Zobacz pełną wersję : Na biegu jałowym spadają obroty, samochód gaśnie
Witam.
Ostatnio zakupiłem Civica VII 1.6 110KM 2004 3D i dzisiaj napotkał mnie nie ciekawy problem...
Po wciśnięciu sprzęgła (lub wrzuceniu biegu jałowego) spadają obroty, silnik zaczyna chodzić nie równo i po chwili gaśnie.. jeśli zaś dodam gazu to normalnie zbiera obroty ale jak puszczę gaz to znowu to samo...
Problem nastał po powrocie z pracy (przejechałem jakieś 30 km autostrada)
Chciałem podjechać na podjazd tyłem i nagle zaczęło szarpać samochodem i musiałem gazować żeby nie zgasł
Jeśli jadę normalnie to wszystko jest ok...
Czasami samochód nie gaśnie, wtedy silnik chodzi bardzo nie równo i szarpie nim tak jakby nie miał zapłonu w którymś cylindrze...
Filmiki:
https://youtu.be/f226CdLNWOo
https://youtu.be/O3WLWEbyAS4
https://youtu.be/4L4b2c9Ko04
Ma ktoś jakieś pomysły?
Tapatalk, SM-G920F
A sprawdzałeś cokolwiek? A wiesz może dlaczego się "check" świeci?
Jak gaśnie na wolnych to może sonda lambda???
Jak szarpie na wolnych to może świece???
Ale może być jeszcze dużo innych powodów...
Właśnie nie podpinałem się jeszcze pod komputer bo zwyczajnie nie miałem czasu - praca itp... samochodem jeżdżę tak normalnie od dzisiaj, a mam go od kilku dni...
Wiem że bez kompa to trochę wróżenie z fusów ale do piątku nie mam możliwości podjechania do mechanika, a ta usterka nie da mi spać :/
Dziwi mnie to, że problemu wcześniej nie było - mam na myśli podczas jazdy testowej i po powrocie (jakieś 50km jechałem i wszystko było ok)
Edit:
Na chłodnym silniku samochód nie gaśnie i trzyma obroty ale chodzi nie równo - lekko telepie samochodem i chodzi nie równo...
Tapatalk, SM-G920F
Bardzo prawdopodobne, że przepustnica do regulacji, lub i uszkodzenie
czujnika położenia przepustnicy. Jest to może nie główny powód
falowania obr., bo mogą być nieszczelności, ale jednak.
Kolega elmo141 miał problem z falowaniem obr w D17, mechanicy
trochę walczyli i jednak przyczyna była nieszczęsna przepustnica.
Regulacja przepustnicy, to tylko z odczytem w programie diagnostycznym,
ponieważ mus się mieścić z góry ustalonym zakresie.
A wiadomo czy mogę z tym jeździć do piątku? Bo nie chce niczego uszkodzić :/
Swoją drogą to obroty nie falują tylko ja dodaje gazu żeby nie zgasł - one po prostu spadają aż silnik się zadławi...
Jak silnik jest ciepły to bez gazu się zadławi
Jesli natomiast jest zimny to po prostu chodzi nie równo i lekko telepie ale nie zgaśnie
Czy te objawy nie sugerują sondy lambda? 🤔
Tak jakby dostawał zła mieszankę?
Tapatalk, SM-G920F
Z tego co wiem to uszkodzona sonda nie powoduje falowania obr.
Jeżeli silnik gaśnie to może oznaczać, że gdzieś jest nieszczelność
w układzie dolotowym. Filtr powietrza był może wymieniany?
Dwa, to koniecznie trzeba zdiagnozować/sprawdzić co to za błąd.
Okazało się uwaga - sonda lambda nr.2 się odpieła, komputer nie wykazał innych problemów. Podłączylismy sondę i wszystko działa jak trzeba, jedyne co mechanik powiedział to że muszę zrobić to wymiana filtrów i płynów, ewentualnie świec bo mogły od lambdy się zrobić jakieś tam :) Przyczyną spadku obrotów był najprawdopodobniej wariujacy komputer...
Tapatalk, SM-G920F
No to ekipa zadziałała. Proszę jeszcze tylko podać jaki to był kod błędu,
bo jak coś się takiego wydarzy ponownie to i inni będą wiedzieli.
Albo jak ten błąd był opisany. Jest to problem o którym nie jeden
chciałby wiedzieć.
No to fajnie, że się problem rozwiązał :)
bosavi1988
04-03-17, 17:36
No to może ja się też podepnę pod temat, bo mam bardzo podobny problem z moim eu7 d14z6. U mnie też nie trzyma obrotów praktycznie tak jak na filmiku kolegi który zakładał temat z tym ,że raz jest wszystko ok a czasem podczas jazdy stracą się wolne obroty i nawet żeby odpalić trzeba dodać gazu. Podczas jazdy gdy stracą się wolne obroty, samochód w przedziale 2-3k obr delikatnie szarpie/dławi się. powyżej 3k silnik znowu pracuje ok. Dodam że nie ma żadnego błędu, obroty jeszcze nigdy mi nie falowały. Nie wiem czy to coś ma wspólnego ale od momentu gdy dostałem samochód zauważyłem , że podczas ostrego przyśpieszenia czuć jakby przyrost mocy był etapami przy 3k obrotów i później 4k dużo bardziej wyraźny przyrost mocy. Dzięki za odp.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.