Zobacz pełną wersję : słabe grzanie w kabinie
witam
mam problem z ogrzewaniem strasznie długo sie nagrzewa a gdy juz zacznie lecieć letnie powietrze bo o garacym nie ma mowy po przekreceniu np z 2 biegu nadmuchu na 3 tak jak by bardziej jeszcze schładzało nagrzewnice. Silnik trzyma temperature czyli termostat chyba ok płyn tez jest pokretło chodzi dobrze filtr kabinowy wyjęty. Nagrzewnica raczej nie zasyfiona ale to wersja z klimą to trudno sie dostać jeszcze przy tej pogodzie miał ktos podobny problem co może byc jeszcze przyczyną ?
Hej
A czy temat dotyczy tylko samego ciepłego powietrza czy również intensywności samego nadmuchu? Bo jesli tak, to zapchany filtr kabinowy potrafi skutecznie ograniczyć efektywność. Potrafi tam sie nazbierać mnóstwo syfu różnorakiego.
pozdrówka
dziober
Ustaw pokrętło na max ciepło i zobacz pod maską czy zawór na przewodzie wchodzącym w gródź do nagrzewnicy także jest maksymalnie otwarty. Sprawdź też przy rozgrzanym silniku temperaturę węży idących do nagrzewnicy i chłodnicy, z uwagą żeby się nie oparzyć.
Sprawdź zaślepkę filtra kabinowego. Jeśli ją źle zamontowałeś - na odwrót, nieszczelnie, to nie ma szans na dobre grzanie bo całe powietrze ucieka w nogi pasażera zamiast iść przez nagrzewnicę.
Poza tym, to co napisał mirasek, do tego jeszcze sprawdź zaworki w samej nagrzewnicy, dostęp do linek jest od strony kierowcy.
wy tez macie taki ogranicznik na lince od zaworu ogrzewania w komorze silnika?
A z kąd wiesz że nagrzewnica niezasyfiona ?
Sprawdz czy węże co idą do nagrzewnicy są gorące po rozgrzaniu samochodu :)
a czego miała by byc zawsze zalany płynem mam jeszcze starego civic z 5gen z 94 i ogrzewanie to sauna a nie raz był zalany woda
bartek_levis
07-01-17, 11:09
angielki nie mają polotu do v gena jeśli chodzi o grzanie zimą. jak miałem eg to w największe mrozy grzała jak zła a mam już 2 angielkę i w obu przy -20 ledwo ciepło z nawiewu leci, po prostu ten typ tak ma. Zastanawiam się czy skoro konstrukcyjnie angielka podobna do V gena czy da się do niej wstawić nagrzewnice z EG i czy będzie lepiej grzała :)
a czego miała by byc zawsze zalany płynem mam jeszcze starego civic z 5gen z 94 i ogrzewanie to sauna a nie raz był zalany woda
Sprawdzałeś węże od nagrzewnicy ?
Bartek ma rację, u mnie też słabo grzeje i nic z tym nie zdziałasz.
A to w czasie jazdy leci chlodne, czy na postoju? A czy moze probowales go troche pogonic na wyzszych obrotach? U mnie po takiej akcji leci gorace do konca jazdy autem, a na nastepny dzien jak nie pogonie go to tez leci cieple. Czy cos sie zacina? moze te linki od regolacji powinno sie napiac od nowa?
Jednak skosno oczne małe roczki lepiej przemyslali swoje konstrukcje ale i w Accord VII też ogrzewanie nie powala w przeciwieństwie do niemieckich krążowników. Niektórzy piszą że mają saunę w angielkach dlatego zastanawialem się czy u mnie jest coś nie tak trzeba przetrwać te mrozy i znowu będzie cieplo w civicu :)
Jednak skosno oczne małe roczki lepiej przemyslali swoje konstrukcje ale i w Accord VII też ogrzewanie nie powala w przeciwieństwie do niemieckich krążowników.
Oj nie mów że w Accord VII ogrzewanie nie powala, bo u mnie to parzy z nawiewów! Odpale auto, pstrykne grzane stolki i ustawie na maksa na szybe przód, oskrobie dokładnie wszystkie szybki, jak skoncze i wsiadam do autka to juz jest bardzo przyjemnie, a po chwili jazdy to z nawiewow parzy. Jak dla mnie to w Accord ogrzewanie jest wydajne i efektywne, ale to juz inna klasa niż civic.
Do civica na pewno nie porównywalne ale jeśli chodzi o szybkość rozgrzewania nagrzewnicy bo silnik szybko łapie temerature przy tych mrozach i wydajności to jest troche słabsze niż w autach tej klasy przynajmniej u mnie. Wiele aut miało ogrzewanie wspomagane elektrycznie a tutaj tego nie ma...
Przy takim mrozie jak wczoraj i dzisiaj to nie dziwne że zimno, a w czasie jazdy to jeszcze gorzej... ja wczoraj zrobiłem trasę Lublin - Kielce i temperatura w czasie jazdy nie była zadowalająca. Ale w takich sytuacjach można się zatrzymać na chwilę i wtedy w aucie się nagrzeje trochę bardziej niż w czasie jazdy. Pomaga też obieg zamknięty jak już się auto chociaż trochę zagrzeje.
może faktycznie te nasze angielki maja jakies słabe kanaliki w nagrzewnicy i szybko sie zasyfiają? czyscił ktos nagrzewnice był lepszy efekt?
Jechałem wczoraj ponad 250km w trasie i miałem to samo. Na światłach ogrzewanie zaczęło dawać o sobie znak a podczas jazdy wiadomo wiało ciepłem ale nie można tego nazwać sauną. Nic nie jest uszkodzone, tak te piździki grzeją podczas takich mrozów. Obieg zamknięty jest tylko dobry na chwilę bo szyby parują w moment. Wiem wiem. wilgoć w środku itp, ale to nie o tym temat. Jedynie pozostaje Ci wyszperać grzane stołki lub same maty ogrzewajace na fotele.
Albo tekture na chlodnice :D
Albo tekture na chlodnice :D
a co da tektura?
Nie znasz patentu? Jak auto się nie dogrzewa, bo krótkie odcinki robisz, to wkładasz przed chłodnice tekture z kartonu żeby szybko sie nagrzał i sie nie studził. Można zakryć tylko pół chłodnicy żeby czasem się nie zaczął przegrzewać. Ale to takie patenty z dawnych lat :)
Znam ale jak robię 25km odcinki to raczej wszystko się nagrzewa zresztą jak termostat sprawny to chyba nie ma różnicy ale sprawdze to nic nie kosztuje poza kawałkiem tektury :)
Nie znasz patentu? Jak auto się nie dogrzewa, bo krótkie odcinki robisz, to wkładasz przed chłodnice tekture z kartonu żeby szybko sie nagrzał i sie nie studził. Można zakryć tylko pół chłodnicy żeby czasem się nie zaczął przegrzewać. Ale to takie patenty z dawnych lat :)
Dobre dla syrenek, nys, żuków. Nie w civicu.
Byś się zdziwił w jakich autach z tym jeżdżą zima :)
No ja wiem że civic to technologia z kosmosu :)
Przecież nie mówie że ma z tym jeździć, tylko pisze jakie sa patenty ze starych lat.
Byś się zdziwił w jakich autach z tym jeżdżą zima :)
No ja wiem że civic to technologia z kosmosu :)
Przecież nie mówie że ma z tym jeździć, tylko pisze jakie sa patenty ze starych lat.
Skoro nie mówisz (piszesz) że ma jeździć z tekturą, to po kiedy wyjeżdżasz z tym w temacie o słabym grzaniu w kabinie, i na dodatek na forum dotyczącym civiców?
Nie wiem czy juz ktos pisał są 3 strony i szczerze nie chce mi sie czytac ale sprawdz filtr kabinowy moze liscie blokują przeplyw bo zaraz za filtrem jest nagrzewnica.
Nie wiem czy juz ktos pisał są 3 strony i szczerze nie chce mi sie czytac ale sprawdz filtr kabinowy moze liscie blokują przeplyw bo zaraz za filtrem jest nagrzewnica.
Ale pierwszy post przeczytać możesz, filtra kabinowego nie ma bo wyjęty. Ja nadal sugeruję sprawdzić szczelność tych kanałów powietrznych.
Chyba trzeba dać spokój ten typ tak mam w Accord 2005 też szalu nie robi z grzaniem przy -25 po nocy. Dziś sprawdziłem patent z ,,tektura,, i powiem że przy -10 po ok po kilometrze zaczęła dość szybko podnosić się temperatura oczywiście z zamkniętą nagrzewnicą czyli cos daje najlepiej żeby nie przylegała do chłodnicy zostawić trochę miejsca, ale to tylko na dużo mrozy bo jak zrobi się cieplej tekrurka może zawilgotniec i pozatykac kanaliki.
Myślę że każdy (doraźny) patent jest dobry, żeby (doraźnie) zaradzić problemom.
Gdybym musiał wyciągnąć auto z błota i nie miał homologowanej linki, użyłbym nawet krowiego łańcucha ;)
Zamiast tektury można wsadzić "sztuczną dyktę", pleksi lub coś podobnego.
Nie pomoże - wyrzucić. Pomoże - skorzystać (i wyrzucić gdy będzie cieplej)
Skoro nie mówisz (piszesz) że ma jeździć z tekturą, to po kiedy wyjeżdżasz z tym w temacie o słabym grzaniu w kabinie, i na dodatek na forum dotyczącym civiców?
Poluzuj gumke :D skoro nie umiesz czytać ze zrozumieniem to po co się udzielasz? :) akurat niedogrzany silnik ma bardzo duże znaczenie w grzaniu w kabinie.
Poluzuj gumke :D skoro nie umiesz czytać ze zrozumieniem to po co się udzielasz? :) akurat niedogrzany silnik ma bardzo duże znaczenie w grzaniu w kabinie.
Zgadza się :) przy tak dużych mrozach jakie przynajmniej były u mnie to wszystkie sposoby są pomocne w tych samochodach i powiem że jest poprawa szybciej dogrzany silnik szybsze nagrzanie nagrzewnicy...
Warto też dodać, że kabina najlepiej nagrzewa się z nadmuchem na nogi i trochę na kratki. Na szybę dmuchamy tylko w celu odszronienia.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.