Zobacz pełną wersję : Wygłuszenie drzwi ?!?!
Ile i jakich mat jest potrzebnych żeby zrobić dobre wgłuszenie drzwi? :confused: Civic Coupe 6g
ja na jedne drzwi potrzebowalem 7mat app do HB Vgen
myslalem ze w 10 matach sie zmieszcze na dwoje drzwi ;/
ja wygłuszyłem drzwi matą dekarską i jest spoko, koszt to jakieś 60zł i jeszcze sporo mi jej zostało:)
ja wygłuszyłem drzwi matą dekarską i jest spoko, koszt to jakieś 60zł i jeszcze sporo mi jej zostało:)
Rozglądałem sie ostatnio za taka matą w castoramie i mieli rolkę w takim cienkim pasku cos kolo 50zł, ale szerokość tego to z 15cm byla
5 matami wygluszysz drzwi z zewnatrz, ja jeszcze 2 wpakowalem do srodka
kamilek1916
11-09-08, 14:57
Ile i jakich mat jest potrzebnych żeby zrobić dobre wgłuszenie drzwi? :confused: Civic Coupe 6g
kup wiecej mat pozniej zabraknie Ci jednej sztuki i bedziesz miał problem. Jak masz malo pieniedzy to kup maty app sa calkiem niezle. pamietaj o wygłuszeniu dzwi także w srodku zeby stworzyć swojego rodzaju "skrzynkę". Kolejną ważna rzeczą jest to ( malo kto o tym wspomina ) ze jak zdecydujesz sie wykleic tez wewnętrzną stronę dzwi ( polecam ) to bron Boze nie zaklej takich dziurek odpływowych ktore znajdują sie na dole drzwi ;) i na koniec HAVE FUN ! :D zabawa warta koncowego efektu
Żeby dobrze wykleić drzwi to potrzebujesz ok.7 nawet 8 mat na strone. Wyklejasz zewnętrzny płat drzwi od wewnątrz, a potem zaklejasz wszystkie otwory na płacie drzwiowym pod boczkiem i jes w miaret szczelna skrzynia i uzyskasz zamierzony efekt.
Taka ciekawostka o matach..... mam wyklejone drzwi od środka. Przed klejeniem powierzchnie odtłuszczone itd.. Tego lata jedna strona bolida stała na słoneczu dość długo i często. Efekt jest taki że jedna mata " spłyneła" i brudzi szybę. Czy to jest normalne?? Fakt 3 sezony było oki
kamilek1916
12-09-08, 15:10
Taka ciekawostka o matach..... mam wyklejone drzwi od środka. Przed klejeniem powierzchnie odtłuszczone itd.. Tego lata jedna strona bolida stała na słoneczu dość długo i często. Efekt jest taki że jedna mata " spłyneła" i brudzi szybę. Czy to jest normalne?? Fakt 3 sezony było oki
normalne to raczej nie jest :) ale wiadomo że maty są wystawione na rożne czynniki zewnętrzne typu wilgoc, upał itp itd i po pewnym czasie mogą spotkac nas takie atrakcje :D
tak jak pisał Kosciech ja zużyłem 16 mat na parę drzwi i efekt jest piorunujący,
8 miękkich 8 twardych. Twarde na blachę zewnętrzną, miękkie na stronę od boczka
demonobiker
08-11-08, 12:16
mierzyłem ostatnio miernikiem głośności hałas w samochodzie przy 130km/h i jest około 120db :confused: da się zrobić w jakikolwiek sposób ale niezbyt drogi ;) by zejść dużo niżej w dół z tym hałasem, bo powiem normalnie że dzieciaki mi się boją tego odgłosu i płakać zaczynają jak się głośniej robi...jak to raz a dobrze wyciszyć, jakimi materiałami i które miejsca??
najlepiej jak całe auto wygłuszysz matami ale koszt będzie troszkę duży ale efekt piorunujący. Ja na pare drzwi wydałem ok 120zl na same maty.
