PDA

Zobacz pełną wersję : Jak zrobić sobie sedana type-r czyli Japońskie FD2



k0st3k
26-04-17, 19:19
Jak już niektórzy wiedzą przebrnąłem przez temat przerobienia FA5 czyli Civica VIII gen SI na wersję FD2R(body). Auto wygląda świetnie, a to wszystko za sprawą body kitu FD2. Można to jednak zrobić z europejskim sedanem....będzie nawet łatwiej ;) tylko silnik inny.

Efekt mojej pracy:
https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/18155848_1413906442010124_1861844420779416334_o.jp g?oh=2012ca9eb4907fb19e307471f038a5d8&oe=5994C77C
https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/18077307_1413885815345520_1347334755041376229_o.jp g?oh=b168e8e36bd14ec0a66ee94c493c0f57&oe=59C24CE1


I
Po pierwsze to trzeba wybrać co przerabiamy ;)

Europe - Mamy klapę tylną, maska podobno pasuje(brak przetłoczeń),


Brak przetłoczeń
http://www.motec.com.sg/ecomm/images/Honda%20Civic%20FD%20OEM%20CF%20Bonnet.JPG

Maska z przetłoczeniami Type-r
https://7e0ee1a418ab4878012d-7851586ff804f7a0d9a136c0b1e9c515.ssl.cf1.rackcdn.c om/372740/nengun-372740-00-honda-fd2_civic_type_r_genuine_bonnet-eefbec062f.jpg
http://www.bride-showroom.jp/diary/wp-content/uploads/2011/05/img35.jpg


Te same lampy(do wyboru przed lift i po lift),

Przedlift tył
https://honda-tech.com/forums/attachments/honda-civic-2006-2015-79/333516d1376608939-fd2-conversion-4757110338_918a7c5961_b.jpg

Polift tył
https://c2.staticflickr.com/4/3709/11082232213_9fa72bb583_b.jpg

Po liftowe przednie są o wiele ładniejsze bo mają ciemne środki

https://i.ytimg.com/vi/6VIs8FzHiwA/maxresdefault.jpg






Elektryki od lampy nie trzeba przerabiać.



Oprócz wiadomych elementów tj. zderzaki, błotniki przednie,gril, lampy, maska trzeba pamiętać o wszystkich elementach montażowych tj ślizgi, kły itp. W FA5 brakuje np dwóch elementów mocowania zderzaka z grilem(skrajne pod maską), które należy dorobić. Nie wiem czy są w wersji europejskiej.

Zderzak z FD2 nie pasuje do błotników europejskich tzn. do lampy pasuję, a na łączeniu bumpera z fenderem mamy 5mm różnicy bo japoński type-r posiada więcej miejsca na koło(inna krzywizna).

Błotnik FD2 poszerza auto o 1cm na stronę ;).
https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-0/q83/s480x480/14184425_1185447048189399_8070834927471773239_n.jp g?oh=05d3dbcd0e5a2dc6e6544a194def7446&oe=5988F991
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161010/ccfb1adaeadd5410eca3118074600ac8.jpg

Są trzy rozwiązania - pierwsze to błotniki i zderzak z type-r FD2 - najdroższa droga

Drugi to zderzak "tjunikowy" który pasuje do błotników eu....potrzebny zderzak do tzw. hondy csx. Drugie rozwiązanie gdzie zostajemy przy błotnikach EU pozwala na założenie zderzaka ala mugen rr(także musi być przeznaczony do CSX) co jest trzecim rozwiązaniem.
Czyli jeżeli kupisz zderzak OEM od type-r to potrzebujesz błotniki od type-r.



http://i.ebayimg.com/images/g/a6gAAOxyf1dTHksG/s-l500.jpg
http://www.8thcivic.com/forums/attachments/diy-honda-civic-exterior-style-mods/25278d1259674845-cdm-jdm-conversion-what-u-need-2008_honda_mugen_civic_rrfront_view.jpg

Maska. USA nie pasuje. Europejska pasuje. Oem FD2R ma przetłoczenia co nadaje charakteru ;)




TYŁ.
Z tyłu nie ma tylu problemów co z przodu bo wszystko pasuję oprócz tłumika. Miejsce na tłumik w oem dyfuzorze jest przesunięte bardziej do środka i należy przerobić tłumik(w FA5).

Ślizgi zderzaka pasują, klapa tylna pasuje.


Zderzak tylni od FD2 jest chyba najładniejszym rozwiązaniem. Mój z dyfuzorem ala jsracing.

https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/17620275_1391394010928034_7457767186231952506_o.jp g?oh=9624efecb88b3f598d5fbdea71f00a04&oe=59BFA465

Można zrobić tańszą wersję i na zderzak eu lub usa założyć dokładkę np ala mugen rr z światłem stopu na środku :)

http://racingbees.com/image/cache/data/Body%20Kits/Honda/06-11%20Civic/46-191-2RR-640x480.jpg
http://www.jshmotors.com/images/products/1311985485-fd2civic-mugen-rrlip-1.jpg


II

Różnice w wersji USA czyli FA5

Potrzebna klapa tylna eu ew. type-r, maska eu lub type-r ew. tuningowa, zderzaki podobnie j.w. trzeba wybrać drogę żeby mieć odpowiednie błotniki. Przerobić trzeba z przodu wtyki od lamp i doprowadzić kabel do kierunkowskazu w błotniku. Dokładki i progi j.w. plus spoiler.



Otwór w błotniku lamp tylnych jest taki sam ale są 2 osobne otwory od strony bagażnika. Należy rozciąć blachę i połączyć o twory dopasowując do lampy.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQrncSfJ6M3owtf58VOhOeN2Oywairdg F6Cvb-cpxLMoLYA8YgB


ELEKTRYKA. (FA5) Z przodu pasują tylko wtyki od lamp świateł drogowych(długie). Resztę trzeba przerobić + kierunkowskaz w błotniku. Lampa eu ma kierunek blisko środkowej przodu i nie widać go z boku...w usa jest odwrotnie. Tył do przerobienia lampa wstecznego biegu. Jak



NAKŁADKI na PROGI OEM FD2 type-r wymagają wiercenia w progu!!

https://www.youtube.com/watch?v=c4n_YjF2ld0




coś mi się przypomni dopiszę może kiedyś komuś się przyda ;)

kondziorny
05-05-17, 10:19
Świetny opis no i przede wszystkim gratuluje wytrwałości bo auto prezentuje się genialnie :)
Kawał dobre roboty odwaliłeś i jak widać można spełnić marzenie.

Napisz jeszcze skąd brałeś graty myślę, że to pomoże tym który chcieliby pójść w Twoje ślady

k0st3k
05-05-17, 12:05
Części zamawiałem w większości z Japonii za pośrednictwem serwisu nengun. Mają oni używane jak i nowe oraz jest możliwość za ich pośrednictwem kupna lub licytacji na aukcjach Yahoo.

Na ebayu także można znaleźć jakieś elementy od czasu do czasu.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

k0st3k
09-06-17, 12:23
Montaż spoilera do nie OEMowej FD2 klapy tylnej jest utrudniony. Po pierwsze nawiercenie otworów w poszyciu to najmniejszy problem. Od strony wewnętrznej nie ma dojścia do jednej z śrub i trzeba się nagimnastykować lub po prostu nawiercić dodatkowy duży otwór, aby przeszedł klucz.

Widać to na tym filmie.


https://www.youtube.com/watch?v=DhIZnL52cz8