Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Remont silnika D15Z8 MB3



corrazzo
04-02-17, 15:09
Witam.
Tak jak w temacie zabieram się do remontu silniczka D15Z8, z powodu wysokiego ciśnienia w układzie chłodniczym,
ciśnienie jest an tyle wysokie, że wywala płyn zbiorniczkiem wyrównawczym.
Kolejnym powodem jest klekot silnika najprawdopodobniej panewka (klekocze bardziej niż stado bocianów) xd.

I teraz pytanie czy opłaca się remontować ten silnik?
Jakie części typu Panewki główne, panewki korbowodowe, uszczelki itd. OEM czy polecacie jakieś zamienniki.

Z góry dzięki.
Pozdrawiam :)

wiesko1261
05-02-17, 07:18
Witam.
Tak jak w temacie zabieram się do remontu silniczka D15Z8, z powodu wysokiego ciśnienia w układzie chłodniczym,
ciśnienie jest an tyle wysokie, że wywala płyn zbiorniczkiem wyrównawczym.
Kolejnym powodem jest klekot silnika najprawdopodobniej panewka (klekocze bardziej niż stado bocianów) xd.

I teraz pytanie czy opłaca się remontować ten silnik?
Jakie części typu Panewki główne, panewki korbowodowe, uszczelki itd. OEM czy polecacie jakieś zamienniki.

Z góry dzięki.
Pozdrawiam :)

nie , szukaj innego :p
jeżeli oznaki panewki = wał korbowy , korby ,pompa oleju do wymiany ( przerabiałem u siebie w buggy )
dostało się tulejom cylindra (porysowane i wałkowi rozrządu , oraz klawiaturze (vtec)

dochodzi walnięta uszczelka pod głowicą
minimum kompletny wał z korbami , pompa oleju i bardzo dokładna mycie bloku /kanałów i misy

bartek_levis
05-02-17, 09:36
najpierw rozbierz i zanim coś kupisz sprawdź co padło bo może się okazać że silnik śmietnik albo ma jajowate tuleje i remont wyniesie kilka tyś, d15 drogie nie jest jak się okaże że koszt remontu duży to kpl swap po 1000 zł kupisz słupki za połowę ceny chodzą warto pomyśleć nad wymiana silnika na zdrowy zamiast wkładać miliony monet w ten...

gibonek
05-02-17, 21:34
pewnie przegrzałeś motor poszła uszczelka płyn się zmieszał z olejem i stąd obrócenie panewki,albo uszczelka już wcześniej byłą uszkodzona waliło w układ chłodzenia ciśnienie,miałem to samo kiedyś jeśli tak to silnik na szrot i pozostaje kupno innego silnika ale najpierw odkręć miskę i jak panewka ob kręcona to w smoku będziesz miał pełno jej resztek oraz misce,ja gdybym miał d serie i mi np brała olej to bym się nie pchał w żadne remonty bo te remonty są droższe niż zmiana silnika często a takie zakładanie nowych pierścieni do starych zużytych tulei nie ma zbytnio sensu ,wentylator ci się włączał w ogóle?

i goon
05-02-17, 21:44
A jak byś chciał remontować to na podzespołach OE lub nie gorszej jakości.
Powód to niewyobrażalna dokładność wykonania, powtarzalność wymiarów.
Ale autem pewnie nie będziesz jeździł do konca

corrazzo
05-02-17, 21:47
Cześć wszystkim i dziękuję za odpowiedź, gibonek motor się przegrzał własnie ze względu nie załączenia się wentylatora, we wtorek oddaję hondę do znajomego mechanika i zobaczymy co wyjdzie.
Właśnie też się zastanawiam co robić jak będzie do remontu, bo jak wyremontuje to wiem chociaż co mam, a kupić drugi silnik to też nie wiadomo co tam się kryje.
Jeśli będzie trafiony to myślałem nad d16z6, ale nie wiem ile mnie to wyniesie.

Link do filmu z obecną pracą silnika : https://drive.google.com/drive/folders/0B18Pf6zdxfb2MmlJNmhpdTBRRjQ?usp=sharing

gibonek
05-02-17, 22:00
tak kolego panewki dały znać o sobie ,nie musisz zmieniać całego silnika ,jeśli głowica nie została uszkodzona można by było ją sprawdzić jeśli z nią będzie wszystko ok,to pozostaje ci znalezienie dołu zdrowego kompletnego z d15 splanowanie głowicy ewentualnie wymianę od razu uszczelniaczy nowa uszczelka i masz auto do jazdy

corrazzo
05-02-17, 22:04
Rozumiem, tylko dodam, że niebawem chciałem również zacząć coś modzić aby dodać jej troszkę mocy. Teraz pytanie ile udałoby mi się wycisnąć z tego silnika? 140km jest osiągalne?

gibonek
05-02-17, 22:13
140 koni bez problemu ale z dużym nakładem finansowym,robisz dolot zmieniasz kolektor ssący planujesz głowicę wydech 2 cale razem z kolektorem wydechowym 4-2-1 ,w głowicy zmieniasz klawiaturę na tą od d16z6 razem z wałkiem rozrządu,kupujesz kompa p28 przygotowanego pod strojenie a do tego pewnie będziesz musiał dokupić przejściówkę z obd2 na obd1 po czym na końcu musisz wystroić silnik co jest kosztowna strojenie + komp około 1000 zł i może około 140 koni będziesz miał ale to bez sensu według mnie,wolał bym kupić na twoim miejscu słupek d16z6 przynajmniej i w nim zacząć dłubać żeby mieć lepszą bazę

corrazzo
05-02-17, 22:24
W sumie nadal nie wiem co robić, no cóż czekam do wtorku, okaże się co z tym silnikiem

wiesko1261
06-02-17, 06:38
W sumie nadal nie wiem co robić, no cóż czekam do wtorku, okaże się co z tym silnikiem

pompę oleju sprawdź, moja po panewce miała milimetrowy luz na rotorze :p -złom (dosłownie kilka minut kręcenia bączka przez dziewczynę wystarczyło ) ,przebarwienia stóp korb ,
https://lh3.googleusercontent.com/_cRukxHT19flsTYRSmUmR0MNO1F4ox9O8rNQMz66T2q6-XkZWD8aNFLwTQVk103DVmURkLaUZO5Rcw=w440-h330-rw

ja brałem drugi dół d15z8 500 pln , (blok trafiony -wżery korozji na tulejach- miał być igła )
przełożyłem na swój blok -pompa wał z korbami igła +nowe panewki

gibonek
06-02-17, 10:36
wiesko ile już przejechałeś po zmianie wału do innego bloku?osiowanie było robione?sprawdzałeś luz na panewkach plastigage:?czy zmieniłeś bez pomiarów,jakie panewki dałeś i czy sprawdzałeś ciśnienie oleju/?pytam z czystej ciekawości bo czasami to loteria z tą zmianą panewek będzie działać albo nie bez pomiarów to mam na myśli

corrazzo
06-02-17, 15:05
Panowie, dziś sprawdziłem jakiego kompa mam w moim mb3, z tego co się orenituje obd2a wygląda inaczej niż to :
https://lh3.googleusercontent.com/_Q9MqzodP-pbfL_O2yj-kgNfecL7cPOie3ZXKO9YG0RPAuG5mGEjnPB__KOiDOeGc9DMCa 1zdNPAKzQp3Oex6mTDr4AqHx877Z5u6uF-OJwOXI_xgpu5awbetH5EKCF92o8XbHOZ0ftCYE4WSsDQHsXzYr nKCWDPlUjdLnac8tkaKQFCbh_BXHAlR7nr7PQoZ0NeYj2DWOG8 Zz-PoOlSXVnmqEEC9hHgwudRBAPG_7KhTI-30cB3UPrXuarTd5nfomHC0rqPDCtvpmNEWEp_drnZiegQqeuXG ve5eVssxpKI-sob1Gj4huDdSTvbnUJIysZfAw295Wzi0_ub0dzc5sFeF7PHzE8 3mUeUVlznQSSNORYc8Bbg5vpQChyA6ttY9t5zDTlzUfkgilu9q kdEIF7WioxJvx1rXQ_oTmn1Qj6hWl_LxjChRmYfkFp7o1StLnu FUypBsFHopZQ1GJ12tGUkkN9UqqPDymU7wRZ1U6f1fv3o5b0oV oeETE3X0csLa88mHtEklvPyptBCj2pOQh4N21maVQ5NYHw-cMPeka-QiOuwPorciB6xZgt-ZtQQUMm19I1xw_Gmzbk3uFyrkR4jmYvZBHuVaHZT6m3AtrqIfS xVsT6k=w548-h974-no

gibonek
06-02-17, 15:20
możesz podpiąć u siebie p28 wtyczki takie jak u mnie w mb6

corrazzo
06-02-17, 15:24
Kurcze byłem przekonany, że mam obd2a xd to jest jakaś inna wersja mb3, że ma takie wtyczki czy jak? bo na polskich forach nigdzie nic nie znalazłem. Każdy pisze, że ma w d15z8 obd2a

Oznaczenie kompa jest takie:
https://lh3.googleusercontent.com/9h9fAs7xpNIrrOCx8YpIPMN9wUeqy64Yy3qLqqDBmVeBgMShWY hv26TxJAJcVGtcshSQzqoImCiBNyv1-U5ZnduHZW-sLeRjD4AVcHSwW3VusoBuSSUtImnfoxbPOtSvoODwQJMGhmaIb r4j3M0TjilVQNTll12juwjME61Ms8bDuSJCyQnZn1EzYjR760Q n91xuCC6XNwzgvRwXqezAyEcW85jVbI7VuNcPZ1IJepILD_P6q tUSXMbWWuamd20Ly1XKXYN12EOEYhXu9hWTFTBxVFWaiS5dtCk aZdty-NddDAX4-_jgitj6zQN1_eNeIFzu1aMOqwTw4u9nwMS_UMLLKdC_gYSFL6A mHtVIESiCdqy1KA1Jh5XzD47IqSgPy7nB-lYi5IgEehycriIqsTKwRaHlw3ZTCpqy91e7UjvzfGx0jI7zlqb 4Nq1dAnbZ2fxQMORKkeSxGWYyRnkLwAvCQhPazlrE5_NDQaxix sft62TOfg1hzsEOfJ2aM6LWKoy8ugF-CRGtwHeYREqSKHRGJ7HcRuv2BRItGsUftP2nsUXIWay_bR6_XB XwtzV36LkyNC8L-1x8nl6K6o1F-OObgm6ct1DTD_bl19l8fgzEfbU0=w1732-h974-no

gibonek
06-02-17, 15:33
masz poliftowe mb3 pewnie rocznik jaki?1999+ pewnie masz obd2 obd2a i obd2b było w ej9 i ek3 z tego co pamiętam ale mogę się mylić i tam trzeba było rzeźbić wiązkę,jak robiłem swapa z d14a4 na d15z8

corrazzo
06-02-17, 15:35
rocznik 97, no to super czyli komp p28 jest p&p?

gibonek
06-02-17, 15:38
tak tylko przy wtyczce będziesz musiał przyciąć coś nożykiem tak u mnie było

corrazzo
06-02-17, 15:41
Aha okej, dzięki wielkie za info :)

wiesko1261
08-02-17, 06:56
W sumie nadal nie wiem co robić, no cóż czekam do wtorku, okaże się co z tym silnikiem

szukaj drugiego - tego szkoda nawet rozbierać :p i pchać nowe panewki na wał po panewce
ja płaciłem 500 za słupek d15z8 (niestety tuleja była uszkodzona przez złe składowanie -wżery rdzy na 4 tulei )
ale pompa ,wał igła , obecnie w bloku d14, reszta z d15 , na rozgrzanym 2.5-3b ciś oleju , na jałowych ,
podczas jazdy 6 b. , prawie max na zegarze :) . :) katowane na sofcie 0.5 b i nie klęka (a staram się wykończyć ,bo czeka na włożenie d16 po remoncie + napęd 4x4 - buggy ) :)

corrazzo
08-02-17, 08:31
No więc dzisiaj się okaże, co w obecnym silniku się dzieje, wiesko1261 podejrzewam, że tak zrobię (wymienię cały słupek). Wieczorkiem dam znać co się stało w silniczku i jakie wyjście jest najlepsze z tej sytuacji :)

corrazzo
09-02-17, 14:45
A więc tak, Głowica - do roboty uszczelniacze, prowadnice zaworowe (nie wszystkie) zawory (nie wszystkie), trzeba by było oddać do planowania i sprawdzenia szczelności płaszcza wodnego, uszczelka pod głowicą można powiedzieć, że jej nie było xd.
Blok - Panewka, przytarty wał, pierścienie olejowe do wymiany, rysa na jednym cylindrze.
Zamówiony został cały słupek, nowy rozrząd, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego, olej, filtr oleju, czujnik termiczny wentylatora chłodnicy. Koszt wszystkiego silnik - 750zł, rozrząd z pompą wody - 250zł - uszczelki - 120zł, filtr oleju - 39zł, - olej Valvoline 10w40 - 98zł, czujnik termiczny wentylatora - 40zł = 1297zł + wymiana wszystkiego u mechanika 600zł = 1897zł.
Naprawa starego silnika na oem częściach + planowanie głowicy + obróbka bloku + robocizna wyszło by koło 3000zł.

