PDA

Zobacz pełną wersję : bombelki w chłodnicy - problem z uszczelką?



HakerPL1
13-02-17, 09:45
Witam wszystkich
Mam problem z silnikiem
Robiłem remont d15b2 wraz z mini me, tj. nowe tłoki z d13, panewki, głowica splanowana, metalowa uszczelka itd. poskręcałem silnik, przejechałem z 50km - wszystko śmiga, oddałem autko, on zrobił dodatkowo ok 150km i zaczęło wyrzucać mu płyn z chłodnicy i idą bombelki.
że kolega uparł się koniecznie na metalową uszczelkę bo wyczytał na internecie że taka jest super i już, to stwierdziłem że trzeba splanować blok i musi działać. silnik znów na warsztat, wszystko rozebrane, blok na planowanie, majster mówił że zebrał 7 setek z bloku, no i poskręcałem go znów na metalowej uszczelce, nowe szpilki erlinga, głowicy drugi raz nie planowałem, odpaliłem no i działa, dla pewności dwa razy pojechałem do roboty, zrobiłem może ze 150km, wyglądało ze wszystko jest ok, dzwonie po kumpla że autko zrobione i jak przyjechał zaczęliśmy jeździć po okolicy żeby jeszcze potestować i niestety po zrobieniu jakichś 50km znów pojawiły się bombelki

doradźcie proszę co jest nie tak bo ja już nie mam pomysłu

romekex
13-02-17, 20:16
albo uszczelka przy tym setupie wytrzymuje 200km i na to by wskazywalo
moze tuleja ma gdzies mikropekniecie badz glowica ? z tym sie spotkalem 2 razy ale w vw no ale moze i tu tak byc chociaz powinno babelkowac odrazu po rozgrzaniu
druga sprawa przepatrz ta pierwsza uszczelke bo jak poscila to powinien byc slad > moze jest dzies jakis ubytek na glowicy ? badz bloku ? sam skaldalem silniki na tych metalowch uszczelkach i problemu generalnie nie bylo chociaz raz znajomy zamowil sobie metalowa uszczelke do crv za 130zl i metalowa byla ale wytrzymala pol roku i tez puscila i nawet moze to byla erlinga jak klasc to najlepiej oem hondy i sie nie pier..;p

HakerPL1
14-02-17, 20:24
uszczelka była victor reinz czy jakoś tak
jutro zrzucimy głowicę to będzie wiadomo

romekex
14-02-17, 21:31
w tej crvce u znajomego tez byla uszczelka reinza wlozona , szukaj przestrzalu na uszczelce po rozebraniu gdzies powinna byc kreska lub ubytek na czarnym tworzywie chociaz po 50km babelkowania moze byc bardzo malutki slad , na uszczelniaczach reinza tez sie kiedys nacialem , zalozym do opla 2.0 16 v bylo dobrze ale 5 tyg po czym znow zaczal popijac oliwke nie chcialo mi sie tego drug raz robic ale bylo to napewno to bo wymienialem uszczelniacze bez rozebrania glowicy , przez 6 tyg byl spokuj stan oleju trzymalo pozniej znow zaczalem czuc olej z wydechu i zaczelo ubywac ,

skladalem kiedys silnik civica po taniosci na uszczelce firmy ajusa 84zl ( ze dwa lata wstecz)l zwykla standardowa trzymala do konca az korba wpadla w blok wlozone to bylo do d16z6 z glowica y8 silnik wytrzymal rok czasu ( ciezka noga mojego kumpla:) panewka padla ale uszczelka trzymala do konca silnik mial po 14- 14,5 bara na tloku , mozesz sprobowac na takiej metalowa mysle ze albo oem albo nic