PDA

Zobacz pełną wersję : Civic 2013 2.2diesel problem z zamkiem/check engine



Tobby
04-01-17, 18:56
Witam.

Pacjent to Civ 13' 2.2 diesel przejechane 118.000km.

Od jakiegos czasu w momencie skretu w prawo zaczela zapalac sie kontrolka otwartych drzwi kierowcy, czasami bardzo regularnie, innym razem kilka dni spokoju. Problem nasilal sie po umyciu auta.
Sprawdzalem dokladnie wszedzie sucho, woda do srodka nie ''wali'', gumowy bolec w drzwiach mozna regulowac, wysunalem go bardziej i jakis czas byl spokoj, ale ostatnio znowu, non stop kontrolka otwartych drzwi, do tego ten dzwiek, szlag trafial.

Samochod postawilem na podjazd ostatniego grudnia, dzis postanowilem tam zajrzec. Przyszedlem, auto odpalilo bez zajakniecia, ale.... pojawil sie CHECK ENGINE, zdziwilem sie poniewaz auto chodzi jak zegarek, o co moze chodzic, zamknalem drzwi, centralka i .... zonk. Auto nie chce sie zamknac zadnym z dwoch kluczykow. Stoi otwarte.
Brak reakcji na kluczyk. Odpala normalnie z kazdego klucza, jednak nie zamyka sie, pracuje normalnie no i ten CHECK tak nagle.

Jeszcze malo tego, powiedzialem swojej drugiej polowce,ze ide pogrzebac w tych drzwiach i co? Nawet sie nie doktnalem,auto nie dosc,ze sie nie zamyka to jeszcze ''check'' sie pali:mad::p
No bedzie,ze cos popsulem jak nic:mad:

EDIT:

Odpalilem auto, wyjechalem na ulice. Nacisnalem na hamulec, kontrolka uchylonych drzwi znika, komputer pokazuje... otwarta klape. Ale ona jest zatrzasnieta, otwieram, zamykam, zamek trzyma.

Jade dalej CHECK sie swieci, klapa swieci, juz jestem wk....ony,ale dobra mysle sobie DPF? Ostatnio spalanie wg. kompa auta wzrasta, o blisko 0.5l na srednim zuzyciu,poza tym, nie wiem czy mi sie wydaje,czy jestem przewrazliwiony,ale na postoju chyba czuje palwo... Ruszam, przejechalem z 3-4km zapalila sie kontrolka DPF, kontroli trakcji oraz wspomagania kierownicy.

Rece mi opadly. Wrocilem wlasnie pod dom, jakies pomysly?

Jakies pomysly?

Z gory dziekuje. Pozdrawiam.

EDIT 2:

odpalilem teraz i wjechalem na podworko, oprocz ''CHECK ENGINE'' oraz otwartej klapy nic sie nie swieci, auto otwiera sie z pilota,ale nie zamyka, jedynie ''recznie''

moze to jakis problem z elektryka? Slabe aku raczej nie bo odpala bardzo dobrze,jakis pomysl?

Jutro chce odwiedzic serwis Hondy,ale meczy mnie to...

wywialwawa
05-01-17, 03:01
Raczej uszkodzony zamek. A co do check a, to podpiac kompa wypada lub interfejs diagnostyczny. Z czytać błędy i bedzie wiadomo czego szukać.

Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

Tobby
05-01-17, 13:15
o 16:00 wizyta w serwisie, bedzie wiadomo co ja boli.

Tobby
05-01-17, 19:44
Wrocilem do domu, sytuacja wyglada tak.

Auto Po odpaleniu jak pisalem ma napiecie 12.3-12.4v, jak zapale swiatla 14.2-14.4v,
Nacisniecie guzika ECO nic nie zmienia.

Podpiecie pod komputer wykazalo bledy:

P0504 - brake light switch/pedal position sensor
P16A3 - Engine control unit, internal falut

z historii:
Multifunction (central body -EPS(electrical power steering motor))
8501 - unkown fault code


obciazenie alternatora na poziomie 27% przy wlaczonej klimatyzacji, awaryjnych, ladowanie 12.2-12.3v, przy wlaczonych swiatlach wartosci spadaja do 17-18% obciazenia, a napiecie wzrasta do 14.4v bez roznicy czy chodzi klimatyzacja, swiatla drogowe, awaryjne, wszystko, bez roznicy.

