PDA

Zobacz pełną wersję : B18C4 a FITV



bartkonator
13-01-17, 15:46
Witam, posiadam w swoim b18c4 przepustnicę z h22(nie wiem którego) w każdym bądź razie ma zaworek FITV, nie wiem po co zmieniana była przepustnica na tą z h22, ale w każdym bądź razie jest. Problem mój jest taki że masakrycznie mi falują obroty, duża częstotliwość i zakres 1000-2100. Wiem że seryjne b18c4 nie miało zaworka FITV i jakoś to ssanie było sterowane. Moje pytanie brzmi czy ktoś potrafi mi powiedzieć jak b18 steruję ssaniem oryginalnie. Moje drugie pytanie, czy mogę wypierniczyć ten zaworek FITV, podpiąć wężyki od wody tak jak powinny być, i wypalić sobie na laserze zaślepkę i zaślepić to miejsce ?

A co do falowania to zaczęło się od tych mrozów, wcześniej było spoko, jeszcze podobny epizod miałem w lecie ale ustawiłem obroty jałowe na nowo i ustało, teraz nie pomaga nic. Lewe powietrze od razu eliminujcie bo sprawdzane, odpowietrzenie układu też, psikanie plakiem w wężyki też nie zmienia zachowania silnika.

Gorliś
13-01-17, 20:25
Jakiego masz kompa?

kazik2_h9w3
13-01-17, 20:30
Jak eliminujesz lewe powietrze moze tez byc uszkodzona uszczelka pod tb
W obd1 ssanie jest mechaniczne tzn sterowane fitv a seryjnie w c4 ssanie bylo sterowane z kompa
Przynajmniej mi sie tak zdaje
Dla tego sprawdz jak Kolega wyżej radzi

bartkonator
13-01-17, 20:33
Kompa mam P28 auto wystrojone, ale w poprzednim b18c4 też miałem kompa p28 i nie miałem FITV, tylko oryginalną przepustnice i wszystko działało.

Gorliś
14-01-17, 19:27
Skoro masz p28 i FITV ktorego on wymaga (niby da sie jakos zrobic ssanie bez FITV na p28 ale zima srednio to wyglada) to teoretycznie wszystko powinno byc ok.
Jesli obroty faluja to moze czas wyczyscic FITV? Jak go bedziesz mial na wierzchu to mozesz tez sprawdzic czy domyka sie do konca, czy jest szczelny. Moze bedzie trzeba wymienic oringi.

bartkonator
15-01-17, 07:11
Czaje, zamówiłem już uszczelke pod przepustnice więc zaraz rozkręce to wszystko i wyczyszcze i zobaczymy jak będzie dalej.

Edit: przed chwilą chciałem jeszcze raz wyregulować obroty biegu jałowego. Procedurą: nagrzany silnik - odłączanie wtyczkę IAC - obroty spadają do 1100 - kręcąc srubką nie mogę osiągnąć 450obr min jakie przykryciem to 1100 :/ więc coś jest nie tak - silnik off - back up na 20sec - silnik on - jazda. Jest ciut lepiej ale trzyma 1200obr i minimalnie faluje ale to minimalnie

bartkonator
24-01-17, 17:21
No i wszystko rozkręciłem, nadal nie rozumiem zasady działania FITV, skoro oryginalny kolektor jest zaślepiony w miejscu gdzie FITV ma kanały, równie dobrze można by go wywalić bo nie puszcza/wpuszcza żadnego powietrza -.- jutro wszystko myje i zobaczymy.

