Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Pomysł dla DPF-a



Civic4774
16-03-17, 11:16
Witam , jestem szczęśliwym posiadaczem filtra DPF w swoim samochodzie i jest jeszcze sprawny sprawny. Znając ogólnie zasadę działania i prawidłowej eksploatacji mam zamiar zainstalować kontrolkę informującą o tym że właśnie trwa procedura dopalania, jak wiadomo nie jest dobrze przerywać ją w czasie jej trwania gasząc samochód.
Co sądzicie o takim pomyśle ?

filipfm
16-03-17, 11:32
Pomysl dobry, pytanie skad wziac sygnal

Civic4774
16-03-17, 12:11
Sygnał bierzemy albo bezpośrednio z tzw dopalacza spalin który musi być w okolicach DPF ( to najprostsze ) lub z przekaźnika który nim steruje (trochę szukania) ,dwa przewody dioda led i miejsce do wyboru.

filipfm
16-03-17, 13:42
Ja mam auto z PL wiec bez DPF wiec nie jestem zainteresowany ;) ale pomysl ciekawy i kibicuje projektowi

Civic4774
16-03-17, 15:07
W przyszłym tygodniu zrobię przymiarkę

vtec[VIG]
17-03-17, 06:57
Bardzo mały odsetek samochodów posiada oddzielny układ wtryskowy zawór pary lejący do wydechu w zasadzie to może parę razy na oczy widziałem, leje się ropa przez wtryski, także tam se diody nie założysz :D. Najłatwiej chyba założyć sondę temperatury spalin zegar do środka auta i tyle.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

dublo2
17-03-17, 07:15
Nie wiem ile jeździsz (pytanie do autora wątku) ale jak przejdziesz kilka razy procedurę wypalania to nie wierzę żebyś w przyszłości nie wiedział, że właśnie się ona uruchomiła / rozpoczęła.
Pierwszy objaw to inna charakterystyka pracy silnika, zwłaszcza przy przyspieszaniu (troszkę gorsze osiągi i brak płynności przy przyspieszaniu), po drugie to słychać (szum z układu wydechowego - DPF-a), po trzecie zobaczysz to w lusterku wstecznym przez puszczane "białe bąki", po czwarte chwilowe spalanie jest na poziomie 2-3 l/100 km, a w czasie jazdy dużo podwyższone w odniesieniu do "normalnej jazdy".
Jak dla mnie szkoda zachodu z taki projektem i szkoda grzebania w elektryce itp. :D

Civic4774
20-03-17, 15:40
Nie ukrywam że przejechałem dopiero ok 10tyś. wcześniej miałem Fordy 2,0 tdci 140 i 163 ps , faktycznie tam potrafiłem wyłapać moment uruchomienia procedury dopalania po obłoku i po spalaniu chwilowym w Hondzie mi to umyka dla tego taki pomysł.
Ford ma tzw dopalacz spalin doprowadzony bezpośrednio do DPF-a .

dublo2
21-03-17, 07:15
Wydaje mi się, że po przejechaniu 10 tkm powinieneś już wiedzieć kiedy się wypala - tak jak pisałem wcześniej, nie sposób tego nie zauważyć / wyczuć. Poobserwuj teraz baczniej :D

Civic4774
21-03-17, 14:54
Tak będzie, ale pomysł dobry chyba.

bendi
21-04-17, 17:14
Z moich obserwacji objawy wypalania są takie:
- włącza się wiatrak chłodnicy (słychać przy postoju)
- chwilowe spalanie przy hamowaniu silnikiem 2-3l/100, co wystepuje w sumie tylko jak DPF sie dopala, normalnie powinno byc 0
- silnik jesli był zimny to nagrzewa się 3 razy szybciej
- siwy dymek podczas przyśpieszania
- lepszy moment na niskich obrotach (przynajmniej u mnie)
- bonus: po sesyjce wypalania troche wiecej diesla w oleju silnikowym ;)

viwaldi
22-04-17, 21:33
o ile dobrze pamiętam to w instrukcji jest opisana kontrolka/grafika, która powinna pojawić się na wyświetlaczu. Co prawda mam przedlifta, a instrukcję od polifta i dodatkowo wycięty ten pseudo ekologiczny wynalazek, więc na oczy nie widziałem tej kontrolki, ale wydaje mi się że jest informacja dla kierowcy o trwającym wypalaniu.

[Edit] znalazlem w przedliftowej holenderskiej instrukcji na 498 stronie. W polskiej przedliftowej powinno byc na tej samej stronie.

butler.gdansk
23-04-17, 11:40
Nie wiem jak w polifcie, ale w przedlifcie na 100% nie ma żadnej kontrolki oznajmującej o własnie przeprowadzanym wypalaniu.

dublo2
24-04-17, 07:10
Zarówno w przedlifcie jak i polifcie nie ma kontrolki mówiącej o aktualnym wypalaniu się DPF-a. Jest kontrolka, ale o konieczności wypalenia DPF-a w serwisie, tzw. regeneracja statyczna :D

filipfm
26-04-17, 15:13
Z PL instrukcji do polifta

http://i65.tinypic.com/2q24t41.jpg
http://i67.tinypic.com/ypkrl.jpg