Zobacz pełną wersję : Cena przeglądu w ASO.
marcinw13_2005
09-09-08, 17:32
Koledzy, potrzebuję szybkiej odpowiedzi. :confused:
Czy ktoś wie, ile kosztuje obecnie duży przegląd (48miesięcy, 80 tyś. km) w ASO Honda???
Dodam, że w grę wchodzi tu ewentualna regulacja luzu zaworów, wymiana oleju, filtra powietrza itp.
Z góry dzięki za odpowiedź.
to chyba zalezy gdzie, ale czy nie latwiej zadzwonic i zapytać się w ASO?
w Warszawie taki przegląd to ok 350 złotych (ogólny stan techniczny pojazdu plus wymiana oleju z filtrem)
marcinw13_2005
10-09-08, 16:30
Tak, zgadzam się, łatwiej wziąć telefon i zadzwonić do ASO.
Ale tam też, albo nie chcą, albo podają cenę ale mało konkretną... tzn. może 700, może 800 zł i dodają, że to zależy...
Dlatego pytam na forum, bo może ktoś już robił przegląd w ASO po 48 miesiącach lub też przy przebiegu 80tyś. km???
A jeśli chodzi o powyższe 350zł, to chyba nie bardzo. W zeszłym roku robiłem przegląd w ASO po 36 miesiącach (60tyś. km) i zapłaciłem 750zł.
Ale dzięki za odpowiedź.
Marek Podlaskie
27-10-08, 08:45
Mysle ze masz racje piszac 750 zl.Ja dopytywalem sie o przeglad sprowadzonej Hondki.I gosc powiedzial ze po 80 tkm to 800 zl ,lecz tez nie wszystko. W tej chwili nie mam tej kartki ,ale niedlugo tam podjade i popytam:)
marcinw13_2005
27-10-08, 12:46
OK. Dzięki wielkie.
Zrobiłem przegląd i znam konkretną cenę z ASO Gdynia. Mianowicie ok. 850zł (olej + wymiana, filtr oleju, filtr powietrza, świece zapłonowe, uszczelka pod pokrywę zaworów + regulacja luzu zaworów, uzupełnienie płynu chłodniczego).
Co niektórzy twierdzą, że to zabójstwo dla portfela. No i zgadzam się z tym, bo gdybym to robił samemu (co nie wymaga super zdolności) zmieściłbym się spokojnie w 400zł, no i plus ewentualna regulacja luzu zaworów (co na pewno i tak zleciłbym ASO).
Ale przynajmniej przy ewentualnej sprzedaży mojej Hanki, nikt nie zarzuci mi kręcenia licznika itp., bo wszystko mam udokumentowane w książce serwisowej. :)
a pamietasz co miales robione przy ok 58tys? Ja sie zastanawiam, czy sie nie wybrac do aso na jakis przegladzik przed zima
marcinw13_2005
28-10-08, 11:38
Leeo, w zeszłym roku (w październiku) za przegląd zapłaciłem 589zł. To był przegląd przy 60tkm (lub po 36miesiącach).
Zakres materiałów, prac i cen:
- płyn hamulcowy DOT-4 - 20zł;
- wymiana płynu ham. - 75zł;
- olej shell helix 5W40 + wymiana - 180zł;
- filtr oleju - 54zł;
- cena przeglądu - 260zł;
--------------------------------------------
Razem 589zł (bez wymiany filtrów przeciwpyłkowych, bo zrobiłem to samemu wcześniej).
dzieki !!
no to chyba bede musial wymienic plyn hamulcowy, bo jeszcze tego nie robilem, a mam teraz przejechane około 57tyś.. prawdopodobnie poza ASO bo ceny tam nieziemskie i to nie tylko ceny samej robocizny, ale i czesci..
a na skrzynie biegow zwrocili jakas uwage? Mysle, czym tu sie zainteresowac, bo w sumie poki co wymienialem tylko laczniki stabilizatora z przodu, klocki ham, oleje i filtry. Moze powiedzialbys na co zwrocic uwage przy takim przebiegu?
marcinw13_2005
29-10-08, 11:09
Leo, nie wiem co miałeś robione przy 40tkm.
