Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic VII 1.7 CDTI - pompa oleju? + kilka pytań



Easyy
28-04-17, 22:48
Cześć,

Jestem świeżo upieczonym użytkownikiem Civica 1.7 CDTI 2005r. polift sport, 236 000 km przebiegu.

Podczas kupna widziałem zaolejenie na silniku w okolicach rozrządu, teraz wiem że najprawdopodobniej to wyciek z pompy oleju rozrzucany przez pasek rozrządu. Dodatkowo zaobserwowałem że po odpaleniu silnika mija kilka sekund do zgaśnięcia kontrolki oleju, wydaje mi się że wcześniej szybciej gasła.

Tutaj moje pytanie, jak wygląda wymiana pompy oleju. Z jakich konkretnie innych silników innych producentów 1.7 CDTI pompy pasują?
Czy lepiej wymienić całą pompę na nową lub używaną czy może lepiej zakupić uszczelniacz pompy - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3217321535350-EL490800-O16522-uszczelniacz-skrzyni-biegow.html ?

Od razu uprzedzam rozrząd był robiony 20tyś kilometrów temu, jeśli okaże się że olej naruszył pasek natychmiastowo go wymienię.

Dodatkowo mam kilka pytań apropo samej charakterystyki silnika i samochodu.
Auto do około 2000 obrotów jest nieco zamulone, potem startuje turbo i zaczyna dość przyjemnie się odpychać, czy może to być objaw nadchodzących usterek czy ten typ tak ma?

Podczas przejeżdżania przez poprzeczne nierówności niekiedy słychać nieduże postukiwanie, całe zawieszenie jest w naprawdę przyzwoitym stanie, wydaje mi się że to wina pojawiających się luzów na przekładni kierowniczej. Czy w dość łatwy sposób da się regenerować przekładnię w tym modelu? Lepiej regenerować czy wymieniać?


Używałem opcji szukaj jednak poruszane przezemnie tematy zazwyczaj się urywały.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi!

COrel13
29-04-17, 18:33
Też mam ten silnik. Do 2 tyś to straszny muł. Uważaj na EGR i zapiekające się kierowniczki turbo. Może ktoś wytłumaczy jak należy jeździć Hondą z tym silnikiem żeby uniknąć tych problemów?

Boguś
01-05-17, 23:12
Ten silnik taką ma charakterystykę pracy.
Co do pytań Easyy to polecam inne fora (na priv podam jakie to fora)

Do COrel to należy jeździć nim dynamicznie a nie starać się by palił 4,5 w mieście. Osobiście jeżdżę do 3tyś obr póki silnik nie zagrzeje się (ok 15km latem a zimą nawet 20-25km jazdy). Gdy jest rozgrzany to niejednokrotnie przyspieszam do 4,5-5tyś obr. Nie jeżdżę ekonomicznie i staram się nie jeździć po mieście.

Ogólnie silnik ten nie lubi emeryckiej jazdy i miasta.

dolec1
21-06-19, 20:08
Witam Wszystkich
jestem nowym użytkownikiem forum ,oraz właścicielem kolejnej hondy tym razem 1,7 cdti.Od jakiegoś czasu słyszę delikatny hałas z okolic rozrzadu.Czytając różne fora w tym również opla dotyczące tego motoru pada tam hasło o wadliwych pompach oleju ,a właściwie mocowaniu koła które również jest podpięte do układu rozrządu.Moje pytanie brzmi czy ktoś z was wymieniał taką pompę, ewentualnie jakiej marki polecacie i jaki może to być koszt .Z góry wielkie dzięki za info .Trochę kasy już włożyłem w te auto podoba mi się w chu....Wymieniłem środek ,polakierowalem odpryski w planach regeneracja kolumny ale....to wszystko kosztuje .Pytanie czy będzie warto .Czekam na info również na priw