Niby alternatywą jest gąbka akustyczna ale nie wiem jaki efekt ona daje. Ja będę ją wyklejał tylne nadkola i boczki. Gąbka jest o połowę tańsza niż maty
kamilek1916
09-11-08, 23:13
mierzyłem ostatnio miernikiem głośności hałas w samochodzie przy 130km/h i jest około 120db :confused: da się zrobić w jakikolwiek sposób ale niezbyt drogi ;) by zejść dużo niżej w dół z tym hałasem, bo powiem normalnie że dzieciaki mi się boją tego odgłosu i płakać zaczynają jak się głośniej robi...jak to raz a dobrze wyciszyć, jakimi materiałami i które miejsca??
u mnie jest to samo - tragedia jesli chodzi o szum w srodku... jest to jedna rzecz w civicu ktorej nie moge zniesc
najlepiej jak całe auto wygłuszysz matami ale koszt będzie troszkę duży ale efekt piorunujący. Ja na pare drzwi wydałem ok 120zl na same maty.
Niby alternatywą jest gąbka akustyczna ale nie wiem jaki efekt ona daje. Ja będę ją wyklejał tylne nadkola i boczki. Gąbka jest o połowę tańsza niż maty
a powiedz mi czym bedziesz wygluszal nadkola???? tymi matami? Bo one chyba nie duzo daja ma mam wygluszone pzrednie dzwi i jesli chodzi o muzyke to jest lepiej ale jesli chodzi o to zeby bylo ciszej to niekonicznie. Myslalem tez czy wygluszyc te nadkola bo ten caly szum to wlasnie z tylu jest najgorszy
michallachim
10-11-08, 09:56
a w przypadku civic 5d należy wygłuszyć obie pary drzwi ??
kamilek1916
11-11-08, 16:17
a w przypadku civic 5d należy wygłuszyć obie pary drzwi ??
no to chyba zalezy czy masz tam głośniki
a powiedz mi czym bedziesz wygluszal nadkola???? tymi matami? Bo one chyba nie duzo daja ma mam wygluszone pzrednie dzwi i jesli chodzi o muzyke to jest lepiej ale jesli chodzi o to zeby bylo ciszej to niekonicznie. Myslalem tez czy wygluszyc te nadkola bo ten caly szum to wlasnie z tylu jest najgorszy
ja kupie ta gąbkę akustyczna. Wychodzi dużo taniej niż maty a pewnie efekt porównywalny ew dasz dwie warstwy gąbki i na pewno to wygłuszy hałas z nadkoli. Ja wygłuszyłem przód matami i jest znacznie ciszej niż przedtem tak więc o efekty nie musisz sie martwić. Ja osobiście proponowałbym wygłuszyć gąbką ponieważ auto nie przybierze tak na wadze :P moje drzwi waza i jakieś 10kg więcej każde. Drzwi na pewno musisz zrobić matami bo gąbka będzie pić wodę
kamilek1916
12-11-08, 08:22
ja kupie ta gąbkę akustyczna. Wychodzi dużo taniej niż maty a pewnie efekt porównywalny ew dasz dwie warstwy gąbki i na pewno to wygłuszy hałas z nadkoli. Ja wygłuszyłem przód matami i jest znacznie ciszej niż przedtem tak więc o efekty nie musisz sie martwić. Ja osobiście proponowałbym wygłuszyć gąbką ponieważ auto nie przybierze tak na wadze :P moje drzwi waza i jakieś 10kg więcej każde. Drzwi na pewno musisz zrobić matami bo gąbka będzie pić wodę
ja przednie dzwi wyciszylem matami ale prawde mowiac to nie pamietam czy jest az taka roznica moze i jest ale zwyczajnie nie pamietam jak bylo wczesniej i jak jest teraz. Jesli chodzi o nadkola to czy ta pianka akustyczna nie bedzie nabierala wilgoci i ile tak naprawde wejdzie tej pianki w tylne nadkola???
