Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Temperatura płynu rośnie



partosz
02-04-17, 16:46
Panowie,mam problem tego typu.d16z6 gdy temperatura powietrza nie przekracza 10+ wszystko jest ok,ale gdy są cieplejsze dni,auto w korku,przy agresywnej jeździe grzeje sie tzn wskazówka idzie w górę pod czerwone pole,włączam ogrzewanie na max i trochę spada. Co może być przyczyną?w zimę nic się nie dzieje. Dzieje się tak od kad kupiłem auto 30tys km poprzedni właściciel tez wspominał o tym.. co mam wymienić by było ok?zrobiło się ciepło i trochę to wkurza..

Sprezyna
02-04-17, 16:55
Panowie,mam problem tego typu.d16z6 gdy temperatura powietrza nie przekracza 10+ wszystko jest ok,ale gdy są cieplejsze dni,auto w korku,przy agresywnej jeździe grzeje sie tzn wskazówka idzie w górę pod czerwone pole,włączam ogrzewanie na max i trochę spada. Co może być przyczyną?w zimę nic się nie dzieje. Dzieje się tak od kad kupiłem auto 30tys km poprzedni właściciel tez wspominał o tym.. co mam wymienić by było ok?zrobiło się ciepło i trochę to wkurza..

Jezeli stan plynu jest ok to termostat do wymiany na 99%

partosz
02-04-17, 17:15
Termostat wymieniłem odrazu jak pojawił się problem. Nie pomogło. Wymieniłem też korek chlodnicy.

Sprezyna
02-04-17, 19:38
moze chlodnica zakamieniona lub felerny termostat. bo uklad odpowietrzyles po wymianie? Sprawdzales czy wiatrak na chlodnicy sie zalancza?

partosz
02-04-17, 19:40
Tak,odpowietrzylem. Chlodnica tez jest juz nowa,nowy płyn i układ czyszczony odkamieniaczem

pafels
02-04-17, 20:01
włącznik wentylatora, jak auto się gotuje to wiatrak startuje?

partosz
02-04-17, 20:02
Tak,ten czujnik przy termostacie tez wymieniłem. Wentylator działa.

Dodam jeszcze,ze jak wskazówka przekroczy połowę to reaguje na spadki napięcia,konkretnie przy włączeniu świateł. Wykonuje ruch ok 1mm

pafels
02-04-17, 22:14
a robiłeś test na CO2 w układzie chłodzenia?

mort
02-04-17, 22:18
UPG daje też się we znaki jak jest chłodniej, choć może jeszcze nie jest na tyle walnięta że grzeje się nawet w zimie. Zobacz czy wężę obydwa masz miękkie czy twarde, odpal auto na postoju z otwartym korkiem chłodnicy i dodaj gazu. Jak masz twarde węże +/ lub wali Ci lekką lub dużą fontannę z chłodnicy to upg.

partosz
03-04-17, 06:40
Gdyby to była upg to nie pogarszaloby się z czasem? To się dzieje juz 1,5 roku jakieś 30tys km. Min

piston
11-04-17, 00:44
UPG daje milion różnych objawów i ciężko rozpoznac co i gdzie. U mnie np w starym civicu 1.4 przy ponad 250 tys km po ostrej jezdzie jak otwierałem korek chłodnicy to.. NIC. Cisza, żadnej fontanny. Ale UPG chyba była już do wymiany - ja nie robiłem przez ponad 110 tys km, poprzedni własciciel też nie. Do zrobienia na pewno była bo autko przy autostradowej jezdzie piło już coraz więcej płynu - na 130 km pił mi pół litra, wiec lałem mu już tylko wódkę destylowaną. poza tym autko chodziło idealnie, zadne węże nie puchły.. Wymiana termostatu i korka chłodnicy zawsze na plus.. Ogólnie tego typu rzeczy sa najtrudniejsze w rozpoznaniu. Czy czysty płyn chłodniczy czy troche brudny, też to neiwiele mówi i czasem nie ma znaczenia. uszczelka może np minimalnie przepuszczać w JAKIMŚ miejscu. Nigdy nie wiadomo jakim i jeszcze to o niczym nie świadczy

arthi
16-04-17, 12:07
Panowie jakiego rodzaju czujnik podaje temp. na licznik? Od wymiany silnika mam taką sytuację, że wskaźnik czujnika temperatury silnika zaczyna rosnąc i przy 93 kiedy włącza się wentylator jest już trochę ponad połowę. Teraz taka sytuacja, przy jeździe autostradowej 140-160 temperatura zaczyna rosnąć właśnie ponad połowę. Jak zwolnię do 140 to stopniowo spada. To chyba nie jest normalne, jak myślicie? Płynu trochę ubywa, co kilka tys. km dolewam od minimum do max. W najbliższych dniach mam do zrobienia jakieś 2 tys. km do Włoch i nie wiem czy po prostu odjąć nogę z gazu czy jednak szukać dalej. Na starym silniku gdy temp. rosla do tych 93-95 wskaźnik ani drgnął, więc nie wiem czy to przy przekładce coś się stało.


Mam pewne podejrzenie, że może termostat. Po podłączeniu się przez APK, dokładnie widzę jak zmienia się temperatura, wzkazówka rosnie już przy 93, przy 96 jest minimalnie ponad połowę. Po włączeniu wentylatora temp. spada tylko do 93 i znowu zaczyna rosnąc mówię tu o sytuacji na postoju. Wydaje się trochę mało. Mam wrażenie, że przy starym silniku i termostacie ta temperatura spadała poniżej 90.

Ktoś ma może ochotę i możliwość sprawdzenia u siebie do jakiej temperatury zbija duży obieg po włączeniu wentylatora?

partosz
11-09-17, 23:41
Panowie jeszcze jakieś pomysły? UPG wymieniona,problem nadal jest. powyzej 120km/h temp rośnie. Gdzie teraz szukać przyczyny

mtgad
12-09-17, 14:23
Wymienianie wszystkiego po jak leci to nie jest dobre rozwiązanie. Sam się teraz dowiedziałeś :) Nie masz żadnych nieszczelności w układzie? Płyn chłodniczy nie ucieka? Gotuję się? Wymieniłeś UPG, ok. Po zdjęciu głowicy powinieneś zobaczyć stara uszczelkę czy była walnięta. Jak z pompą wody? Teoretycznie ona też może być walnięta. Też ostatnio robiłem UPG w d16y3, test CO2 wykazał. Po zdjęciu głowicy widać było że uszczelka była już zużyta, kompresja biła do układu chłodzenia i zapowietrzało się :)