PDA

Zobacz pełną wersję : D16Y7 + LPG błąd 45, dwie sondy lambda



E2rd
08-11-05, 12:15
Silnik D16y7 i niestety dwie lambdy + LPG sekwencja montowana u znanego gronu p.Waldka w Wawie.

Po przejechaniu około 250 - 300 km zapala się check z błędem 45 i usłyszałem od p.Waldka, że to norma jak są dwie sondy, bo ta druga czasem wykryje zbyt ubogą mieszankę. A pierwsza nie wykrywa, nie wiem czemu i podobno jedynym wyjściem jest założenie "cacka" co mi będzie odłączało zasilanie ECU i błędy kasowało. Dla mnie dziwne, bo procedura nauki wolnych obrotów itp.

A i jeszcze tuż przed zapaleniem checka głupieją wolne obroty - spadają niżej tak do 400, potem wracają. Przepustnicę i silniczek krokowy czyściłem.

Myślałem o zmianie ECU na Europejskie z jedną sondą, ale czy jest sens??

Co Wy na to ???

LIO
08-11-05, 13:30
A i jeszcze tuż przed zapaleniem checka głupieją wolne obroty
silnik krokowy nie ma nic do tego
tak sie dzieje w przypadku walnietej, badz zle dzialajacej sondy lambda

musisz zalozyc emulator sondy i tyle
o nich juz bylo troche na forum i nie ty jeden masz takie auto na gazie z dwiema sondami

E2rd
08-11-05, 13:51
Ok! Ale emulator potrzebny jest do tej pierwszej sondy czy do tej drugiej na wylocie??

Co do problemów, to zdecydowałem się na sekwencje, żeby właśnie ich uniknąć a tu d....a :sad:

LIO
08-11-05, 14:02
z tego co wiem, to do tej drugiej

poczekaj zaraz się wypowiedzą gaziarze :D

dobrze że wybrałeś sekwencje, bo to jedyna słuszna decyzja w sprawie gazu

emg
08-11-05, 15:33
albo komp od euro, albo emulator drugiej sondy, tej za katalizatorem

E2rd
08-11-05, 16:46
Dobra powiedzmy komputer - czy wiecie jaki ma symbol ten Europejski i ewentualnie za ile go można w używce kupić ???

Popróbuje narazie z emulatorem.

LIO
08-11-05, 17:49
P2N : Civic HX Coupe
P2P : Civic EX Coupe
P2E : Civic DX Coupe

rem36
08-11-05, 18:03
hx i Ex maja inny silnik...

zastanow sie czy warto na to hajs wydawac... bo ten blad generalnie nic nie zmienia, jezdze z tym ponad pol roku spalanie takie jak bylo, osiagi w poazdku...

ppm702
08-11-05, 21:41
poczekaj zaraz się wypowiedzą gaziarze :D

Się robi...

Tomek, wiesz co, ja jutro zadzwonie do p. Waldka i go serdecznie OP..... :evil: U mnie dokładał emulator drugiej sondy, bo miałem identyczny objaw. Po zrobieniu tego jak ręką odjął... Także nie kombinuj z softem, tylko gość centralnie dał ciała... :oops: Chyba nie będę go już polecał... Sorki :oops:

Na 100% to drugi emulator i będzie spokój :)

E2rd
09-11-05, 09:11
To widzę Piotrek, że trzeba będzie p.Waldka przycisnąć i albo będzie się w Hondach specjalizował i przykładał albo znajdzie się inny chętny. Alternatywa - sami zaczniemy bawić się w strojenie :lol: Tylko niernik AFR trzeba zakupić.

Ale najpierw symulator sobie wyprodukuje, zapłon i zaworki jeszcze raz ustawie i zobaczymy.

A może któryś z kolegów ma uszkodzoną czteroprzewodową sondę - zależy mi na kostce przyłączeniowej, tak coby instalki nieciąć ???

ppm702
09-11-05, 12:39
Tomek, Waldziu zaliczył właśnie zj*$&a ode mnie. Czeka na Ciebie z emulatorem resetującym drugą sondę. Zadeklarował, że na przyszłość będzie go już z miejsca dodawał, więc może nauczy się rozumu... Także wal do niego smiało i nawet nie musisz dzwonić :)

wunat
09-11-05, 13:46
biedny, pewnie sie czuje osaczony, ppm dzwoni, ja przed chwila bylem u Niego a i jeszcze o 15 bede ;]

ppm702
09-11-05, 13:50
to go op... jeszcze ode mnie :P A biedny by nie był gdyby robił tak jak mówi mu doświadczenie, a nie tak jak podobno zaleca producent...

E2rd
09-11-05, 16:45
No to jeszcze odemnie mu się dostanie i już będzie całkiem napadnięty - niech się nauczy.
Piotrek powiedz czy chodziło mu o to coś co odłącza zasilanie kompa czy coś nowego wynalazł.

Też już do niego dziś dzwoniłem hehehe, bo niechce mi przełącznik bipać i też nie wie dlaczego. :lol:

ppm702
10-11-05, 02:04
chyba na spocie obgadaliśmy temat :?: :D

wunat
12-11-05, 12:58
oj Pana Waldka znowu trzeba bedzie ochrzanic ... poregulowal, wyregulowal i owszem na luzie nie gasnie, wskaznik wskazuje +/- prawidlowe wartosci ale ... nie ma automatycznego przelaczenia gaz/benzyna przy ~6k obrotow, dusi sie i wyglada jakby nie dostawal ani gazu ani benzyny. no i teraz wszycy na ulicy mnie karca bo nie dosc ze 1.4 to jeszcze kreci sie do ~5800 ;/

ppm702
13-11-05, 14:03
:shock: jakie automatyczne przełączenie :?:

wunat
13-11-05, 14:18
no powyzej 6k powinno sie przelaczac z gazu na benzyne zeby odcinka byla realizowana na benzynie, myle sie ?

ppm702
13-11-05, 14:28
mylisz się, sekwencja jest sterowana przez komputer benzynowy, więc impuls idzie taki jak do wtrysków benzyny, czyli na LPG jest odcięcie bez przełączania

wunat
13-11-05, 14:40
no to juz nic nie czaje. w kazdym razie przy ~5800 jest tylko zamula i tyle, nie jedzie wyzej nic a nic, na benzynie ok.
w zwiazku z tym pytanie - co sie stalo ze sie ? powyzej 5k zalicza odcinke ...