Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Mój mechanik potrzebuje chyba pomocy - wibracje karoserii



Sir HT
01-02-17, 08:53
Zakładam nowy temat w tym dziale bo sprawa dotyczy pomodzonego Civica.
H22A + Eaton M62.
Honda jeździła tak jak powinna - zarówno bez kompresora jak i z włączonym, zero problemów.

Pech chciał, że kompresor kilka miesięcy temu stanął mi gwałtownie, zablokował się na autostradzie a wiec przy znacznej prędkosci. Słysze strzał i samochód zaczyna zwalniać. Zablokowane rotory zadziałały jak dławik w przewodzie dolotowym - zdławiły dopływ powietrza przez co i moc.
Oględziny u mechanika: silnik ok, opiłki metalu nie dostały sie do środka, kompresor do wyrzucenia.
Piszę o tym bo od tego zdarzenia zaczęły się pewne kłopoty. Myślę, że przeciązenie przy gwałtownie zacinającym się kompresorze mogło być ogromne.

Oddaje samochód jakiś czas póżniej na założenie nowego (dosłownie nowego) kompresora.
Odbieram go, odpalam i doświadczam bardzo nieprzyjemnego dzwonienia wszystkich plastików w srodku, wibracji całej karoserii.
Wołam mechanika, ten przychodzi i... wibracje ustają kiedy silnik nie chodzi na ssaniu, wszystko w normie.
Jazda ok aczkowleik mam wrażenie ze lekko szarpie przy przyśpieszaniu.
Na kompresorze bardzo ładnie.

Z biegiem kilkudziesięciu kilometrów wibracje sie nasilają.

Co się dokładnie dzieje?
- Silne wibracje podczas odpalania samochodu na zimnym silniku ktore ustają po rozgrzaniu.
- Silne wibracje podczas przyspieszania do 4tys obrotow - powyzej ok.

Co zrobione w związku z tym:
- sprawdzone półosie i ich kąty w przegubach (samochod jest obnizony). Troche na wyrost bo gdyby to bylo to, to nie byloby wibracji podczas samego odpalania.
- mocowanie kompresora i jego ułożenie
- wyjęty cały silnik, wsadzony od nowa na poziomicy na oczko
- sprawdzone i nasmarowane wszystkie poliuretanowe łapy HaSporta i poduszki silnika i skrzyni
- poprowadzony od nowa wydech z odpowiednią przerwą od tunelu w którym biegnie
- przespawane mocowanie miski oleju jeszcze dalej od wydechu zeby napewno nie bylo to zadnego kontaktu.
- kolektory, kompresor, chlodnice, doloty - wszystko ma odpowiednie przerwy i nie dotyka zadnego sąsiada.
- wszystkkje mocowania dolotu mają założone gumy, nie są na sztywno przykręcone do karoserii.

Odpalamy samochód i nadal są wibracje.

Potrzebuje opinii i porady - co jeszcze sprawdzać?
W najbliższym czasie może sie dobrać do wałków wyrównujących?
Co jeszcze?

mirasek
01-02-17, 09:32
Koło pasowe wału?

gibonek
01-02-17, 11:34
padające sprzęgło?w jakim masz stanie?kiedy było zmieniane?

Sir HT
01-02-17, 13:11
Koło pasowe - do sprawdzenia.
Sprzęgło jest exedy stage 1, zrobione z 5 tys temu.

kluku20
01-02-17, 14:31
A skrzynia w jakim stanie ?

Sir HT
01-02-17, 15:29
Mnie to trudno ocenic ale wg mechanika skrzynia jest w bardzo dobrym stanie a też ją podejrzewał.
Skrzynia z preludy H22A ale nie pamietam dokladnie modelu. Nie ma szpery.
Nowy olej dopiero co wlany. Nowe przeguby wewnętrzne.

romekex
01-02-17, 17:41
sprawdz czy sa wibracje jak odpalisz zimny i wcisniesz sprzeglo . to wykluczy wibracje ze strony skrzyni i samej tarczy sprzegla .

Sir HT
02-02-17, 08:30
Dziękuje, w przyszłym tygodniu biore sie za kolejne diagnozy zatem.

Yotomeczek86
03-02-17, 16:22
Wałek balansowy sprawdzony ?

mariot
04-02-17, 22:28
czesc i jak wibracje ustaly?

Sir HT
06-02-17, 08:50
Dopiero w tym tyg biore sie za dalsze prace ale te kilka elementów, które mi wskazaliście są bardzo ciekawe.
- Upewnić się co do skrzyni/sprzęgła
- Koło pasowe
- Wałek balansowy

Sir HT
20-02-17, 11:26
No i jest - przestawiony wałek balansowy.
No coż, przy okazji zrobiłem i sprawdziłem wiele podzespolów w civicu :D