Zobacz pełną wersję : Falujace obroty po zdjeciu "dławika"
wojtek6015
22-04-17, 21:31
Witam,
Zmieniłem dzis uszczelke pod przepustnicą, z orginalnej stalowej (tej z dławikiem, który ograniczał moc silnika z 90 do 75KM) na papierową bez dławika i pojawił sie problem falujacych obrotów. Po wymianie uszczelki zresetowałem kompa. Gdy dopaliłem obroty skoczyły na ok 2tyś i po chwili spadly na ok 1,6tyś, lecz gdy dodalem gazu obroty zaczeły falować z ok 1tyś do 1,6tyś.
Myślalem ze problem mine gdy przejade kilka km i komputer od nowa ustawi mieszanke, niestety tak sie nie stało. Dodam ze gdy spowrotem zalozylem stara uszczelke wszystko wrocilo do normy czyli obroty ok 1,2tyś na ssaniu i ok 800-900 później.
Motor 1,4 16V d14a2 z 1995 roku.
Nie wiem jak tam wygląda ta sprawa w d14a2, ale u mnie w d14a4 pod rurą dolotu jest dopięty jakiś wężyk od podciśnienia jakiegoś czy coś tam, nie jestem mechanikiem... :P W każdym bądź razie raz jak wymieniałem filtr powietrza to po podniesieniu obudowy ten wężyk poruszył się razem z rurą i potem mi obroty falowały bo się wypiął ten właśnie wężyk gdzieś z bloku silnika. Przy podmiance uszczelki zapewne musiałeś ściągnąć dolot i może masz właśnie to samo...
wojtek6015
23-04-17, 10:33
Odkreciłem jedynie przepustnice i wypiełem filtr powietrza, byc może wraz z wężykami, o których pewnie mówisz (odma i być może cos jeszcze), ale później wszystko 2 razy sprawdzałem i sądzę, ze niczego nie przeoczyłem.
A moze problem leży w przepustnicy? Rozmawialem ze znajomym i stwierdził, że być może muszę podpiąć ją pod kompa i od nowa zaadoptować przepustnice, bo skoro ma wiecej powietrza, to musi też dostawać więcej paliwa a wyglada na to ze po zresetowaniu kompa nic sie nie zmieniło.
Przepustnice mam oczywiście sterowaną elektroniczne wiec manualnie nic przy niej nie zrobie.
Jak sobie wyobrażasz to, że "przepustnica dostanie więcej paliwa"?
W mojej po zabiegu i resecie kompa było wszystko OK, odpaliłem, poczekałem aż osiągnie normalną temperaturę i włączy się wentylator, wtedy zacząłem jazdę i było spoko. Ciekawe czy dobrałeś odpowiednią uszczelkę, żeby czasem jakiś otworek nie był zatkany...
bartek_levis
24-04-17, 09:43
kostek od map sensora i czujnika położenia przepustnicy nie zamieniłeś?
nie masz elektronicznej przepustnicy ktoś Ci głupot nagadał w d14a2 w dolocie masz 3 czujniki map sensor, położenie przepustnicy i krokowy, a przepustnica sterowana jest linką jeśli wszystko dobrze złożyłeś i jest szczelny to obstawiam zamianę kostek czujników lub brudny krokowy...
kolejna sprawa czy aby na pewno masz d14a2 on fabrycznie ma 90 km a 75 miał d14a1....
chętnie znajomego kompa do przepustnic zobaczę bo za dużo vw chyba robił albo opli i mu się udziela... :D
wojtek6015
25-04-17, 21:34
Tak, motor jest na 100% d14a2, sam słupek zmieniałem jakis czas temu.
Do przepustnicy faktycznie idą 3 kostki, myślałem że jest sterowana elektronicznie, choć Oczywiście jest też linka. Kostek nie odpinałem więc nie mogłem ich źle spiąć, silniczka krokowego nie odkręcałem, jedynie te 4 śruby (2 nakrętki, 2 śruby) i zmieniłem uszczelkę. Później gdy na nowej było owe falowanie spowrotem założyłem stara i przejechałem już ponad 1000km i wszystko jest ok. Sam silniczek krokowy faktycznie można przeczyścić, choć skoro objawy nie już nie występują? Pytanie dlaczego na nowej nie działa prawidłowo. Uszczelkę kupiłem w ASO Hondy i dobierali po VINie.
A Motor ma 75KM, bo auto pochodzi z Niemiec i jest zdławione uszczelka ( dławikiem). Moc silnika mam podana w papierach, więc raczej się zgadza.
bartek_levis
26-04-17, 09:55
no to jedyne co mi przychodzi do głowy to jakaś nieszczelność
nr oem uszczelki masz pod 9: link (http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=18225,18226,18227,18228,18229,18230,18231, 18232,18233,18234,18235,18236,18237,18238,18239,18 240,18241,18242,18243,18244,18245,18246,18247,1824 8,18249,18250,18251,18252,18253,18254,18255,18256, 18257,18258,18259,18260,18261,18262,18263,18264,18 270,18271,18272,18273,18274,18275,18276,18277,1827 8,18279&nplgrp=1&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=5&dmodyr=1996&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=1.4I&nplblk=E__0101)
Wyjmij akumulator na godzinę. Wtedy będzie pewność, że komputer się zresetował.
wojtek6015
26-04-17, 17:33
Już próbowałem, odpiąłem klemy i wyjąłem bezpiecznik BACK UP, który jak doczytałem służy do resetu kompa. W weekend pewnie spróbuje jeszcze raz, jedyne co mi narazie przychodzi do głowy to że za szybko po resecie kompa wyruszyłem w drogę, zanim załączył się wentylator i być może dostroił komp.
Wymieniałeś słupek na D14A2 a z jakiego silnika masz osprzęt, jaki był poprzedni słupek?
Może zabrzmi to śmiesznie, ale czy na pewno założyłeś uszczelkę w poprawny sposób/właściwy kierunek? Wbrew pozorom da się ją zamontować na kilka sposobów i później pojawiają sie dziwne kwiatki z obrotami i mieszanką paliwo/powietrze.
Elektronika w tych Hondach naprawdę nie jest na tyle skomplikowana, żeby usunięcie zwężki powodowało takie problemy.
wojtek6015
29-04-17, 18:23
Niedługo po kupnie auta zerwałem rozrząd i oczywiscie doszło do kolizji. Potrzebowalem auta, bo pracuje w niemczech wiec zmienilem sam slupek z d14a2 na identyczny d14a2 czyli pod maska siedzi dokładnie to co mam w papierach.
Może zabrzmi to śmiesznie, ale czy na pewno założyłeś uszczelkę w poprawny sposób/właściwy kierunek?
Teraz gdy o tym wspomniałeś nie jestem już tego taki pewny, choć wydaje mi się że akurat ta uszczelke mozna zalozyc tylko w jedna strone, bo jej kształt nie pozwala na wiele improwizacji.
Ale jutro chyba sprubuje jeszcze raz wszystko złożyć i zwrócę na to uwagę.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.