Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Spalanie Miasto



xp
08-09-08, 22:06
Witam Wszystkich

Mam pewien problem, autko pali mi na trasie 5.5 (~100-120km/h autostrada) lub 6.7 (~150km/h autostrada) ogromnia dluga trasa sprawdzane juz 3x. Natomiast w miesice mam 10-12L/ 100 jedyne jakie odcinki pokonuje to przez miasto 12,5km w jedna strone poczym wracam po 8H pracy ta sama trasa.

Czy spalanie rzedu 10-12L (lato/jesien) nie jest zbyt wysokie? Moja Honda to Civic Coupe D15B7

- katalizator wyciety (wspawana rura)
- dolot (power rura z filtrem stozkowym)
- Swiece + kable (nowki)


Dodam ze przed wymiana dolotu swiec i kabli palila rowniez 10-12L miasto. (komp zresetowany)

Wiele czytalem na temat wycietych katalizatorow czy takie cos jest sensowne

http://cgi.ebay.co.uk/88-95-Honda-Civic-CRX-Racing-Decat-De-Cat-Pipe-Exhaust_W0QQitemZ120301888722QQcmdZViewItem?hash=i tem120301888722&_trkparms=72%3A12|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14

na kupienie zamiast rury czy poprostu zalozyc katalizator z powrotem( musial bym kupic bo kupilem hanie odrazu bez kata) ?


czytalem rowniez ze moze byc to wina termostatu (niedogrzany silnik) lub sondy lambda?

Opony mam 13 wiec powinno byc ok :/


A moze wasze hondy w miescie rowniez pala 10-12L i olac jakiekolwiek rozkimy i wymiane cześci ???

Z gory dzieki za poswiece mi troszke czasu.

Pozdro.

piotrek-mi
08-09-08, 23:14
Ja mam d15b2, wycięty katalizator, kolektor 4-2-1, tłumik ulter, power rura + stożek. Spalanie przy normalnej jeździe miejskiej 7.2-7.5l/100km. Trasa (zazwyczaj dosyć ostro, od 100-170) max 7 litrów, zazwyczaj wychodzi około 6.5-6.8... Musisz mieć coś narąbane... Przeróbki typu wydech, dolot nie powodują różnicy w spalaniu jeżeli nie zmieniasz stylu jazdy. Termostat to ważna sprawa, było o tym wiele razy, może źle Ci przepala? Proponuję zrobić analizę spalin (koszt ok.20-30zł) i wyjdzie czy dobrą ma mieszankę itd..

Skoti
09-09-08, 00:36
Przemierz Sondę

xp
09-09-08, 01:01
SIemka

Dzieki za odpowiedzi. Poproszę podpowiedz co w pierwszej kolejnosci wymienic lambde czy termostat ? Prosze nie piszcie sprawdz lambde czy termostat bo jak pojade tuta (UK) do servisu to samo sprawdzenie wyjdzie drozej niz lambda (34F) termostat 10F

Pozdro.

Lcfr
09-09-08, 01:17
skoro na trasie pali OK to zmień styl jazdy po mieście.....
nie ma szans by jakakolwiek awaria powodowała DWUKROTNIE większe zuzycie paliwa tylko podczas jazdy miejskiej....

fazer1985
09-09-08, 11:47
Wydaje mi sie ze taka sonda ktora nie dziala poprawnie, wlasnie w miescie znaczaco zwiekszala by spalanie bo tu jest duzo dodawania i odejmowania gazu a wlasnie po to jest sonda zeby dobierala odpowiedni sklad mieszanki, w trasie gdzie jedziemy w miare rowno i jednostajnie ta sonda ma duzo czasu zeby zeby w razie czego zmienic sygnal ktorego zmiana moze być wolniejsza w przypadku padajacej lub wyeksploatowanej sondy.

xp
09-09-08, 13:16
Siemka wielkie dzieki za wszelkie podpowiedzi.

