Zobacz pełną wersję : Civic EK3 Siedzi za nisko. O co chodzi?
Cześć, mam strasznie dziwny problem z moim EK3, 96r.
Kupiłem jakieś półtora roku temu mojego Civica, był mocno obnizony, jedną miskę rozwaliłem (na progu), było trochę za nisko na codzienną jazde. Wrzuciłem nowe KYB gazowe + używane Eibachy -40mm (na przód, tył został ten co był). Auto po tej zmianie siedzi jak na zdjęciach (podniosło się o jakieś 10mm). Jak dla mnie jest to conajmniej -80/90.
Gdy zmieniałem łożysko z przodu, mechanik zamawiał do V gena bo to z VI nie pasowało. Spotkał się ktoś kiedyś z takowym modem? Nie mam pojęcia co ktoś zrobił że na -40 jest aż tak nisko.
Pyt.2
W tym tygodniu robię zawieszenie przód (gumy, sworznie bo wytłukło wszystko) i odrazu chciałbym wrzucić nowe springi żeby było coś wyżej, pytanie Jakie? Mam dość patrzenia na nasze dziury w drogach żeby kół nie pourywać zamiast na drogę. Polećcie mi jakieś springi żeby było trochę niżej i twardziej od serii ale nie aż tak nisko. Pozdrawiam!
Linki do zdjęć bo nie da się wkleić w temat:
http://imgur.com/ZWpaKXQ
http://imgur.com/Ez1Bjkq
Widełki amortyzatorów z przodu nie były kombinowane? Nie były pomylone sprężyny - tylne na przód?
Własnie zakładał mi sprężyny mechanik i zastanawiał się które są na którą oś, założył chyba te dłuższe na przód (o 1cm gdzieś). Widełką nie przyglądałem się, ale patrząć na nie, wg. mnie ciężko byłoby coś przy nich modzić bo osłabiło by strasznie materiał.
Akurat długością nie ma co się ślepo sugerować. Musiałby wypowiedzieć się ktoś kto ma Eibachy, bo nie wiem jak w ich przypadku to wygląda.
Co do widełek mógł ktoś zamienić je z innej wersji/modelu Hondy. Jedynie gdybam.
Przednie eibachy są dużo grubsze cos ok13mm, tylne ~10mm
Jutro sprawdzę ile mają te które mam nie włożone to się dowiem.
Zwrotnica z V gen i VI gen jest taka sama? Chodzi o mocowanie amortyzatora
Bo skoro łożysko zamawiał do V gen to może w V gen jest niżej mocowanie amora.
Ja mam co prawda w V gen eibach -40 mm przód i tył i amortyzatory kayaba, na oponach 175/55 r15 wygląda to tak:
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/11666031_887136471378016_5107073931673965917_n.jpg ?oh=9dd670c186fcd88fd359e9e836803211&oe=5951926A
Wiele warsztatów ma jakieś lipne katalogi i większość części do 6 gena jest opisana jako 5 gen.
U mnie w temacie sa fotki jak siedzi EK3 na zawiasie KONI ustawionym na środkowy talerzyk (ok -40mm)
@pawel, Kolego ile masz prześwitu między kołem a błotnikiem? U mnie koło jest schowane 1cm w nadkolu. Chciałbym zeby stała jak Twoja. Liczę na to że jednak mechanik pomylił sprężyny
@pawel, Kolego ile masz prześwitu między kołem a błotnikiem? U mnie koło jest schowane 1cm w nadkolu. Chciałbym zeby stała jak Twoja. Liczę na to że jednak mechanik pomylił sprężyny
u mnie jest tak na oko 1cm do nadkola
Na zdjęciu wyglada 2-3cm. Chociaz i to by mi wystarczyło.
Na zdjęciu wyglada 2-3cm. Chociaz i to by mi wystarczyło.
wygląda bo kiepską komórką robiłem zdjęcie :) tam jest cień na oponie tylko
Zmierzyłem sprężynę która jest założona na Hondzie (te drugie Eibachy zgineły :<) i ma od ~12-14mm, zależy w którym miejscu. Widełki wyglądają na te same. Możliwe żeby tak siedziała na Eibachach? Już nie mam sił do tego auta.
Ciąg dalszy, nie będę zakładał nowego tematu specjalnie a to może mieć coś wspolnego z tematem.
Honda ma strasznie (OGROMNIE) mały promień skrętu, na ulicy nawracam na 6 razy, wjechać na parkingu na miejsce parkingowe na raz to praktycznie nie możliwe. Załączam fotki w linku.
http://imgur.com/KIyKd8c
http://imgur.com/zVZkyM7
http://imgur.com/65GkxfD
Off-top:
Jak się nazywają te gumy ze zdjęć? Są naderwane, tak samo naderwane ze strony skrzyni biegów a nie potrafię znaleźć ich nigdzie na necie.
http://imgur.com/YGfavis
Zmierzyłem sprężynę która jest założona na Hondzie (te drugie Eibachy zgineły :<) i ma od ~12-14mm, zależy w którym miejscu. Widełki wyglądają na te same. Możliwe żeby tak siedziała na Eibachach? Już nie mam sił do tego auta.
Ciąg dalszy, nie będę zakładał nowego tematu specjalnie a to może mieć coś wspolnego z tematem.
Honda ma strasznie (OGROMNIE) mały promień skrętu, na ulicy nawracam na 6 razy, wjechać na parkingu na miejsce parkingowe na raz to praktycznie nie możliwe. Załączam fotki w linku.
http://imgur.com/KIyKd8c
http://imgur.com/zVZkyM7
http://imgur.com/65GkxfD
Off-top:
Jak się nazywają te gumy ze zdjęć? Są naderwane, tak samo naderwane ze strony skrzyni biegów a nie potrafię znaleźć ich nigdzie na necie.
http://imgur.com/YGfavis
Co do skręcania to wszystkie hondy mają dość duży promień skrętu i czasem ciężko się gdzieś wcisnąć ale też nie ma tragedii żeby na 6 razy zawracać, skręć kołami na maxa w jedną stronę i zobacz jak daleko wychodzi koło, ja spróbuję później zmierzyć u siebie w v genie odległość od nadkola do skrajnego punktu koła i napisze jaka to jest u mnie odległość
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Zapytam jeszcze skąd masz pewność, że to co masz na aucie to akurat Eibach Pro Kit i w dodatku dedykowany dla 6 gena. Na zdjęciach sprężyny są ostro skorodowane.
Naderwane gumy to dolne poduszki silnika.
Promień skrętu w Civicu faktycznie nie jest jakiś super, więc niekoniecznie coś musi być nie tak. Sprawdź czy koło nie blokuje Ci się o któryś z elementów przy maksymalnym skręcie.
Gdy je kupowałem nie były tak skorodowane, nie wiem dlaczego tak szybko skorodowały. Było widać jakieś resztki napisów Eibacha. Sprzedawca zapewniał mnie że to Pro Kit do VI gena, lecz pewności 100% nie mam. Patrząc na ilość i ułożenie zwojów wyglądają jak Eibachy.
Istnieją jakieś sprężyny obniżające o 20-30mm?
Poduszki już do wymiany?
Pierwsze co to potwierdzić czy sprężyny nie zostały pomylone - przód z tyłem. Niech jakaś dobra dusza sprawdzi Ci grubość przednich Eibachow.
Poduszka ma naderwaną gumę więc nie spełnia swojego zadania. Do wymiany
Mierzyłem Eibachy na każdym zwoju na którym się dało zmierzyć - suwmiarką. Od 12-14mm.
Modzin ja mam u siebie w EK3 Eibachy i przód siedzi podobnie jak u ciebie tyle że ja mam 16 felgi na oponach 195/45R16 i może dlatego mam z 1-2cm więcej miejsca przodu natomiast tył jak dla mnie siedzi za wysoko. U mnie też muszę zmierzyć grubość sprężyn bo wydaje mi się że mechanik wstawiał je na pałę. Czasem mam wrażenie że krzywo stoi.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Apropo promienia skrętu:
http://imgur.com/52IWu6X
w tym samym miejscu mierzone z drugiej strony:
http://imgur.com/6rvdgNk
Ostatnie pytanko: Istnieją jakieś sprężyny na których siądzie mi Civic z 2cm?
Znajomy ma takie sprezyny u siebie w VI genie, wyglada to tak samo i liczba zwojow tez sie zgadza
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.