PDA

Zobacz pełną wersję : gaz a silniki vtec??



streetracer
05-09-08, 10:14
szybkie pytanko. Jak wspulpracoje gaz sekwencyjny z silnikiem 1.5 vtec-e D15?? albo ogolnie silniki jak vtec??

krugger
05-09-08, 19:17
Gaz + wysokie obroty = zabojstwo. A po za tym masz silnik stworzony pod ekonomie i chcesz gaz zalozyc ? :O

wunat
05-09-08, 19:19
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=11289 ?

Kamillor
05-09-08, 19:21
Jeżeli do Hondy chcesz zakładać gaz to kup sobie rower:)

imm3
06-09-08, 12:14
Załóż jakaś sekwencje najlepiej BRC


Jeżeli do Hondy chcesz zakładać gaz to kup sobie rower:)

Jak tak masz pisać to lepiej nie pisz!

streetracer
06-09-08, 15:27
dobra od początk... Aktualnie mam silnik 1.4 90KM na gazie i nie zazekałem. do czasu. z dnia na dzien zaczał mi wpierdalac olej jak po*****y.jak wyjezdzam z garazu to nic nie widze do tyłu bo tak dymi.I najprawdopodobniej poszły mi pierscienie uszczelniacze i jesli bedzie bardzo wytarty tunel gdzie tłok chodzi to nie ma najmniejszego sesu naprawiac.I chce kupic silnik 1.6 VTEC D16 i nie wiem czy okablowanie tez bede musiał zmieniac czy moge zostawic z 1.4 i czy te VTEC chodzi w miare na gazie (sekwencja)??

Gregor11
06-09-08, 20:10
Poglądy na ten temat są zróżnicowane.Jedni twierdzą że nie ma problemu pod warunkiem że instalacja jest fachowo założona i dobrze wyregulowana inni że wysokie obroty na gazie =uboga mieszanka =wypalenie gniazd zaworowych.
/oczywiście mówimy o sekwencji/.Dowiadywałem się czy można założyć gaz do b18c4-sekwencja z szybkimi wtryskami
gazowymi najlepiej japońskimi lub landi renzo,ewentualnie lubryfikator do chłodzenia gniazd zaworowych.Gość miał podobno instalację w hondzie 190konnej vtec tylko nie wiem w jakim modelu -sekwencja do 5000obr.na gazie póżniej instalacja w niezauważalnym momencie przełącza się na benzynę-chcesz jeżdzić ekonomicznie nie przekraczasz 5000,chcesz trochę poświrować deptasz na benzynie coś za coś.Pytanie tylko padło czy w b18c4 są miękkie zawory -do tego niestety nie doszedłem

Ficek
06-09-08, 20:48
Do VTEC czy VTEC-E odradzam gaz te silniki poprostu go nie znoszą, wiadomo pojeździ się na nim jakiś czas a po pewnym czasie nie bedzie się opłacac nawet silnika remontować ;/ ale to tylko moje zdanie.

Bassmaster
08-09-08, 17:47
Ja dużo czytałem o tym, że hondowska D-seria lubi się z gazem. Jak zawsze ważne jest odpowiednie dobranie instalacji (podzespołów) jak też sama jej regulacja (jeśli jest poprawnie wykonana, to nie ma efektu ubogiej mieszanki w całym zakresie obrotów).
Niedawno ktoś pisał o sekwencji w D15 (VTEC-E) i sobie chwalił. Pisał, że VTEC załącza się normalnie na LPG i nie odczuwa żadnej różnicy w rodzaju paliwa na którym jeździ (chodzi o dynamikę a nie o finanse).