Lcfr

1) zalane do pelna 350km (i wskazowka byla 1mm od czerwonego pola)
2) zalanedo pelna ponownie (+ reset kompa) miasto przedzial obrotow 2,5-3 dojazdy do skrzyzowan na luzie lub na biegu zeby wytracac predkosc wszelkie gorki na luzie zjezdzane dobilem do 412km wskazowka czerwone pole

Nawet jak dolicze do absolutnego braku paliwa te 50km czyli 1 przypadek 400km na pelnym baku drugi 462km to i tak mam dyche w miescie przy maxymalnie ekonomicznej jezdzie.

I drugie pytanie czy poza zmiana lambdy jest sens wymiany termostatu ?

i prosze o jakies wyjasnie czym sie rozni termostat standardowy od sportowego roznica temperatur 20C zamiast 190 jest 170? czy to wogole jest warte zachodu czy sciema.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/88-91-HONDA-CIVIC-GATES-RACING-LOW-TEMP-THERMOSTAT_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em63Q2 el1177QQhashZitem250290119461QQitemZ250290119461


Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam.

Lcfr
09-09-08, 22:18
z tego co opisujesz to Twój pomiar moze byc BARDZO MOCNO niedokładny(rzedu 1-1,5l na 100km conajmniej)
wskazówka inaczej opada w warunkach miejskich a inaczej na trasie-niestety
zmioerz poprawnie

a termostat "sportowy" jest Ci niepotrzebny i to raczej nie on jest tu winien...




moje zdanie w tej chwili jest takie, że:
mierzysz niedokłądnie i źle
jeżdzisz agresywniej w miescie a takie qp d15b7 potrafi w miescie spalic i 9l+błedy pomiaru=Twój wynik

xp
09-09-08, 22:34
Lcfr

Nie wiem czy czytasz ze zrozumieniem czy nie ?

Dwa ostatnie testy opisałem idealnie w poprzedniej wypowiedz, jazda już bardziej łagodna nie mogla być uwierz mi (drugi przypadek to tak jak pisałem :

dojazdy na luzie badz na biegu do krzyzowek + kazda gorka tez na luzie wiec z tad wnioskuje te 50km dodatkowe )

nie zwracal bym sie na forum i nie zawracal fujary jak bym szalal po miesci i wychodzilo mi 9-12L na 100.

1mm do czerwonego i doliczyłem 50km raczej nie zrobię do suchego baku stanę na środku skrzyżowania i się usmiechnę acha no to mam 455km do cna %-) hehehe ;)

Kwestia taka ze kumpel zwrocil uwage mi na czarny nalot na rurze wydechowej, co chyba wynika ze paliwa mi nie przepala?

tomek_m
09-09-08, 23:32
1mm do czerwonego i doliczyłem 50km raczej nie zrobię do suchego baku stanę na środku skrzyżowania i się usmiechnę acha no to mam 455km do cna %-) hehehe ;)

Kwestia taka ze kumpel zwrocil uwage mi na czarny nalot na rurze wydechowej, co chyba wynika ze paliwa mi nie przepala?

No i wlasnie taki pomiar jest srednio dokladny - zalej bak do pelna, przejezdzij po miescie (samym, bez tras) okolo 3/4 baku, dolej do pelna i bedziesz mial dokladnie ilosc spalonego paliwa, wskazowka to moze opadac roznie:). Mi pali w trasie 7-7,5 l gazu (przy 120km/h) a w miescie (wroclaw, dosc zakorkowane miasto) b. rzadko ponad 10, zwykle 9 - 9,5. Wg mnie roznica miedzy spalaniem w miescie a spalaniem w trasie to miara korkow w miescie, u Ciebie jest za duza rozpietosc miedzy tymi spalaniami - i raczej nie ma zadnej sensownej przyczyny tego. A co do czarnego nalotu to nie wiem czy to nie jest oznaka brania oleju, ale pewien nie jestem.

Lcfr
09-09-08, 23:46
Lcfr
Nie wiem czy czytasz ze zrozumieniem czy nie ?

karfa
czytam......

a czy Ty umiesz zmierzyć poprawnie i w miarę dokładnie spalanie???
czyli:
zalać do pełna
przejechać ileśtam kilometrów
i zatankować znów do pełna(pomijam, że wypadałoby na tym samym dystrybutorze )
wtedy ilość lirów podzielić przez ilosc km+przesunąć przecinek i wyjdzie spalanie na 100kę

a nie jakieś:


1mm do czerwonego


jeżdze hondami ponad 10 lat
i nie tylko ja mam zdanie, że 1mm w hondzie nie zawsze = tyle samo paliwa
i że wskaźnik paliwa w H jest "dyskusyjny"

mierzysz niedokładnie-to sam początek
a na dodatek moze byc coś, że źle pali
ale nie ma się co auta czepiać jak sie mierzy spalanie z d...py....

ps. jazda z "dojazdami na luzie" itd nie zawsze = oszczędna jazda....

xp
10-09-08, 00:00
Szefie moderatorze bez nerwów ;)

Zrobie tak jak mowisz jutro zalewam pelny bank. Robie 200km po miesicie jak to robiłem do tej pory zalewam ponownie.


Do zobaczyska za pare dni jak stuknie 200km i. Jak wypadnie 10 i wiecej to pierwsze co lambda do wymiany.

Pozdro.

LCFR dzieki za wszystkie info.

Lcfr
10-09-08, 00:17
Szefie moderatorze bez nerwów ;)
.
u mnie luzzz
tylko sam sobie przysparzasz kłopotów w głowie robiąc takie pomiary....
poza tym warto poczytać tematy (były) o ekonomicznej jeździe i pomiarze spalania (też było)

piotrstrojek
10-09-08, 08:19
Jeszcze jedno - do pełna oznacza "pod korek"...

Paliwo jak się wlewa do zbiorniczka dość mocno się pieni i w efekcie pistolet odbija sporo wcześniej. Ja nalewając paliwo leję do momentu aż mi odbije - czekam jakieś pół minuty, minutę i dolewam jeszcze jakiś litr a czasem nawet półtora...

Wiedząc ile miałeś zalane po kolejnej dolewce będziesz wiedział ile Ci Hania wypiła...

piotrek-mi
10-09-08, 10:09
Po co Wam te ciągłe resety komputera? Ja u siebie po zmianach układu wycechowego, dolotowego ani razu nie resetowałem komputera i wszystko jest ok. Pamiętajcie, że "lepsze jest wrogiem dobrego"...

81saren
10-09-08, 14:08
Mam takie pytanko jak sprawdzic domowymi sposobami czy sonda dziala poprawnie .....??

Thx

tomek_m
10-09-08, 19:26
Mam takie pytanko jak sprawdzic domowymi sposobami czy sonda dziala poprawnie .....??

Thx

mozna zmierzyc napiecie na sondzie dodajac i puszczajac gaz, napiecie powinno zmieniac sie w przedziale 0-1V, ale to taki pobiezny pomiar, sonda powinna jeszcze odpowiednio szybko zmieniac to napiecie, a tego domowymi sposobami sie nie zmierzy

lunatyk
26-10-08, 00:01
ja na mierzenie spalania mam jeszcze wydaje mi sie dokładniejszy sposób:

Jeżdząc normalnie czekam zapalenia sie rezerwy gdy ona sie zapali [ na stałe a nie przebłysk ] zeruje licznik i 1 stacja tankuje powiedzmy 22l [ z reguły tyle za 100 zł ;D ] zeruje licznik jeszcze raz i jeżdzę do momentu zapalenia sie rezerwy. Od przejechanych kilometrów odejmuje te ktore były potrzebne do dojechania na stacje z reguly ok 2-10km i wychodzi ze na tylu L zrobiłem tyle KM. :)

dziewne jest to ze d15z1 wyszło 7.5l / 100 km w cyklu mieszanym troche mnie szokuje jak na silnik vtec-e aczkolwiek auto kupione dopiero wymienie olej, filtry i zobaczymy co bedzie :)

waka
26-10-08, 21:13
jazda na luzie nie jest ekonomiczna! odcięcie dopływu benzyny jest do około 1200 obrotów a poniżej tego benzyna jest podawana. prędkość wytraca się na biegu stopniowo je redukując w miarę zmniejszania prędkości, ale zawsze żeby było ponad 1200 obrotów