Powiem ci tak, z całą pewnością (zalecenia według ASO):
- płyn hamulcowy - co 36m-cy;
- filtr powietrza - co 40tkm;
- świece zapłonowe (silniki benzynowe): * co 40tkm - zwykłe świece, * co120tkm - irydowe świece,
- filtry przeciwpyłkowe - co 30tkm (ja wymieniam co roku, przed latem);
- sprawdzenie i ewentualna regulacja luzu zaworowego (silniki benzynowe) - co 40tkm;
- pasek rozrządu - co 120tkm/96m-cy;
- filtr paliwa (silniki benzynowe) - co 120tkm/72m-ce;
- olej w skrzyni biegów (manualne) - co 120tkm/96m-cy;
- płyn chłodzący (silniki benzynowe) - co 200tkm/120m-cy, później co 100tkm/60m-cy.
To wszystko, co powyżej możesz, ale nie musisz wykonywać. Chociaż ja dla własnego spokoju i spokoju następnego właściciela mojej Hanki robię wszystko zgodnie z książką serwisową.
A na twoim miejscu zwróciłbym jeszcze uwagę na przekładnię kierowniczą i jej ewentualne postukiwania, i wykonałbym co jakiś czas smarowanie przekładni (o czym już wiele razy było pisane na tym forum).
No i standardowo kontrola elementów zawieszenia: wahacze, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, końcówki drążków itp.
Co do skrzyni biegów, to jak na razie wszystko w porządku (łożyska nie szumią), no prawie w porządku... Poza tym, że czasami mi poszarpuję przy ruszaniu z jedynki (podejrzewam, że słabnie mi docisk), to wszystko inne OK.
Dzieki jeszcze raz, bardzo mi pomogles. Oprocz wymiany plynu hamulocwego i regulacji zaworow wszystko ok, bo dopiero 57tysi. Swiec nie wymienialem, bo w amerykancach montowali swiece takie jak w hondzie legend i wymiana dopiero po 100tys km(tak mi powiedzieli w ASO) Co do przekladni, to wymianialem sama sprezynke i poki co jest ok. Pamietasz moze jakiej firmy plyn hamulcowy Ci wlali? Podejrzewam, ze wymiana poza ASO bedzie tansza :)
marcinw13_2005
30-10-08, 11:28
Co do płynu hamulcowego to nie wiem jakiej marki, wiem tylko, że DOT-4 (nr katalogowy ASO Honda 555444) -20zł za litr (jak to w ASO pewnie 2xdrożej niż w sklepie) :). Znając życie jakiś pospolity, byle tylko miał odpowiednie właściwości. Dla przykładu powiem, że DOT-4 Castrola stoi w sklepie po ok. 43zł za litr.
Marek Podlaskie
23-01-09, 10:05
Witam.Dzis bylem w ASO z pytaniem o kilka czesci do mego autal .Konkretnie o filtry i swiece.Chce zrobic wymiane, bo autko sprowadzone i bez ksiazki ,wiec nie wiadomo co i jak.Ceny w ASO
fILTR OLEJU (tENNEX) 35 ZL
Filtr powietrza 73
Filtr paliwa (w zbiorniku) 109
Filtr kabinowy(dla modeli z klima x2) 50 x2
Swieca Ngk ZFR6K-11 25 zl/szt
Z Vatem razem 516 zl.
Bylem rowniez w innych sklepach z czesciami i ceny sa mniej wiecej porownywalne.Wiec mysle ze warto kupic w ASO.
Ale moze ktos ma propozycje do pobicia tych cen,to prosze o namiary.Wiem ze swiece mozna kupic po 17-19 zl.A za irydowe chca 100zl /szt,lecz w ASO mowia ze nie ma potrzeby.
Regulacja zaworow 100zl plus uszczelka pod pokrywe ok 100 zl.Jezlei ktosma inne wiadomosci i namiary na czesci to niech napisze.
Filtr kabinowy x2.. mi tez tak powiedzieli, a te filtry pakowane sa juz po 2 sztuki.. Kupilem zamiennik i tez zamowilem na poczatku 2, a koles w IC dopiero mnie uswiadomil. 2 filtry za 50zł.
Filtr powietrza w dobrej cenie ja oryginal, do mnie byl ponad 100zł, to kupilem K&N od razu, bo juz nie trzeba wymieniac wiecej.
