzu na panewkach też nie czuć pod ręką. Odpalisz silnik, nagrzejesz i zobaczysz, że jednak mechanika to nie tylko "paznokieć" i "próby ręczne". Jak masz wyczuwalne pionowe rysy to tuleja ew. do przeprasowania, do szlifu, albo blok do wymiany.
saiti piszesz ze mechanika to nie tylko proby reczne i paznokiec... a nawet w manualu hondy jest napisane (doslownie) ze JAK NIE CZUC RYSY POD PAZNOKCIEM to taka rysa moze byc ;)
(tekst pod pkt nr 4)
https://images84.fotosik.pl/624/db121a9ab6042630med.png (http://www.fotosik.pl/zdjecie/db121a9ab6042630)
blok od d16y7 sobie darowalem. zlozylem na bloku d16z6.
Kluczowe wtrącenie: "Nie tylko" :)
jakie powinni byc cisnienie w cylindrach? jedni podaja 12 inni 13 barow. wczoraj mierzylem w swoim d16z6 po remoncie i na kazdym mam po rowne 12,1 . myslalem ze troche wiecej bedzie ;) moc ma ale nie wiem czy skrzynia hybrydowa nie robi roboty przypadkiem calej ;) (porownujac do poprzedniego d15b7 na dlugiej skrzyni)
zrobilem juz z 500km wiec powinien byc dotarty.
Witam
Kolaga wrzucił screen z manual i jest tam dopuszczalna wartość "krzywizny bloku".
Czy ktoś spotkał się z takimi informacjami odnośnie głowicy ?
Chodzi mi o to, że jak np po zdjęciu głowica będzie miała mniej niż np. 0,05mm to jest ok i nie potrzeba planować ??
Kiedyś jeden facet twierdził, że on tak robi i auta działają .
Planowanie głowicy "uwaga" koszt pk. 60zł, warto w ogóle ryzykować? Dopłacisz 20-30zł i Ci ją dokładnie wymyją.
Nie chodzi o ryzykowanie. Tylko o autentyczność tego stwierdzenia, czy to może być prawda, co mówił ten chłopka ?
Opinie Januszy to sobie można włożyć do szuflady i ją zamknąć. Chyba, że chłop wie jak robić takie pomiary i lubi sobie zakładać na własne ryzyko. Ty bądź mądrzejszy i zawieź to do profesjonalnego zakładu a nie będziesz się musiał zastanawiać czy miał rację czy też nie.
Koszt jest śmieszny także nawet ja zabielic warto :)
Ok. Dzięki za wyjaśnienie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.