Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Check engine P2185 i check engine oil level



turo
07-01-17, 17:36
Cześć,
Ostatnio pojawił się problem w mojej hondzie. Wyrzuciło mi błędem P2185. Po skasowaniu błędu za mocą modułu OBDII wyrzuca komunikat, żebym sprawdził poziom oleju. Poziom wszystkich płynów (oleju też) jest w normie. Jak wyrzuci mi błąd, to cały czas się świeci kontrolka, nie ma tak, że sama gaśnie i się pojawia. Po skasowaniu co jakiś czas sytuacja się powtarza. Czasem przez 2-3 dni jest okk, a czasem i 2 razy na dzień potrafi się pojawić błąd, a po skasowaniu błędu i przejechaniu kilkuset metrów wyrzuca niski poziom oleju i tak jest za każdym razem. Z reguły błąd pojawia się na ciepłym silniku, temperatura cieczy w normie, temp cieczy na zimnym silniku zbliżona do temp otoczenia. Co i w jaki sposób mogę jeszcze sprawdzić i co może być przyczyną takiej rzeczy i jak wyeliminować usterkę ?
Mój samochód to honda civic viii 1.8 + LPG

mateusz199
08-01-17, 16:58
Kiedyś miałem podobną sytuacje, ze wyrzucało lampkę kontroli oleju wraz z błędem silnika chceck: błąd bodajże wypadanie zapłonu, ale usterka była powiązana z dolotem zimnego powietrza short ram, który właśnie był zamontowany. Po kilku zabiegach w dolocie błędy już się nie pojawiały. Także radziłbym przyjrzeć się dolotowi czy wsio ok. Jak nie poskutkuje to pojeździj na benie, może lpg wymaga przeglądu.

turo
10-01-17, 23:30
LPG jest prawie, że nówka, i ostatnio po przeglądzie, sprawdzane i wszystko było ok. Co robiłeś z tym dolotem powietrza ? Ostatnio rozbierałem, żeby wymienić żarówkę (!?) ale złożyłem tak samo

mateusz199
11-01-17, 10:48
Montowałem u siebie dolot, który sam wystrugałem i problem tkwił w średnicy na której zamontowany jest czujnik MAF tzw, przepływomierz. Rozbierz cały dolot do przepustnicy (jej nie dotykaj), przeczyść dokładnie szmatką te rury i pokrywę filtra. Wykręć MAF zobacz czy nie zabrudzony w razie czego lekko przedmuchaj. Potem wszystko dokładnie skręć ma być szczelne. Zwróć uwagę na przewód od odmy (pokrywa zaworów do dolotu) przy filtrze, czy opary mogą się przedostać do przepustnicy, jak się przyglądniesz,to zobaczysz, że otwór będzie w połowie przysłonięty tą gumą co idzie w kierunku do przeupstnucy tak jest prawidłowo, lub też będzie całkowicie zasłonięty. Błędy koniecznie usuń z silnika może być elm'em.