maniek1982
02-03-17, 08:21
Witam
Po kilku letniej przerwie powróciłem do hanki.Jakieś sześć lat temu miałem civica 1,6 d16z6 ,a następnie 1,5 d15ba i z tego co pamiętam,ładnie i szybko wkręcały się na obroty.
Kilka dni temu zakupiłem 1,3 d13b2...nie spodziewałem się rewelacji,ale czy to normalne że kiedy przeciągnąłem ją na drugim biegu(pedał gazu w podłodze) do 100km/h to na obrotomierzu było tylko 5,5tys??? dalej bałem się ciągnąć na tej dwójce,bo nie wiem do ilu można,a wiem że w tym silniku niema odcinki.
Poprzedni właściciel wymienił zegary na te z obrotomierzem i już podczas jazdy próbnej rzuciło mi się w oczy że te obroty jakieś takie niskie w stosunku do prędkości.
Moje pytanie zatem brzmi...czy to norma w tych silnikach?czy może ten obrotomierz został jakoś źle podłączony? dodam tylko że nie usuwałem zwężki,sitka i nie grzebałem przy przepustnicach i nie wymieniałem żadnych filtrów....aha...mam lpg i to była jazda na gazie.
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi :)
Pozdr
Po kilku letniej przerwie powróciłem do hanki.Jakieś sześć lat temu miałem civica 1,6 d16z6 ,a następnie 1,5 d15ba i z tego co pamiętam,ładnie i szybko wkręcały się na obroty.
Kilka dni temu zakupiłem 1,3 d13b2...nie spodziewałem się rewelacji,ale czy to normalne że kiedy przeciągnąłem ją na drugim biegu(pedał gazu w podłodze) do 100km/h to na obrotomierzu było tylko 5,5tys??? dalej bałem się ciągnąć na tej dwójce,bo nie wiem do ilu można,a wiem że w tym silniku niema odcinki.
Poprzedni właściciel wymienił zegary na te z obrotomierzem i już podczas jazdy próbnej rzuciło mi się w oczy że te obroty jakieś takie niskie w stosunku do prędkości.
Moje pytanie zatem brzmi...czy to norma w tych silnikach?czy może ten obrotomierz został jakoś źle podłączony? dodam tylko że nie usuwałem zwężki,sitka i nie grzebałem przy przepustnicach i nie wymieniałem żadnych filtrów....aha...mam lpg i to była jazda na gazie.
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi :)
Pozdr