Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : H Jazz - czyli tuning autobusu ?



Kaszubak
21-02-17, 20:53
Siemka. Pacjent L13A1, jazz z 2002 roku, poj 1.4. Kolega pomyka takim czymś i chce 'stjuningować' L serie :P Powiedzcie mi coś na ten temat :) Pewnie nie warto, ale pytam bo może jest coś co warto wiedzieć w tym temacie.

romekex
26-02-17, 09:05
zeswapowac na wiekszy , najpewniejszy przyrost mocy sporo jest jaazow z k seria jak szukalem po goglach info jak ogarnac k do civa to i jazz jest nie jeden z takim motorem

i goon
09-05-17, 03:28
Nie wiem czy przypadkiem łapy silnika nie są takie same jak w np. R18, R20.
Wiązka silnika z Jazza wygląda podobnie jak w serii R, jednak trzeba by popatrzeć
w manuala co pod każdym pinem się kryje.
Myślę, że wkładając np. takie R18, będzie najmniej zabawy, jeżeli jest tak jak piszę,
a prawdopodobieństwo jest większe jak 50 procent.
Nie przejmowałbym się tu cewkami zapłonowymi w liczbie 8? Jak dobrze pamiętam?

A tak przy okazji to takie np. R18 to lepsza wersja D17. Więc jak d seria będzie do
wymiany to przecież można wrzucić R na łańcuchu. Dostosować wtyczki pod czujniki.
Przypuszczam, że napięcia na czujnikach się zgadzają więc można to sterować
ECU D17 ale z mapą z R18. Jest patent na tani swap. Tylko pytanie co z łapami
w sankach?
Oczywiście D17 VTEC a nie non-VTEC

filipfm
09-05-17, 13:14
Cos tam pewnie by dał swap na L13Z1
Ale może lepiej sprobowac poszukac jakiegos L15 z USDM.
L15B1 ma 132KM i to chyba najmocniejsza L-seria bez turbo

vipek
09-05-17, 13:43
kupić R20A3 z Accorda za koszyk gruszek i ogień :)

a tak serio, to fajnie jakbyście podeszli do tematu od strony technicznej a nie tylko pitu pitu. Wiązke trzeba raczej na bank robić nową albo przerabiać tą z Accorda (w przypadku R20) półosie custom, łapy custom, to samo wydech i mocowanie dolotu. R seria jest mała i skoro K wchodzi to i R wejdzie. Natomiast koszt zrobienia tego jak trzeba będzie sromotny.

filipfm
09-05-17, 14:24
No wlasnie. Koszt sromotny i raczej z 15 letniego Jazza nikt nie bedzie robil killera, tylko chodzi o to, zeby ciut lepiej jezdzil. Wiec swapy na mocniejsze L serie z Jazz/Fit to chyba najtansza opcja. Ew dodanie dmuchawki ;)

vipek
09-05-17, 14:29
Ja bym nie cudował. Zdobycie L15B1 łatwe nie bedzie. Zrobić dolot na jakims shorcie co by fajnie brzmiał, jakiś ładny wydech na przelotowo-komorowym tłumiku. Ewentualnie poszukać jakiegoś ładnego pakietu stylistycznego o ile taki istnieje :p , obniżyć, dać fajne koło i tyle.

znalazłem pakiet AERO :D

http://www.gotuning.com/product_info.php?products_id=650

jedyne 2300$$ :D

filipfm
09-05-17, 14:42
Na allegro jest jakis L15 z Fit 2009. powinien miec 117HP.
Wystawiony za 3700, pewnie by cos mozna urwac z ceny.

vipek
09-05-17, 14:51
a co z ECU ? ....na seryjnym nie poleci, dawać emu szkoda, a kompa od L15 pewnie w zestawie do silnika nie ma

filipfm
09-05-17, 15:06
na ebayu ECU po 60 dolarów :)
ale nawet taki swap sumarycznie siegnalby wartosci tego auta ;)

vipek
09-05-17, 15:08
dlatego stożek, wydech, lekka gleba i felga powinna załatwić tuningowe zapędy :)