Zobacz pełną wersję : UFO 2.2 i-CTDI 2008 Brak mocy 2800-3000 potem moc wraca
Cześć,
mam problem z Hondą Civic 2.2 i-CTDI rok: 2008 przebieg: 150 000 km (przebieg oryginalny, mam auto od początku), w której jest wyczuwalny brak mocy do 2800-3000 obrotów, powyżej czuć wyraźny przyrost mocy.
Mechanik sugeruje turbo, ale czytając forum przy tym przebiegu nie powinno być o tym mowy.
OBD2 nie pokazuje żadnych błędów,
według ASO komputer nie zgłasza żadnych usterek i parametry są w normie - krótko mówiąc zgarnęli kasę i powiedzieli, że nie widzą problemów.
Rozwiązanie:
Winny był przepływomierz. Wymiana na nowy rozwiązała problem od ręki.
Ja bym sprawdził gruszkę od turbo czy chodzi płynnie, połączenie gumowe między gruszką a czujnikiem sterującym oraz sam czujnik
zajrzałbym profilaktycznie do zaworu EGR czy tam syfu nie ma i w następnej kolejności gruchę turbiny
krzysiek87
13-03-17, 21:51
Miałem to samo, zero mocy do 2500 obrotów, powyżej szedł jak szatan:cool: Trzech mechaników nie umialo sobie poradzić, 2 lata się meczylem z tym. Oddalem do polecanego mechanika blisko mnie i poradził sobie. Do dziś nie wiem co to było, nie chciał powiedzieć.Całe podszybie rozebrali, podejrzewam że egr lub sterowanie turbo.
Miałem to samo, zero mocy do 2500 obrotów, powyżej szedł jak szatan:cool: Trzech mechaników nie umialo sobie poradzić, 2 lata się meczylem z tym. Oddalem do polecanego mechanika blisko mnie i poradził sobie. Do dziś nie wiem co to było, nie chciał powiedzieć.Całe podszybie rozebrali, podejrzewam że egr lub sterowanie turbo.
EGR jest na wierzchu wiec nie wiem po co rozbierac podszybie do tego ;)
Miałem to samo, zero mocy do 2500 obrotów, powyżej szedł jak szatan:cool: Trzech mechaników nie umialo sobie poradzić, 2 lata się meczylem z tym. Oddalem do polecanego mechanika blisko mnie i poradził sobie. Do dziś nie wiem co to było, nie chciał powiedzieć.Całe podszybie rozebrali, podejrzewam że egr lub sterowanie turbo.
Dziękuję za info. Ale według mnie objawy są trochę inne. Mój z dołu idzie, potem łapie zasadzkę ~2800-3000 i idzie dalej.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Może zmienna geometria od turbo, u mnie turbo było wymieniane po 130 000 km, ale auto kupione od kobiety z Francji, która mogła nie wiedzieć, co to jest studzenie turbo....
może Cie to zdziwi ale 2.2 ictdi ma chłodzenie turbiny po zgaszeniu :)
jakaś elektryczna pompka oleju? :D
tak, słyszałem o tym, ale to oznacza, że nie trzeba studzić turbo? pozostaje też kwestia deptania na zimnym silniku, czy też zbyt delikatna jazda, mechanik kiedyś mi tłumaczył, że od zbyt delikatnego traktowania coś się zastaje/zapieka, nie wiem, czy przypadkiem właśnie nie zmienna geometria, ja w każdym razie wymieniałem przy ok. 130 000 km bo przy jeździ ok. 180-190 w trasie auto potrafiło wejść w tryb awaryjny, wychodził błąd ciśnienia doładowania, sprawdzono mi na kompie, że to turbina, wymieniona i od ponad 20 000 km jest wszystko ok
CMC:
Na forach samochodów niemieckich które to sa znane z probelmów z przeładowaniem turbo taki styl jazdy określa się jako PSJ
Jak turbiny o zmiennej geometri nie przegonisz po całym zakresie pracy (mówię o turninie a nie silniku) , to po jakimś czasie może mieć ona problemy bo zwyczajnie się przytrze/zamuli.
Ojciec miał ciagle problemy w swoim Passerati do momentu aż nie zrozumiał że raz na jakiś czas trzeba przegonić silnik.
Wtedy Diesel nie Diesel ale idzie nim pod czerwoną kreskę aby odkurzyć prowadnice w turbinie.
Szanowni trochę to trwało, ale udało się znaleźć i co ważne trwale usunąć usterkę.
Winny był przepływomierz. Wymiana na nowy rozwiązała problem od ręki.
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.