Zobacz pełną wersję : D13z6 , d14y8 czy d15b7 +glowica z6 w ej9
Siema, jak sadzicie, ktory lepszy ? Z tego co wyczytalem to d13z6 ale wolalbym poznac opinie bardziej doswiadczonych :)
po mojemu ten który kupisz w najlepszym stanie, w zasadzie jeśli i tak chcesz robic MINIME to tylko kondycja silnika się liczy
Podobno d14 ma slaby blok
D13z6 pewnie będzie w najlepszym stanie, te silniki są pancerne, ale jak zlozysz akie d13z6 to musisz miec swiadomosc, ze to takie mini b16, vtec od 5500 obrotów, odcinka 8200 i musisz ciagle korzystać z gornego zakresu, aby ten silnik "jechał" na dole szału takiego nie ma, do jazdy codziennej chyba d15 z głowica VTEC jest lepszym rozwiązaniem, ale pod warunkiem ze masz zdrowy motor, ewentualnie mozesz zlozyc blok d15 z tlokami d13, wtedy takie d15 daje rade.
D14 odrazu bym z tej listy wykreslil.
A jakby w d13z6 na kompie p28 dac vteca od 4.800 to cos bedzie lepiej?
Zeby wykorzystac w pelni potencjal d13 to trzeba go troche wyzej krecic od pozostałych D serii, okolo 8 tys. Osoba ktora zjadła na tym zeby - Jogal ustawia Vtec na 5300 obrotów i nie zaleca jego obniżania.
Jak podliczysz całe koszty mini -me to zastanów sie nad zakupem całego słupka d16z6/ d16y8, ędzie bardziej rozwojowe niż d13, czy d15 z glowica vtec.
A moze d16y7 +z6? Wiem ze lepiej kompletny swap ale chce sie pobawic. Ciekawe swoja droga jak d13z6 zniosloby eatona :)
ale co wy kombinujecie z obrotami vteca? stroiciel ustawia to na poziomie jaki uważa za słuszny i tyle
co do d14 to absolutnie nie jest do wykreślenia i jak najbardziej możesz zrobić na nim mini me
d13 z głowicą z6 nie nadaje się pod żadne doładowanie, a d16y7 z głowicą z6 to w zasadzie praktycznie to samo co fabryczne d16z6
jest jedna sprawa, w sumie najważniejsza, pojemności nic nie zastąpi i o tym musisz pamiętać
Wlasnie wiem wiec pomyslalew o d16y7 tylko ktora glowice z6 czy y8 ? Mysle ze przy d16y7 mozna tez pomyslec o kompresorze :)
PODOBNO y7 to słabszy dół jak np. z6 czy y8, ale to musisz pogadać z kimś kto przerabiał temat, ale w każdym razie jak będzie zdrowy to pół bara powinien spokojnie wytrzymać
poczytaj sobie czym różnią się głowice z y8 i z6, ponoć z6 jest minimalnie lepsza bo ma lepiej wyprofilowaną komorę spalania, leżą mi obie głowice w garażu i szczerze mówiąc nie miało by dla mnie najmniejszego znaczenia którą miał bym zakładać
Y8 ma troszkę zmniejsza komore spalania,
Przy turbo bez znaczenia praktycznie taka kosmetyczna różnica. Roznica teztaka, ze glowice z6 srednio mają sporo wieksze przebiegi i wieksza szansa ze trafisz na szrota jak ja, w która na generalny remont będziesz musiał wyłożyć 900zł.
Kup zdrowy słupek, a nie w czesciach.
Podlicz koszty uszczelki, srub, uszczelek ssacego, itd, planowania glowicy...i jeśli tego nie ogarniesz sam to jeszcze sporej kwoty za robocizne.
Silnik marzeń to hybryda z6 z y8 przynajmniej jesli chodzi o wytrzymałość :) wystarczy poszukać w internetach, chodzi o roznice w magistrali olejowej ( y8 ma mniej wydajna pompę, i chyba nie ma natrysku na tloki ) kolektor dolotowy lepszy z y8 bo daje więcej od dolui w środku.. W internetach dużo tego pisze jak i dla czego.. Przede wszystkim y8 jest nowsza konstrukcja, zbudowana by bylo dobrze juz od dolu a z6 to typowy VTEC dol sie nie liczy- jakos to będzie ale jak juz wyprzedzasz badz ciśniesz po obrotach to ma być super i micha ma sie cieszyć :)
z tych wszystkich to chyba najlepiej jak masz cos skladac to na bloku d16 jak chcesz sobie podlubc to zrob silnik na cacy bo jak cos kupisz to i tak 50% ze bedzie potrzebny maly badz wiekszy remont , z malych pojemnosci zbytnio radochy nie ma bo brakuje Nm chociaz pomodzonym d13b7 w eg3 objechalem kumpla sedana d15z6 ten purpur na twarzy i ta zylka z boku mina kumpla bezcenna jak go 1,3 z ktorego sie wiecznie smial wciagnelo , ale to glownie bylo ze wzgledu dograna silnika przelozenn w skrzyni doboru opon i umiejetnosci jazdy , duzo tu zalezy od sprawnosci silnika i jego osprzetu , nie zawsze przerobki na lepsze daja efekt na + musi byc wszystko jakos sensownie dobrane wydech dolot , nie przesadzac ze srednicami itp itd
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.