Filtry oleju zamienniki jakie znalazłem to okolice 20-25 zł więc różnica niewielka,jeśli chodzi o kabinowe to pierwszy raz dałem się wyrolować w ASO, następna wymiana filtry jakiejś włoskiej firmy (nie pamiętam już jakiej), komplet 40 zł z wysyłką i nie narzekam :)
Ja powiem tak - w ASO kupiłem do tej pory jedynie zaczarowaną sprężynkę do przekładni za 2 dychy oraz kpl tulejek do fotela za 3,5 dychy i będzie, jak nie muszę to nie kupuję, po co mam przepłacać za coś co mogę mieć taniej, i prosiłbym nie zarzucać mi że jeżdżę na jakichś tandetach bo z reguły są to te same rzeczy co sprzedaje ASO, tyle że kupione w sklepach znajomych, dla przykładu kpl świec NGK jeśli dobrze pamiętam 68 zł., olej 5W50+filtr+wymiana=170 zł., filtr przeciwpyłkowy+filtr powietrza+wymiana gratis=100 zł.,regulacja zaworów 80 zł.+uszczelka pokrywy 70 zł.=150 zł., to ceny dla porównania dla Marek Podlaskie.
pozdro
Marek Podlaskie
05-02-09, 12:56
Wymiana uszczelki po regulacji zaworow to koszt 100 robocizna plus uszczelka 70 zl w przyblizeniu.Wymiana oleju robocizna 40 zl
Wymiana uszczelki po regulacji zaworow to koszt 100 robocizna plus uszczelka 70 zl w przyblizeniu.Wymiana oleju robocizna 40 zl
Mały offtopic ale ciekawostka: byłem wczoraj w ASO skody, panowie tam żądają 70zł za samą wymianę oleju :eek:
w ASO hondy postojowki wymieniaja za FREE :D hahaha [nie moglem sie dostac, a niewiedzialem ze przez nadkole sie to robi :D]
a ps.
pytalem o spojler na klape do mojego :D cena ..................... 1300 PLN :) + 250 montaz + minimum 300 za lakierowanie :) = bagatela 1850 PLN minimum :) chyba kupie na allegro za 250 ;p hehehe
marcinw13_2005
07-02-09, 11:47
Odnośnie postojówek, to mi w ASO Gdynia wymienili za 3 zł (po cenie żarówki). :)
W sedanie, postojówki wymienia się od przodu (spod maski), tylko jeśli chciałbym się dobrać do kierunków (w przednich lampach), to muszę dobierać się przez nadkole. :)
B4rtJak założysz spojler na klapę to daj znać jak wyszło i namiar gdzie kupiłeś bo też mnie ten temat interesuje ale doszedłem do wniosku że się nie da z powodu innej blachy na końcu dachu w wersji po lifcie i przed.
Marek Podlaskie
19-02-09, 12:25
No i dzisiaj zawitalem do ASO.Wymiana filtrow oleju swiec regulacja zaworow.Wszystko w ASO.Operacja trwala ok 2 godz.Pacjent dostal do zaplaty 369 zl.Mysle ze nie drogo ,bo w Mazdzie za wymiane oleju w dieslu placilem z filtrem powietrza i wymiana 320 zl.A teraz cennnik
WYMIANA
Filtr powietrza wymiana -27 zl
olej wymiana -36 zl
Swiece zaplonowe wymiana-36
Regulacja luzu zaworow -90 zl.
Sprawdzenie zawieszenia-0,90 gr ?
Razem-156.68 zl
Materialy
uszczelka pokrywy zaworow kupiona w ASO -63,75ZL
Swieca zaplonowa ZFRK6 kupiona w ASO-28.98X4=115,92
LACZNY KOSZT PO RABACIE NA CZESCI I USLUGE 369,57
Do tego filtr kabinowy zamiennik 50 zl
filtr oleju zaminnik 13 zl
Olej Motul (Tencio) 157 zl 8100 xcess 5w40
Z pewnoscia mozna zaoszczedzic jak jest mozliwosc warsztatowa na wymianie filtrow ,swiec .Mozna to zrobic we wlasnym zakresie.Swiece mieli mi zalatwic w hurtowni ,ale nie zalatwili po 17 zl
To tyle co dzis zaplacilem.Nie jest zle na jakis czas mam spokoj
Co ile wg zaleceń trzeba zajmować się klimą? Auto mam z listopada 2004, w w marcu 2005 było już w Polsce i od tej pory nic nie robiłem. Chłodzi super, nic nie śmierdzi, mało używam, bo wole otwarte szybki i daszek. Moje pytanie: co powinienem teraz zrobić, żeby prawidłowo ją serwisować?
