PDA

Zobacz pełną wersję : Najbardziej ekonomiczna prędkość na autostradzie (1.8 benzyna)?



elminsterr
15-02-17, 01:23
Czołem!

Na pewno mamy tu na forum użytkowników, którzy w swoich civickach pokonali dziesiątki tys. km m.in. na autostradach i wnikliwie przyglądali się spalaniu na nich. Ja nigdy nie zwracałem na to większej uwagi, ale teraz mam przed sobą dłuższą podróż na zachód Niemiec pod granicę z Holandią. Będę jechał sam, właściwie bez bagażu. Założenie jest proste - czas podróży nie ma znaczenia, w ogóle mi się nie śpieszy. Za to chciałbym wydać na paliwo jak najmniej - tym bardziej, że będę tankował w Niemczech, a euro drogie! Cała trasa to będzie autostrada, najpierw A4, a potem autobahny w DE.

Jaki zakres prędkości /obrotów możecie polecić? :confused:

assire
15-02-17, 02:48
Jak czas nie ma znaczenia a liczy się jak najmniejsze spalanie to przytul się do jakiegoś tira. Jak będziesz za nim jechał blisko, ale w rozsądnej odległości to możesz liczyć na wymiernie niższe spalanie. Tylko uważaj bo niektórzy kierowcy mogą nie być szczęśliwi z faktu że kogoś "ciągną"

kjmuszek
15-02-17, 02:57
Dokładnie , najlepsza opcja. Jazda za tirem 80-90km/h , najlepiej bez tempomatu.

Wawrziii
15-02-17, 06:14
Ja w weekend leciał em krakow -wroclaw wroclaw-krakow
Średnia 140 km/h a momentami do 180 km/h na tempomacie ( 4 osoby + bagaż ) spalilo mi 11L gazu na 100 . Według mnie aj lepsza prędkość to 100-120 km/h
Zrobiłem gdzieś 700 km na 80 litrach . ( trochę dużo mi spalił no ale gaz ) :)

elminsterr
15-02-17, 12:54
Jak czas nie ma znaczenia a liczy się jak najmniejsze spalanie to przytul się do jakiegoś tira. Jak będziesz za nim jechał blisko, ale w rozsądnej odległości to możesz liczyć na wymiernie niższe spalanie.

No ok, to tak zrobię. Za tirem, około 90 km/h w rozsądnej odległości. Jedyne na co będę uważał, to żeby nie siedzieć blisko pomiędzy dwoma tirami, bo nie chcę wylądować między młotem, a kowadłem w razie nagłego STOP.


Dokładnie , najlepsza opcja. Jazda za tirem 80-90km/h , najlepiej bez tempomatu.

Czyli z tempomatem spalanie wychodzi większe? Tego nie wiedziałem...

raczas
15-02-17, 14:07
Tak wychodzi większe

kjmuszek
15-02-17, 15:26
Czyli z tempomatem spalanie wychodzi większe? Tego nie wiedziałem...
Tak i to czym bardziej nierówny teren tym większa różnica w spalaniu.

assire
15-02-17, 15:42
No ok, to tak zrobię. Za tirem, około 90 km/h w rozsądnej odległości. Jedyne na co będę uważał, to żeby nie siedzieć blisko pomiędzy dwoma tirami, bo nie chcę wylądować między młotem, a kowadłem w razie nagłego STOP.


Jak masz CB radio, to daj info kolesiowi przed Tobą że za nim siedzisz, żeby Cię ewentualnie informował co się dzieje z przodu

pwl
16-02-17, 00:01
Chyba nie po to się jedzie autostradą, żeby się wlec 90 kmh :v. Z moich obserwacji złotym środkiem jest 120 km/h, powyżej już chla jak zły, a poniżej jest zwyczajnie wooooolno ;)