oklahoma
11-09-08, 14:59
U mnie w D15Z8 jest OK ale dopiero 10 tyś. km na gazie zrobiłem więc ... oby tak dalej ;>

kRimOs
18-09-08, 11:15
ja u siebie mam D16y2 vtec, instalke 2 generacji brc, przez co wiem ze mam lipe,(mikser->takie wtedy mialem finanse) ale lada dzien zakladam blosa i wiem ze poprawa bedzie, na dodatek zrobilem porzadny home dolot CAI ze zderzaka na stozku i rowniez jest jak najbardziej wporzo:) a nalatalem juz ponad 50tys km ;)nie narzekam:)
pozdrawiam

cubah
12-11-08, 20:34
Ja jezdzilem na D16Y2 3 lata -> prawie 50tys km, problemy byly tylko w zimie. Poza tym silnik D16xxxx nie do zdracia:)

kuba_guzik110
21-11-08, 23:41
Ja mam D16Z6 i jestem *****iście z gazu zadowolony. Mam gaz 2 generacji z blosem i na gazie *******ziela mi hania jak na benzie. Vtec normalnie sie załącza i jest żwawy w każdym zakresie obrotów jak na benzie :)

havok
22-11-08, 00:10
Ja mam D16Z6 i jestem *****iście z gazu zadowolony. Mam gaz 2 generacji z blosem i na gazie *******ziela mi hania jak na benzie. Vtec normalnie sie załącza i jest żwawy w każdym zakresie obrotów jak na benzie
A prędkość maksymalna to 140km/h. Pisz o wszystkim, żeby było sprawiedliwie.

calmo
22-11-08, 14:20
czesc moze odrazu przejde do konkretow:
jednostka sterująca Stag 300 niedrogi i bardzo dobry
wtryskiwacze magicjet lub matrixy hd
lubryfikator zaworow obowiazkowo
reduktor min. Zavoli zeta S
korek wlewu obok korka paliwa
i najwazniejsze ustawienie map wtrysku w warunkach drogowych

z takim zestawem moze smialo zalozyc gaz do hondy
unikaj Valtekow i innych kolorowych "wtryskiwaczy"(niebieskie, czerwone, zolte)
nie wiem jak jest z 1.5 vtec ale zwylke silniki hondy i vtec bez eco moga byc spokojnie zagazowane.

pozdrawiam

regulacje staga 300 w warunkach drogowych zapraszam na slask :)

pppawelek
22-11-08, 17:34
havok - nie przesadzaj, bo ja mam silnik d15b2 z gazem juz czteroletnim, a ostatnio w czwórkę na A4 spokojnie jechaliśmy ponad 190...

pawel240
23-11-08, 14:35
Ja mam D16Z6 i jestem *****iście z gazu zadowolony. Mam gaz 2 generacji z blosem i na gazie *******ziela mi hania jak na benzie. Vtec normalnie sie załącza i jest żwawy w każdym zakresie obrotów jak na benzie :)

jaki masz parownik jakiej mocy ?

havok
23-11-08, 22:28
havok - nie przesadzaj, bo ja mam silnik d15b2 z gazem juz czteroletnim, a ostatnio w czwórkę na A4 spokojnie jechaliśmy ponad 190...
Tu nie chodzi o przesadzanie, tylko powtórzenie słów Guzika wypowiedzianych bezpośrednio na spocie. To żadne uogólnienie, tylko jego konkretny przypadek, że z gazem może się stać i właśnie tak.

pawel240
25-11-08, 08:26
dokładnie, swoim powszednim autem toyota celica 1.6 105KM z blosem na niemieckim gazie jechałem 210 a golfem 1.8 ledwo 160łapałem

CzarnaMamba
26-11-08, 13:44
Mam silnik 1.4 iS. Chcę zrobić swapa na 1.5 Vtec, ale jeżdżę na PB95+ LPG sekwencja. Czy przy LPG-Waszym zdaniem- dobrym pomysłem jest robienie swapa? Nie chcę wywalić kasy w błoto, ale przy moim 1.4 Honda strasznie zamula przy wyższych obrotach.

calmo
27-11-08, 11:48
CzarnaMambo ja mam silnik 1.4 d14z4 i jest on na sekwencyjnej instalacji gazowej ale ja mula nie odczuwam, moje auto bylo mierzone na hamowni i spadek mocy na gazie wynosi 4 KM a moment obrotowy okolo 5 Nm(nie pamietam dokladnie)
a to ze auto jest słabsze na gazie może stoi po stronie regulacji i komponentów użytych w twoim aucie.
Jesli chodzi zagazowanie silnika 1.5 to wypowiedziałem sie wyżej na ten temat.. jeśli ja miałbym robić swap'ka to na silnik 1.6.

pozdrawiam

CzarnaMamba
28-11-08, 20:14
Nie wiem, czy w moim D14A8 swap na 1.6 będzie dobrym rozwiązaniem. Bo niestety ta sekwencja jest przełożona. I boję się, że przy mojej jeździe zaraz "pójdą" części, bo przeciągam Hankę. Lubię ją przegonić, co ostatnio skończyło sie wypadkiem. Skoro często łapię odcięcie na 3 biegu??

cubah
28-11-08, 20:20
A prędkość maksymalna to 140km/h. Pisz o wszystkim, żeby było sprawiedliwie.

Hehe to cos malo, u mnie 160 z dwoma pasazerami w 5D zagazowanym, 175 km/h jak sam jechalem. Ogolnie troszke wiecej bierze oleju na gazie, teraz jakies 1litr na 10tysiecy, na benzynce mniej. Wszystko chyba zalezy od stylu jazdy.
Pozdr

ArtK
02-12-08, 14:02
Nie rozpędzajcie się zbytnio na gazie, u mnie dłuższe utrzymywanie obrotów w okolicy 5-6 tys na trasie spowodowało w D15B2 ułamanie , ukruszeniu grzybka zaworu wydechowego, tak 1/10 grzybka odpadła.
Oczywiście pisze do tych co mają mikser.

Sebek_WWL
02-12-08, 17:34
To i ja wtrącę swoje 5 gr Mam silnik b16a2 z gazem był na mikserze chodził słabo (już kupiłem z LPG ) założyłem blosa i nie ma problemów z v tec ani ogólnie z jazdą autko zasuwa jak powinno lpg 2 gen BRC parownik do 140kw spalanie na mikserze maiłem 11l teraz mam 9,5-10l wiec polecam

Saymon
02-12-08, 17:40
Ja jeżdżę na gazie sekwencyjnym D15B7 z głowicą Z6 i nie mam zadnych problemów. Zrobiłem juz na lej instalacji 34 000 km nic sie z silnikiem nie dzieje nawet na wysokich obrotach nie ma problemu.

teg
21-12-08, 16:08
calmo, a dlaczego VTEC E słabo znosi LPG, odradzasz taką kombinację?

Civic1989
08-03-09, 13:05
Ja mam D16Z6 i jestem *****iście z gazu zadowolony. Mam gaz 2 generacji z blosem i na gazie *******ziela mi hania jak na benzie. Vtec normalnie sie załącza i jest żwawy w każdym zakresie obrotów jak na benzie :)

a jak z olejem?? na gazie nie bierze wiecej?? hmm:cool:

wunat
08-03-09, 13:09
calmo, a dlaczego VTEC E słabo znosi LPG, odradzasz taką kombinację?

a jaki jest sens wkladanaia do vtec-e gazu? nie wykorzystasz calekgo zanego systemu vtec-e wtakim wypadku ;/

Civic1989
09-03-09, 20:45
Panwie jaki najlepszy olej do d16z9 jesli podlacze gaz 2 gen. bo sie grubo zastanawiam... zmienilem silniczak i nie chce go zatyraz gazem....pozdro

rafalb33
09-03-09, 20:55
Panwie jaki najlepszy olej do d16z9 jesli podlacze gaz 2 gen. bo sie grubo zastanawiam... zmienilem silniczak i nie chce go zatyraz gazem....pozdro
Taki sam jak do 1,3 i 4gen jak i bez. Jak bedzie ubogo to zaden nie pomoze. Pozaty 2 gen do tego silnika to srednia opcja.

pawel240
09-03-09, 22:25
dokładnie do wysokoobrotowego silnika albo blos albo sekwencja, wlej jakis półsyntetyk i patrz co sie dzieje ja tak zrobilem ale brał troche i dolewałem już minerał, silnik miał być w bdb stanie a i tak musiałem remont robić...

Civic1989
09-03-09, 23:25
dokładnie do wysokoobrotowego silnika albo blos albo sekwencja, wlej jakis półsyntetyk i patrz co sie dzieje ja tak zrobilem ale brał troche i dolewałem już minerał, silnik miał być w bdb stanie a i tak musiałem remont robić...
a przed gazem nie bral oleju??

pawel240
13-03-09, 21:38
brał tak samo, wiedziałem ze czeka mnie remont
chodzi o to że na LPG I, II gen przy wyższych obrotach mieszanka robi sie uboga mozna łatwo przegrzać silnik, mam blosa i wskaźnik AFR pilnuje składu a na VTECu jezdze tylko na PB - najczesciej 98
chyba Ci wciąga olej bo tak wypytujesz...?

Civic1989
14-03-09, 10:40
Powiem tak.. zmienilem silnik i nie chce go spaprac... zrobilem jakies 2 tys ostrej jazdy na PB i bylo dobrze. podlaczylem gaz bo mialem i zaczal troszeczke brac. teraz znowu jezdze na PB

damianlapszys
24-03-09, 16:52
Boże rzygac zaraz bede jak widze wypowiedzi. Ludzie odradzaja gaz ale nigdy go nie mieli wiec skad mozecie cos o tym wiedziec? Bo kolega wam powiedzial?Tacy jak wy sa najlepsi a jeszcze lepsi sa na stacji kiedy przyjezdzaja zatankowac benzyny za 20zl wiec o czym tu mowa o sekwencji za 2500zl, wiec ja odradzaja. Ja mam teraz serie D na v-tec i zadnego problemu nie ma. Za miesiac bedzie B18C6 i tez bedzie sekwencja. Oszystko lata pod warónkiem ze gaz bedzie dobrej firmy. Ja mam BRC. Polecam i jeszcze raz nie sluchajcie ludzi tankujacych benzyne za 20 zl. (v-power za 20 zl poprosze) buhahahaha

wunat
24-03-09, 17:09
b18c6 w gazie? zacnie. ja np. mialem lpg u mnie w d14 wiec pisze o czym wiem, na pewno to kwestia regualcji rowniez ale u mnie niestety wiecznie bylo za ubogo co w konsekwencji zabilo silnik.

pawel240
24-03-09, 23:48
ja np jestem zwolennikiem LPG miałem go w każdym aucie i nie moge narzekać, LPG jak najbardziej tylko z głową bo b18c6 to nie jest silnik który kupisz czy wyremontujesz za 1500-2000zł zakładając gaz do tego silnika to tak jak bys zakładał go do jakiegos EVO czy imprezy (wiem ze w PL sa i tacy) jakie wtryskiwacze LPG chcesz założyć do tego b18c6?

powodzenia

wunat
24-03-09, 23:57
Taki sam jak do 1,3 i 4 jak i bez. Jak bedzie ubogo to zaden nie pomoze. Pozaty 2 gen do tego silnika to srednia opcja.

Ziom, chodzi mi o to ze w vtec-e silnik niejako nie bedzie sie przelaczal w tryb eco, wiec nie bedzie oszczednosci wynikajacych z oknstrukcji, ew z samego kolektora ssacego i przepustnicy.

rafalb33
25-03-09, 13:54
Ziom, chodzi mi o to ze w vtec-e silnik niejako nie bedzie sie przelaczal w tryb eco, wiec nie bedzie oszczednosci wynikajacych z oknstrukcji, ew z samego kolektora ssacego i przepustnicy.

Fucken, pomylilem sie. Nie pisalem do ciebie tylko odnosnie oleju... Poprawilem juz posta :) :D
Co do eco, to jest to ogolnie gruba sprawa, ale na dluzsze wywody.

kRimOs
27-03-09, 21:15
To i ja coś dorzucę: mając d16y2 czyli jakby nie było vtec, jeżdżę na II generalce z blosem (cai w zderzaku),większej wydajności parownikiem(140KM) kolektorem 4-2-1 z przelotem, zrobiłem już 60tys i jest spoko, a silniczek ma już nakręcone ponad 250tys. km więc też nie mało, wszystko z głową i kwestia naprawdę dobrej regulacji i pilnowanie wymian i można jeździć. Pisanie o większych kosztach( filterek za 5 zeta?), nie są to aż tak duże koszty jeśli rocznie śmiga się sporo a ma się ograniczony budżet. A pisanie typu:" gaz do zapalniczek" to jak pisanie " Ziemia dla ziemniaków a księżyc dla księży...." tyle ode mnie . pozdrawiam :)