Zobacz pełną wersję : Wrzucony wałek i co z zapłonem ?
Witam serdecznie.Panowie taka sprawa ma civica d13b2 hb r.94 gaźniczek jak wiadomo.Wrzuciłem do niego wałek od d14a1 mody z przepustnicą też zrobiłem, zmieniłem świeczki , wyregulowałem zawory,przyokazji pekła zminana oleju.I teraz pytanie: jaki kąt wyprzedzenia zapłonu ustawić pod ten wałek . Z tego co wyczytałem D13b2 seryjnie ma mieć ustwiony zapłon: 20, +, - 2 stopnie, a jaki powinien być teraz, I jakie lać paliwko bo V- power Shella to chyba za dużo dlanie oktanów(takie właśnie zalałem).Problemy zaczeły się gdy z kolegami ustawialismy zapłonu na słuch zaczoł mi wiecej palić 10l na 100 z lekkim deptaniem, i przy odpalaniu przez moment nierówno pracuje: dławi się idąc od dołu do 900 obrotów ale zaraz jak mu depne wraca do normy.Pozdrawiam
I tak jak podaje katalog - tak tez ustaw......
Zalety walka odczujesz dopiero po przejechaniu kilkuset kilometrow - az sie ulozy i wtedy tez będziesz musiał ustawic zawory......
A zeby lac 98 oktanow w d13 to musisz wyprzedzic zaplon !!
ps . Na słuch to sobie,wiesz :cool:
Dzięki za radę skorzystam. I chyba zaleje 95 bo zabardzo fiśuje.Pozdro
siemens_15
09-09-08, 02:01
A zeby lac 98 oktanow w d13 to musisz wyprzedzic zaplon !!
Fakt faktem, że prawie każde paliwo ma mniej oktanów niż powinno mieć. 98 ma właśnie ok. 95 oktanów, a 95 ma 91-92. Takie są polskie realia ;-)
a Tu tez jest racja ;-)
80% wody,reszta to chyba paliwo ;-)
Może ktoś z Was mógłby podrzucić ilustrację pomocniczą na której dokładniej kresce trzeba ustawić zapłon po wymianie wałka w D13B2 na wałek D14A1?
Dzięki za radę skorzystam. I chyba zaleje 95 bo zabardzo fiśuje.Pozdro
im lepsza benzyna tym silnik lepiej pracuje.
ustaw wyprzedzenie zaplonu na 16 i celuj w srodkowa kreske(z tych 3 na kole pasowym). Watpie jednak zebys wogole byl w stanie ustawic zaplon po zmianie walka(no chyba ze roznice miedzy walkami sa tak male ale wtedy jaki jest sens je podmieniac), moze byc potrzeba rozwiercenia troche mocowan aparatu zeby wyprzedzic zaplon.
Swiece zostawilbym tak jakie maja byc w d13(no chyba ze d14 ma te same, nie znam sie az tak na d13,d14:))
Może ktoś z Was mógłby podrzucić ilustrację pomocniczą na której dokładniej kresce trzeba ustawić zapłon po wymianie wałka w D13B2 na wałek D14A1?
czy jest potrzeba zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu w d13b2 przy zmianie wałka na d14a1? ja po zmianie wałka nie regulowałem ponownie zapłonu. zapłon ustawiony wg manuala - środkowy znak z trzech kresek na kole pasowym. seryjnie zapłon 20 stopni, można wyprzedzić na 22.
po zmianie wałka spalanie w normie. mały problem jest przy utrzymywaniu obrotów biegu jałowego, z tego co wiem ma/miało tak kilka osób po zmianie wałka na d14a1.
80% wody,reszta to chyba paliwo ;-)
To jakim cudem Twój silnik jeszcze żyje? Siedzisz pod maską z wazeliną żeby się nie zatarł?
To jakim cudem Twój silnik jeszcze żyje? Siedzisz pod maską z wazeliną żeby się nie zatarł? Zimek ironizował :P
ja w d13 zalecam ustawienie wyprzedzenia zapłonu na 22 stopnie, czyli patrząc od góry to ta pierwsza kreska z lewej (z tych 3 kresek obok siebie na kole pasowym), po zmianie wałka niektórym wolne obroty spadają na jakieś 500 rpm, ale wystarczy je sobie podnieść tym pokrętłem z tyłu gaźnika.
To jakim cudem Twój silnik jeszcze żyje? Siedzisz pod maską z wazeliną żeby się nie zatarł?
Ty juz nie byj taki HOOP :)
nie mowie o sobie tylko o testach robionych na 100 wybranych stacjach CPN !!!
byl kiedys reportaz robiony w TV
Zimek ironizował :P
XD
ja w d13 zalecam ustawienie wyprzedzenia zapłonu na 22 stopnie, czyli patrząc od góry to ta pierwsza kreska z lewej (z tych 3 kresek obok siebie na kole pasowym), po zmianie wałka niektórym wolne obroty spadają na jakieś 500 rpm, ale wystarczy je sobie podnieść tym pokrętłem z tyłu gaźnika.
regulowałem już tą śrubą zderzakową i ustawiłem obroty biegu jałowego na 850-800rpm. w czasie jazdy wrzucając bieg na luz obroty spadają do 500rpm i po chwili powracają do 800-900. nie wiem dlaczego tak jest ale auto mi nie gaśnie i jakoś się do tego już przyzwyczaiłem :(
Czy jakis taki mechanik od silników poradzi sobie z przełozeniem wałka z d14 do d13 czy lepiej poszukac jakiegos ktory robił wczesniej cos takiego z Honda (moze jakies namiary na kogos w okolicach Głogowa)? I mniej wiecej jakie koszty takiego zabiegu bez ceny wałka.... i czy jeszcze duzo trzeba rzeczy dokupic by zrobic takie cos? Uszczelki, uszczelniacze? Cokolwiek?
uszczelka podkrywy zaworow ale tez nie koniecznie, kazdy ktoremu ufasz powinien to zrobic (czytaj taki ktory faktycznie ci wymieni ten walek a nie wysmaruje olejem ten od d14 i powie ze to juz po wymiane wyciagniety)
Czy jakis taki mechanik od silników poradzi sobie z przełozeniem wałka z d14 do d13 czy lepiej poszukac jakiegos ktory robił wczesniej cos takiego z Honda (moze jakies namiary na kogos w okolicach Głogowa)? I mniej wiecej jakie koszty takiego zabiegu bez ceny wałka.... i czy jeszcze duzo trzeba rzeczy dokupic by zrobic takie cos? Uszczelki, uszczelniacze? Cokolwiek?
mi robił mój kumpel, cały czas stałem, pomagałem i patrzyłem na łapy :D. koszt wymiany wałka kilka browarów. uszczelkę zostawiłem co była i nić nie cieknie i nie poci.
Czy jakis taki mechanik od silników poradzi sobie z przełozeniem wałka z d14 do d13 czy lepiej poszukac jakiegos ktory robił wczesniej cos takiego z Honda (moze jakies namiary na kogos w okolicach Głogowa)? I mniej wiecej jakie koszty takiego zabiegu bez ceny wałka.... i czy jeszcze duzo trzeba rzeczy dokupic by zrobic takie cos? Uszczelki, uszczelniacze? Cokolwiek?
Cena robocizny to między 150-200 zł, oprócz wałka potrzebujesz uszczelniacz wałka od strony rozrządu oraz uszczelkę pokrywy zaworów najlepiej nową. Ja jeszcze wymieniłem uszczelki gniazd świec. Każdy dobry mechanik sobie z tym poradzi, ja robiłem to też z kumplem i zajęło nam to ze 2 godziny wraz z ustawieniem zapłonu oraz wyregulowaniem zaworów.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.