PDA

Zobacz pełną wersję : K24a2 kolektor ssacy i pompa oleju od k20a2



maniek__007
21-03-17, 13:10
Będę składać k24a2 na kolektorze od k20a2 prb i napotkałem taki problem.
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/dac4238f0ad8.jpg (https://naforum.zapodaj.net/dac4238f0ad8.jpg.html)
Znalazłem na k20org, że jedna dziura to układ chłodzenia i łączy się z tym co wchodziło do kolektora.. a drugą to egr i jedni zaslepiaja a inne nie... oczywiście najpierw gwintuja te dziury
I robi się to tak
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/6d85d07b230d.jpg (https://naforum.zapodaj.net/6d85d07b230d.jpg.html)
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/180c4518ebcd.jpg (https://naforum.zapodaj.net/180c4518ebcd.jpg.html)
Może ktoś podpowie czy ten sposób jest poprawny?


Drugą sprawa chce założyć pompę oleju od k20a2 żeby wyżej kręcić, co mi jest potrzebne?
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/5db61f789704.jpg (https://naforum.zapodaj.net/5db61f789704.jpg.html)
Patrząc po numerach części wszystko jest inne oprócz kilku srubek.
Czy potrzebuje zestawu jak na zdjęciu czy coś zostanie ode mnie?
Czyli
-pompa oleju
-łańcuszek
-napinacz slizg
-sruby srubki
-blacha osłoną wału
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/d1b224531d51.jpg (https://naforum.zapodaj.net/d1b224531d51.jpg.html)
Ktoś kręci wyżej niż 8000rpm k24 na seryjnej pompie? Pompa w k24a2/3 ma dużo części wspólnych co ta w k20z4. Czy zmiana pompy oleju jest tylko po to żeby pozbyć się wałków i uzyskać +/-10KM?

maniek__007
22-03-17, 09:58
Co do pompy oleju znalazłem takie info
http://www.k20a.org/forum#/topics/42496?page=1
Wychodzi że ta od k24 daje lepsze ciśnienie niż ta k20a2..
Ma ktoś zegary ciśnienia żeby to potwierdzić

romekex
22-03-17, 23:15
swoja droga cisnienie cisnieniem a wydajnosc ( litry na minute)
przecietny zegar do cisnienia 25zl tylko odpowiedni krociec dorobic albo kupic zegar z takim gwintem zeby pasowal np zamiast czujnika cisnienia oleju (10x1) o ile sie nie myle

maniek__007
23-03-17, 08:20
Mam tak w 2zzge trojnik na z gar ciśnienia.
Seryjną pompa na pewno daje lepsze ciśnie z niskich obrotow, tylko czy już przy wysokich nie spada.
Założę zegary ale te zegary nie zawsze też dokładnie pokazuja. Mój już raz ostrzegał ze zero podczas jazdy i nagle znów się podniósł na 6barów....

romekex
23-03-17, 21:30
nawet jesli bedzie blad zegara o iles % to przynajmniej bedzie widac ktora daje wiecej na pompach hydraulicznych sie za bardzo nie znam ale moze da sie podejrzec szerokosc rotorow czy cos hmm albo wziac obie na stol zegar olej cos do krecenia z regulacja obrotow ( obroty podobne jak na silniku o ile zebatki na pompie i wale maja ta sama ilosc zebow ), zeby je sprawdzic bez odpalania silnika i podkladania ich na zmiane , chociaz i tak i tak roboty kupa

chociaz mysle ze jesli na wolnych obrotach ta 2,4 daje wiecej to i na wysokich powinna ,
tylko jeszcze trzeba zwrocic uwage na ilosci zebow bo moze jesli k24 kreci sie nizej ma inne przelozenie obrotow miedzy walem a pompa nie mialem okazji zajrzec do 2,4 ale moze czasem warto zerknac policzyc ,
na pompach wody w ktoryms silniku sie z tym spotkalem , silniki blizniacze rozniace sie moca i mocnejszy mial mniej zabkow zeby pompa chodzila szybciej troche z innej beczki ale moze cos pomoze

maniek__007
23-03-17, 23:44
Pompa oleju w k24a2/3 i np w k20z4 ma walki balansujace i ma przełożenie 2:1 czyli mając 8000rpm pompa ma 16000rpm.
K20a2 ma pompę bez wałków balansujacych i ma przełożenie 1,62:1 co np przy 8000rpm daje około 13000rpm.
Wychodzi że lepszą skuteczność ma k24 pompa, ale wytwarza większe opory dla silnika dlatego po włożeniu też z k20a2 uzyskuje się większe moce.
Mi bardziej chodzi czy ta pompa wytrzyma takie obroty... w k20z4 dość często kręcą na 8500rpm i mają seryjną pompę i nic nie siada.
Dowiedziałem się że można usunąć wałki balansujace i zrobić porting kanałów.
Szkoda mi otwierać słupek i dłubać żeby pompę wymienić jak silnik ma tylko 30tys mil..

romekex
24-03-17, 23:25
hmm nie wiem ja bym tego dolu nie ruszal , moze zalezy od stylu jazdy ja tego swojego do konca nawet nie krece jak juz to rzadko jak nie krecisz do odciecia zeby zmienic bieg to lepiej to zostawic chyba zwlaszcza ze przy przelozeniu 2 do 1 lepej smaruje jak ta z k20a2 ,

druga sprawa jesli silnik ma maly przebieg to jest raczej pewniak a pompa od k20a2 to moze juz swoje przezyla skoro ktos slupek rozebral na graty
, czasami lepsze jest wrogiem dobrego,
zloz moze ten silnik z tymi walkami od k20a2 i pokombinuj z ecu zeby to gralo nad reszta bedziesz mial czas pomyslec taka moja sugestia ,

tak patrzac po wikipedi to miedzy k24a2 a k20a2 roznica w odcieciu obrotow jest okolo 1tys rpm czyli nie jest jakas mega duza

81saren
25-03-17, 09:26
Zmienia sie pompe oleju by nie wystepowalo zjawisko kawitacji ( oleju ) , Obroty w pompie k24 masz 2:1 i na wysokich obrotach moze wlasnie zajsc takie zjawisko , i szykbo zabijesz silnik,
dlatego zmienia sie pompe o mniejszym przelozeniu , ta z k20 , wszystko po to by zakrecic wyzej by wykorzystac potencjal walkow ( jezeli byly zmieniane )

romekex
26-03-17, 14:27
w tym cos moze byc wszystkiego se nie wie po fabryce ciezko poprawic silnik zeby to bylo zrobione zgodznie ze sztuka w 100% , czasami cos co wydaje sie lepsze dla jednego jest gorzsze wzgledem innych rzeczy

trzymam kciuki za 2,4 moze bedzie kiedys okazja rzucic okiem pod maske;D