PDA

Zobacz pełną wersję : Wiatrak chłodnicy nie kręci



Rudi
03-04-17, 12:58
Cześć,

D16B2 się grzało i wentylator nie pracował więc wymienione zostały:
- chłodnica
- termostat
- czujnik wentylatora przy termostacie

Wentylator na krótko spięty działa, bezpieczniki sprawdzone i sprawne, układ odpowietrzony, węże miękkie.


Generalnie już się nie grzeje, ale ostatnio przy jeździe na wysokich obrotach pod stromą górę znów się zagrzało, a wentylator nie pracował.

1. Co jeszcze może być przyczyną, że wentylator się nie załącza?
2. Czy jak tylko temperatura przekroczy 1/3 to wentylator powinien pracować cały czas aż temp. znów spadnie do 1/3? (Wtedy czujnik powinien przestać wysyłać sygnał "pracuj, bo się pocę ponad normę"?)


dzięki i pozdrawiam

mort
03-04-17, 15:06
Zobacz czy bez termostatu będzie to samo, może być tak że niby wymieniony a jednak dalej felerny.

Szczur[R]
03-04-17, 16:36
Generalnie już się nie grzeje, ale ostatnio przy jeździe na wysokich obrotach pod stromą górę znów się zagrzało, a wentylator nie pracował.
Klasyczne objawy - uszczelka pod głowicą

Rudi
03-04-17, 18:07
No dobra UPG, ale czemu ten cholerny wentylator się nie kręci?

Przecież mu nie powinien robić różnicy powód, dla którego temperatura płynu rośnie.

Szczur[R]
03-04-17, 19:50
No dobra UPG, ale czemu ten cholerny wentylator się nie kręci?

Przecież mu nie powinien robić różnicy powód, dla którego temperatura płynu rośnie.

Nie kręci się bo czujnik nie ma kontaktu z płynem w skutek zapowietrzenia układu. W tym przypadku z powodu obecności spalin w płaszczu wodnym.

pafels
03-04-17, 22:03
w czasie jady po co ma się wentylator kręcić? temp w hondzie nie powinna nidy wskoczyć ponad 1/3 skali, nawet gdy wentyaltor się załącza nie widać tego na wskaźniku temp- mowa o w pełni sprawnym układzie

Rudi
06-04-17, 09:33
;2814317']Nie kręci się bo czujnik nie ma kontaktu z płynem w skutek zapowietrzenia układu. W tym przypadku z powodu obecności spalin w płaszczu wodnym.

Dobra diagnoza. Jednak UPG co wykazał test na zawartość CO2 w płynie.