Zobacz pełną wersję : gaz a silniki vtec??
streetracer
05-09-08, 10:14
szybkie pytanko. Jak wspulpracoje gaz sekwencyjny z silnikiem 1.5 vtec-e D15?? albo ogolnie silniki jak vtec??
Gaz + wysokie obroty = zabojstwo. A po za tym masz silnik stworzony pod ekonomie i chcesz gaz zalozyc ? :O
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=11289 ?
Jeżeli do Hondy chcesz zakładać gaz to kup sobie rower:)
Załóż jakaś sekwencje najlepiej BRC
Jeżeli do Hondy chcesz zakładać gaz to kup sobie rower:)
Jak tak masz pisać to lepiej nie pisz!
streetracer
06-09-08, 15:27
dobra od początk... Aktualnie mam silnik 1.4 90KM na gazie i nie zazekałem. do czasu. z dnia na dzien zaczał mi wpierdalac olej jak po*****y.jak wyjezdzam z garazu to nic nie widze do tyłu bo tak dymi.I najprawdopodobniej poszły mi pierscienie uszczelniacze i jesli bedzie bardzo wytarty tunel gdzie tłok chodzi to nie ma najmniejszego sesu naprawiac.I chce kupic silnik 1.6 VTEC D16 i nie wiem czy okablowanie tez bede musiał zmieniac czy moge zostawic z 1.4 i czy te VTEC chodzi w miare na gazie (sekwencja)??
Poglądy na ten temat są zróżnicowane.Jedni twierdzą że nie ma problemu pod warunkiem że instalacja jest fachowo założona i dobrze wyregulowana inni że wysokie obroty na gazie =uboga mieszanka =wypalenie gniazd zaworowych.
/oczywiście mówimy o sekwencji/.Dowiadywałem się czy można założyć gaz do b18c4-sekwencja z szybkimi wtryskami
gazowymi najlepiej japońskimi lub landi renzo,ewentualnie lubryfikator do chłodzenia gniazd zaworowych.Gość miał podobno instalację w hondzie 190konnej vtec tylko nie wiem w jakim modelu -sekwencja do 5000obr.na gazie póżniej instalacja w niezauważalnym momencie przełącza się na benzynę-chcesz jeżdzić ekonomicznie nie przekraczasz 5000,chcesz trochę poświrować deptasz na benzynie coś za coś.Pytanie tylko padło czy w b18c4 są miękkie zawory -do tego niestety nie doszedłem
Do VTEC czy VTEC-E odradzam gaz te silniki poprostu go nie znoszą, wiadomo pojeździ się na nim jakiś czas a po pewnym czasie nie bedzie się opłacac nawet silnika remontować ;/ ale to tylko moje zdanie.
Bassmaster
08-09-08, 17:47
Ja dużo czytałem o tym, że hondowska D-seria lubi się z gazem. Jak zawsze ważne jest odpowiednie dobranie instalacji (podzespołów) jak też sama jej regulacja (jeśli jest poprawnie wykonana, to nie ma efektu ubogiej mieszanki w całym zakresie obrotów).
Niedawno ktoś pisał o sekwencji w D15 (VTEC-E) i sobie chwalił. Pisał, że VTEC załącza się normalnie na LPG i nie odczuwa żadnej różnicy w rodzaju paliwa na którym jeździ (chodzi o dynamikę a nie o finanse).
U mnie w D15Z8 jest OK ale dopiero 10 tyś. km na gazie zrobiłem więc ... oby tak dalej ;>
ja u siebie mam D16y2 vtec, instalke 2 generacji brc, przez co wiem ze mam lipe,(mikser->takie wtedy mialem finanse) ale lada dzien zakladam blosa i wiem ze poprawa bedzie, na dodatek zrobilem porzadny home dolot CAI ze zderzaka na stozku i rowniez jest jak najbardziej wporzo:) a nalatalem juz ponad 50tys km ;)nie narzekam:)
pozdrawiam
Ja jezdzilem na D16Y2 3 lata -> prawie 50tys km, problemy byly tylko w zimie. Poza tym silnik D16xxxx nie do zdracia:)
kuba_guzik110
21-11-08, 23:41
Ja mam D16Z6 i jestem *****iście z gazu zadowolony. Mam gaz 2 generacji z blosem i na gazie *******ziela mi hania jak na benzie. Vtec normalnie sie załącza i jest żwawy w każdym zakresie obrotów jak na benzie :)
Ja mam D16Z6 i jestem *****iście z gazu zadowolony. Mam gaz 2 generacji z blosem i na gazie *******ziela mi hania jak na benzie. Vtec normalnie sie załącza i jest żwawy w każdym zakresie obrotów jak na benzie
A prędkość maksymalna to 140km/h. Pisz o wszystkim, żeby było sprawiedliwie.
czesc moze odrazu przejde do konkretow:
jednostka sterująca Stag 300 niedrogi i bardzo dobry
wtryskiwacze magicjet lub matrixy hd
lubryfikator zaworow obowiazkowo
reduktor min. Zavoli zeta S
korek wlewu obok korka paliwa
i najwazniejsze ustawienie map wtrysku w warunkach drogowych
z takim zestawem moze smialo zalozyc gaz do hondy
unikaj Valtekow i innych kolorowych "wtryskiwaczy"(niebieskie, czerwone, zolte)
nie wiem jak jest z 1.5 vtec ale zwylke silniki hondy i vtec bez eco moga byc spokojnie zagazowane.
pozdrawiam
regulacje staga 300 w warunkach drogowych zapraszam na slask :)
havok - nie przesadzaj, bo ja mam silnik d15b2 z gazem juz czteroletnim, a ostatnio w czwórkę na A4 spokojnie jechaliśmy ponad 190...
Ja mam D16Z6 i jestem *****iście z gazu zadowolony. Mam gaz 2 generacji z blosem i na gazie *******ziela mi hania jak na benzie. Vtec normalnie sie załącza i jest żwawy w każdym zakresie obrotów jak na benzie :)
jaki masz parownik jakiej mocy ?
havok - nie przesadzaj, bo ja mam silnik d15b2 z gazem juz czteroletnim, a ostatnio w czwórkę na A4 spokojnie jechaliśmy ponad 190...
Tu nie chodzi o przesadzanie, tylko powtórzenie słów Guzika wypowiedzianych bezpośrednio na spocie. To żadne uogólnienie, tylko jego konkretny przypadek, że z gazem może się stać i właśnie tak.
dokładnie, swoim powszednim autem toyota celica 1.6 105KM z blosem na niemieckim gazie jechałem 210 a golfem 1.8 ledwo 160łapałem
CzarnaMamba
26-11-08, 13:44
Mam silnik 1.4 iS. Chcę zrobić swapa na 1.5 Vtec, ale jeżdżę na PB95+ LPG sekwencja. Czy przy LPG-Waszym zdaniem- dobrym pomysłem jest robienie swapa? Nie chcę wywalić kasy w błoto, ale przy moim 1.4 Honda strasznie zamula przy wyższych obrotach.
CzarnaMambo ja mam silnik 1.4 d14z4 i jest on na sekwencyjnej instalacji gazowej ale ja mula nie odczuwam, moje auto bylo mierzone na hamowni i spadek mocy na gazie wynosi 4 KM a moment obrotowy okolo 5 Nm(nie pamietam dokladnie)
a to ze auto jest słabsze na gazie może stoi po stronie regulacji i komponentów użytych w twoim aucie.
Jesli chodzi zagazowanie silnika 1.5 to wypowiedziałem sie wyżej na ten temat.. jeśli ja miałbym robić swap'ka to na silnik 1.6.
pozdrawiam
CzarnaMamba
28-11-08, 20:14
Nie wiem, czy w moim D14A8 swap na 1.6 będzie dobrym rozwiązaniem. Bo niestety ta sekwencja jest przełożona. I boję się, że przy mojej jeździe zaraz "pójdą" części, bo przeciągam Hankę. Lubię ją przegonić, co ostatnio skończyło sie wypadkiem. Skoro często łapię odcięcie na 3 biegu??
A prędkość maksymalna to 140km/h. Pisz o wszystkim, żeby było sprawiedliwie.
Hehe to cos malo, u mnie 160 z dwoma pasazerami w 5D zagazowanym, 175 km/h jak sam jechalem. Ogolnie troszke wiecej bierze oleju na gazie, teraz jakies 1litr na 10tysiecy, na benzynce mniej. Wszystko chyba zalezy od stylu jazdy.
Pozdr
Nie rozpędzajcie się zbytnio na gazie, u mnie dłuższe utrzymywanie obrotów w okolicy 5-6 tys na trasie spowodowało w D15B2 ułamanie , ukruszeniu grzybka zaworu wydechowego, tak 1/10 grzybka odpadła.
Oczywiście pisze do tych co mają mikser.
To i ja wtrącę swoje 5 gr Mam silnik b16a2 z gazem był na mikserze chodził słabo (już kupiłem z LPG ) założyłem blosa i nie ma problemów z v tec ani ogólnie z jazdą autko zasuwa jak powinno lpg 2 gen BRC parownik do 140kw spalanie na mikserze maiłem 11l teraz mam 9,5-10l wiec polecam
Ja jeżdżę na gazie sekwencyjnym D15B7 z głowicą Z6 i nie mam zadnych problemów. Zrobiłem juz na lej instalacji 34 000 km nic sie z silnikiem nie dzieje nawet na wysokich obrotach nie ma problemu.
calmo, a dlaczego VTEC E słabo znosi LPG, odradzasz taką kombinację?
Ja mam D16Z6 i jestem *****iście z gazu zadowolony. Mam gaz 2 generacji z blosem i na gazie *******ziela mi hania jak na benzie. Vtec normalnie sie załącza i jest żwawy w każdym zakresie obrotów jak na benzie :)
a jak z olejem?? na gazie nie bierze wiecej?? hmm:cool:
calmo, a dlaczego VTEC E słabo znosi LPG, odradzasz taką kombinację?
a jaki jest sens wkladanaia do vtec-e gazu? nie wykorzystasz calekgo zanego systemu vtec-e wtakim wypadku ;/
Panwie jaki najlepszy olej do d16z9 jesli podlacze gaz 2 gen. bo sie grubo zastanawiam... zmienilem silniczak i nie chce go zatyraz gazem....pozdro
Panwie jaki najlepszy olej do d16z9 jesli podlacze gaz 2 gen. bo sie grubo zastanawiam... zmienilem silniczak i nie chce go zatyraz gazem....pozdro
Taki sam jak do 1,3 i 4gen jak i bez. Jak bedzie ubogo to zaden nie pomoze. Pozaty 2 gen do tego silnika to srednia opcja.
dokładnie do wysokoobrotowego silnika albo blos albo sekwencja, wlej jakis półsyntetyk i patrz co sie dzieje ja tak zrobilem ale brał troche i dolewałem już minerał, silnik miał być w bdb stanie a i tak musiałem remont robić...
dokładnie do wysokoobrotowego silnika albo blos albo sekwencja, wlej jakis półsyntetyk i patrz co sie dzieje ja tak zrobilem ale brał troche i dolewałem już minerał, silnik miał być w bdb stanie a i tak musiałem remont robić...
a przed gazem nie bral oleju??
brał tak samo, wiedziałem ze czeka mnie remont
chodzi o to że na LPG I, II gen przy wyższych obrotach mieszanka robi sie uboga mozna łatwo przegrzać silnik, mam blosa i wskaźnik AFR pilnuje składu a na VTECu jezdze tylko na PB - najczesciej 98
chyba Ci wciąga olej bo tak wypytujesz...?
Powiem tak.. zmienilem silnik i nie chce go spaprac... zrobilem jakies 2 tys ostrej jazdy na PB i bylo dobrze. podlaczylem gaz bo mialem i zaczal troszeczke brac. teraz znowu jezdze na PB
damianlapszys
24-03-09, 16:52
Boże rzygac zaraz bede jak widze wypowiedzi. Ludzie odradzaja gaz ale nigdy go nie mieli wiec skad mozecie cos o tym wiedziec? Bo kolega wam powiedzial?Tacy jak wy sa najlepsi a jeszcze lepsi sa na stacji kiedy przyjezdzaja zatankowac benzyny za 20zl wiec o czym tu mowa o sekwencji za 2500zl, wiec ja odradzaja. Ja mam teraz serie D na v-tec i zadnego problemu nie ma. Za miesiac bedzie B18C6 i tez bedzie sekwencja. Oszystko lata pod warónkiem ze gaz bedzie dobrej firmy. Ja mam BRC. Polecam i jeszcze raz nie sluchajcie ludzi tankujacych benzyne za 20 zl. (v-power za 20 zl poprosze) buhahahaha
b18c6 w gazie? zacnie. ja np. mialem lpg u mnie w d14 wiec pisze o czym wiem, na pewno to kwestia regualcji rowniez ale u mnie niestety wiecznie bylo za ubogo co w konsekwencji zabilo silnik.
ja np jestem zwolennikiem LPG miałem go w każdym aucie i nie moge narzekać, LPG jak najbardziej tylko z głową bo b18c6 to nie jest silnik który kupisz czy wyremontujesz za 1500-2000zł zakładając gaz do tego silnika to tak jak bys zakładał go do jakiegos EVO czy imprezy (wiem ze w PL sa i tacy) jakie wtryskiwacze LPG chcesz założyć do tego b18c6?
powodzenia
Taki sam jak do 1,3 i 4 jak i bez. Jak bedzie ubogo to zaden nie pomoze. Pozaty 2 gen do tego silnika to srednia opcja.
Ziom, chodzi mi o to ze w vtec-e silnik niejako nie bedzie sie przelaczal w tryb eco, wiec nie bedzie oszczednosci wynikajacych z oknstrukcji, ew z samego kolektora ssacego i przepustnicy.
Ziom, chodzi mi o to ze w vtec-e silnik niejako nie bedzie sie przelaczal w tryb eco, wiec nie bedzie oszczednosci wynikajacych z oknstrukcji, ew z samego kolektora ssacego i przepustnicy.
Fucken, pomylilem sie. Nie pisalem do ciebie tylko odnosnie oleju... Poprawilem juz posta :) :D
Co do eco, to jest to ogolnie gruba sprawa, ale na dluzsze wywody.
To i ja coś dorzucę: mając d16y2 czyli jakby nie było vtec, jeżdżę na II generalce z blosem (cai w zderzaku),większej wydajności parownikiem(140KM) kolektorem 4-2-1 z przelotem, zrobiłem już 60tys i jest spoko, a silniczek ma już nakręcone ponad 250tys. km więc też nie mało, wszystko z głową i kwestia naprawdę dobrej regulacji i pilnowanie wymian i można jeździć. Pisanie o większych kosztach( filterek za 5 zeta?), nie są to aż tak duże koszty jeśli rocznie śmiga się sporo a ma się ograniczony budżet. A pisanie typu:" gaz do zapalniczek" to jak pisanie " Ziemia dla ziemniaków a księżyc dla księży...." tyle ode mnie . pozdrawiam :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.