Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic VI 1.4 90KM Fastback 5d gaśnie na gazie po przegazowaniu



RoyalCivic
25-04-17, 20:42
Witam ! Krótko i na temat, mianowicie, Pacjent: Civic VI Liftback 5d z motorem 1.4 90KM z gazem ! aleee nie sekwencja tylko ten taki standardowy. O co chodzi ... gdy odpale auto to wiadomo najpierw odpala sie na benzynce a później lekko trzeba dodać gazu i wbija się na gaz, aleee po przegazowaniu moze i wchodzi na gaz , lecz jak jeszcze raz sie go przegazuje to potrafią spaść tak obroty, że gaśnie.... Ogólnie auto mam moze z 3 tyg. i tak jak kupilem, tak jezdzilem na gazie i wszystko pięknie ładnie działało do czasu aż mój tata wpadł na genialny pomysł, że sobie coś tam przy gazie pokręci bo niby za dużo spalił jak na 1.4.... (mam taki zaworek nieduży gdzie reguluje się/kręci się nim) i tata to ruszał.... i najpierw rozregulował tak,że gasł od razu po przełączeniu na gaz, później gazownik niby wyregulował i na jałowym normalnie chodził, ale nie dało się jechać jak dodawało się gazu, to wziął podniósł maskę i lekko odkręcił i bangla, jeżeli komuś nie jasny moj przekaz sie wydaje no to nagralem 2 filmiki jak to wygląda
#1 https://www.youtube.com/watch?v=mWxtCuMxfUY
#2 https://www.youtube.com/watch?v=uRRFtPsltts

BTW. Zauważyłem, że na ciepłym silniku tylko gaśnie, jak się wbije na luz Jade , światło czerwone to sie zatrzymuje na luz i obroty bardzo nisko spadają i gaśnie. Na zimnym da sie jechać . Wina lambdy ? Czy może silniczka krokowego

bartek_levis
26-04-17, 09:50
raczej parownika nie trzyma ciśnienia albo ma zadane zbyt niskie

Siny83
30-04-17, 21:23
reduktor jest podciśnieniowy, on nic nie trzyma, to nie sekwencja, ale dobry tok myślenia. Trzeba znaleźć złoty środek ustawienia sprężyny membrany podciśnieniowej.
1.Śruba reduktor - ciśnienie, wolne obroty, kręcisz w lewo do momentu aż zacznie się dławić, od tego momentu kręcisz w prawo licząc obroty do momentu aż zacznie sie dławić, dzieliśz zakres na połowę + 10% i tak zostawiasz reduktor.
2.Jeśli krokowiec na wężu to resztę kom ma zrobić, jeśli śruba to wkręcasz go na 3kobr/min i dokręcasz śrubę aż zacznie przymulać, odkręcasz 0,5 obrotu i zostawiasz, jazda testowa i badasz, ewentualnie +/-1/4 obr
3.Jeśli jest śrubka od wolnych obrotów "bajpass" to nią regulujesz wolne obroty na ok 800/900.

Aha jelsi krokowiec to punkt 1. wykonujesz przy zamontowanej na "tymczasem" śrubie regulacyjnej.

RoyalCivic
10-05-17, 12:47
reduktor jest podciśnieniowy, on nic nie trzyma, to nie sekwencja, ale dobry tok myślenia. Trzeba znaleźć złoty środek ustawienia sprężyny membrany podciśnieniowej.
1.Śruba reduktor - ciśnienie, wolne obroty, kręcisz w lewo do momentu aż zacznie się dławić, od tego momentu kręcisz w prawo licząc obroty do momentu aż zacznie sie dławić, dzieliśz zakres na połowę + 10% i tak zostawiasz reduktor.
2.Jeśli krokowiec na wężu to resztę kom ma zrobić, jeśli śruba to wkręcasz go na 3kobr/min i dokręcasz śrubę aż zacznie przymulać, odkręcasz 0,5 obrotu i zostawiasz, jazda testowa i badasz, ewentualnie +/-1/4 obr
3.Jeśli jest śrubka od wolnych obrotów "bajpass" to nią regulujesz wolne obroty na ok 800/900.

Aha jelsi krokowiec to punkt 1. wykonujesz przy zamontowanej na "tymczasem" śrubie regulacyjnej.

I to jest poprawna i pomocna odpowiedź z wytłumaczeniem, dziękuję kolego :) wszystko gra, jedynie jak sie juz jedzie te 70/80km na 5 to ciężko mu się jedzie, ale myślę, że to kwestia regulacji, przynajmniej nie gaśnie

Siny83
10-05-17, 15:11
Popuść pół obrotu na śrubie węża jeśli masz jeśli nie to już komp i patrz na sondę.
Aha i ta srubka od ciśnienia to pół zakresu i troszkę w lewo to +10% czyli zwiększyć ciśnienie od 1/2.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka