Zobacz pełną wersję : Strzały/wybuchy w dolocie d16y7
Witam Panowie,
Silnik d16y7 ze ssącym od z6
Ostatnio wracając do domu auto straciło moc i to dosyć mocno. Przy odpalaniu na zimnym silniku słychać wybuchy/strzaly w rurze dolotowej (najlepiej jak sie ucho do stożka przyłoży) . Te wybuchy słychać również wewnątrz auta. Im dłużej silnik popracuje tym wybuchy stają się słabsze, jednak po przetrzymaniu auta przez chwile dajmy na to na 2tys obrotów wybuchy słychać ponownie przez chwile. Na ciepłym silniku podczas postoju po zatrzymaniu auta czy też wrzuceniu na luz podczas jazdy spadają mocno obroty tak, że telepie budą.
Od dłuższego czasu borykam sie z palącą się kontrolką check engine ale wcześniej auto tak na mocy nie tracilo i nie buchało w kolektor, kontrolka zapalała się przez źle zrobiony emulator sondy lambda.. przynajmniej tak mi się wydaje.
Świece nowe, auto nie kopci, nie smierdzi z wydechu, płynu ze zbiorniczka nie wywala i kiślu w wyrównawczym też nie ma.
Czy to może być sonda która padła już całkowicie? czy może jakaś grubsza sprawa?
Proszę o pomoc
wiesko1261
14-02-17, 18:47
na początek , jakie błędy ?
sprawdzenie rozrządu (ustawienie na znaki ) :p
na początek , jakie błędy ?
sprawdzenie rozrządu (ustawienie na znaki ) :p
Błędów jeszcze nie zczytywałem, nam zamiar na dniach zwore zrobić. Rozrząd wymieniany był z 10tys temu i robił ogarnięty gościu także tego nawet nie brałem pod uwage
Tapniete z S4
wiesko1261
15-02-17, 06:33
Błędów jeszcze nie zczytywałem, nam zamiar na dniach zwore zrobić. Rozrząd wymieniany był z 10tys temu i robił ogarnięty gościu także tego nawet nie brałem pod uwage
Tapniete z S4
żebyś się czasami nie zdziwił :p z rozrządem
żebyś się czasami nie zdziwił [emoji14] z rozrządem
Przestawiony rozrząd daje takie objawy?
Jakby tego było malo dzis zapalila sie kontrolka abs bo dziwnym chrobotaniu na pedale hamulca podczas hamowania, i abs przestał działac..
Tapniete z S4
Gdy masz przestawiony rozrzad to z automatu masz zle ustawiony zaplon- iskra pojawia sie nie w tym momencie co trzeba. Przez to moze strzelac, bo paliwo nie zgrywa sie iskra tak jak to powinno wygladac.
Problem z ABS raczej nie jest powiazany z problemami z silnikiem.
U mnie takie objawy poprzedziły uszkodzony aparat zaplanowy
Gdy masz przestawiony rozrzad to z automatu masz zle ustawiony zaplon- iskra pojawia sie nie w tym momencie co trzeba. Przez to moze strzelac, bo paliwo nie zgrywa sie iskra tak jak to powinno wygladac.
Problem z ABS raczej nie jest powiazany z problemami z silnikiem.
Zrobiłem zworke dzisiaj,
Check błąd nr 7
Abs nr 15
W tygodniu podmienie TPS i zobacze efekty, z czujnikiem od abs trzeba bedzie troche powalczyć, nie wiem czy sruby w zwrotnicy puszcza
Tapniete z S4
Temat nadal nie rozwiązany, rozrzad sprawdzony, zapłon ustawiony a mimo to dalej wali po tym dolocie. Obroty podczas zwalniania itd tez dosyc nisko spadaja. Bledow zadnych nie ma, moze to byc cos zle podlaczone w ssacym z z6?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
ja bym jeszcze sprawdził wtryski, czy czasem nie leje którys caly czas, i sprawdz dokładnie kolejnosc przewodów na kopułce - zaplon w hondach to 1342.
wiesko1261
02-04-18, 11:14
pomierz kompresje na cylindrach , sprawdź zawory (luzy) ,może zawory podparte , lub wypalone ?
ja bym jeszcze sprawdził wtryski, czy czasem nie leje którys caly czas, i sprawdz dokładnie kolejnosc przewodów na kopułce - zaplon w hondach to 1342.
pomierz kompresje na cylindrach , sprawdź zawory (luzy) ,może zawory podparte , lub wypalone ?Auto normalnie chodzi na 4 cylindry, moc tez ma jak ma y7. Z tymi wtryskami mi do glowy nie przyszlo, kompresje tez sprawdze. Najgorzej jest jak auto ze ssania schodzi, potem na wolnych slychac te wybuchy ale co jakis czas
Najbardziej obawiam sie, że zawory moga być wypalone, wtedy najlepiej glowice uzywke kupic czy remoncik? Czy minime odrazu?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Auto normalnie chodzi na 4 cylindry, moc tez ma jak ma y7.
Ostatnio wracając do domu auto straciło moc i to dosyć mocno.
Musisz się określić jaki dokładnie jest problem i w jakich okolicznościach doszło do usterki, co było robione itp.
;2887499']Musisz się określić jaki dokładnie jest problem i w jakich okolicznościach doszło do usterki, co było robione itp.
Ogólnie to zaczeło sie po zmianie ssaka na ten z d16z6, i nie wiem co moglismy tam zrobic nie tak zeby takie wybuchy byly, A auto stracilo moc ale to wtedy byl map sensor walniety i wymienilem.
Ogólnie to zaczeło sie po zmianie ssaka na ten z d16z6, i nie wiem co moglismy tam zrobic nie tak zeby takie wybuchy byly, A auto stracilo moc ale to wtedy byl map sensor walniety i wymienilem.
W jaki sposób rozwiązałeś kwestię krokowca ? w y7 jest iacv pod przepustnicą a w z6 krokowy na bańce. Zostawiłeś iacv i zaślepiłeś otwór w bańce ?
Wszystko chodzi na przepustnicy z y7, krokowy z z6 jest zaślepiony. Wtryski równiez zostaly z y7. Niedlugo mam zamiar wystroic ten silnik i przed tym pozmieniac wszystko na te podzespoly z6, zobaczymy czy dalej to samo bedzie
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
W takim razie sprawdź wtyczki - bodajże TPS z z MAP pasują przemiennie, kilku osobom na forum zdarzyło się je zamienić.
Jeśli masz wątpliwości to miernikiem przedzwoń jeden z przewodów MAP między wtyczką czujnika a wtyczką kompa
;2887655']W takim razie sprawdź wtyczki - bodajże TPS z z MAP pasują przemiennie, kilku osobom na forum zdarzyło się je zamienić.
Jeśli masz wątpliwości to miernikiem przedzwoń jeden z przewodów MAP między wtyczką czujnika a wtyczką kompaZ tymi wtyczkami bede musial pokombinowac bo ciezko je zamienic( wiazka nie siega) ale dzisiaj rozkminilem cos innego, jak odpalam auto i chodzi na ssaniu, odpinam z dolotu czujnik temperatury powietrza w dolocie i wybuchy ustaja, jak przytykam palcem to znowu wybuchy sie pojawiaja... ???
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Z tymi wtyczkami bede musial pokombinowac bo ciezko je zamienic( wiazka nie siega)
Nie jestem w 100% pewien czy to akurat TPM->MAP ale dwie we wiązce y8 na pewno pasowały naprzemiennie bez kombinowania
;2887856']Nie jestem w 100% pewien czy to akurat TPM->MAP ale dwie we wiązce y8 na pewno pasowały naprzemiennie bez kombinowaniaTzn chodzi mi o to ze wtyczka od tps nie siega do map sensora i odwrotnie
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.