140KM
16-02-17, 08:46
z moich obserwacji wynika , że optymalna prędkość na autostradzie to około 110- 130 km/h bez oglądania się na zużycie paliwa = jedzie się bezpiecznie, w miarę cicho i oszczędnie , można szybciej ale jest już mniej przyjemnie głównie za sprawą narastającego hałasu ; oczywiście można ciągnąć i 180 km/h jeśli warunki sprzyjają i też ok :)

marcin001984
16-02-17, 08:52
Takich tematów jest już multum to po co dokładać kolejny?
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?13843-Spalanie-w-civic-8-gen&highlight=spalanie
Gdyby miał uprawnienia moderatora to bym tu zrobił porządek :p

A tak swoją drogą ludzie to mają pomysły. Jechać autostradą żeby się tłuc za TIRem. Pamiętam jak ufokiem 1.8 jechałem ze Świnoujścia do Poznania z pasażerem, bagażami, klimą ON to spalanie pokazało 5.3. Jazda zróżnicowana - trochę korków, ekspresówką S3, drogą krajową 24, 92, no i nie za TIRem.
Z Kołobrzegu jak jechałem taki sam wynik - 5.3. Również pasażer, bagaże, klima.

raczas
16-02-17, 09:43
Niech jedzie jak chce, dla mnie to proszenie się o kłopoty.
No i oczywiście totalna męczarnia

Jacek9965
16-02-17, 09:59
Może ja sie nie znam ale jak kolega zaznaczył ze ma pomykac po niemieckiej autostradzie a stoi taki znak :
http://kondratczyk.motogrono.pl/files/2013/01/niemiecka-autostrada.jpg
to czemu piszecie o prędkościach rzedu 80-90 ??? chyba ze chce prosić sie o mandat to juz inna sprawa ,
http://i1.kwejk.pl/k/obrazki/2015/03/275ecf9b1d8b3d70cadfb158e3d3a848.jpg

rem1k
16-02-17, 10:01
I jak często widzisz taki znak? Odpowiem Ci, bardzo rzadko. Zazwyczaj przy podjazdach na lewym, dodatkowym pasie.
Bo co miały by zrobić wszystkie kampery, przyczepki i zabytki?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

filipfm
16-02-17, 11:17
Może ja sie nie znam ale jak kolega zaznaczył ze ma pomykac po niemieckiej autostradzie a stoi taki znak :
http://kondratczyk.motogrono.pl/files/2013/01/niemiecka-autostrada.jpg


Kwadratowy To jest zalecana prędkość, na fragmentach gdzie na BAB nie ma ograniczenia. Tzn mozesz leciec ile fabryka ale zalecaja jechac 130
i to widac na tablicach jak wjezdzasz do Niemiec
http://oskduet.pl/sites/oskduet/files/myimages/636/dop_pred.jpg

Dopiero okrągły to minimalna.

elminsterr
16-02-17, 17:21
Kurczę, zawsze - po prostu zawsze, jaki by się temat nie założyło to ktoś z wielkim forumowym doświadczeniem napisze, że już było. :p
Dajcie żyć też nowym użytkownikom i pozwólcie raz na rok założyć nowy temat, nawet jak był kiedyś podobny. Osobiście dowiedziałem się paru rzeczy, chciałem wiedzieć jakie mam opcje. Miałem nadzieję, że napiszecie, że spalanie przy 160 km/h jest takie samo jak przy 130 km/h i wtedy sprawa byłaby prosta, ale to były takie moje marzenie. :D

Najprawdopodobniej będę jechał jednak miedzy 110 a 130, czasem jak będzie okazja to może podepnę się na jakiś czas do Tira. Tak jak pisałem - nie śpieszy mi się, ale też nie zamierzam blokować ruchu i dawać pretekst ciężarówkom, żeby mnie ciągiem wyprzedzały. W końcu nie jadę traktorem, a nie sądzę żeby różnica w kosztach była aż taka powalająca. :D

kjmuszek
16-02-17, 17:24
A tak swoją drogą ludzie to mają pomysły. Jechać autostradą żeby się tłuc za TIRem. Pamiętam jak ufokiem 1.8 jechałem ze Świnoujścia do Poznania z pasażerem, bagażami, klimą ON to spalanie pokazało 5.3. Jazda zróżnicowana - trochę korków, ekspresówką S3, drogą krajową 24, 92, no i nie za TIRem.
Z Kołobrzegu jak jechałem taki sam wynik - 5.3. Również pasażer, bagaże, klima.
Dla mnie wynik nierealny do zdobycia. Zapakowany i jeszcze z klimą....

fireman1014
16-02-17, 19:39
realny jak nie przekraczasz 90 km/h:), też tak miałem ale po ok. 20 km testu szlak mnie trafił :) i wróciłem do normalności 100-140 km/h i... wyświetliło się 7,2 l
A jaki to załadowany dwoma osobami?

marcin001984
16-02-17, 20:47
Nie mam w tym żadnego interesu żeby tutaj okłamywać w temacie spalania mojego byłego auta. Te 5.3 było wg. komputera. Realnie pewnie było 6 litrów. Olej 0w20 pewnie też ma jakieś znaczenie. Jak droga pozwoliła to jechałem 120, a tak to 90-100, generalnie bez pośpiechu.

kjmuszek
16-02-17, 22:20
Nie posądzam o kłamstwo , tylko chodzi mi ,że dla mnie nie do zdobycia. Najmniej w 1.4 DSI zrobiłem 4.8L/100km wg. komputera na odcinku 500km , ale w 1,8 bez klimy najmniej chyba 5.8 na dłuższym odcinku , ale już tak dokładnie nie pamiętam.

MikeFoto
17-02-17, 17:08
Da się da się. W wątku o moim aucie wrzucałem zdjęcia z komputera gdzie spalanie było 4.8 w 1.8. Przy dogodnych warunchach

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Znienacka
21-03-17, 12:53
Ja ostatnimi czasy zacząłem jeździć z widokiem na spalanie chwilowe.
Zwykle wskakuję na eSkę, ustawiam na tempomacie 130km/h i powoli się turlam, spalanie chwilowe waha się wtedy pomiędzy 7-8 litrów, natomiast gdy zjadę do 120km/h spalanie waha się pomiędzy 5-6 litrów. Zdziwiło mnie, że te zakresy nawet na siebie nie zachodzą, nawet uwzględniając błędy pomiarowe, to coś może w tym być. Teraz gdy mi się nie śpieszy turlam się spokojnie 120km/h. Przy najbliższej okazji dłuższej jazdy sprawdzę różnice w spalaniu.

mitusm
22-03-17, 09:16
Im wolniej tym lepiej, wiadomo w granicach bezpieczeństwa. Najmniejsze spalanie będzie przy 90km/h za tirem..
Szybciej pojedziesz to więcej spalisz. Latasz duźo pakuj lpg, nie będzie się trzeba zastanawiać ile jechać żeby było oszczędnie.
Przy 150-160km/h mam średnie w okolicy 10 lpg, w przeliczenie na pb masz grubo poniżej 5l.

sstanley1
24-03-17, 08:55
Potwierdzam, do 120km/h 1.8 iVtec sobie wącha benzynke :). Ja w trasie na dystansie ok 600 km zrobilem wynik 5.6l/km.

mitusm
24-03-17, 12:01
Przy takiej jeździe załącza się nasz pseudo v-tec...

MikeFoto
02-07-17, 18:08
Da się da się. W wątku o moim aucie wrzucałem zdjęcia z komputera gdzie spalanie było 4.8 w 1.8. Przy dogodnych warunchach

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Poprawię się. Da się jeszcze lepiej. Wykręcone wczoraj i to z włączoną klimą.
Nie, nie jechałem na lawcie ani za tirem ani nikt mnie nie pchał.
Płynna jazda po płasko-pagórkowtym terenie woj świętokorzyskiego po drogach lokalnych 51km.


http://i.imgur.com/LpsyU9D.jpg

viviusek
02-07-17, 22:01
Poprawię się. Da się jeszcze lepiej. Wykręcone wczoraj i to z włączoną klimą.
Nie, nie jechałem na lawcie ani za tirem ani nikt mnie nie pchał.
Płynna jazda po płasko-pagórkowtym terenie woj świętokorzyskiego po drogach lokalnych 51km.


http://i.imgur.com/LpsyU9D.jpg

dobry wynik :)

mi się udało uzyskać 5.1l/100km najmniej. Jakie masz opony założone ? takie jak fabryka deklaruje 225/45/17 ?