Teraz tak, po skasowaniu bledow przez moment spokoj, jednak caly czas swieci sie na zegarach ikonka auta z otwartymi drzwiami. Zamek w klapie pracuje prawidlowo, wszystkie ledy tez, stop, dziala, wszystko sprawdzone, zadnego zwarcia tam nie ma.

sensor polozenia pedalu hamulca ma dwie sekcje A i B, sekcja A dziala poprawnie (ON), sekcja B caly czas OFF.
Po wypieciu tego sensora, na sekcji B skacze napiecie,bez niego zniknely wszystkie bledy, check system, otwarte drzwi, itd, auto pracowalo dluzszy czas, nic sie nie dzialo. Jedyny minus to brak swiatel stop wink.gif Samochod zaczal zamykac sie z pilota oraz otwierac.
Po wpieciu sensoru ponownie i skasowaniu bledow zrobilem okolo 50km, ikonka auta z otwartymi drzwiami zniknela, ten blad poki co zniknal, jednak swieci sie CHECK SYSTEM, a po przejechaniu okolo 10km znowu wspomaganie, tracja,dpf no i auto przestalo zamykac sie z

niestety dzis serwis juz nie pracowal i nie mozna bylo kupic tego elementu.


OT: Pan w serwisie na prosbe o kod do radia (jak wyzej pisalem nie posiadam go, nie ma go nigdzie, nawet na fakturze zakupu) stwierdzil,ze Honda nie koduje,wiec dlaczego chce ode mnie 4 cyfrowy kod? dry.gif rolleyes.gif po chwili namyslu,cos pogrzebal i rzucil niemala kwota za kod ktory moga mi sciagnac z centrali

piter7766
05-01-17, 20:30
po chwili namyslu,cos pogrzebal i rzucil niemala kwota za kod ktory moga mi sciagnac z centrali

Mogę się założyć, że w cywilizowanym kraju podali by Ci kod od ręki za darmo i jeszcze przeprosili za to że się fatygowałeś zapytać :) Ale w naszym kraju dilerzy robią łaskę ,że Ci sprzedadzą auto ,Honda olewa klienta niestety :(

Tobby
07-01-17, 23:39
Zrobione. Temat mozna zamknac. Dziekuje.

damian1974
08-01-17, 00:52
Nie martw się mam tak samo jak Ty


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Marcin_
09-01-17, 11:20
Też to przerabiałem jakiś czas temu. Też był problem z ładowaniem, chyba szczotki się zawiesiły w alternatorze, bo problem sam się rozwiązał.

Tobby
08-05-17, 17:05
Niestety nie szczotki, te auta maja poprostu wade fabryczna, spotkalem kilkanascie takich przypadkow w 9gen, niestety przy dluzszej eksplatacji problem sie nasila,ale jest do rozwiazania, jak juz sie wpadnie na trop to naprawa jest prosta, serwisy i elektronicy chca pchac lapy w ECU, a tak naprawde wina lezy zupelnie gdzie indziej. Szkoda, po Hondzie sie tego nie spodziewalem. Kupilem Civika 2.2 o myslalem,ze naprawde fajny motor, przestronne wnetrze, nie oklepane jak VAG, a jednak ten model ma powazna bolaczke. Nie sa te auta zbyt popularne wiec widze na forum malo problemow, no, ale poczekam na wysyp pechowcow :)

raczas
08-05-17, 17:15
To opisz ta wadę proszę dla potomnych bo na razie ten temat nic nie wnosi niestety :cool:

Tobby
08-05-17, 17:22
Jak zauwaze podobny problem u kogos to napisze, jeden uzytkownik mial to samo, zwrocil sie do mnie na PW, odpisalem.
Nie widac niestety zainteresowania technicznymi problemami tutaj, szkoda....

raczas
08-05-17, 17:23
Jak chcesz ale nie wiem po co taka tajemnica ale spoko