Zobacz pełną wersję : Lekkie kolo zamachowe dla B18 w N/A ??
No wlasnie co dokladnie daje taki lekki zamach czym sie charakteryzuje czy jedyna roznica od seryjnego to jego waga ? Jesli tak to jaka waga bedzie najlepsza i dlaczego ?
Powiedzmy mam do kupienia niedrogo nowke fidanza flywheels part number: 191681 code: H3 , cokolwiek to znaczy i podobno jest to 3.4kg, jeden gosciu powiedzial ze moze byc zalekkie ... zeby niekupowac. Mozecie doradzic i powiedziec cos wiecej w temacie ?
Zmiana wagi kola zamachowego wplywa w znacznym stopniu na charakterystyke pracy silnika. Dzieki temu ze kolo zamachowe kreci sie razem z walem silnika obroty po zdjeciu nogi z gazu nie spadaja od razu, tylko zmniejszaja sie w jakims normalnym tempie, kolo pomaga je wolniej wytracac, swoja waga wplywa tez na bardziej rownomierna prace silnika. Lzejsze kolo zamachowe wplywa wiec na duzo szybsze wkrecanie sie silnika na obroty, zdarzaja sie jednak przypadki ze sa problemy z wolnymi obrotami jesli kolo jest za lekkie. Moze wystepowac przygasanie w momencie gdy nagle puscisz gaz, lub gdy silnik na wolnych obrotach musi wykonac ciezka prace np wjazd pod gorke. Na szczescie te objawy wystepuja bardzo rzadko, ja osobiscie sie z nimi nie spotkalem, mialem do czynienia z kolem 4,3 kg. Moim zdaniem warto montowac lekki zamach, ale 3,4 kg to rzeczywiscie juz bardzo malo i moze, ale nie musi to miec wplyw na normalna prace silnika.
Wiec jaka waga jest optymalna ?
Czy taki zestawik wraz ze sprzeglem bylby odpowiedni do mojego silnika ?
Tak jak mowie, uzytkowalem 4,3 kg bylo ok, tu mowisz o 3,4 to sa juz chyba najlzejsze kolka i byc moze to o nich te opowiesci dziwnej tresci... ;p, niech sie wypowie ktos kto mial z takimi do czynienia.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EXEDY-Clutch-FIDANZA-Flywheel-94-01-ACURA-INTEGRA_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em63Q2el1 177QQhashZitem160277037120QQitemZ160277037120
??
ja ostatnio zalozylem fidanze do D serii, na poczatku pare kilometrow gasl jak jak wyrzucilo sie na luz z wysokich obrotow ale szybko sie sam nauczyl :) i jest lux
ja w integrze mam fidanze Odczuwalna poprawa z dolu Z jakimis wiekszymi problemami sie nie spotkalem
fajnie że macie, ale jakie wagi ?
fajnie że macie, ale jakie wagi ?
nom wiem ze fajnie :D 7lbs
Ja też mam, ale nie wiem jakie-z takim osprzętem już kupiłem auto. Problemów też nie zauważyłem żadnych.
czy ten zestaw sprzegla Exedy z Kolem Fidanzy bedzie odpowiedni do mego silnika ?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EXEDY-Clutch-FIDANZA-Flywheel-94-01-ACURA-INTEGRA_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em63Q2el1 177QQhashZitem160277037120QQitemZ160277037120
a ja uważam, że 3,4kg to jest za lekkie koło, mam tą nieszczęsną Fidanze już jakiś czas. Owszem ładnie się dokręca, problemów nie ma, ale trakcji na pierwszym biegu też nie
lepsze będzie chyba 4,3kg, niby tylko kg różnicy, ale zawsze coś.
Wszystko zależy do czego ma być używane, jeśli na 1/4 założyłbym cieższe, jeśli na tor to w sumie mogłaby być fidanza,
a 8LBS to ile to jest? Tyle ma Fidanza do H serii, właśnie się boje, że by nie było za lekkie, ale samochód generalnie ma lepiej jeździć na torze, 1/4 mnie wogóle nie interesuje
a 8LBS to ile to jest? Tyle ma Fidanza do H serii, właśnie się boje, że by nie było za lekkie, ale samochód generalnie ma lepiej jeździć na torze, 1/4 mnie wogóle nie interesuje
3,6kg - tak tridno policzyc ;)
Dzięki, w takim razie chyba za lekkie, co innego byście doradzili F1 racing:
http://cgi.ebay.co.uk/F1-Racing-Flywheel-5-2kg-Prelude-H22-Accord-Type-R-vtec_W0QQitemZ260260734034QQcmdZViewItem?_trksid=p 3286.m20.l1116
czy Clutchmaster
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-ACCORD-PRELUDE-H22-H23-12LBS-ALUMINUM-FLYWHEEL_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33730QQihZ024Q QitemZ370083440914QQrdZ1QQsspagenameZWDVW
oba 12LBS czyli 5.4KG
wiesz, w takim h22 to bym sie nie przejmowal, ze kolo wazy 3,6kg ze wzgledu na pojemnosc i duzy skok tloka, co innego w b16
a tak dla ciekawosci fidanza (3,4kg)+ sprzeglo act do b serii 9kg, cometiton clutch stage6 7,3kg :D to jest dopiro lekkie !!
Czyli co zamawiać tą fidanzę? Jest w sumie sporo tańsza, ale boję się, skutków ubocznych zbyt lekkiego koła, choć w sumie do końca nie wiem jakie będą, ale waga dwukrotnie mniejsza od serii daje do myślenia.
Znalazłem jeszcze taki kit XTD:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/92-01-PRELUDE-XTD-STAGE-1-CLUTCH-PRO-LITE-FLYWHEEL_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33730QQihZ009Q QitemZ190248601623QQrdZ1QQsspagenameZWDVW
miał ktoś doczynienia z czymś takim? To jest totalny shit czy można zakładać?
xtd/xtr/f1 to jest wszytsko to samo- z jednej fabryki w chinach , jedynie kolory dociskow inne
wiesz, w takim h22 to bym sie nie przejmowal, ze kolo wazy 3,6kg ze wzgledu na pojemnosc i duzy skok tloka, co innego w b16!
A dla b18 ?? Jaka wkoncu waga jest najbardziej optymalna do N/A do jazdy po miescie ... ??
jednemu pasuje to a innemu tamto, zależy co kto lubi, muszisz zadac bardziej konkretne pytanie,
tega rozkminka.... ja wybralem stalowe exedy 4.3kg i jestem bardzo zadowolony.
kornel_no_1
13-09-08, 09:22
a jak to się ma do d16 mozecie sie wypowiedziec cze jest znaczaca roznica i czy sie oplaca czy lepiej doloxyc i waleczek stage 1??
plaga jakas... dostalem ostatnio pw z pytaniem ile momentu dojdzie po zmianie kola zamachowego... nauczcie sie, ze kolo nie zmienia ani mocy, ani momentu. parametry zostaja niezmienione. zmienia sie reakcja na gaz, szybkosc narastania i spadania obrotow, silnik sprawia wrazenie zywszego, ale moc ma ta sama.
moc na silniku tak. moc na kolach sie zmienia.
no ale oczywiscie dalej kazdy bedzie chcial wykresy, analizy, sranalizy...
Zadna moc sie nei zmienia ani na silniku ani na kolach ani na polosiach czy skrzyni, KAzdy kilogram zdjety z kola mozna przeliczyc na kilogram zdjety z budy w zaleznosci od przelozenia, efekt jest taki ze na niskich biegach auto szyb ciej przyspiesza na wysokich roznicy wzasadzi enei ma, czyli defakto najbardziej zmienia sie pierwszy bieg a tym samym start. Jak auto juz ma problemy z trakcja na 1 to zmieniajac kolo na lzejsze bedzie sie w dupie, chociaz odczucia moga byc typu " o cie florian ale tera mieli, musial dostac z pindziesiat koni" . Sprawny silnik nei bedzi emial problemow z trzyamniem obrotow na jalowym nawet na najlzejszych kolach, minusy jakie ja zauwazam to to ze troche gorzej sie rusza i trzeba podtrzymywac troche gazy przy zmianach biegow w warunkach miejskich, ale do jednego i drugiego mzoan sie bez problemu przyzwyczaic.
Nie ma czegso takiego jak najlepsze kolo do czegso tam jednemy pasuej takie innemu inne.
Oraz trzeba pamietac ze kolo jest tylko jakas czescia masy ukladu korbowego do ktorego wchodza wal tloki korbowody, kolo pasowe, kolo zamachowe i docisk sprzegla, wiez zdjecie polowy masy z kola to tylko lub az ilus tam procentowe zdjecie masy z calosci ukladu.
Ja się zgodzę z remem, nie ma możliwości aby odelżenie koła dało nam moc.
Nie wiem czy dobrze rozumuje ale moc to jakaś tam siła przy jakiś tam konkretnych obrotach więc zmniejszenie wagi koła nie zmieni nam napewno tej siły, powoduje tylko żywszą reakcję na gaz z powodu mniejszych oporów mu stawianych....
teraz to już sam się pogubiłem.... może Pati ma racje....:confused:
Masa kół zamachowych, pasowych, czy chociażby felg nie zmienia mocy. Ma natomiast duże znaczenie na szybkość dokręcania się silnika, a tym samym przyśpieszenie auta. Zainteresowanych zapraszam do poczytaniu i kinetyce i masach wirujących.
taki mały OT - jakie skutki uboczne dla silnika, jego żywotności, wynikające z używania takiego lekkiego zamachu?
żadne, tylko przy b lekkim kole jest niewygoda przy parkowaniu, na 1ce obroty rosną b gwałtownie, ale po kilku dniach się człowiek nauczy ogarniać
A czy przy klimie i lekkim kole w b serii są jakieś zauważalne minusy? Obecnie mam w d serii lekkie i auto na klimie po puszczeniu gazu z okolic już nawet 3, 4 k rpm potrafi zgasnąć. Bez klimy jest ok i nigdy nie gaśnie. W sumie nie interesuje mnie jak to jest w d serii bo za chwile zmiana na b lub h ale właśnie nie chciałbym się przy okazji ździwić nieprzyjemnie jak zapodam większy silnik a na klimie znowu będzie gasł. Dodam, że klima sterowana jest automatem z Prelude także nie bawi mnie jej włączanie i wyłączanie.
Kenny - moc na wale korbowym sie nie zmienia (a tak sie u nas na ogol te moc mierzy). skoro silnik sie szybciej dokreca itd, to na kołach odczyt mocy bedzie wiekszy.
Pati, a czy ja gdzieś napisałem, że moc się zmienia? :)
A czy przy klimie i lekkim kole w b serii są jakieś zauważalne minusy?nie zauwazylem takowych, silnik nigdy nie zgasl
Dzięki :) To mnie pocieszyłeś, bo cholery dostaje z automatyczną klimą którą musze pamiętać wyłączać przed każdym skrzyżowaniem.
przy lekkim kole powinno się wyregulować obr biegu jałowego, przy b lekkim trzeba czasem je podnieść trochę.
No właśnie o to chodzi, że u mnie obroty jałowego są ok, tylko strasznie lecą w dół przy puszczeniu gazu z wyższych obrotów. I o ile przy normalnej jeździe jest ok (spada do jakichś 500 i wraca do 750 - 800), to klima już tak przydusi silnik, że nie jest w stanie wrócić na normalne obroty. Ale to tylko d seria ;)
No właśnie o to chodzi, że u mnie obroty jałowego są ok, tylko strasznie lecą w dół przy puszczeniu gazu z wyższych obrotów. I o ile przy normalnej jeździe jest ok (spada do jakichś 500 i wraca do 750 - 800), to klima już tak przydusi silnik, że nie jest w stanie wrócić na normalne obroty. Ale to tylko d seria ;)
mam identycznie tzn jak jest ok 25stopni to i z klima ok, jak 35 to juz potrafi zgasnac :)
coz albo rybki albo akwarium :D
Kenny - no napisales ze 'mocy nie zmienia'
chodziło oto, że mocy w silniku nie przybywa :)
w silniku nie. na kołach tak.
Ale fajnie się to czytało, całe pięć stron :)
Zobaczymy co taki zamach względem serii da w d13 - w moim przypadku 3.7kg :rolleyes:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.