Jutro prawdopodobnie silnik będzie u mnie reszta części również, więc zobaczymy czy wszystko będzie dobrze.

wiesko1261
09-02-17, 18:27
A więc tak, Głowica - do roboty uszczelniacze, prowadnice zaworowe (nie wszystkie) zawory (nie wszystkie), trzeba by było oddać do planowania i sprawdzenia szczelności płaszcza wodnego, uszczelka pod głowicą można powiedzieć, że jej nie było xd.
Blok - Panewka, przytarty wał, pierścienie olejowe do wymiany, rysa na jednym cylindrze.
Zamówiony został cały słupek, nowy rozrząd, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego, olej, filtr oleju, czujnik termiczny wentylatora chłodnicy. Koszt wszystkiego silnik - 750zł, rozrząd z pompą wody - 250zł - uszczelki - 120zł, filtr oleju - 39zł, - olej Valvoline 10w40 - 98zł, czujnik termiczny wentylatora - 40zł = 1297zł + wymiana wszystkiego u mechanika 600zł = 1897zł.
Naprawa starego silnika na oem częściach + planowanie głowicy + obróbka bloku + robocizna wyszło by koło 3000zł.

Jutro prawdopodobnie silnik będzie u mnie reszta części również, więc zobaczymy czy wszystko będzie dobrze.

:p ja za niewiele więcej. oddałem całe auto z d16W4 142km 167nm (który nie brał oleju, miedzy wymianami 5w50 ) , bo przesiadłem się na większe i wygodniejsze :) (starzeje się człowiek ) :D

corrazzo
10-02-17, 22:51
No nie oszukujmy się naprawa trupa kosztuje xd, czasem bardziej opłaca się kupić całe auto niż ratować dowalony silnik.

wiesko1261
11-02-17, 14:28
No nie oszukujmy się naprawa trupa kosztuje xd, czasem bardziej opłaca się kupić całe auto niż ratować dowalony silnik.

do baggiego kupowałem dół silnika d16 i kupiłem za 700 pln :p wał igła , nowe wszystkie panewki ,pierścienie i uszczelki-
wyszło mnie pół tego :p i leży i czeka :) kiedy ten obecny wybuchnie :p i jak na razie nie chce :confused:

bartek_levis
13-02-17, 23:26
A więc tak, Głowica - do roboty uszczelniacze, prowadnice zaworowe (nie wszystkie) zawory (nie wszystkie), trzeba by było oddać do planowania i sprawdzenia szczelności płaszcza wodnego, uszczelka pod głowicą można powiedzieć, że jej nie było xd.
Blok - Panewka, przytarty wał, pierścienie olejowe do wymiany, rysa na jednym cylindrze.
Zamówiony został cały słupek, nowy rozrząd, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego, olej, filtr oleju, czujnik termiczny wentylatora chłodnicy. Koszt wszystkiego silnik - 750zł, rozrząd z pompą wody - 250zł - uszczelki - 120zł, filtr oleju - 39zł, - olej Valvoline 10w40 - 98zł, czujnik termiczny wentylatora - 40zł = 1297zł + wymiana wszystkiego u mechanika 600zł = 1897zł.
Naprawa starego silnika na oem częściach + planowanie głowicy + obróbka bloku + robocizna wyszło by koło 3000zł.

Jutro prawdopodobnie silnik będzie u mnie reszta części również, więc zobaczymy czy wszystko będzie dobrze.

brawo mądra decyzja :) chociaż ten filtr oleju to chyba oem po cenie sądząc :)

corrazzo
16-02-17, 19:27
Tak filtr oleju oem.

Temat do zamknięcia, silnik wymieniony, powstał nowy problem który opiszę w następnym poście.