Ja osobiście słyszałem, że gąbka się do niczego nie nadaje, nie ma właśnie swojej włąściwej masy aby tłumić powierzchnię blachy i kładąc ją nie daje tego efektu co mata. No i oczywiste jak ktoś wcześniej wspomniał gąbka na pewno nie do drzwi i nie w miejscach gdzie będzie piła wodę. Ja kiedyś rozmawiałem z chłopakami z Galeri Tonów i powiedzieli, że jak samochód ma cienką blacharę, do tego jeszcze czarny, to nie ma bata aby przy upale polskie maty APP albo jeszcze inne gorsze dekarskie nie spłynęły, po jakimś czase tak czy siak to nastapi, nie zawsze zamieni się w brudzącą smołę, ale na pewno spłunie, 2. nie ma tych właściwości co lepsze maty ( no może 50% efektu) 3. Są cholerni cięzkie i obciążają tylko zawiasy drzwi, po latach może się to źle odbić. No więc jak kogoś stać dołożyć do tego interesu, mieć profi lekkie maty to na pewno Stinger i Dynamat. Mają bardzo dużo produktów, do wewnątrz drzwi, na otwory technologiczne, na tapicerkę boczka, na tył głośnika itd:) Nie są najtańsze, ale naprawde warto, różnica kolosalna.
Panowie z GT niestety nie do końca przekazali prawdziwe informacje.
Wygłuszanie drzwi to głównie zwiększenie masy blachy. G. prawda o spływaniu APP. Prawda jest taka, że jak chcesz sprzedać drogi produkt to trzeba go odpowiednio zareklamować.
Jeśli APP jest słabe to jakim cudem na Malcie zająłem 2 miejsce w barwie dźwięku? ;)
Nie chodzi o to, że APP jest słabe, jak dobrze nimi obkleisz drzwi to na pewno spełnia jakoś swoje funkcję. Chodzi o inne kwestie które dla kogoś mogą być priorytetem.
Moze i G. prawda o tym spływaniu mat, potwierdziło mi to kilka osób, więc albo nie umiejętnie je przyklejali, czyli na sam klej bez rozgrzania opalarką, albo sam nie wiem.
Tak czy siak APP to nie stinger czy Dynamat, bo jest 5 razy cięższe, jak ktoś ma długie drzwi i porządnie je wygłuszy to mogą być zaraz kłopoty z zawiasami, nie ma też odpowiednich własciwości przy skrajnych temp. Czyli w upał robia się mięciutkie a w zime twarde jak skała i często lubią pękać.
Rozumiem, że zająłeś te 2 miejsce i za to gratulacje, ale nie ma co porównywać APP do wyżej wymienionych bo to inna liga. Jakbyt APP mogły konkurować z nimi to zakłady CA wybierałyby nasz produkt a nie mega droższe importowane produkty, na pewno nie robią tego tylko dla napisu bo i tak go nie widać, ale przede wszystkim dlatego, że są lekkie i termicznie wytrzymałe, to już dwa ważne punkty, a co do dźwięku nie będę się już w to zagłębiał:)
Jak kogoś stać to może sobie pozwolić na coś lepszego, jeżeli nie to zadowoli się też APP. Nie chciałem tu objechać naszej rodzimej firmy, że ich produkty się do niczego nie nadają. Jest wolny rynek, każdy bierze co mu pasuje i co uważa za słuszne.
każdy bierze co uważa to fakt. Jak napisałem 0- im cięższa blacha tym lepszy efekt wytłumienia. A dlaczego używane są maty droższe?
Hmm - idź do warsztatu CA i powiedz, że chcesz złożyć sprzęt za X złotych. Założę się, że wleca drogie klocki a nie koniecznie grające. I niestety takich zakładów jest u nas w kraju większość...