Lcfr
26-10-08, 23:08
ja na mierzenie spalania mam jeszcze wydaje mi sie dokładniejszy sposób:

Jeżdząc normalnie czekam zapalenia sie rezerwy gdy ona sie zapali [ na stałe a nie przebłysk ] zeruje licznik i 1 stacja tankuje powiedzmy 22l [ z reguły tyle za 100 zł ;D ] zeruje licznik jeszcze raz i jeżdzę do momentu zapalenia sie rezerwy. Od przejechanych kilometrów odejmuje te ktore były potrzebne do dojechania na stacje z reguly ok 2-10km i wychodzi ze na tylu L zrobiłem tyle KM. :)

dziewne jest to ze d15z1 wyszło 7.5l / 100 km w cyklu mieszanym troche mnie szokuje jak na silnik vtec-e aczkolwiek auto kupione dopiero wymienie olej, filtry i zobaczymy co bedzie :)

smiem twierdzić, że z tą rezerwą to wcale nie jest dokłądniej niz z laniem pod korek...

xp
31-10-08, 19:27
Siemka

Wiec minelo troche czasu...

- Pelen bak ( czasem odbijalo mi z 5-6 razy) zeby zalac do pelna
-100 lub 200 km 100% miasto i znowu pelen bak identycznie

przykladowo ostatnie zalanie z dzisiaj 191km zrobionych 20L zalanych :/

Spalanie wychodzi 10.5L /100km przy spokojnej jazdzie do 3tys obr.

Czyli nawet poprzednie obliczenia z 1mm do czerwonego wychodzili podobnie ...

Jutro wykrecam lambde i laduje nowa, mam nadzieje ze to pomoze.

Pozdro.

bboyangel1
02-11-08, 03:41
miałem dokładnie to samo w trasie niecałe 6 litrów przy jeździe do 3 tys a w mieście 10-12 przy spokojnej jeździe i po jakimś czasie zaczęła sie zapalać kontrolka silnika okazało się że to sonda była walnięta wsadziłem nową i teraz pali ok 8 w mieście

xp
11-11-08, 15:00
Zmienilem sade i mam teraz check engine kontrolke zapalona ale tylko i wylacznie gdy odpalam silnik na zimno, gdy przejade 1-2km wylacze silnik, odpale od nowa to kontrolka sie juz nie pali.

Jakies sugestie ?

skolopendra
11-11-08, 16:37
Zmienilem sade i mam teraz check engine kontrolke zapalona

a zresetowałeś kompa? jeśli tak to kupiłeś bardzo złą sondę

xp
11-11-08, 17:33
!"!$£$£ kupilem dokladny odpowiednik do mojego modelu... Kleme odpielem wiec ECU powinno sie zresetowac.

skolopendra
11-11-08, 17:38
Kleme odpielem wiec ECU powinno sie zresetowac.

powinno? zrób w takim razie samodiagnostyke i sprawdź co to za błąd ........nie powinno sie kupować zamiennika sondy lepiej kupić pewną używkę lecz oryginał

sunnboy
11-11-08, 21:36
resteuje sie poprzez wyjecie bezpiecznika 7,5back up na jakies 2 minuty i odpalenie i czekanie na dwukrotne zalaczenie sie wiatraka i wio

xp
13-11-08, 15:33
Zrobione, efekt ciagle ten sam tzn:

-przekrecam stacyjke dioda zapala sie na chwile po czym znika i gdy odpale na zimnym silniku zapala sie dioda check engine po jakich 2-3s jak slinik chodzi (dioda nie gasnie cala droge)
-Uruchomienie silnika ponownie po 4-5 minutach jazdy dioda przestaje swiecic.

Wymienic z powrotem na stara lambde ? I szukac nowa (apropo spalania) Stara wyczyscilem papierem toletowym z sadzy.