Zobacz pe³n± wersjê : chlodnica a cisnienie wewnatrz ukladu
Witam, czy jest mo¿liwo¶æ ¿eby ci¶nienie w uk³adzie uszkodzilo chlodnice?
Wydaje mi sie ze prêdzej by wê¿e polecia³y, dobrze mysle?
Problemem jest to ze cieknie mi chlodnica ktora jest peknieta na plastikowej obudowie pod korkiem 4cm dlugosci :/
Nowa chlodnica nisensa kosztuje ok 200zl i boje sie ¿eby sie przez ci¶nienie nie uszkodzila.. Korek mam blueprinta na 1.1bara.
Ze staro¶ci posz³a i tyle. Te¿ mi rozwali³o ch³odnicê w zimê. Teraz mam now± i nic nie rozsadzi³o. Korek bêdzie nowy do ch³odnicy NISSENSA na 0,9 bara.
dziêki, jutro zamówie ch³odnice, kupie jakiego¶ flusha i ogarne to, mam nadzieje ¿e mi UPG nie posz³a przez te ch³odnice ;(
A przegrza³e¶ silnik? Mo¿esz przed zmian± ch³odnicy rozgrzaæ silnik i w³o¿yæ w±¿ od wyrównawczego do butelki z wod±/p³ynem i daj gazu. Jak bêdzie b±blowaæ to UPG. Ale jakby by³o takie ci¶nienie jak mówisz to by Ci ca³y p³yn wywala³o przez wyrównawczy. Korek te¿ sprawd¼ czy otwiera siê pod ci¶nieniem. Najlepiej wstaw nowy od ch³odnicy z zestawu.
Rzyga mi plynem, ale nie wiem sk±d obstawiam uszkodzenie na chlodnicy, wiec od niej zacznê wymianê, temperaturê trzyma normalnie
Sprawd¼ dok³adnie czy to ch³odnica (piszesz, ¿e nie jeste¶ pewien, a wcze¶niej o 4 cm pêkniêciu)
Byæ mo¿e wali z wyrównawczego np. w czasie jazdy z wiêksz± prêdko¶ci± lub w wy¿szej ni¿ norma temperaturze.
Wytrzyj ile siê da, "posmaruj" czym¶ to pêkniêcie, upewnij siê.
Kilka osób mia³o ró¿ne przypadki.
Z chlodnicy na pewno cieknie w³a¶nie z tego pêkniêcia, z poczatku my¶la³em ze z korka badz wyrownawczego, ale korek wymieni³em na tego blueprinta a wyrównawczy jest "szczelny" bo na gwincie s± dziurki nawiercone i wydaje mi siê ze one s± w³a¶nie ¿eby ci¶nienie sie w zbiorniczku nie zrobilo i go nie rozerwalo (jak zatykam dziury palcami i dmucham w zbiorniczek to ci¶nienie jest :) ). Wymienie dzis chlodnice i mam nadzieje ze juz nie bêdzie cieklo mo¿e rzeczywi¶cie poszla ze staro¶ci.. Jeszcze jjedno pytanie czy mo¿na wstawiæ siatkê drobnooczkowa w kratkê ? Coby chlodnice przed kamieniami chronila ?
Tam jest 1 bar wiec przez kazda dziurke pojdzie. Czu warto sie bawic. Moze zamocowac siatexa z castoramy na blaszki jakies. Ja tam sobie darowalem takie zabiegi. Chyba, ze za tirami latasz ; )
co do siatki to my¶la³em nad siatk± tkan± nierdzewn± oczko 4mm drut 1,2 https://f.allegroimg.com/s400/0647d9/fb9830b5431ca36a29f8016a0cdf
stara ch³odnica jest zniszczona przez kamyczki ;( ale ch³odnica klimy jest w bd stanie.. wiêc nie wiem jak to jest ¿e obrywa tylko ch³odnica wody , przecie¿ one s± obok siebie..
nowa chlodnica zakupiona :) musze tylko za¶lepiæ otwory pod ch³odzenie skrzyni automatycznej ;p i jutro zabieram sie za monta¿.
sklei³em dzi¶ jeszcze star± ch³odnice kropelka i co¶ to da³o bo ju¿ nie sika a jedynie s±czy siê z pêkniêcia, za to od strony wiatraka co¶ leci bo mi sie p³yn w postaci pary wydobywa z okolic pod zbiornikiem, do tego wsadzi³em wê¿yk do s³oiczka z p³ynem i sprawdza³em czy lec± bañki jak tu
https://www.youtube.com/watch?v=PcC57FCa4t4&feature=youtu.be
, u mnie na zimnym pare leniwych bañiek polecia³o ale nie bulgota³o jak na tym filmiku, na ciep³ym silniku bañki sie nie pojawiaj± wcale.. wiêc to chyba dobrze :)
aha i jak to jest z tymi korkami.. do zestawu dosta³em 0,9 Bar, oryginalnie mia³em 1,1 Bar.. ? od czego to zale¿y, u mnie jest ch³odnica 26mm jak w VTI tylko ¿e mam króæce 28mm a nie 32 jak w VTI.. czy w VTI te¿ jest 1,1 Bar ? czy 0,9 ?
Zakladaj 0.9. Dal taki korek producent i bedzie git. Szybciej pusci ciecz. Co do leniwego babla to jak wyjmiesz waz to jest w nim powietrze i moze sobie spylic ;-)
Dobra chlodnica wymieniona i odpowietrzona :) nareszcie sucho i para nie wydobywa sie spod maski :) zalozylem korek 0,9 co byl dodany do chlodnicy :) zostalo za¶lepienie kroæców z automatu i dokupienie ¶rubek do wentylatora bo sie poddaly.. Heh
Ja kupowalem nissensa do manuala, ale jak zaslepiles to git.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.