PDA

Zobacz pełną wersję : Falujace obroty po zdjeciu "dławika"



wojtek6015
22-04-17, 21:31
Witam,
Zmieniłem dzis uszczelke pod przepustnicą, z orginalnej stalowej (tej z dławikiem, który ograniczał moc silnika z 90 do 75KM) na papierową bez dławika i pojawił sie problem falujacych obrotów. Po wymianie uszczelki zresetowałem kompa. Gdy dopaliłem obroty skoczyły na ok 2tyś i po chwili spadly na ok 1,6tyś, lecz gdy dodalem gazu obroty zaczeły falować z ok 1tyś do 1,6tyś.
Myślalem ze problem mine gdy przejade kilka km i komputer od nowa ustawi mieszanke, niestety tak sie nie stało. Dodam ze gdy spowrotem zalozylem stara uszczelke wszystko wrocilo do normy czyli obroty ok 1,2tyś na ssaniu i ok 800-900 później.
Motor 1,4 16V d14a2 z 1995 roku.

m1j4g1
22-04-17, 22:42
Nie wiem jak tam wygląda ta sprawa w d14a2, ale u mnie w d14a4 pod rurą dolotu jest dopięty jakiś wężyk od podciśnienia jakiegoś czy coś tam, nie jestem mechanikiem... :P W każdym bądź razie raz jak wymieniałem filtr powietrza to po podniesieniu obudowy ten wężyk poruszył się razem z rurą i potem mi obroty falowały bo się wypiął ten właśnie wężyk gdzieś z bloku silnika. Przy podmiance uszczelki zapewne musiałeś ściągnąć dolot i może masz właśnie to samo...

wojtek6015
23-04-17, 10:33
Odkreciłem jedynie przepustnice i wypiełem filtr powietrza, byc może wraz z wężykami, o których pewnie mówisz (odma i być może cos jeszcze), ale później wszystko 2 razy sprawdzałem i sądzę, ze niczego nie przeoczyłem.

A moze problem leży w przepustnicy? Rozmawialem ze znajomym i stwierdził, że być może muszę podpiąć ją pod kompa i od nowa zaadoptować przepustnice, bo skoro ma wiecej powietrza, to musi też dostawać więcej paliwa a wyglada na to ze po zresetowaniu kompa nic sie nie zmieniło.
Przepustnice mam oczywiście sterowaną elektroniczne wiec manualnie nic przy niej nie zrobie.

maxiKaz
23-04-17, 16:09
Jak sobie wyobrażasz to, że "przepustnica dostanie więcej paliwa"?
W mojej po zabiegu i resecie kompa było wszystko OK, odpaliłem, poczekałem aż osiągnie normalną temperaturę i włączy się wentylator, wtedy zacząłem jazdę i było spoko. Ciekawe czy dobrałeś odpowiednią uszczelkę, żeby czasem jakiś otworek nie był zatkany...

bartek_levis
24-04-17, 09:43
kostek od map sensora i czujnika położenia przepustnicy nie zamieniłeś?
nie masz elektronicznej przepustnicy ktoś Ci głupot nagadał w d14a2 w dolocie masz 3 czujniki map sensor, położenie przepustnicy i krokowy, a przepustnica sterowana jest linką jeśli wszystko dobrze złożyłeś i jest szczelny to obstawiam zamianę kostek czujników lub brudny krokowy...
kolejna sprawa czy aby na pewno masz d14a2 on fabrycznie ma 90 km a 75 miał d14a1....
chętnie znajomego kompa do przepustnic zobaczę bo za dużo vw chyba robił albo opli i mu się udziela... :D

wojtek6015
25-04-17, 21:34
Tak, motor jest na 100% d14a2, sam słupek zmieniałem jakis czas temu.
Do przepustnicy faktycznie idą 3 kostki, myślałem że jest sterowana elektronicznie, choć Oczywiście jest też linka. Kostek nie odpinałem więc nie mogłem ich źle spiąć, silniczka krokowego nie odkręcałem, jedynie te 4 śruby (2 nakrętki, 2 śruby) i zmieniłem uszczelkę. Później gdy na nowej było owe falowanie spowrotem założyłem stara i przejechałem już ponad 1000km i wszystko jest ok. Sam silniczek krokowy faktycznie można przeczyścić, choć skoro objawy nie już nie występują? Pytanie dlaczego na nowej nie działa prawidłowo. Uszczelkę kupiłem w ASO Hondy i dobierali po VINie.

A Motor ma 75KM, bo auto pochodzi z Niemiec i jest zdławione uszczelka ( dławikiem). Moc silnika mam podana w papierach, więc raczej się zgadza.

bartek_levis
26-04-17, 09:55
no to jedyne co mi przychodzi do głowy to jakaś nieszczelność
nr oem uszczelki masz pod 9: link (http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=18225,18226,18227,18228,18229,18230,18231, 18232,18233,18234,18235,18236,18237,18238,18239,18 240,18241,18242,18243,18244,18245,18246,18247,1824 8,18249,18250,18251,18252,18253,18254,18255,18256, 18257,18258,18259,18260,18261,18262,18263,18264,18 270,18271,18272,18273,18274,18275,18276,18277,1827 8,18279&nplgrp=1&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=5&dmodyr=1996&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.4I&nplblk=E__0101)

Bartko
26-04-17, 10:18
Wyjmij akumulator na godzinę. Wtedy będzie pewność, że komputer się zresetował.

wojtek6015
26-04-17, 17:33
Już próbowałem, odpiąłem klemy i wyjąłem bezpiecznik BACK UP, który jak doczytałem służy do resetu kompa. W weekend pewnie spróbuje jeszcze raz, jedyne co mi narazie przychodzi do głowy to że za szybko po resecie kompa wyruszyłem w drogę, zanim załączył się wentylator i być może dostroił komp.

maxiKaz
26-04-17, 17:35
Wymieniałeś słupek na D14A2 a z jakiego silnika masz osprzęt, jaki był poprzedni słupek?

Kriss91
26-04-17, 17:39
Może zabrzmi to śmiesznie, ale czy na pewno założyłeś uszczelkę w poprawny sposób/właściwy kierunek? Wbrew pozorom da się ją zamontować na kilka sposobów i później pojawiają sie dziwne kwiatki z obrotami i mieszanką paliwo/powietrze.

Elektronika w tych Hondach naprawdę nie jest na tyle skomplikowana, żeby usunięcie zwężki powodowało takie problemy.

wojtek6015
29-04-17, 18:23
Niedługo po kupnie auta zerwałem rozrząd i oczywiscie doszło do kolizji. Potrzebowalem auta, bo pracuje w niemczech wiec zmienilem sam slupek z d14a2 na identyczny d14a2 czyli pod maska siedzi dokładnie to co mam w papierach.


Może zabrzmi to śmiesznie, ale czy na pewno założyłeś uszczelkę w poprawny sposób/właściwy kierunek?
Teraz gdy o tym wspomniałeś nie jestem już tego taki pewny, choć wydaje mi się że akurat ta uszczelke mozna zalozyc tylko w jedna strone, bo jej kształt nie pozwala na wiele improwizacji.
Ale jutro chyba sprubuje jeszcze raz wszystko złożyć i zwrócę na to uwagę.