PDA

Zobacz pełną wersję : Cena przeglądu w ASO.



marcinw13_2005
09-09-08, 17:32
Koledzy, potrzebuję szybkiej odpowiedzi. :confused:
Czy ktoś wie, ile kosztuje obecnie duży przegląd (48miesięcy, 80 tyś. km) w ASO Honda???
Dodam, że w grę wchodzi tu ewentualna regulacja luzu zaworów, wymiana oleju, filtra powietrza itp.
Z góry dzięki za odpowiedź.

cart
09-09-08, 21:12
to chyba zalezy gdzie, ale czy nie latwiej zadzwonic i zapytać się w ASO?

zooq
09-09-08, 22:29
w Warszawie taki przegląd to ok 350 złotych (ogólny stan techniczny pojazdu plus wymiana oleju z filtrem)

marcinw13_2005
10-09-08, 16:30
Tak, zgadzam się, łatwiej wziąć telefon i zadzwonić do ASO.
Ale tam też, albo nie chcą, albo podają cenę ale mało konkretną... tzn. może 700, może 800 zł i dodają, że to zależy...
Dlatego pytam na forum, bo może ktoś już robił przegląd w ASO po 48 miesiącach lub też przy przebiegu 80tyś. km???
A jeśli chodzi o powyższe 350zł, to chyba nie bardzo. W zeszłym roku robiłem przegląd w ASO po 36 miesiącach (60tyś. km) i zapłaciłem 750zł.
Ale dzięki za odpowiedź.

Marek Podlaskie
27-10-08, 08:45
Mysle ze masz racje piszac 750 zl.Ja dopytywalem sie o przeglad sprowadzonej Hondki.I gosc powiedzial ze po 80 tkm to 800 zl ,lecz tez nie wszystko. W tej chwili nie mam tej kartki ,ale niedlugo tam podjade i popytam:)

marcinw13_2005
27-10-08, 12:46
OK. Dzięki wielkie.
Zrobiłem przegląd i znam konkretną cenę z ASO Gdynia. Mianowicie ok. 850zł (olej + wymiana, filtr oleju, filtr powietrza, świece zapłonowe, uszczelka pod pokrywę zaworów + regulacja luzu zaworów, uzupełnienie płynu chłodniczego).
Co niektórzy twierdzą, że to zabójstwo dla portfela. No i zgadzam się z tym, bo gdybym to robił samemu (co nie wymaga super zdolności) zmieściłbym się spokojnie w 400zł, no i plus ewentualna regulacja luzu zaworów (co na pewno i tak zleciłbym ASO).
Ale przynajmniej przy ewentualnej sprzedaży mojej Hanki, nikt nie zarzuci mi kręcenia licznika itp., bo wszystko mam udokumentowane w książce serwisowej. :)

Leeo
27-10-08, 15:36
a pamietasz co miales robione przy ok 58tys? Ja sie zastanawiam, czy sie nie wybrac do aso na jakis przegladzik przed zima

marcinw13_2005
28-10-08, 11:38
Leeo, w zeszłym roku (w październiku) za przegląd zapłaciłem 589zł. To był przegląd przy 60tkm (lub po 36miesiącach).
Zakres materiałów, prac i cen:
- płyn hamulcowy DOT-4 - 20zł;
- wymiana płynu ham. - 75zł;
- olej shell helix 5W40 + wymiana - 180zł;
- filtr oleju - 54zł;
- cena przeglądu - 260zł;
--------------------------------------------
Razem 589zł (bez wymiany filtrów przeciwpyłkowych, bo zrobiłem to samemu wcześniej).

Leeo
28-10-08, 14:46
dzieki !!

no to chyba bede musial wymienic plyn hamulcowy, bo jeszcze tego nie robilem, a mam teraz przejechane około 57tyś.. prawdopodobnie poza ASO bo ceny tam nieziemskie i to nie tylko ceny samej robocizny, ale i czesci..

a na skrzynie biegow zwrocili jakas uwage? Mysle, czym tu sie zainteresowac, bo w sumie poki co wymienialem tylko laczniki stabilizatora z przodu, klocki ham, oleje i filtry. Moze powiedzialbys na co zwrocic uwage przy takim przebiegu?

marcinw13_2005
29-10-08, 11:09
Leo, nie wiem co miałeś robione przy 40tkm.

Powiem ci tak, z całą pewnością (zalecenia według ASO):
- płyn hamulcowy - co 36m-cy;
- filtr powietrza - co 40tkm;
- świece zapłonowe (silniki benzynowe): * co 40tkm - zwykłe świece, * co120tkm - irydowe świece,
- filtry przeciwpyłkowe - co 30tkm (ja wymieniam co roku, przed latem);
- sprawdzenie i ewentualna regulacja luzu zaworowego (silniki benzynowe) - co 40tkm;
- pasek rozrządu - co 120tkm/96m-cy;
- filtr paliwa (silniki benzynowe) - co 120tkm/72m-ce;
- olej w skrzyni biegów (manualne) - co 120tkm/96m-cy;
- płyn chłodzący (silniki benzynowe) - co 200tkm/120m-cy, później co 100tkm/60m-cy.

To wszystko, co powyżej możesz, ale nie musisz wykonywać. Chociaż ja dla własnego spokoju i spokoju następnego właściciela mojej Hanki robię wszystko zgodnie z książką serwisową.

A na twoim miejscu zwróciłbym jeszcze uwagę na przekładnię kierowniczą i jej ewentualne postukiwania, i wykonałbym co jakiś czas smarowanie przekładni (o czym już wiele razy było pisane na tym forum).

No i standardowo kontrola elementów zawieszenia: wahacze, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, końcówki drążków itp.

Co do skrzyni biegów, to jak na razie wszystko w porządku (łożyska nie szumią), no prawie w porządku... Poza tym, że czasami mi poszarpuję przy ruszaniu z jedynki (podejrzewam, że słabnie mi docisk), to wszystko inne OK.

Leeo
29-10-08, 16:15
Dzieki jeszcze raz, bardzo mi pomogles. Oprocz wymiany plynu hamulocwego i regulacji zaworow wszystko ok, bo dopiero 57tysi. Swiec nie wymienialem, bo w amerykancach montowali swiece takie jak w hondzie legend i wymiana dopiero po 100tys km(tak mi powiedzieli w ASO) Co do przekladni, to wymianialem sama sprezynke i poki co jest ok. Pamietasz moze jakiej firmy plyn hamulcowy Ci wlali? Podejrzewam, ze wymiana poza ASO bedzie tansza :)

marcinw13_2005
30-10-08, 11:28
Co do płynu hamulcowego to nie wiem jakiej marki, wiem tylko, że DOT-4 (nr katalogowy ASO Honda 555444) -20zł za litr (jak to w ASO pewnie 2xdrożej niż w sklepie) :). Znając życie jakiś pospolity, byle tylko miał odpowiednie właściwości. Dla przykładu powiem, że DOT-4 Castrola stoi w sklepie po ok. 43zł za litr.

Marek Podlaskie
23-01-09, 10:05
Witam.Dzis bylem w ASO z pytaniem o kilka czesci do mego autal .Konkretnie o filtry i swiece.Chce zrobic wymiane, bo autko sprowadzone i bez ksiazki ,wiec nie wiadomo co i jak.Ceny w ASO
fILTR OLEJU (tENNEX) 35 ZL
Filtr powietrza 73
Filtr paliwa (w zbiorniku) 109
Filtr kabinowy(dla modeli z klima x2) 50 x2
Swieca Ngk ZFR6K-11 25 zl/szt
Z Vatem razem 516 zl.
Bylem rowniez w innych sklepach z czesciami i ceny sa mniej wiecej porownywalne.Wiec mysle ze warto kupic w ASO.
Ale moze ktos ma propozycje do pobicia tych cen,to prosze o namiary.Wiem ze swiece mozna kupic po 17-19 zl.A za irydowe chca 100zl /szt,lecz w ASO mowia ze nie ma potrzeby.
Regulacja zaworow 100zl plus uszczelka pod pokrywe ok 100 zl.Jezlei ktosma inne wiadomosci i namiary na czesci to niech napisze.

Leeo
23-01-09, 17:29
Filtr kabinowy x2.. mi tez tak powiedzieli, a te filtry pakowane sa juz po 2 sztuki.. Kupilem zamiennik i tez zamowilem na poczatku 2, a koles w IC dopiero mnie uswiadomil. 2 filtry za 50zł.

Filtr powietrza w dobrej cenie ja oryginal, do mnie byl ponad 100zł, to kupilem K&N od razu, bo juz nie trzeba wymieniac wiecej.

