Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : K24a2 jakie ecu



maniek__007
17-03-17, 10:48
Mam civica em2. Włożyłem do niego silnik k20a1. Teraz kupiłem silnik k24a2, do tego kolektor od k20a2 i pompę oleju bez wałków balansowych od k20a2.
Mam pytanie czy ten silnik będzie dobrze chodzi na kompie od EP3 od k20a2.
Czy ktoś takie coś robił?
Seryjne silniki w accordzie chodzą na sondach szerokopasmowych, ja mam wąskopasmowa tak jak i EP3 k20a2, więc żeby wsadzić kompa od k24a3/2 musialbyl kupić sondy i przerobić wiązkę na przekazniku, i dołożyć elektryczne sterowanie przepustnica...
Wiem że najlepiej wystroic itp. Ale teraz wywaliłem się z kasy i chce trochę pojeździć żeby odłożyć na emu albo hondate, czy nawet kpro.
Więc będzie to poprawnie chodzić na kompie k20a2?

janekb84
17-03-17, 10:55
Tylko hondata, emu itp.

maniek__007
17-03-17, 12:07
Nie pojeżdżę na kompie od k20a2?
Taki komp też robi korekty np. co do zmian w dolocie itp na k20org podają że sam komputer robi korekty max 20-25% od zaprogramowanej mapy

Tu gość uruchomił k24a3 na kompie od k20a6 i wszystko chodzi.
https://youtu.be/vulTQ2AdZKY

romekex
19-03-17, 08:11
jechac pewnie bedze tylko moze pelnej mocy nie osiagnie , a nie mozna serjnego kompa od k24a3 zalozyc;?

k20a1 juz za malo ;)? ja dopiero swojego koncze moze sie dzis uda wyjechac z garazu ;) dlubania w kosmos jak sie chce z jakims sensem zrobic

jedyne co moge powiedziec to po dlubaniu w d seri kazda chodzi na kazdym kompie jak sie wszystko zgra ale
np d16 y3 na kompie od b7 silniki konstrykcja blizniacze ( roznica tylko w poj), chodzilo jezdzilo przyrost momentu bylo czuc a przyspieszenie o 1 sek gorsze, zuzycia paliwa +1,5 litra
d15z6 przez jakis czas jezdzilem na kompe d14 z zalaczonym vteciem , tez chodzilo ciagnelo fajnie , ale ciut brakowalo mocy u gory obr , po zmianie na serie odczuwalne dociaganie do max obr ,
najwiecej przetesowale d13b7 z walkiem b2
komp z mapka spalanie 7 chodzilo bez zarzutu
komp d14a2 spalanie 7,5 ciut lepsze odczucie momentu pod tylkiem przyspieszenie w normie
komp d15b7 spalanie 8,5l lepsze odczucie momentu pod tylkiem ale powoli bujalo obrotami na wolnych
na kompie od 16z6 tez jezdzilem ciagnelo spoko ale spalanie 10 pyrkolenie w wydech troszke smrod spalin na wolnych
takze mozna pokombinowac na kazdym ecu a co z tego wyjdzie to nie wiadomo;)))

maniek__007
19-03-17, 19:02
Nie zamieniłabym teraz na k24 tylko kiedyś tam... ale trafiło się k24a2 205km z tsx 2007 z malutkim przebiegiem po automacie od kolegi.
Samochód miał automat więc komp odpada.

Bliźniacza konstrukcja to k24a3 190km nie co słabsza. Mógłbym założyć kompa od k24a3 ale dodatkowo musiałbym założyć elektryczną przepustnice i przerobić instalację na sondy szerokopasmowe bo ten komp na takich chodzi.
A komp od k20a1 156KM i komp od k20a2 200KM chodzi na sondach wąskopasmowych
Na kompie od EP3 k20a2 200KM powinno chodzić choć k24a2 ma 205 KM i odcina 7100. Przy włożeniu tego k24a2 zamiast długiego korektora ssacego założę krótszy od k20a2 plus pompa oleju od k20a2,kolektor wydechowy 4-2-1 długi, już mam wydech cały 2.5 cala przelot na jednym tlumiku 2,5cala i dolot 3cale, i wtedy na kompie k20a2 będzie odcinać 8100(chyba tyle odcina EP3 według danych, gdzie na filmikach widzę różnie)

Myślę że na tym zestawie moc do osiągnięcia max 250parę koni po dobrym strojeniu.
Rozmawiałem z kilkoma osobami które już tak uruchomimy k24 i wychodziło że na wysokich obrotach mogło być wyższe afr co po strojeniu dawało od 10-20KM więcej.
Narazie kompletuje wszystko, na pewno w czerwcu już będę jeździ.
Silnik i kolektor ssący już mam,
jeszcze wydechowy 4-2-1 i zestaw do uruchomienia od EP3
Na pewno pojadę na hamownie sprawdzić ile to dało na seryjnym kompie przed włożeniem czegoś do strojenia.

romekex
19-03-17, 20:51
widzialem kiedys na olxie w lodzi taki silnik na sprzedanie bodajrze dol k24 gora k20a2 i cos chyba ponad 250 konia i niuta
bylo ale co tym sterowalo to ciezko powiedziec by trzeba znalesc wlasciciela

ja dopiero swoim jutro wyjade po roboce zobaczymy co z tego k20a3 bedzie

maniek__007
19-03-17, 22:07
Jest dużo na forum takich k24/k20 czyli Franków.
Z rozmowy z osobami które stroja nie trzeba zakładać głowicy od k20a2 wystarczy założyć wałki od k20a2 choć te z acury tsx też są ok. Z numerów wynika że wydechowy jest taki sam jak w k24a3 a ssący jest inny. Według wiki o 1mm ostrzejszy.
Takie samochody najczęściej jako główny komp mają ten z k20a2 plus hondata, kpro, ktuner, emu, albo zrobione reflash.
Dlatego założyłem temat żeby się dowiedzieć co i ile można ugrać na seryjnym kompie EP3 i jeśli ktoś to sprawdził żeby coś napisał...

grafix
20-03-17, 10:05
Nic nie mozna ugrac bez indywidualnego remapu pod taki setup.
To zą za duże ingerencje aby na WOT było bezpiecznie.
Cruise jeszcze sonda podkoryguje ale reszta wymaga ingerencji w czasy wtrysków.

maniek__007
20-03-17, 13:13
No właśnie może być niskie afr na wysokich obrotach

romekex
20-03-17, 17:48
bez strojenia bedzie ciezko , nie wiem na ile mam racje moze bys to zlozyl na tym od ep3 ustawic w miare mapy lpg bo chyba lpg tam miales zbierac spokojnie na jakis programowalny ecu , poki co auto do jazdy bys mial

romekex
20-03-17, 22:00
wyjechalem wkoncu tym swoim wynalazkiem :) bryka to nawet spoko po przesiadce z d seri bajka . dzieki ze mi z tymi sondami naprowadziles bo bym pewnie sie z tym wylozyl po calosci , jeszcze troche kosmetyki i fura wraca do zycia po 2 miesacach stania na kobylkach:D

maniek__007
20-03-17, 22:36
Ważne żeby jazda cieszyła, pojezdzisz trochę i będzie brakować mocy...

garaż
21-03-17, 20:01
Zobacz Ktuner , wydaje mnie się iż jest dość korzystne finansowo.