- trzeba wymienić czynnik?
- odgrzybić, ozonować?
czy póki co jeździć i się cieszyć, że działa ;)
Nie wiem jak z czynnikiem, ale wszędzie odgrzybianie zalecają raz w roku przed sezonem używania.
A jeżeli dobrze Ci chłodzi to pewnie znaczy, że i czynnika jest sporo, nie wylatał przez ten czas więc jest szczelnie;) Najlepiej raz do roku wybrać się na odgrzybianie to i odrazu według komputeru powiedzą co z resztą. Czasem myją skraplacz, próba ciśnieniowa szczelności układu itp.
A oto cytat z jednego z zakładów:
"KONSERWACJA KLIMATYZACJI
Przegląd okresowy:
Powinien się odbywać 1-2 razy w ciągu roku, szczególnie po okresie zimowym. Przegląd powinien być przeprowadzony przez profesjonalny serwis klimatyzacji. Należy unikać tak zwanych "złotych rączek" i "lodówkowców". Sprawdzenie systemu szczelności klimatyzatora. Sprawdzenie przewodów czynnika chłodniczego, ich połączeń, mocowania, szczelności i prowadzenia. Zanieczyszczony czynnik chłodniczy oczyścić albo wymienić. Wymienić filtr-osuszacz czynnika chłodniczego. Skontrolować pracę termostatycznego zaworu rozprężnego. Sprawdzić ilość czynnika chłodniczego-ewentualnie dopełnić. Sprawdzić funkcjonowanie sprężarki, szczelność, wydajność. Sprawdzić stan łożysk i wału sprężarki. Sprawdzić termostat i funkcjonowanie sterowania.
Przegląd co miesięczny:
Wykonuje się go samemu. Przynajmniej raz w tygodniu włączyć klimatyzacje na 10-15 min, aby zapobiec wysychaniu uszczelek i łożysk w sprężarce. (Tylko w przypadku pracy klimatyzatora następuje smarowanie sprężarki). Oczyścić mikrofiltr znajdujący się na zasysaniu powietrza obiegowego. W tym celu wyjąć materiał filtrujący i przedmuchać go sprężonym powietrzem w kierunku odwrotnym do kierunku przepływu powietrza przez filtr w stanie zabudowanym.
Podstawowe elementy budowy ukł. klimatyzacji:
1.Sprężarka 2.Skraplacz 3.Osuszacz 4.Zawór rozprężny 5.Parownik 6.Ukł. recyrkulacji 7. Sterowanie.
Wiadomo kazdy chce zarobic, dwa razy do roku to lekka przesada, uwazam ze raz na rok to mozna ogrzybic dla wlasnego bezpieczenstwa.
no ja dzisiaj umowilem sie na jutro, wystraszyliscie mnie :) Poza tym w Bialymstoku w porownaniu do Wawy to tania sprawa :) 70zł za odgrzybianie i od 50 do 80zł za nabicie. To ceny w zakładzie polecanym przez forum, nie w ASO.
Poza tym w Bialymstoku w porownaniu do Wawy to tania sprawa 70zł za odgrzybianie
Witam,
Ja powiem tak - do odgrzybiania zakłady (wszystko jedno jakie) stosują zazwyczaj środki w sprayu, które są podawane/zasysane do układu aby ten pochodził z nimi jakieś 10 min. i po sprawie...
Sam dostałem pojemnik takiego spray'u od znajomka za free i sobie psikam raz na jakiś czas i jest git. Starcza to na jakieś 4-5 razy "psikania".
Co do ceny to faktycznie taniej masz ale same kwoty są spore bo rzeczywiste koszty odgrzybienia jednorazowego to jakieś max. 10 zł., zaś nabicia (gaz + olej) to max. 30/40 zł.
No ale wiadomo, że sami tego nie zrobimy raczej...
pozdro :cool:
Hrabia Von Lesser
29-04-09, 22:08
...i sobie psikam raz na jakiś czas i jest git.
Potwierdzam, tyle że ja miałem taki jednorazowy. Jak ma być profeska w zakładzie to chyba tylko ozonowo (bo w garażu tego dać rady chyba nie ma jak)... ale pojęcia nie mam czy jest jakaś różnica, czy to tylko "marketing - lizing - peting" :D
Aha. I warto od razu filtrasa kabinowego przetasować na nowy (podobno naj naj są te z aktywnycm węglem)
kalla_fiore
29-07-09, 10:49
Wczoraj dzwoniłem do ASO Hondy Autokopex Katowice i pytałem się o przegląd przy 140tys (co 20tys.) i mi zarzucili kwotą 1050zł w tym geometria i odgrzybianie klimy :eek: troszkę mnie zszokowało. Jednak się nie skuszę :rolleyes: Wybrałem Data Auto w Tychach, bo mam bliżej i taniej. Sama robocizna to 150zł. Czyli jak dobrze pójdzie to ta sama robota mi wyjdzie w granicach 500zł.
Witam,
Może ktoś z Was wie ile może kosztować przegląd w ASO przy 120tys?
Z tego, co wiem to będę musiał rozrząd zrobić.
Ostatnio płaciłem przy 105tys. coś około 800zł.
To teraz będę dużo więcej, tylko ile?
Ja osobiście nie jeżdżę do ASO mówiąc proszę zrobić duży czy mały przegląd bo dla nich jest to sygnał aby zedrzeć z klienta kasę i wykonać masę niepotrzebnych czynności . Lepiej pojechać i zlecić wykonanie np. rozrządu czy czegoś innego. A co należy zrobić i kiedy można sprawdzić w książce serwisowej.
Pabllo płaciełeś 8 stów a wiesz chociaż za co. Bo jeśli np wymienili ci klocki a teraz pojedziesz na duży przegląd w którym wymienia się tarcze to znów wymienią ci klocki bo tak się robi i takich hpodobnych sytuacji może być więcej.
Na wymianę rozrządu w ASO to tysiaka trzeba mieć z częściami oczywiście.
To teraz wiem ile to może mnie kosztować. Dzięki :)
Co do tego przeglądu (za 800zł) to w tej cenie zrobili mi lub wymienili (tak jest na fakturze, bo nie wszystko da się sprawdzić);
- olej + wymiana,
- filtr oleju,
- świece zapłonowe,
- regulacja luzu zaworów,
- uzupełnienie płynu chłodniczego,
- serwis klimatyrzacji,
- oraz kilka drobiazgów,
duzo wiecej, z tego co pamietam to w rzeszowie jakies 1500 a wymiana rozrzadu polega tylko na wymianie paska, jesli bys chcial kompletny to 2500 :) takze zrobilem na wlasna reke razem z robocizna i wszystkimi czesciami i czynnosciami które sie nalezą przy 120tys zmiescilem sie w okolo1100zl
pozdro
2500 to przegięcie koszt oryginalnych części nie przekracza 650zł (pasek 150, rolka 470).
W ASO w bydzi zapłaciłem 1400zł ale w tym był serwis klimy i wymiana paska alternatora.
No chyba że jeszcze była pompa wody bo niektóre serwisy mają swoje teorie co do jej wymiany chociaż manual nic nie mówi o jej wymianie przy 120kkm.
no 2500 to cena z kosmosu ale to nie tylko za sam rozrzad, tylko tez za cala reszte roboty przy 120tys jak mi typ z serwisu mowil:
za1500zl robia:
wymiana samego paska rozrzadu
pasek od klimy/alternatora-chyba juz nie pamietam
regulacja zaworow
wymiana oleju silnikowego i filtra
wymiana oleju w skrzyni
filtr powietrza
filtr paliwa :) (ciekawe czy w ogole by go ruszali)
wymiana plynu hamulcowego
i to chyba tyle
a jak zapytalem o kompletny rozrzad to mi powiedzial 2500pln :eek:
takze podziekowalem grzecznie i wymienilem na wlasna reke
u mnie napinacz i pompa wytrzymaly by pewnie jeszcze troche
ale po zdjęciu obczajałem i na napinaczu juz byl niewielki ale wyczuwalny luz,
a pompa sie krecila z lekkim ale tez wyczuwalnym oporem
moj mech zalecal wymiane pompy ze wzgledu ze ponoc po zalozeniu nowego paska lubia sie czasem rozszczelnic bo sa ulozone do starego i maja wieksze obciazenia, takze w sumie dla swietego spokoju zrobilem wszystko bo jak by mi przyszlo znowu wydzierac pol auta to ja dziekuje :cool:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.