PDA

Zobacz pełną wersję : Podstawka pod filtr oleju - poprawny montaż???



Starstruck
08-01-17, 20:32
Cześć. Ze 3 lata temu kupiłem no-name'ową podstawkę pod filtr oleju. Pytanie moje jest, jak dokonać prawidłowego montażu - chodzi o to, żeby nic z niej nie ciekło, nie przeciekało. Ten fabryczny o-ring dodawany do niej nie wydaje się być hitem jakości - należałoby potraktować go sylikonem czy może gdzieś na zamówienie zorganizować nowy (jeśli tak, to gdzie w Warszawie można dorobić, ktoś ma kontakt warty uwagi?). Tak samo te śrubki, którymi zaślepia się niepotrzebne otwory (u mnie będzie tylko jeden czujnik). Słyszałem, żeby owinąć je taśmą teflonową i nie będzie ciekło czy tez sylikonem należałoby je przyatakować? Proszę o jakieś podpowiedzi i sugestie. Na zdjęciu mój zestaw. Dzięki!


http://i.imgur.com/Weswh0l.jpg

HakerPL1
08-01-17, 20:58
widać ze masz dwa wgłębienia w podstawce, na twoim miejscu kupiłbym dwa oringi które by pasowały w te wgłębienia i na nich skręcił. oringi dobierzesz praktycznie w każdym sklepie z częściami do ciągników rolniczych bądź aut ciężarowych, możesz pytać w sklepach motoryzacyjnych.
co do korka to nie wiem jak u ciebie ale u mnie był stożkowy i sam się uszczelniał, ale jeśli chcesz to nic nie stoi na przeszkodzie posmarować go delikatnie uszczelką w płynie (coś sporo mocniejsze od silikonu)

Starstruck
08-01-17, 21:06
Uszczelka ma "wyżłobienia" i pokrywa oba rowki (na zdjęciu tego nie widać), ale jak wspomniałem jej jakość na pewno nie jest OEMowa ;). Może faktycznie poszukam dwóch oringów dobrej jakości.
Śrubki też są stożkowe, ale też nie wiem czy to dobrze uszczelni...

HakerPL1
08-01-17, 21:09
akurat w giełdzie fotkę znalazłem i pożyczyłem, może nikt się nie obrazi ;)



https://zapodaj.net/images/a9ee6397c53ce.jpg

Yotomeczek86
08-01-17, 21:43
gg trading ma takie oringi na bank.. ze 12zl zaplacisz, a spokoj bedzie

Starstruck
08-01-17, 22:14
gg trading ma takie oringi na bank.. ze 12zl zaplacisz, a spokoj bedzie

O, dobry trop. Dzięki :).

kamil39
08-01-17, 22:55
Ja za oringi do podstawki zaplacilem za dwa 1,8 zł.

Yotomeczek86
09-01-17, 15:08
oringi porządne, z vitonu są droższe - ale znacznie trwalsze

wiesko1261
09-01-17, 17:23
ja składałem na tych ,co były w komplecie :p dwie , jadane na drugiej ( druga pod chłodnicę oleju )
śrubki /czujniki na taśmę teflonoeą (przynajmniej pewna szczelność ) , zero jakich kol wiek przecieków -pocenia :)
żadnego sylikonu :)

!markos
09-01-17, 17:26
Viton, albo NBR, kierunek GG Trading jest właściwy. Zakrętki/czujnik na teflon.

Starstruck
09-01-17, 17:50
Dobra, tak zrobię. Oringi to co Tomek zarzucił, zakrętki i czujnik pójdą "w teflon". Dzięki!

janekb84
09-01-17, 17:53
U mnie ta podstawka jeździła parę lat na tych oringach z kpl i nic nie cieklo. Miałem taką samą podstawkę a te zaślepki jak i czujniki wkrecilem na taśmę teflonowa.

Fawor
11-01-17, 10:44
u mnie w 3 autach tak samo, ale w 4tym cieknie - czyli loteria :)

Cywa
13-01-17, 00:40
Oryginalny oring od wymiennika ciepla odstaje mniej wiecej o tyle:

http://i.imgur.com/hR7UbwP.jpg

Dopasuj dwa oringi w gniazda podstawki, tak aby były rowno. Bedzie dobrze, pokombinuj :)
Sruby uszczelnilem drobna nicia teflonowa, ale mam ten wynalazek od hamburgerów. Samą góre potraktowałem uszczelniaczem aby nić się nie strzępiła, generalnie moje sruby byly stozkowe ameliniowe wiec teoretycznie powinny uszczelnic same w sobie..

http://i.imgur.com/BjtyUcg.jpg

wiesko1261
13-01-17, 06:44
oringi prawidłowo mają wystawać :) 0,2 do 0.5mm , po niżej , jest duża szansa szansa nieszczelności

Starstruck
13-01-17, 09:12
Oring wymiennika ciepła już mam, będzie wymieniany, bo się ciut poci. Podziałam i będzie git :)

robivitez
13-01-17, 10:11
Moze nie całkiem na temat, ale taka mała przestroga. Ja kupiłem podstawke pod filtr od FMIC.pl, ta:

http://fmic.pl/podstawki-pod-filtr-fmicpl/1056-podstawka-z-termostatem.html


Podstawka pod filtr umożliwiająca montaż czujników ciśnienia i temperatury oleju. Wykonana z najwyższej jakości aluminium, dokładność wykonania gwarantuje proces produkcyjny CNC.

Gowno a nie jakastam jakosc. Niewiem jak taka renomowana firma pozwala sobie sprzedawac taki szajz. Grad po wierceniu nie oczyszczony, sruba wcale nie pasowała do podstawki bo otwor w podstawce był za mały. Jak juz rozwierciłem otwor, to nakretka do konca wkrecona nawet nie dociskała podstawki, musiałem wstawic podkładke miedzy podstawke i ta srube. Wiedziałem ze kupuje chinczyka, ale myslałem ze chodziaz bedzie troche lepszy. :(

!markos
13-01-17, 11:41
Lepszy chińczyk za 69zł, tak? Serio? I jeszcze "musiałeś" coś rozwiercać i w****iać się, że dalej nie pasuje? A może najrozsądniej było to badziewie zwyczajnie zwrócić i uśmiechnąć się do dostawcy o zwrot kosztów zakupu, wysyłki i nieudanego montażu (jeśli komuś za to płaciłeś)?

robivitez
13-01-17, 13:46
Markos!, 80% na forum ma made in PRC podstawke, tylko kawałek aluminiium, myslałem co tu mozna tak zjebac, a jednak mozna. :p Tak, masz racje, było odesłac, ale nie mieszkam w PL, nie warto było.

Yotomeczek86
13-01-17, 15:08
W chinolach trzeba tą śrubę mocującą się skraca... bo jest za długa... Ogólnie najlepiej kupić ori Mocal i mieć spokój. Serio, 3-4x zrzucać to gówno aby porządnie uszczelnić, to lepiej zainwestować w coś droższego i pewnego :)

Starstruck
13-01-17, 16:46
W chinolach trzeba tą śrubę mocującą się skraca... bo jest za długa...

Też mnie przed tym przestrzegano.

Cywa
13-01-17, 17:15
Moja była dobra.

robivitez
14-01-17, 09:54
Własnie nie sruba była za długa, tylko gwint na bloku silnika dochodził juz do konca gwintu zanim sruba docisnieła podstawke do bloku. To było na C4 bez wymiennika ciepła, moze dlatego. Tak czy inaczej, ja nastepnym razem u siebie skrecam czujniki na trojniku w miejsce orginalnego czujnika cisnienia.

http://www.inter-rally.pl/pol_pl_Trojnik-do-czujnikow-34246_2.jpg

maly91
14-01-17, 15:28
http://www.theoldone.com/articles/oilpressure/
Tutaj pisza zeby nie montowac trojnika bezposrednio do bloku, mial ktos tak zamontowane? Byly jakies problemy?

Zastanawiam sie czy wrzucic podkladke czy trojnik.

wiesko1261
14-01-17, 16:30
http://www.theoldone.com/articles/oilpressure/
Tutaj pisza zeby nie montowac trojnika bezposrednio do bloku, mial ktos tak zamontowane? Byly jakies problemy?

Zastanawiam sie czy wrzucic podkladke czy trojnik.

jeżeli pod inny czujnik (ciśnienie oleju, temper. oleju -wskaźniki ) , niema przeciwwskazań :)

co innego jak z trójnika zasilanie , np; turbiny :p , wtedy wielkie przekłamanie będzie miał czujnik kontrolki (nie będzie ciśnienia , lub będzie sporo osłabione )

HakerPL1
14-01-17, 18:19
tera zacząłem się tak zastanawiać że filtr działa w ten sposób że olej przez niego płynie tak jakby od zewnątrz do wewnątrz, tak jak strzałki pokazują na tym rysunku:

http://zssplus.pl/publikacje/publikacje/46/Rys_6.jpg

czyli biorąc olej do turbiny z podstawki bierzemy olej nieprzefiltrowany, jest jakiś sposób żeby brać olej już po filtrze?

Michał102
16-01-17, 00:10
Ja jakoś nie mam przekonania do tych podstawek. Już dawno chciałem coś takiego zamontować (pogląd na ciśnienie i temp., to świetna rzecz), ale osobiście znam 2 przypadki, gdzie taka podstawka dała dupy. Raz Vipkowi się to ustrojstwo odkręciło (mimo mocnego dokręcenia) i cudem się obciął i nie zarżnął silnika. Drugi przypadek, to kumpel z sąsiedztwa - też podstawka puściła, tylko tam nie było tyle szczęścia i silnik zaczął postukiwać - najprawdopodobniej chwyciło panewkę, bo olej wywaliło cały.

Także jak już się w coś takiego bawić, to chyba trzeba się pokusić o coś firmowego i oryginalnego.

Subtil
16-01-17, 00:27
Ja mam trojnik w miejscu czujnika niskiego i jest git. Kontrolka niskiego cis dziala, cisnienie wskazuje bardzo dobrze tak jak i temperature. Trzyma sie to solidnie i nic nie leci.

FaziRBK
16-01-17, 16:17
Ja też mam trójnik, dokładnie ten http://allegro.pl/adapter-czujnik-cisnienia-oleju-trojnik-auto-gauge-i6558485592.html
Z tymi no name podstawkami rzeczywiście różnie bywa :)

HakerPL1
16-01-17, 23:08
ja podstawkę muszę mieć bo chłodnicy w trójnik nie wepnę ;)
a co myślicie o zamianie miejscami, tj. przewód od turbiny wkręcić w miejsce czujnika ciśnienia w blok a czujnik ciśnienia wkręcić w podstawkę?

przemo0
20-01-17, 06:47
a ja siem zapytam od tylka strony jakie czujniki pany macie pomontowane ? czy trzeba tej samej firmy co zegary? czy mogą być inne?

wiesko1261
20-01-17, 19:19
ja podstawkę muszę mieć bo chłodnicy w trójnik nie wepnę ;)
a co myślicie o zamianie miejscami, tj. przewód od turbiny wkręcić w miejsce czujnika ciśnienia w blok a czujnik ciśnienia wkręcić w podstawkę?

zrub tak jak piszesz i będzie wiadomo :)
ja mam wszystko z podstawek -zegary czujniki , zasilanie turbiny i chłodnicę :) (w buggym silnik z tyłu i wszystko na wierzchu ) :p

Sozan_
04-02-17, 23:11
Ja mam trojnik w miejscu czujnika niskiego i jest git. Kontrolka niskiego cis dziala, cisnienie wskazuje bardzo dobrze tak jak i temperature. Trzyma sie to solidnie i nic nie leci.

Czy porównywał ktoś może odczyt temp oleju z czujnika wpiętego w podstawkę oraz z czujnika wpiętego w trójnik wkręcony w blok ?
Bo o ile w podstawce obieg oleju jest wymuszony, to ten trójnik jest taką ślepą odnogą (przypadek bez węża do turbiny). Czy nie spowoduje to przekłamania odczytu, Bo olej znajdujący się w trójniku nie będzie na bieżąco wymieniany, w związku z czym czujnik nie będzie pokazywał aktualnej temperatury w silniku - tylko z pewnym opóźnieniem. Czy te obawy są bezpodstawne ? Jakie są wasze doświadczenia ??

maly91
07-02-17, 01:44
Sam sie nad tym zastanawialem, mysle ze ciezko bedzie to sprawdzic bo musialby ktos miec w jednym aucie odczyt z trojnika i z podstawki zeby porownac.
Chyba ze ktos ma tyle checi i czasu zeby sprawdzic :)

Starstruck
15-12-17, 18:05
Powracam z tematem! Zamontowałem podstawkę jakiś czas temu + oringi z GG trading. Ciekło. Zamówiłem nowe oringi z GG trading + skróciłem gwint w podstawce - ciekło. Założyłem uszczelkę z zestawu - cieknie. Nie mam już siły do tego g*wna szczerze mówiąc. Podstawka AG - nie wiem, może jest fabrycznie z*ebana, jak to chinol. Czy ktoś podpowie mi jakiej innej firmy można zamontować podstawkę i czy ew. bezpieczna jest zabawa z trójnikiem (chodzi o to, żeby go nie u*ebać, bo to już kaplica). Dzięki.

Hunted
15-12-17, 19:47
Nie latasz po torze, odpusc te wskazniki. Tym bardziej ze psuja wyglad deski itra

Starstruck
15-12-17, 19:54
W "codziennym" użytkowaniu zdecydowanie zegar temperatury oleju jest pomocny. Zwłaszcza w ciepłe, letnie dni. Chcę go zostawić, tylko potrzebuję wskazówek do uporania się z podstawką.

kamil39
15-12-17, 20:22
Jak tam ma cos cieknać? Skoro origi wystają ponad ich miejsce montażowe w podstawce ? Do sprawdzenia ewentualnie powierzchnia podstawki liniałem,
leje rozumiem miedzy podstawką, a blokiem? A nie między filtrem a podstawką?

HakerPL1
15-12-17, 23:14
u mnie też franca leje, ostatnio powymieniałem oringi i uszczelki, złożyłem, przejechałem się i znów jeb*na mokra

Starstruck
16-12-17, 01:21
Nie leje, tylko poci się/cieknie/podcieka (nie jest to absolutnie strumień oleju, tylko zbiera się kropla). Tak, między podstawką a blokiem (a właściwie wymiennikiem ciepła). Przestrzeń podstawka/filtr jest sucha. Chyba nie ma innej możliwości niż to, że moja chińska podstawka jest bardziej chińska, niż inne.

Paputek
16-12-17, 09:02
Ja mam podstawkę shadow i nic nie cieknie . Kiedyś miałem chinola w civic i po wymianie oringow było Oki.