PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z ABS



Lukaszemko
31-03-17, 19:49
Mam taki przypadek


Jak było mokro (z 2 lata temu )co jakiś czas palił mi się ABS i nie działał

Dzisiaj postanowiłem to w końcu zdiagnozować

Wiec zgodnie z Manualem
https://zapodaj.net/images/fb0b0536515c7.jpg
zmostkowałem tak 2 pinowy

i teraz Check silnika się świeci (Gdy mam zmoskowane )
Kontrolka ABS Swiecji cały czas (Nie mruga ani nic )
Za to raz Gaśnie kontrolka od poduszki

Po tych 11 sekundach nic dalej się nie dzieje nic nie mruga
https://www.facebook.com/LukaszWietrzyk/videos/1479030655464380/
Bezpieczniki są OK
Błędów w silniku nie ma żadnych
A KTS nie chce się połączyć przez OBD z abs ):

łojek
31-03-17, 21:25
Zrób tak powinno zadziałać

"DIAGNOSTYKA ABS

1) złącze diagnostyczne ABS w naszych autkach znajdziecie pod schowkiem przy słupku w nogach pasażera.*
2) jest to pięciopinowa kostka koloru niebieskiego, w gumowej osłonce*
3) w celu wybłyskania błędów ABS na wskażniku ABS na desce, przy wyłączonym zapłonie, zwieramy drutem, spinaczem, przewodem lub inntm przewodnikiem prądu piny 1 i 3 (prowadnica wtyczki na górze) i włączamy zapłon.*
4) wskażnik ABS na desce zaczyna migać (pierwszy sygnał ok 2 sek to test układu i wskaźnika, po 1,5 sek drugi sygnał ok 1 sek to pierwsza cyfra kodu błędu DTS, po 1 sek trzeci sygnał ok 0,5 sek to druga cyfra kodu błędu DTS), po przerwie ok 2 sek kod migany jest od początku lub migany jest kod następnego błędu max chyba 3 pamięta.*
5) wyłączmy zapłon wyjmujemy zworę.*
6) reset poprzez włączenie zapłonu z kluczyka min 20x*
7) jeżeli wskaźnik zgaśnie to układ ok i macie trochę kaski w kieszeni*
8) jeżeli nie zgaśnie dla pewności wymigać raz jeszcze pkt 3, 4 i 5 bierzemy tabelę kodów błędów w dłoń i patrzymy co dolega autku. tabela do mb2 jest na necie w manualu do mb8 (aerodeck) i to po polsku.* "

arthi
01-04-17, 22:58
Jak się świeci na stałe to o ile mnie pamięć nie myli, błędów nie ma. Czujniki ABS rdzewieją, puchną i rozrywa się sztywne polączenie z czujnikiem halla, warto je sobie dokładnie obejrzeć, wyczyścić i zabezpieczyć przed korozją

Sprezyna
02-04-17, 16:58
dwu pinowa wtyczka jest do check engine do abs jak podal łojek sluzy 5 pinowa kostka (ta obok 2 pinowej)

Lukaszemko
02-04-17, 17:47
to w końcu 2 pionowa jest do diagnostyki abs czy nie

Bo mi chodzi o odczytanie błędów abs bo cały czas się pali podczas jazdy

Sprezyna
02-04-17, 19:35
to w końcu 2 pionowa jest do diagnostyki abs czy nie

Bo mi chodzi o odczytanie błędów abs bo cały czas się pali podczas jazdy

2 pinowa - check engine
5 pinowa - bledy ABS zwierasz 1 i 3 pin (brazowy i niebieskobialy przynajmniej u mnie)

Siny83
02-04-17, 22:26
2 pinowa - check engine
5 pinowa - bledy ABS zwierasz 1 i 3 pin (brazowy i niebieskobialy przynajmniej u mnie)

Dokładnie tak, i dokładnie rdza rozpierd... nasze czujki. Kilka dni temu wymieniłem czwarty z czujników i mam nadzieję ostatni PP. Uszkodzony miał rozwarcie, po ściśnięciu go w imadle zaczął działać w taki oto sposób:
https://images84.fotosik.pl/478/fda6d22d4d728536.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/fda6d22d4d728536)

https://images81.fotosik.pl/479/f8c17bf721ae67b0.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/f8c17bf721ae67b0)

Zamontowałem "nowy" delikatnie skorodowany, oczyściłem go ile się dało, wymalowałem blaszkę Corroplexem, nastepnie konserwacja Valvoline Body Safe i montaż, i dopsikanie już zamontowanego na miejscu. Wcześniejsze robiłem identycznie, na razie spokój z wcześniejszymi.