PDA

Zobacz pełną wersję : Kompesja & olej d16y7



gruucha
28-01-17, 16:21
Cześć, mam pytanie. Jakie powinny być wartości kompresji w d16y7? Mierzyłem miernikiem za ok. 100zł od kolegi, może to nie być dość dokładne ale wyniki chyba są złe. Pokazało około 9, na jednym około 8 dodatkowo bierze olej, zalany motulem półsyntetyk wychodziło około 0,9l/1000 przy jeździe pół na pół tak do 3,5k czasem do 6k rpm. Kompresja mierzona na ciepłym silniku. Nie mogłem znaleźć w manualu jaką ma mieć wartość ;/ Na jednej ze świec był olej. Myślałem nad małym remontem na wiosnę z tego co tutaj poczytałem to do wymiany pierścienie i uszczelniacze, do tego nowy rozrząd pewnie, uszczelka pod głowicą i planowanie lub nad swapem na jakieś d16z6. Wyczytałem także, że niska kompresja mówi o tym, że silnik stary itp. ale co dokładnie może się okazać po jego otwarciu? Jak dojdzie coś jeszcze to coraz bardziej będę skłonny na swap. Jestem jeszcze zielony w mechanice więc proszę o jakieś niezbyt skomplikowane odpowiedzi. Za komentarze typu rób od razu swapa dzięki, chce się jeszcze czegoś dowiedzieć o stanie tego.

delek
28-01-17, 19:29
Przy takim poborze oleju (wycieków nie ma?) nawet nie ma co mierzyć. Porządny remont silnika wyniesie Cię pewnie połowę wartości auta - nieopłacalne. Jeśli auto normalnie jeździ, ma moc to zalej olejem 10w-50 albo nawet lepiej 15w-50 (kupisz takiego np. motula) i śmigaj dalej.

wiesko1261
28-01-17, 20:58
robiłem w kilku pomiary (niezła kondycja ) 12-13 :P , bywały też pod 14 :)
poniżej ,to coś już nie tak (10/11) zawory , gniazda nieszczelne :p

maniek__007
01-02-17, 01:15
Możesz mieć pierścienie zapieczone przez właśnie oleje typu 10w40/15w40. Ktoś wcześniej nie zdążył odgrzać oleju a już piłował samochód.