Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Mody w D14A4... co dalej?



sublove
05-09-08, 09:37
W moim D14A4 zmodziłem do tej pory:
1. 4-2-1
2. CAI
3. Przleotowy wydech

Zastanawiam się co jeszcze można na grzecznie wymienić, żeby autko śmigało lepiej.
Zazanczam, że nie mam na celu pakowania turbo itp. w to auto bo nie w tym rzecz.
Jaki można wykonać mody dość na miękko...?
Zastanawiałem się nad wymianą:

1. kolektora ssącego - czy jest sens, czy to przyniesie jakieś miarodajne efekty? Jeżeli tak to na jaki?
2. koła zamachowego?
3. sprzęgła - na jakie?

Jakieś inne propozycje?

szerszen
05-09-08, 09:58
kolektor ssący wymień tylko razem z głowicą od jakiegoś D16 przyniesie najlepszy efekt.
koło zamachowe jest często w zestawach razem ze sprzęgłem najlepiej razem to wymieniac bo inaczej to bez sensu dwa razy ta sama robota. Jeśli chcesz wymieniac zamach to silnik będzie ci sie wydawał słabszy bo ponoc już nie będzie tego szarpnięcia pisku opon :D w przejściu z 1 na 2 jest to spowodowane tym ze silnik troche szybciej bedzie wytracał obroty (gdyż koło służy do magazynowania energij) ale i szybciej sie wkrecał czyli szybciej się rozpędzał :D

Poczytaj sobie co tam pomodził skolopendra i sobie wybierz co chcesz zrobic prosze:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=15180

Pati
05-09-08, 10:07
dalej to tylko swap

zed
05-09-08, 10:57
Zmien przelozenia w skrzyni a pozniej to tylko swap przynajmniej na 1.6 IMO

sublove
05-09-08, 11:20
A czy przyjmując, że sprzęgło nie było jeszcze wymianiane (135.000) jakbym zapakował nowe EXEDY,
czy sprzęgło te posiada charakterystykę polepszającą osiągi czy jedynie miałbym nowe - lepsze?

jjurgiel
05-09-08, 11:26
135 000 to prawie nowe moje ma 210 000 i jeździ a kompletnie nie wiem jak inne sprzęgło może polepszyć osiągi

zed
05-09-08, 11:31
A czy przyjmując, że sprzęgło nie było jeszcze wymianiane (135.000) jakbym zapakował nowe EXEDY,
czy sprzęgło te posiada charakterystykę polepszającą osiągi czy jedynie miałbym nowe - lepsze?

Nie ma sensu jezeli chodzi i sie nie slizga.Jak bedziesz mial za duzo momentu i zacznie sie slizgac wtedy mozesz wymienic bo bedzie roznica :D

Kras
05-09-08, 11:33
Jedynie jesli przyspiesza zmiane biegow bo stare juz nie dawalo rady, albo sie slizgalo. Inaczej to sprzeglo raczej na osiagi nie wplywa.

Co do samego tematu to jesli nie chcesz swapa to w zasadzie jedyne co zostaje to zmiana glowicy na chocby D15B7, czyli lacznie z wielopunktem i porzadnym poziomym kolektorem dolotowym (np. z Z6).
Albo, jesli jestes odwazny, to swap na glowice VTECowa, ktora wielu juz chcialo na D14 wsadzic, ale jakos nikt nigdy nie zrobil.

sublove
05-09-08, 12:11
jedyne co zostaje to zmiana glowicy na chocby D15B7, czyli lacznie z wielopunktem i porzadnym poziomym kolektorem dolotowym (np. z Z6).

Jaki jest poziom "trudności" takiej zamiany?
ew. może koszty?

Aaaa i najważniejsze pytanie:
Czy da się coś zrobić z kompem? Może jakoś po tych wszystkich modach trzeba to dostroić żeby dobrze banglało? Pytam bo nie wiem czy te modyfikacje dają z siebie maksa czy może trzeba coś dociągnąć ze strony elektroniki...?

spychu
05-09-08, 21:05
Co do dalszych modów to u mnie mam dokładnie takie same mody jak Ty czyli:

dolot, 4-2-1 + 2" przelot i dość niedawno wjechało lekkie koło zamachowe 4.7kg plus sprzeglo Exedy dedykowane do D16Z6 średnica 212mm seryjne w 1.4 ma 200mm średnicy. Jakby nie było sprzegło od Z6 ma zapewne mocniejszy docisk niż to z D14.

Jestem w szoku jak po założeniu zamachu zmieniła się charakterystyka auta :) Dużo żwawiej przyspiesza od 0 jak i elastyczność na każdym biegu też się poprawiła i to sporo. Po założeniu nowego Exedy nie ma kompletnie żadnego porównania ze starym sprzęgłem które się nie ślizgało i podczas jazdy nie wykazywało praktycznie żadnych oznak zużycia.

Efekty są takie, że przy moich 111KM dostaje ok długości na ćwiartkę od seryjnego 5gen D16Z6.
Dostaję ok 3 długości od 6gen D15Z6 po mimi me z econo VTEC na D16Z6 VTEC z ostrzejszym wałkiem Crowera , 4-2-1 +2", dolot + ssący Edelbrock z przepustnicą o ile dobrze pamiętam 68mm, Hondata.

Dalsze mody i zarazem ostatnie w tym silniku które zostaną zrealizowane za "grosze" to jest wałek od D16Y7 i kolektor ssący od D16Y8.

Tak czy siak uważam, że wszystkie te mody:
- dolot
- kolektor dolotowy
- 4-2-1
- przelot 2"
- wałek D16Y7
- ssący D16Y8 lub D16Z6
- lekki zamach + sprzegło dedykowane do D16Z6

są warte jak najbardziej zachodu i nic więcej bym z tym silnikiem nie kombinował, gdyż nie ma się co oszukiwać jest to grzebanie w gównie.

Szkoda kasy na próby zrobienia mini me. Turbo tez kupa przy D14, zaje.... nadlewane wałki od Świątka dedykowane do D14 za 1200 lub 1400 zl też są pewnie super modem.

Podstawą myśle dalej jest swap na D16Z6 do wykonania którego tak naprawdę potrzeba silnik z kompletnym kolektorem ssącym, wiazka i kompem. Reszta osprzętu pasuje od tego co jest. I taka opcja jest dużo bardziej rozwojowa bo wkładając Z6 z tym co masz obecnie zrobione przy D14 wskakujesz na okolice 135-140KM.

sublove
08-09-08, 12:22
Dalsze mody i zarazem ostatnie w tym silniku które zostaną zrealizowane za "grosze" to jest wałek od D16Y7 i kolektor ssący od D16Y8.


Czy wymiana wałka oraz kolektora jest w stylu plug and play? Z racji tego, że sam robię wszystko przy moim aucie (jak do tej pory) czy jest mozliwym wykonać przełożenie wałka i kolektora ssącego samodzielnie w warunkach nie koniecznie warsztatowych?



Podstawą myśle dalej jest swap na D16Z6 do wykonania którego tak naprawdę potrzeba silnik z kompletnym kolektorem ssącym, wiazka i kompem. Reszta osprzętu pasuje od tego co jest. I taka opcja jest dużo bardziej rozwojowa bo wkładając Z6 z tym co masz obecnie zrobione przy D14 wskakujesz na okolice 135-140KM.

Czyli do SWAPa potrzea tylko motor, wiązki, kolektor i komp. Skrzynia zostaje od D14A4?


Dzięki ogólnie za bardzo wyczerpujący opis :)

majkel
08-09-08, 12:59
Skrzynia może zostac od D14 - mechanicznie podpasuje. Tyle że nie jest to za ciekawa skrzynia - dosyć długie przełożenia spowalniają auto. Skrzynię z 1,4 zostawiłbym tylko jeśli musisz przyoszczędzić, w każdym innym przypadku pakowałbym co najmniej seryjną skrzynię z D16Z6, a najlepiej od razu hybrydę.

sublove
08-09-08, 13:32
A można zamoncić D16Y8?
Widzę, że były wkładane w nowsze budy, mają VTECa, dobrą moc... Czy może się nie nadaje?

spychu
08-09-08, 21:56
A wiec tak wymiana walka i kolektora to operacje jak najbardziej plug & play. Do wykonania samemu jesli masz odpowiednie narzedzia i chociaz troche wiedzy :)

Co do D16Y8 to jest to nowsze D16Z6 :) I jak najbardziej sie nadaje :)

szerszen
11-09-08, 10:58
hmm wałek od D16Y7? co on da ze 2 koniki?? może ktoś ma jakiś wykresik z takiego moda?

spychu
11-09-08, 21:55
2KM w zyciu nie da taki walek ja mysle ze da 0.00005KM. Porownaj sobie chociazby na podstawie manuala walek od D14 z walkiem D16Y7 a dopiero pozniej sie wypowiadaj. Nie jezdzi sie sama moca ale tez i momentem.

Gdyby nic nie dawal to bym o tym modzie nie pisal.

Ku scislosci ja bede mial za chwile taki wykres ale minely mi juz czasy uswiadamiania forumowych teoretykow i kroli internetu co daja poszczegolne mody.

Skoro uwazasz ze da 2KM to niech tak zostanie.

szerszen
12-09-08, 09:13
widze że kolega spychu ma problemy z zrozumieniem czytanego tekstu!
Czy nie zauważyłeś że to było w formie pytania?

Jeśli posiadacie taką wiedzę ile mniej więcej da jakiś mod, momentu czy mocy to czemu tego od razu nie powiecie zaoszczędzi to co niektórym żezbienia w gównie.
No ale co tu sie dziwic można przecież na kogoś nakrzyczec że nie ma racji bez powodu następnym razem postaraj się zrozumiec tekst i zwrucic uwagę na znaki!

Kras
12-09-08, 10:01
Jesli wymieniac walek to na D16Z2...tylko koniecznie trzeba miec regulowane kolko.
Wymiana na inne walki D-SOHC nie ma wiekszego sensu.

sublove
12-09-08, 10:35
ceny gratów jak wałek, regulowane kółka, kolektor dolotowy... moim zdaniem za blisko zbliżają się do wartości motoru D16* Chyba rzeczywiście lepiej zamoncić D16 i porzełożyć graty te co mam w moim (4-2-1, CAI, przelot) i cieszyć się mocą rzędu 140hp. Tak sobie wnioskuję biorąc pod uwagę stosunek rzeźby w gównie do wydanego grosza.
PS.
Czy przy przekładce na B-serię trzeba zmieniać mocowania - łapy? Ew. dokupić coś ze sfery montażowej żeby umieścić motor pod maskę?

spychu
12-09-08, 21:11
Drogi kolego Kras akurat sklada sie tak ze walki z D-serii 4 i 5 gena w tym i ten od D16Z2 maja zupelnie inna budowe niz walki D-serii z 6gena.

Wiem bo przerabialem to u siebie i zalega mi w garazu wlasnie walek od D16Z2 ktory nie pasowal bo ma innaczej ulozone krzywki (pod inna klawiature i inne miejsca montazowe).

Prosze jak nie wiesz nie radz. Bo wpedzisz ludzi w niepotrzebne wydatki na walek i robocizne.

Wymiana walka na kazdy jeden ostrzejszy ma jak najbardziej uzasadniony sens.

Sublove nie do konca jest tak jak powiedziales odnosnie D16 ale w duzej mierze masz racje, bo gdybys nie mial tego co masz obecnie przy 1.4 tez bys musial aby na to wydac i miec te okolice 140KM to tak ku scislosci ale i tak uwazam ze rozwiazanie z D16 jest duzo lepsze.

Co do B-serii to aby wlozyc ja zamiast D nie potrzebujesz zmieniac zadnych lap procz tylnej, ktora jest inna. Po prostu dokupujesz jedna lape od EK4 i masz klopot z glowy. Motor siedzi pod maska.

sylipp
16-09-08, 12:14
Ale w przypadku swapa na B serię trzeba inną skrzynię, półosie i jeszcze kupę innych gratów mechanicznych i elektrycznych (kolektory, wiązka, komp) i oczywiście koszta zarówno części jak i roboty wtedy są znacznie większe.

sublove
21-11-08, 13:51
odgrzeję bo widzę, że kolo na forum sprzedaje to: Kolektor dolotowy z przepustnicą od D15B7.

1. podejdzie?
2. jest sens?

spychu
21-11-08, 14:14
Podejdzie ale jest trochę zabawy z czujnikami z racji, że przy B7 bylo OBD1 a tu jest OBD2.

Znajdź sobie na forum urzytkownika CustomDevil od ma w swoim D14 właśnie ssący od B7. Na pewno rozjaśni Ci co i jak dokładnie.

Kras
21-11-08, 14:17
IMO nie warto sie pierniczyc. Gdyby to byl od Z6...

sublove
21-11-08, 15:16
A jakby zapodać od Z6 (i tu pytanie w stylu wcześniejszym, od Y7,Y8 - też można?) to plug&play bez pałowania się z wiązkami itp?

Najważniejsze pytanie to czy naprawdę da się odczuć po tym jakąś różnicę?
Nie chcę się spuszczać przez weekend nad tym a potem wsiąść do auta i stwierdzić, że lepiej było pójść do kina w tym czasie... :D

spychu
21-11-08, 20:22
Y7 nie ma najmniejszego sensu bo jest taki sam jak w D14.

Y8/Z6 byl by to najrozsadniejszy wybor. Chociaz nawet ten z B7 bedzie lepszy niz z D14.