Ale pytanie w tym poście jest takie: czy przez falowanie silnika może palić ogromne ilości paliwa ? Tutaj objaśnienie, zawsze tankuje pełny bak, przedtem robiłem jakieś 500-550km, teraz z tym falowaniem zrobię "może" ledwo 330km. Nie wydaję wam się że może sonda walnięta ?

kazik2_h9w3
24-01-17, 17:34
Moze byc walnieta bo nie zawsze wywala błąd

bartkonator
24-01-17, 17:45
Teraz kwestia, czy na pewno sonda, czy silnik może spalić tyle przez falowanie obrotów ? Wydaję mi się że spalanie wyjdzie mi coś 17-18 litrów na 100km

Gorliś
24-01-17, 21:57
FITV bierze powietrze z przepustnicy, nie z kolektora.

bartkonator
01-02-17, 09:27
Dobra wszystko wyczyszczone, podpięte, powiedzcie mi teraz jak odbywa się regulacja FITV dokręcając ten biały plastik zmniejszam obroty ssania czy zwiększam ?

kazik2_h9w3
01-02-17, 09:34
Wkrecajac zmniejszasz

bartkonator
02-02-17, 11:01
Dobra wszystko wyczyszczone i ustawione, obroty dalej falują. Teraz sytuacja taka, nadal nie gra mi to *****iste spalanie.
Robię tak, silnik nagrzany, obroty wariują, odpinam sonde lambda - silnik narzuca swoją wartość odczytu - obroty przestają falować utrzymują się na poziomie 1400obr/min -
podpinam ponownie lambde - obroty znowu wariują. Czy mogę mieć pewność po tych objawach że walnięta sonda ? Spalanie mi wychodziło jakoś 15-18l + inny zapach z rury wydechowej + falowanie obrotów.

Cywa
03-02-17, 17:32
Przed regulacja obrotów biegu jalowego sprawdzic:
– Czy lampka MIL nie swieci sie
– Wyprzedzenie zaplonu
– Swiece zaplonowe
– Filtr powietrza
– Uklad odpowietrzajacy skrzynie korbowa (PCV)

IAC odlaczasz po nagrzaniu silnika, gasisz, odlaczasz i odpalasz z delikatnie uchylona przepustnica. Jesli nie mozesz ustawic obrotow ponizej 1000 prawdopodobnie mozesz miec lewe powietrze.
Jesli obroty stabilizuja sie po odlaczeniu sondy, byc moze tutaj lezy problem. Sprawdz opornosc pomiedzy 3 a 4 pinem we wtycze lambdy, powinno byc ~ 10-40 Ohm. Mozesz rowniez odlaczyc lambde na czas regulacji obrotow jałowych, sprawdz czy uda sie zejsc do nizszych obrotow.

Najlatwiej bylo by podjechac do stroiciela, niech podlaczy ECU pod kompa. Widok z telemetrii powie duzo wiecej bo przyczyna moze byc zupelnie gdzie indziej.

P.S Przy pełnym bucie auto zachowuje sie normalnie?

bartkonator
03-02-17, 18:27
Tak tez robiłem i kupa. Z odłączona sonda nie próbowałem. I tak auto przy pełnym bucie jedzie normalnie tak jak jechało zawsze. Lewego nie ma na pewno bo psikalem dzisiaj plakiem w każdy wężyk i po przepustnicy i kolektorze i zero reakcji na silnik, oczywiście psikalem przy odpietej sondzie żeby obroty stały w miejscu.

Cywa
05-02-17, 13:34
Najprosciej sprawdzic opor oraz odczyty sondy..
Odlacz lambde i pojezdzij tydzien czasu, sprawdz jak zachowuje sie auto, ile pali i przede wszystkim sprobuj wyregulowac jałowe obroty bez podpietej sondy.

bartkonator
05-02-17, 14:45
Wczoraj na nagrzanym silniku po trasie stanąłem chwile i przeprowadziłem regulacje(oczywiście bez podpiętej sondy) po odłączeniu krokowego, i odpaleniu auta obroty niby spadły do 1000-1100, gdy przykręciłem całkowicie śrubkę w przepustnicy, obroty spadły max do 900, ale to nie to co powinno być, kiedyś regulując osiągałem zamierzone 450-500obr silnik już się telepał a tutaj przy 900 to regulacja nie ma sensu jeśli nie mogę zejść niżej.

jutro powinienem dostać sprawną sondę po pracy podmienię i próbuje dalej.

PS. ktoś zna może jakiegoś stroiciela w okolicy lublina ?

Cywa
05-02-17, 14:58
W takim razie na mysl przychodzi mi jeszcze wadliwy map sensor, mozesz podmienic jesli masz mozliwosc jesli nie to pod komputer i bedzie widac wiecej.
Pytasz o stroiciela, proponowal bym udac sie do osoby ktora wczesniej stroiła. Okolice Lublina z osob mi znanych to MrCk lub Amorr.
Swoja droga, masz dostepny plik mapy paliwa?

bartkonator
05-02-17, 15:04
Niestety nie mam pliku, a stroiciel jest chyba z gdańska bo to poprzedni właściciel go stroił, a nie bardzo mam chęci robić prawie 1000km tam i spowrotem.
Zobacze jeszcze po podmiance sondy. Jak nie to to może przepustnica wadliwa ?

Cywa
05-02-17, 15:31
Przyczyn moze byc 15, wymieniac wszystko po kolei to tez nie sztuka. Albo miernik w łape i sprawdzasz po kolei czujniki (map, tps, sonde itp.) albo komputer i widac wszystko na ekranie. Powodzenia

bartkonator
12-02-17, 07:40
Dobra wszystko pomierzone oprócz krokowca ale o tym dalej:
-Sonda: Wymieniona na inną używkę, wcześniej zmierzony opór na grzałce 14,7ohma
-Map sensor: sygnał z komputera ok 5,01V - sygnał z map sensora 2,9V - przy vacuum napięcie spada więc map sensor OK
-ECT czujnik temp silnika: Kupiony nowy na samym początku usterki, opór przy pomiarze mieści się między 200-400ohm
-TPS: Napięcie na zamkniętej przepustnicy 0,47V na full otwartej 4,56V. Napięcie rośnie liniowo do góry bez jakichkolwiek anomali napięciowych
-Czujnik IAT - mierzony jest ok
-Sygnał zapłony: OK jest napięcie 11,89V miedzy pinami A26 a D15
-Sygnał A/C - niemam klimy
-Sygnał Alternatora - OK 4.65V, maleje przy obciążeniu (światła, szyba, nawiew - 3,65V)
-Brake switch signal - OK

No i został krokowy, w manualu mam że powinien być 3 pinowy :/ nigdy takiego nie miałem ani w poprzedniej b18c4 ani w tej oryginalnej MB6, więc nie wiem o co kaman.
ALE, znalazłem manuala z 5gena i tam jest dwupinowy, zrobiłem tak jak reszte schematem blokowym:
Po odpięciu krokowca, obroty powinny spaść - jeśli nie, wymienić krokowy i tak jest u mnie.
Dzisiaj podmieniam krokowca i zobaczymy co to będzie :/ ręce opadają

Edit:
Krokowy podmieniony ze sprawnego auta, obroty zachowują się tak samo :/
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, w przepustnicy z fitvem są dwa otwory wlotowe jeden do krokowca a drugi do fitv. Ten z fitv jak zatykam palcem silnik się uspokaja ale utrzymuję 1300obr i co ciekawe na rozgrzanym silniku zassysa palec dosyć mocno i raczej nie powinno tak być ?

Cywa
16-02-17, 00:22
Nagrzany fitv powinien byc zamkniety, jesli u Ciebie na cieplym silniku zasysa moze to oznaczac ze jest zablokowany w pozycji otwartej - do sprawdzenia, czyszczenia, ustawienia.
Rozgrzej dobrze silnik, zaklej szczelnie tasma fitv, reset ecu, 5min na jałowych, ustawienie jalowych na srube i zobacz jaki efekt.
Aha, tak swoja droga krokowiec 2 pinowy rozni sie od 3 pinowego rodzajem sterowania. Osobiscie nie probowalem, ale podobno nie da sie tego ot tak przelaczyc bez podmiany. Seryjnie w c4 powinien byc 2 pin.

bartkonator
17-02-17, 17:45
Sprawa rozwiązana, wina fitva. Dzięki za wszelkie rady i pomoc. Temat do zamknięcia :)