Szejklo
24-01-09, 00:57
Filtry oleju zamienniki jakie znalazłem to okolice 20-25 zł więc różnica niewielka,jeśli chodzi o kabinowe to pierwszy raz dałem się wyrolować w ASO, następna wymiana filtry jakiejś włoskiej firmy (nie pamiętam już jakiej), komplet 40 zł z wysyłką i nie narzekam :)

_reggie_
24-01-09, 20:23
Ja powiem tak - w ASO kupiłem do tej pory jedynie zaczarowaną sprężynkę do przekładni za 2 dychy oraz kpl tulejek do fotela za 3,5 dychy i będzie, jak nie muszę to nie kupuję, po co mam przepłacać za coś co mogę mieć taniej, i prosiłbym nie zarzucać mi że jeżdżę na jakichś tandetach bo z reguły są to te same rzeczy co sprzedaje ASO, tyle że kupione w sklepach znajomych, dla przykładu kpl świec NGK jeśli dobrze pamiętam 68 zł., olej 5W50+filtr+wymiana=170 zł., filtr przeciwpyłkowy+filtr powietrza+wymiana gratis=100 zł.,regulacja zaworów 80 zł.+uszczelka pokrywy 70 zł.=150 zł., to ceny dla porównania dla Marek Podlaskie.

pozdro

Marek Podlaskie
05-02-09, 12:56
Wymiana uszczelki po regulacji zaworow to koszt 100 robocizna plus uszczelka 70 zl w przyblizeniu.Wymiana oleju robocizna 40 zl

Szejklo
05-02-09, 15:39
Wymiana uszczelki po regulacji zaworow to koszt 100 robocizna plus uszczelka 70 zl w przyblizeniu.Wymiana oleju robocizna 40 zl

Mały offtopic ale ciekawostka: byłem wczoraj w ASO skody, panowie tam żądają 70zł za samą wymianę oleju :eek:

B4rt
06-02-09, 15:08
w ASO hondy postojowki wymieniaja za FREE :D hahaha [nie moglem sie dostac, a niewiedzialem ze przez nadkole sie to robi :D]

a ps.

pytalem o spojler na klape do mojego :D cena ..................... 1300 PLN :) + 250 montaz + minimum 300 za lakierowanie :) = bagatela 1850 PLN minimum :) chyba kupie na allegro za 250 ;p hehehe

marcinw13_2005
07-02-09, 11:47
Odnośnie postojówek, to mi w ASO Gdynia wymienili za 3 zł (po cenie żarówki). :)
W sedanie, postojówki wymienia się od przodu (spod maski), tylko jeśli chciałbym się dobrać do kierunków (w przednich lampach), to muszę dobierać się przez nadkole. :)

agent
07-02-09, 13:40
B4rtJak założysz spojler na klapę to daj znać jak wyszło i namiar gdzie kupiłeś bo też mnie ten temat interesuje ale doszedłem do wniosku że się nie da z powodu innej blachy na końcu dachu w wersji po lifcie i przed.

Marek Podlaskie
19-02-09, 12:25
No i dzisiaj zawitalem do ASO.Wymiana filtrow oleju swiec regulacja zaworow.Wszystko w ASO.Operacja trwala ok 2 godz.Pacjent dostal do zaplaty 369 zl.Mysle ze nie drogo ,bo w Mazdzie za wymiane oleju w dieslu placilem z filtrem powietrza i wymiana 320 zl.A teraz cennnik
WYMIANA
Filtr powietrza wymiana -27 zl
olej wymiana -36 zl
Swiece zaplonowe wymiana-36
Regulacja luzu zaworow -90 zl.
Sprawdzenie zawieszenia-0,90 gr ?
Razem-156.68 zl
Materialy
uszczelka pokrywy zaworow kupiona w ASO -63,75ZL
Swieca zaplonowa ZFRK6 kupiona w ASO-28.98X4=115,92
LACZNY KOSZT PO RABACIE NA CZESCI I USLUGE 369,57
Do tego filtr kabinowy zamiennik 50 zl
filtr oleju zaminnik 13 zl
Olej Motul (Tencio) 157 zl 8100 xcess 5w40
Z pewnoscia mozna zaoszczedzic jak jest mozliwosc warsztatowa na wymianie filtrow ,swiec .Mozna to zrobic we wlasnym zakresie.Swiece mieli mi zalatwic w hurtowni ,ale nie zalatwili po 17 zl
To tyle co dzis zaplacilem.Nie jest zle na jakis czas mam spokoj

Leeo
28-04-09, 14:09
Co ile wg zaleceń trzeba zajmować się klimą? Auto mam z listopada 2004, w w marcu 2005 było już w Polsce i od tej pory nic nie robiłem. Chłodzi super, nic nie śmierdzi, mało używam, bo wole otwarte szybki i daszek. Moje pytanie: co powinienem teraz zrobić, żeby prawidłowo ją serwisować?
- trzeba wymienić czynnik?
- odgrzybić, ozonować?
czy póki co jeździć i się cieszyć, że działa ;)

KreniO
28-04-09, 16:10
Nie wiem jak z czynnikiem, ale wszędzie odgrzybianie zalecają raz w roku przed sezonem używania.