MikeFoto
02-07-17, 22:07
Tak 225/45/17 na oem (ciężkich) felgach. Opony Michelin crossclimate.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

luckie
02-07-17, 22:44
Dobra, ja jezdzilem ostatnie dobre kilka miesiecy VIIIgen 250km dziennie, 70% autostrada, 30% droga powiedzmy krajowa.
Warunki nie idealne bo spory ruch i korki, jak ro w zyciu.
Predkosc max 135km / h na tempomacie, srednio blizej 80.
Bardzo ekonomiczna jazda, stosowanie zasad eko drivinigu, opony napompowane na 2.3 bar, spalanie na dystansie 30tys km w takim trybie wyszlo 6.7.
Najmniej spalanie wynioslo 6.3 (zawsze pelny bak i tankowanie przed zapaleniem rezerwy), najwiecej 7.2

Civmann
02-07-17, 23:16
W sprzyjających warunkach z klimą w 5 osób na tempomacie:
https://images81.fotosik.pl/672/57060f3fbe47fd51med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/57060f3fbe47fd51)
I nieco wcześniej z trasy do 90km/h podobnie jak u Mike przy średniej prędkości 65 również ciężki Executive na fabrycznych 17'' 225
https://images81.fotosik.pl/672/66fc622a39abd67dmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/66fc622a39abd67d)
https://images84.fotosik.pl/672/d3e7058f2bbf4abfmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/d3e7058f2bbf4abf)

kash_an
03-07-17, 08:14
Bardzo ekonomiczna jazda, stosowanie zasad eko drivinigu, opony napompowane na 2.3 bar, spalanie na dystansie 30tys km w takim trybie wyszlo 6.7.
Hmm a ile masz na naklejce napisane? U mnie jest, że opony powinny być napompowane na 2.1.

Hoze
13-07-17, 19:12
Odkopuję...przetestowane wiele razy - najbardziej ekonomiczna prędkość na autostradzie to zakres 120-140 km/h, więcej to już zacznie naprawdę wp....ć paliwa.

cosmo-pl
13-07-17, 21:30
Pewnie warto wtedy przełączyć na LPG ;)

Kasio
16-07-17, 19:40
Najbardziej ekonomiczna prędkość na autostradzie (1.8 benzyna)?

140km/h
liczy się czas ,a czas to pieniądz !!! ,paliwo to drugorzędna sprawa :)

Fazik83
21-08-19, 12:03
Autostrada, 90-100 km/h Test na odcinku 200 km.
spalanie 7,1 l LPG na podstawie tankowania
spalanie 5,1 l wg komputera.

viwaldi
22-08-19, 21:09
Autostrada, 90-100 km/h Test na odcinku 200 km.
spalanie 7,1 l LPG na podstawie tankowania
spalanie 5,1 l wg komputera.

90-100 to jest niebezpieczna prędkość na Autostradzie :)

ja mam co prawda 2.2, ale wiele razy przetestowane i jak już skomentowałem to napiszę:

120 - 5,7l
140 - 6,1l
160 - 7,2l
180 - 8,5l
200 - 10,5l

w swoim mam Vmax 229km/h po wirusie i z tego co pamiętam, to było 12,5 przy 229km/h - za długo nie ma gdzie z taką prędkością u nas jeździć.

robiąc czasami trasę z Wrocławia do Gdańska S8-A1 dojeżdżam do Gdańska na rezerwie, więc żre prawie 10l/100 przy ciśnięciu w okolicach 190 +/- 10km/h