Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Chyba sypie mi się łańcuch rozrządu. Civic 1.8 2010, 72k km



MrCin
13-01-17, 15:27
Jestem tutaj nowy i witam wszystkich forumowiczów.

Mój Civic 1.8 Sport z 2010 z przebiegiem 72000km zaczął wydawać niepokojące dźwięki z okolic łańcucha rozrządu kilka dni temu.
Jest to stukanie z częstotliwością około 1/4 - 1/5 prędkości obrotowej silnika i na moje ucho dźwięk wydobywa się w okolicach lewej skrajnej rolki paska napędowego (foto)

http://www.civinfo.com/wiki/images/2/2f/Beltp.jpg

ale wydaje mi się że nie dochodzi z paska/rolki tylko z wnętrza silnika w okolicy napinacza. Na 100% nie dochodzi z okolic osprzętu typu pompa wody i alternator.
Dziś rano nakręciłem filmik na którym słychać wspomniane stuki. Stukanie jest chyba trochę cichsze na rozgrzanym silniku, choć nigdy nie zanika


https://www.youtube.com/watch?v=Wq7fr3MCOII

Olej zmieniany około 15 miesięcy temu, przejechane 11000 na tym oleju.

Czy myślicie że to napinacz łańcucha czy może sam łańcuch? Raczej nie jest to koło pasowe. Samochód jeżdżony delikatnie.
Czy wymiana oleju jest teoretycznie w stanie rozwiązać problem?
Mieszkam w Szwecji i wymiana rozrządu będzie astronomicznie droga, około 1/3 - 1/2 wartości samochodu.

Z góry dzięki za sugestie!

Wawrziii
13-01-17, 21:19
Ciężko mi się wsłuchać w ten filmik ale też miałem podobne stuki ( wnioskuję po opisie bardziej)
Ustąpiły po wymianie oleju
Zalalem go motulem 0w30
Aha ja mam z 2007 i mam 210 tys i rozrząd nie był robiony:)

jockow
20-01-17, 13:01
Witam,myśl co chcesz ale to nie łańcuch.Te silniki są bezawaryjne mam sedana 190 tyś, kolega ma warsztat serwisuje Hondy i Toyoty i nigdy nic nie robił w silniku R18,tylko regulacje zaworów.

elmo141
20-01-17, 15:03
A może to właśnie coś z zaworami? Regulacja była? 72k przebiegu to nic dla rozrządu. A bywasz tym autem w Polsce? zgraj wizytę w warsztacie i tu rób wymiany.

Jakub83
22-01-17, 11:05
W dwóch autach poluzowal mi się lancuch
Wtedy chrobotalo niemiłosiernie
Wg.mnie to nie lancuch
Poza tym tam chyba nic konkretnego nie słychać
W moim 1.4 na zimnym też troszkę głośniej chodzi.. ale to podobno luz zaworów który po rozgrzaniu powraca do normy i jest cicho

vtec[VIG]
22-01-17, 14:25
Przy takim przebiegu nie powinno jeszcze się nic dziać z rozrządem zdejmij pasek wielorowkowy i sprawdź czy nie ustąpi. Ewentualnie sprawdź luzy zawodowe.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

MrCin
31-01-17, 22:21
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Zrobiłem dziś przegląd w ASO i według nich to rolka napinacza paska klinowego, czyli nic skomplikowanego.
Za dużo się naczytałem i naoglądałem o problemach z napinaczami łańcuchów (które się w Hondach zdarzają, choć rzadko) :)