A jeżeli dobrze Ci chłodzi to pewnie znaczy, że i czynnika jest sporo, nie wylatał przez ten czas więc jest szczelnie;) Najlepiej raz do roku wybrać się na odgrzybianie to i odrazu według komputeru powiedzą co z resztą. Czasem myją skraplacz, próba ciśnieniowa szczelności układu itp.

A oto cytat z jednego z zakładów:

"KONSERWACJA KLIMATYZACJI


Przegląd okresowy:

Powinien się odbywać 1-2 razy w ciągu roku, szczególnie po okresie zimowym. Przegląd powinien być przeprowadzony przez profesjonalny serwis klimatyzacji. Należy unikać tak zwanych "złotych rączek" i "lodówkowców". Sprawdzenie systemu szczelności klimatyzatora. Sprawdzenie przewodów czynnika chłodniczego, ich połączeń, mocowania, szczelności i prowadzenia. Zanieczyszczony czynnik chłodniczy oczyścić albo wymienić. Wymienić filtr-osuszacz czynnika chłodniczego. Skontrolować pracę termostatycznego zaworu rozprężnego. Sprawdzić ilość czynnika chłodniczego-ewentualnie dopełnić. Sprawdzić funkcjonowanie sprężarki, szczelność, wydajność. Sprawdzić stan łożysk i wału sprężarki. Sprawdzić termostat i funkcjonowanie sterowania.


Przegląd co miesięczny:

Wykonuje się go samemu. Przynajmniej raz w tygodniu włączyć klimatyzacje na 10-15 min, aby zapobiec wysychaniu uszczelek i łożysk w sprężarce. (Tylko w przypadku pracy klimatyzatora następuje smarowanie sprężarki). Oczyścić mikrofiltr znajdujący się na zasysaniu powietrza obiegowego. W tym celu wyjąć materiał filtrujący i przedmuchać go sprężonym powietrzem w kierunku odwrotnym do kierunku przepływu powietrza przez filtr w stanie zabudowanym.
Podstawowe elementy budowy ukł. klimatyzacji:
1.Sprężarka 2.Skraplacz 3.Osuszacz 4.Zawór rozprężny 5.Parownik 6.Ukł. recyrkulacji 7. Sterowanie.

jaspero
29-04-09, 09:44
Wiadomo kazdy chce zarobic, dwa razy do roku to lekka przesada, uwazam ze raz na rok to mozna ogrzybic dla wlasnego bezpieczenstwa.

Leeo
29-04-09, 14:38
no ja dzisiaj umowilem sie na jutro, wystraszyliscie mnie :) Poza tym w Bialymstoku w porownaniu do Wawy to tania sprawa :) 70zł za odgrzybianie i od 50 do 80zł za nabicie. To ceny w zakładzie polecanym przez forum, nie w ASO.

_reggie_
29-04-09, 15:59
Poza tym w Bialymstoku w porownaniu do Wawy to tania sprawa 70zł za odgrzybianie

Witam,
Ja powiem tak - do odgrzybiania zakłady (wszystko jedno jakie) stosują zazwyczaj środki w sprayu, które są podawane/zasysane do układu aby ten pochodził z nimi jakieś 10 min. i po sprawie...
Sam dostałem pojemnik takiego spray'u od znajomka za free i sobie psikam raz na jakiś czas i jest git. Starcza to na jakieś 4-5 razy "psikania".
Co do ceny to faktycznie taniej masz ale same kwoty są spore bo rzeczywiste koszty odgrzybienia jednorazowego to jakieś max. 10 zł., zaś nabicia (gaz + olej) to max. 30/40 zł.
No ale wiadomo, że sami tego nie zrobimy raczej...

pozdro :cool:

Hrabia Von Lesser
29-04-09, 22:08
...i sobie psikam raz na jakiś czas i jest git.


