PDA

Zobacz pełną wersję : Lekkie kolo zamachowe dla B18 w N/A ??



Mystek
04-09-08, 17:49
No wlasnie co dokladnie daje taki lekki zamach czym sie charakteryzuje czy jedyna roznica od seryjnego to jego waga ? Jesli tak to jaka waga bedzie najlepsza i dlaczego ?

Powiedzmy mam do kupienia niedrogo nowke fidanza flywheels part number: 191681 code: H3 , cokolwiek to znaczy i podobno jest to 3.4kg, jeden gosciu powiedzial ze moze byc zalekkie ... zeby niekupowac. Mozecie doradzic i powiedziec cos wiecej w temacie ?

nitro20
04-09-08, 18:59
Zmiana wagi kola zamachowego wplywa w znacznym stopniu na charakterystyke pracy silnika. Dzieki temu ze kolo zamachowe kreci sie razem z walem silnika obroty po zdjeciu nogi z gazu nie spadaja od razu, tylko zmniejszaja sie w jakims normalnym tempie, kolo pomaga je wolniej wytracac, swoja waga wplywa tez na bardziej rownomierna prace silnika. Lzejsze kolo zamachowe wplywa wiec na duzo szybsze wkrecanie sie silnika na obroty, zdarzaja sie jednak przypadki ze sa problemy z wolnymi obrotami jesli kolo jest za lekkie. Moze wystepowac przygasanie w momencie gdy nagle puscisz gaz, lub gdy silnik na wolnych obrotach musi wykonac ciezka prace np wjazd pod gorke. Na szczescie te objawy wystepuja bardzo rzadko, ja osobiscie sie z nimi nie spotkalem, mialem do czynienia z kolem 4,3 kg. Moim zdaniem warto montowac lekki zamach, ale 3,4 kg to rzeczywiscie juz bardzo malo i moze, ale nie musi to miec wplyw na normalna prace silnika.

Mystek
04-09-08, 20:51
Wiec jaka waga jest optymalna ?

Czy taki zestawik wraz ze sprzeglem bylby odpowiedni do mojego silnika ?

nitro20
04-09-08, 23:01
Tak jak mowie, uzytkowalem 4,3 kg bylo ok, tu mowisz o 3,4 to sa juz chyba najlzejsze kolka i byc moze to o nich te opowiesci dziwnej tresci... ;p, niech sie wypowie ktos kto mial z takimi do czynienia.

Mystek
05-09-08, 06:34
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EXEDY-Clutch-FIDANZA-Flywheel-94-01-ACURA-INTEGRA_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em63Q2el1 177QQhashZitem160277037120QQitemZ160277037120

??

Simonides
05-09-08, 08:20
ja ostatnio zalozylem fidanze do D serii, na poczatku pare kilometrow gasl jak jak wyrzucilo sie na luz z wysokich obrotow ale szybko sie sam nauczyl :) i jest lux

kamo
05-09-08, 14:10
ja w integrze mam fidanze Odczuwalna poprawa z dolu Z jakimis wiekszymi problemami sie nie spotkalem

Konrad84
05-09-08, 15:36
fajnie że macie, ale jakie wagi ?

Simonides
05-09-08, 15:57
fajnie że macie, ale jakie wagi ?


nom wiem ze fajnie :D 7lbs

tomz
05-09-08, 16:04
Ja też mam, ale nie wiem jakie-z takim osprzętem już kupiłem auto. Problemów też nie zauważyłem żadnych.

Mystek
06-09-08, 18:08
czy ten zestaw sprzegla Exedy z Kolem Fidanzy bedzie odpowiedni do mego silnika ?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EXEDY-Clutch-FIDANZA-Flywheel-94-01-ACURA-INTEGRA_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em63Q2el1 177QQhashZitem160277037120QQitemZ160277037120

Pati
06-09-08, 23:11
tak, będzie pasować.

Motyl
07-09-08, 09:57
a ja uważam, że 3,4kg to jest za lekkie koło, mam tą nieszczęsną Fidanze już jakiś czas. Owszem ładnie się dokręca, problemów nie ma, ale trakcji na pierwszym biegu też nie
lepsze będzie chyba 4,3kg, niby tylko kg różnicy, ale zawsze coś.