Z kolei jeśli chodzi o ciężar i wyrabianie zawiasów to powiem tak. Moje drzwi wygłuszone są od 4 lat, auto to civic 3d więc drzwi o słusznej długości i nie cierpię na nadmiar masy. Także oczywiście gotówka jest Twoja i możesz ją spożytkować w dowolny sposób, ale powiedzmy sobie szczerze, że większość opinii krążących po necie (szczególnie negatywnych) to głosy osób rozpowszechniających plotki, a nie głosy poparte doświadczeniem.
Także jeśli zdobędziesz się na odwage i mi uwierzysz:
1. APP nie spływa po poprawnym położeniu na odtłuszczoną blachę
2. nie ma problemu z nadwagą drzwi
3. właśnie przede wszystkim masa wpływa na jakość tłumienia
Decyduj sam i jakby nie było życzę wiele radości ze słuchania własnego systemu.
BTW kosztów:
auto zrobione na APP - około 140PLN
auto zrobione na Dynamacie - około 400-500PLN
robocizna własna - koszt tylko materiałów. Ja wolę dołożyć do lepszych przetworników (głośników) zrobić robotę sam i na APP, a założę się, że nawet na zawodach przy naszym krajowym poziomie nie będzie się czego wstydzić :)
Powodzenia!
Potwierdzam to co napisał ppm702. APP jak jest dobrze położone na odtłuszczoną powierzchnie i podgrzane to nie ma bata żeby spłyneło. Co do ciężaru to fakt, maty troche ważą ale jeśli drzwi nie były już opuszczone na zawiasach przed montażem mat to osobiście nie znam przypadku, żeby sie opuściły a wyklejałem już nie jedno auto. Sam mam w solniczce wyklejone drzwi od 3 lat i ani się nie opuściły na zawiasach ani nie popłyneły w upały. Owszem Dynamat to produkt z górnej półki ale osobiście uważam że szkoda kasy na coś co daje taki sam efekt, jest co prawda dużo lżejsze ale i kilka razy droższe.
No ok, więc niech będzie, że większość ludzi powtarza to co usłyszała i są to raczej mity o APP.
Mam pytanie do Was z innej beczki. Chciałem się dowiedzieć co stosujecie na otwory technologiczne, w każdym samochodzie inaczej to wygląda i często są duże dziury. Czy kładziecie tam mate, lub dwie warstwy? Wiem też, żeby było to sztywne niektórzy stosują najpierw jakąś blachę, czesto ją nitują do drzwi a potem dopiero mata. Jak to wygląda u Was, polecilibyście jakiś patent aby maty w upalne dni na dużej powierzchni nie rezonowały?
ja mam swój sposób i wygląda on tak:
poszycie drzwi - 1 warstwa APP + gdzieniegdzie pasta APP
konstrukcja ożebrowania wewnętrznego - 1 warstwa APP + gdzieniegdzie pasta APP
otwory technologiczne mogą być zaklejone ale:
zakleisz - brak dostępu do wnętrza drzwi
zakleisz na nitowaną blachę - zawsze można rozwiercić i dostać się bez niszczenia mat i tylko później zanitować - akustycznie efekt podobny - wybór nalezy do Ciebie. Ja wolę zaślepiać blachą.
Na boczki kleję 2 do 3 warstw fizeliny (wykorzystywanej do wypełnienia subwooferów).
I to byłoby na tyle
Jak jest duża dziura technologiczna w drzwiach to nie za bardzo można zaklejać ją tak po prostu matą gdyż na dużej powierzchni (otworze) mata może siąść np. od temperatury i np. przykleić się do podnośnika od szyby i będzie bigos. Ja robie tak, że jak jest duża dziura to najpierw wstawiam wspornik (np. taki od siłownika centralnego zamka) żeby tą dziure podzielić na 2 mniejsze i wtedy jak przyklejam mate to nie siada na środku bo przykleja się do tego wspornika i jest malina.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.