PDA

Zobacz pełną wersję : D13z6 , d14y8 czy d15b7 +glowica z6 w ej9



demon666
06-04-17, 17:51
Siema, jak sadzicie, ktory lepszy ? Z tego co wyczytalem to d13z6 ale wolalbym poznac opinie bardziej doswiadczonych :)

alienek
06-04-17, 18:47
po mojemu ten który kupisz w najlepszym stanie, w zasadzie jeśli i tak chcesz robic MINIME to tylko kondycja silnika się liczy

demon666
06-04-17, 20:36
Podobno d14 ma slaby blok

kamil39
06-04-17, 21:48
D13z6 pewnie będzie w najlepszym stanie, te silniki są pancerne, ale jak zlozysz akie d13z6 to musisz miec swiadomosc, ze to takie mini b16, vtec od 5500 obrotów, odcinka 8200 i musisz ciagle korzystać z gornego zakresu, aby ten silnik "jechał" na dole szału takiego nie ma, do jazdy codziennej chyba d15 z głowica VTEC jest lepszym rozwiązaniem, ale pod warunkiem ze masz zdrowy motor, ewentualnie mozesz zlozyc blok d15 z tlokami d13, wtedy takie d15 daje rade.
D14 odrazu bym z tej listy wykreslil.

demon666
06-04-17, 22:26
A jakby w d13z6 na kompie p28 dac vteca od 4.800 to cos bedzie lepiej?

kamil39
06-04-17, 23:12
Zeby wykorzystac w pelni potencjal d13 to trzeba go troche wyzej krecic od pozostałych D serii, okolo 8 tys. Osoba ktora zjadła na tym zeby - Jogal ustawia Vtec na 5300 obrotów i nie zaleca jego obniżania.
Jak podliczysz całe koszty mini -me to zastanów sie nad zakupem całego słupka d16z6/ d16y8, ędzie bardziej rozwojowe niż d13, czy d15 z glowica vtec.

demon666
07-04-17, 00:29
A moze d16y7 +z6? Wiem ze lepiej kompletny swap ale chce sie pobawic. Ciekawe swoja droga jak d13z6 zniosloby eatona :)

HakerPL1
07-04-17, 02:29
ale co wy kombinujecie z obrotami vteca? stroiciel ustawia to na poziomie jaki uważa za słuszny i tyle
co do d14 to absolutnie nie jest do wykreślenia i jak najbardziej możesz zrobić na nim mini me

d13 z głowicą z6 nie nadaje się pod żadne doładowanie, a d16y7 z głowicą z6 to w zasadzie praktycznie to samo co fabryczne d16z6

jest jedna sprawa, w sumie najważniejsza, pojemności nic nie zastąpi i o tym musisz pamiętać

demon666
07-04-17, 07:19
Wlasnie wiem wiec pomyslalew o d16y7 tylko ktora glowice z6 czy y8 ? Mysle ze przy d16y7 mozna tez pomyslec o kompresorze :)

HakerPL1
07-04-17, 18:58
PODOBNO y7 to słabszy dół jak np. z6 czy y8, ale to musisz pogadać z kimś kto przerabiał temat, ale w każdym razie jak będzie zdrowy to pół bara powinien spokojnie wytrzymać

poczytaj sobie czym różnią się głowice z y8 i z6, ponoć z6 jest minimalnie lepsza bo ma lepiej wyprofilowaną komorę spalania, leżą mi obie głowice w garażu i szczerze mówiąc nie miało by dla mnie najmniejszego znaczenia którą miał bym zakładać

kamil39
08-04-17, 10:49
Y8 ma troszkę zmniejsza komore spalania,
Przy turbo bez znaczenia praktycznie taka kosmetyczna różnica. Roznica teztaka, ze glowice z6 srednio mają sporo wieksze przebiegi i wieksza szansa ze trafisz na szrota jak ja, w która na generalny remont będziesz musiał wyłożyć 900zł.
Kup zdrowy słupek, a nie w czesciach.
Podlicz koszty uszczelki, srub, uszczelek ssacego, itd, planowania glowicy...i jeśli tego nie ogarniesz sam to jeszcze sporej kwoty za robocizne.

alienek
08-04-17, 11:31
Silnik marzeń to hybryda z6 z y8 przynajmniej jesli chodzi o wytrzymałość :) wystarczy poszukać w internetach, chodzi o roznice w magistrali olejowej ( y8 ma mniej wydajna pompę, i chyba nie ma natrysku na tloki ) kolektor dolotowy lepszy z y8 bo daje więcej od dolui w środku.. W internetach dużo tego pisze jak i dla czego.. Przede wszystkim y8 jest nowsza konstrukcja, zbudowana by bylo dobrze juz od dolu a z6 to typowy VTEC dol sie nie liczy- jakos to będzie ale jak juz wyprzedzasz badz ciśniesz po obrotach to ma być super i micha ma sie cieszyć :)

romekex
09-04-17, 10:53
z tych wszystkich to chyba najlepiej jak masz cos skladac to na bloku d16 jak chcesz sobie podlubc to zrob silnik na cacy bo jak cos kupisz to i tak 50% ze bedzie potrzebny maly badz wiekszy remont , z malych pojemnosci zbytnio radochy nie ma bo brakuje Nm chociaz pomodzonym d13b7 w eg3 objechalem kumpla sedana d15z6 ten purpur na twarzy i ta zylka z boku mina kumpla bezcenna jak go 1,3 z ktorego sie wiecznie smial wciagnelo , ale to glownie bylo ze wzgledu dograna silnika przelozenn w skrzyni doboru opon i umiejetnosci jazdy , duzo tu zalezy od sprawnosci silnika i jego osprzetu , nie zawsze przerobki na lepsze daja efekt na + musi byc wszystko jakos sensownie dobrane wydech dolot , nie przesadzac ze srednicami itp itd