Wszystko zależy do czego ma być używane, jeśli na 1/4 założyłbym cieższe, jeśli na tor to w sumie mogłaby być fidanza,

Cairo
07-09-08, 12:09
a 8LBS to ile to jest? Tyle ma Fidanza do H serii, właśnie się boje, że by nie było za lekkie, ale samochód generalnie ma lepiej jeździć na torze, 1/4 mnie wogóle nie interesuje

crxd16
07-09-08, 15:43
a 8LBS to ile to jest? Tyle ma Fidanza do H serii, właśnie się boje, że by nie było za lekkie, ale samochód generalnie ma lepiej jeździć na torze, 1/4 mnie wogóle nie interesuje

3,6kg - tak tridno policzyc ;)

Cairo
07-09-08, 16:06
Dzięki, w takim razie chyba za lekkie, co innego byście doradzili F1 racing:
http://cgi.ebay.co.uk/F1-Racing-Flywheel-5-2kg-Prelude-H22-Accord-Type-R-vtec_W0QQitemZ260260734034QQcmdZViewItem?_trksid=p 3286.m20.l1116

czy Clutchmaster
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-ACCORD-PRELUDE-H22-H23-12LBS-ALUMINUM-FLYWHEEL_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33730QQihZ024Q QitemZ370083440914QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

oba 12LBS czyli 5.4KG

crxd16
07-09-08, 16:45
wiesz, w takim h22 to bym sie nie przejmowal, ze kolo wazy 3,6kg ze wzgledu na pojemnosc i duzy skok tloka, co innego w b16
a tak dla ciekawosci fidanza (3,4kg)+ sprzeglo act do b serii 9kg, cometiton clutch stage6 7,3kg :D to jest dopiro lekkie !!

Cairo
08-09-08, 00:37
Czyli co zamawiać tą fidanzę? Jest w sumie sporo tańsza, ale boję się, skutków ubocznych zbyt lekkiego koła, choć w sumie do końca nie wiem jakie będą, ale waga dwukrotnie mniejsza od serii daje do myślenia.

Znalazłem jeszcze taki kit XTD:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/92-01-PRELUDE-XTD-STAGE-1-CLUTCH-PRO-LITE-FLYWHEEL_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33730QQihZ009Q QitemZ190248601623QQrdZ1QQsspagenameZWDVW
miał ktoś doczynienia z czymś takim? To jest totalny shit czy można zakładać?

crxd16
08-09-08, 01:03
xtd/xtr/f1 to jest wszytsko to samo- z jednej fabryki w chinach , jedynie kolory dociskow inne

Mystek
09-09-08, 17:06
wiesz, w takim h22 to bym sie nie przejmowal, ze kolo wazy 3,6kg ze wzgledu na pojemnosc i duzy skok tloka, co innego w b16!

A dla b18 ?? Jaka wkoncu waga jest najbardziej optymalna do N/A do jazdy po miescie ... ??

Motyl
10-09-08, 15:36
jednemu pasuje to a innemu tamto, zależy co kto lubi, muszisz zadac bardziej konkretne pytanie,

!markos
12-09-08, 18:27
tega rozkminka.... ja wybralem stalowe exedy 4.3kg i jestem bardzo zadowolony.

kornel_no_1
13-09-08, 09:22
a jak to się ma do d16 mozecie sie wypowiedziec cze jest znaczaca roznica i czy sie oplaca czy lepiej doloxyc i waleczek stage 1??

!markos
13-09-08, 13:12
plaga jakas... dostalem ostatnio pw z pytaniem ile momentu dojdzie po zmianie kola zamachowego... nauczcie sie, ze kolo nie zmienia ani mocy, ani momentu. parametry zostaja niezmienione. zmienia sie reakcja na gaz, szybkosc narastania i spadania obrotow, silnik sprawia wrazenie zywszego, ale moc ma ta sama.

Pati
13-09-08, 13:29
moc na silniku tak. moc na kolach sie zmienia.
no ale oczywiscie dalej kazdy bedzie chcial wykresy, analizy, sranalizy...

rem36
13-09-08, 20:20
Zadna moc sie nei zmienia ani na silniku ani na kolach ani na polosiach czy skrzyni, KAzdy kilogram zdjety z kola mozna przeliczyc na kilogram zdjety z budy w zaleznosci od przelozenia, efekt jest taki ze na niskich biegach auto szyb ciej przyspiesza na wysokich roznicy wzasadzi enei ma, czyli defakto najbardziej zmienia sie pierwszy bieg a tym samym start. Jak auto juz ma problemy z trakcja na 1 to zmieniajac kolo na lzejsze bedzie sie w dupie, chociaz odczucia moga byc typu " o cie florian ale tera mieli, musial dostac z pindziesiat koni" . Sprawny silnik nei bedzi emial problemow z trzyamniem obrotow na jalowym nawet na najlzejszych kolach, minusy jakie ja zauwazam to to ze troche gorzej sie rusza i trzeba podtrzymywac troche gazy przy zmianach biegow w warunkach miejskich, ale do jednego i drugiego mzoan sie bez problemu przyzwyczaic.
Nie ma czegso takiego jak najlepsze kolo do czegso tam jednemy pasuej takie innemu inne.
Oraz trzeba pamietac ze kolo jest tylko jakas czescia masy ukladu korbowego do ktorego wchodza wal tloki korbowody, kolo pasowe, kolo zamachowe i docisk sprzegla, wiez zdjecie polowy masy z kola to tylko lub az ilus tam procentowe zdjecie masy z calosci ukladu.

Cairo
14-09-08, 02:23
Ja się zgodzę z remem, nie ma możliwości aby odelżenie koła dało nam moc.
Nie wiem czy dobrze rozumuje ale moc to jakaś tam siła przy jakiś tam konkretnych obrotach więc zmniejszenie wagi koła nie zmieni nam napewno tej siły, powoduje tylko żywszą reakcję na gaz z powodu mniejszych oporów mu stawianych....

teraz to już sam się pogubiłem.... może Pati ma racje....:confused:

kenny
14-09-08, 22:09
Masa kół zamachowych, pasowych, czy chociażby felg nie zmienia mocy. Ma natomiast duże znaczenie na szybkość dokręcania się silnika, a tym samym przyśpieszenie auta. Zainteresowanych zapraszam do poczytaniu i kinetyce i masach wirujących.

flickr
14-09-08, 23:24
taki mały OT - jakie skutki uboczne dla silnika, jego żywotności, wynikające z używania takiego lekkiego zamachu?

kenny
14-09-08, 23:29
żadne, tylko przy b lekkim kole jest niewygoda przy parkowaniu, na 1ce obroty rosną b gwałtownie, ale po kilku dniach się człowiek nauczy ogarniać

Tompro
15-09-08, 08:04
A czy przy klimie i lekkim kole w b serii są jakieś zauważalne minusy? Obecnie mam w d serii lekkie i auto na klimie po puszczeniu gazu z okolic już nawet 3, 4 k rpm potrafi zgasnąć. Bez klimy jest ok i nigdy nie gaśnie. W sumie nie interesuje mnie jak to jest w d serii bo za chwile zmiana na b lub h ale właśnie nie chciałbym się przy okazji ździwić nieprzyjemnie jak zapodam większy silnik a na klimie znowu będzie gasł. Dodam, że klima sterowana jest automatem z Prelude także nie bawi mnie jej włączanie i wyłączanie.

Pati
15-09-08, 08:54
Kenny - moc na wale korbowym sie nie zmienia (a tak sie u nas na ogol te moc mierzy). skoro silnik sie szybciej dokreca itd, to na kołach odczyt mocy bedzie wiekszy.

kenny
15-09-08, 10:53
Pati, a czy ja gdzieś napisałem, że moc się zmienia? :)

!markos
15-09-08, 11:56
A czy przy klimie i lekkim kole w b serii są jakieś zauważalne minusy?nie zauwazylem takowych, silnik nigdy nie zgasl

Tompro
15-09-08, 12:04
Dzięki :) To mnie pocieszyłeś, bo cholery dostaje z automatyczną klimą którą musze pamiętać wyłączać przed każdym skrzyżowaniem.

kenny
15-09-08, 12:14
przy lekkim kole powinno się wyregulować obr biegu jałowego, przy b lekkim trzeba czasem je podnieść trochę.

Tompro
15-09-08, 12:19
No właśnie o to chodzi, że u mnie obroty jałowego są ok, tylko strasznie lecą w dół przy puszczeniu gazu z wyższych obrotów. I o ile przy normalnej jeździe jest ok (spada do jakichś 500 i wraca do 750 - 800), to klima już tak przydusi silnik, że nie jest w stanie wrócić na normalne obroty. Ale to tylko d seria ;)

Simonides
15-09-08, 14:05
No właśnie o to chodzi, że u mnie obroty jałowego są ok, tylko strasznie lecą w dół przy puszczeniu gazu z wyższych obrotów. I o ile przy normalnej jeździe jest ok (spada do jakichś 500 i wraca do 750 - 800), to klima już tak przydusi silnik, że nie jest w stanie wrócić na normalne obroty. Ale to tylko d seria ;)


mam identycznie tzn jak jest ok 25stopni to i z klima ok, jak 35 to juz potrafi zgasnac :)
coz albo rybki albo akwarium :D

Pati
15-09-08, 14:22
Kenny - no napisales ze 'mocy nie zmienia'

kenny
15-09-08, 15:30
chodziło oto, że mocy w silniku nie przybywa :)

Pati
15-09-08, 17:55
w silniku nie. na kołach tak.

nitro2112
14-08-19, 11:20
Ale fajnie się to czytało, całe pięć stron :)

Zobaczymy co taki zamach względem serii da w d13 - w moim przypadku 3.7kg :rolleyes: