Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Honda Civic coupe vii - świeżo kupiona



PatrickM
02-02-17, 18:15
Witam. Nie dawno zakupiłem te cudo techniki.
Nie znam się za bardzo na autach.
Honda ma przejechane 146 tys.
Została sprowadzona z Niemiec, rocznik 2003.
Chciałbym się dowiedzieć na co zwrócić uwagę.
Czy wymienić rozrząd itd.
Następna wymiana oleju jest za około 10 tys km.

rm_125
03-02-17, 09:40
Wymianę rozrządu i płynów ustrojowych auta robi się od razu chyba, że kupiłem auto od ojca :D

Ja w swojej od razu robiłem konserwację

Siwy_91
12-02-17, 00:12
rm ma rację... bez względu na to co mówił sprzedawca warto zrobić pełną wymianę płynów. Tak na wszelki wypadek... ja zmieniałem rozrząd przy 166 tyś co i tak było późno więc lepiej zrobić to za wczasu moim zdaniem. O oleju nie wspomnę... to nie jest aż taki koszt żeby to pominąć

PatrickM
01-03-17, 23:47
Pojawił się mały problem, którego wcześniej nie zauważyłem.

Honda przy prędkości autostradowej ciągnie w prawo.
Sprawdziłem jedynie ciśnienie w oponach. Były male rozbierzności. Sytuacja trochę się poprawiła, ale nadal ciągnie lekko w prawo.

Na co warto zwrócić uwagę? Jakie mogą być tego przyczyny?

Czytałem trochę o Civic i doczytałem się czegoś na temat regulacji zaworów, ale informacje nie były sprecyzowane, czy dotyczy to także wersji USA 1,7 benzyna? Czy w tej wersji także częstym problemem są łożyska w skrzyni biegów?

szczypior88
20-03-17, 17:35
Zawory w każdej Hondzie trzeba skontrolować. Ściaganie to może być wina opon i zbieznosci ew. krzywa buda :)

mycek
24-03-17, 11:08
zacznij od sprawdzenia ciśnienia, wyważenia kół i sprawdzenia zbieżności.
Ja w swoim modelu miałem również podobnie i to był problem ułożenia opony na feldze.
np. jeżeli nazwijmy to felerne koło założyłem na lewe koło to ściągało w lewo, a jak założyłem na prawe koło to w prawo. Po wizycie w wulkanizacji przełożeniu opony i wyważeniu temat się uspokoił.

Jacek1983
20-04-17, 19:51
Dokładnie, na pewno skontrolować zbieżność, jeśli jest ok, a dalej ciągnie, to spróbuj poprzekładać koła na krzyż, czyli LP na PT, PP na LT. Jeżeli to nie pomoże, to nowy komplet opon albo coś nie tak z budą. Ja miałem w EJ95 to pierwsze, też mnie ciągnęło, tyle że w lewo, po przekładce na krzyż auto nieco nerwowe się zrobiło, po ustawieniu zbieżności i zakupie nowych opon, auto jechało jak po sznurku.

bunkerites
22-04-17, 16:39
Pięknie kręcony licznik o dobre 100tkm.

PatrickM
06-05-17, 20:49
Jeździ na syntetyku. Robie około 2k km miesięcznie. Po wymianie oleju po 5k km nie widać z byt dużych ubytków w oleju. Głównie autostrada, czasami przeciągnę po biegach. Stan na bagnecie 4/5 skali. Także nie wiem czy licznik był mocno kręcony.

Nowe opony auto jedzie poprawnie. Nie wiem czy jest sens ustawiać zbieżność. Felgi niby w dobrym stanie.

Ogólnie co raz bardziej lubię te auto. Tylko dwie rzeczy mnie lekko zastanawiają. Puszczanie, dodawanie gazu - czuć lekkie, bardzo lekkie szarpniecie. To samo przy 4 i 5 biegu po puszczeniu sprzęgła.
Nie jest to irytujące ale daje do myślenia. Czyżby przeguby?
Na codzień jeżdżę nowym busem w diesel także zaraz wyczuwam jakieś dziwne rzeczy. Może to tylko przewrazliwienie z mojej strony.