Potwierdzam, tyle że ja miałem taki jednorazowy. Jak ma być profeska w zakładzie to chyba tylko ozonowo (bo w garażu tego dać rady chyba nie ma jak)... ale pojęcia nie mam czy jest jakaś różnica, czy to tylko "marketing - lizing - peting" :D

Aha. I warto od razu filtrasa kabinowego przetasować na nowy (podobno naj naj są te z aktywnycm węglem)

kalla_fiore
29-07-09, 10:49
Wczoraj dzwoniłem do ASO Hondy Autokopex Katowice i pytałem się o przegląd przy 140tys (co 20tys.) i mi zarzucili kwotą 1050zł w tym geometria i odgrzybianie klimy :eek: troszkę mnie zszokowało. Jednak się nie skuszę :rolleyes: Wybrałem Data Auto w Tychach, bo mam bliżej i taniej. Sama robocizna to 150zł. Czyli jak dobrze pójdzie to ta sama robota mi wyjdzie w granicach 500zł.

Pabllo
31-07-09, 13:19
Witam,

Może ktoś z Was wie ile może kosztować przegląd w ASO przy 120tys?

Z tego, co wiem to będę musiał rozrząd zrobić.

Ostatnio płaciłem przy 105tys. coś około 800zł.

To teraz będę dużo więcej, tylko ile?

LemonR
31-07-09, 13:51
Ja osobiście nie jeżdżę do ASO mówiąc proszę zrobić duży czy mały przegląd bo dla nich jest to sygnał aby zedrzeć z klienta kasę i wykonać masę niepotrzebnych czynności . Lepiej pojechać i zlecić wykonanie np. rozrządu czy czegoś innego. A co należy zrobić i kiedy można sprawdzić w książce serwisowej.
Pabllo płaciełeś 8 stów a wiesz chociaż za co. Bo jeśli np wymienili ci klocki a teraz pojedziesz na duży przegląd w którym wymienia się tarcze to znów wymienią ci klocki bo tak się robi i takich hpodobnych sytuacji może być więcej.
Na wymianę rozrządu w ASO to tysiaka trzeba mieć z częściami oczywiście.

Pabllo
31-07-09, 15:13
To teraz wiem ile to może mnie kosztować. Dzięki :)
Co do tego przeglądu (za 800zł) to w tej cenie zrobili mi lub wymienili (tak jest na fakturze, bo nie wszystko da się sprawdzić);
- olej + wymiana,
- filtr oleju,
- świece zapłonowe,
- regulacja luzu zaworów,
- uzupełnienie płynu chłodniczego,
- serwis klimatyrzacji,
- oraz kilka drobiazgów,

genior
31-07-09, 17:11
duzo wiecej, z tego co pamietam to w rzeszowie jakies 1500 a wymiana rozrzadu polega tylko na wymianie paska, jesli bys chcial kompletny to 2500 :) takze zrobilem na wlasna reke razem z robocizna i wszystkimi czesciami i czynnosciami które sie nalezą przy 120tys zmiescilem sie w okolo1100zl
pozdro

LemonR
31-07-09, 20:28
2500 to przegięcie koszt oryginalnych części nie przekracza 650zł (pasek 150, rolka 470).
W ASO w bydzi zapłaciłem 1400zł ale w tym był serwis klimy i wymiana paska alternatora.
No chyba że jeszcze była pompa wody bo niektóre serwisy mają swoje teorie co do jej wymiany chociaż manual nic nie mówi o jej wymianie przy 120kkm.

genior
01-08-09, 18:17
no 2500 to cena z kosmosu ale to nie tylko za sam rozrzad, tylko tez za cala reszte roboty przy 120tys jak mi typ z serwisu mowil:
za1500zl robia:
wymiana samego paska rozrzadu
pasek od klimy/alternatora-chyba juz nie pamietam
regulacja zaworow
wymiana oleju silnikowego i filtra
wymiana oleju w skrzyni
filtr powietrza
filtr paliwa :) (ciekawe czy w ogole by go ruszali)
wymiana plynu hamulcowego
i to chyba tyle
a jak zapytalem o kompletny rozrzad to mi powiedzial 2500pln :eek:
takze podziekowalem grzecznie i wymienilem na wlasna reke
u mnie napinacz i pompa wytrzymaly by pewnie jeszcze troche
ale po zdjęciu obczajałem i na napinaczu juz byl niewielki ale wyczuwalny luz,
a pompa sie krecila z lekkim ale tez wyczuwalnym oporem
moj mech zalecal wymiane pompy ze wzgledu ze ponoc po zalozeniu nowego paska lubia sie czasem rozszczelnic bo sa ulozone do starego i maja wieksze obciazenia, takze w sumie dla swietego spokoju zrobilem wszystko bo jak by mi przyszlo znowu wydzierac pol auta to ja dziekuje :cool: