Zobacz pełną wersję : Pulsowanie kontrolki ładowania, 1.4 i-Dsi
Witam wszystkich bardzo serdecznie :) Posiadam Hondę Jazz z silnikiem 1.4 i-Dsi (taki sam jak w Civic'u). Jako że Jazzami jeżdżą same kobiety i raczej nie udzielają się na forach (których o modelu Jazz jest jak na lekarstwo) postanowiłem opisać mój problem na forum Civica w którym jest montowany taki sam silnik. Problem jak w temacie, podczas pracy silnika delikatnie pulsuje kontrolka ładowania. Nagrałem film, żeby to zobrazować:
https://youtu.be/b-UIAs2zMG4
Pasek wielorowkowy wymieniony, napięty prawidłowo. Połączenia masowe wyczyszczone. Ładowanie 14,2V, po jakimś czasie powoli wzrasta do 14,3V, więc według większości książek/poradników/instrukcji mieści się w normie. Gdzie szukać przyczyny? Co mógłbym jeszcze zrobić bez demontażu alternatora (zima, kiepskie warunki na grubsze naprawy)? Będę wdzięczny za wszelakie podpowiedzi :)
A ile lat ma ten aku? Może padnięty już jest?
Ja na telefonie w ogóle tej kontrolki nie widzę:).
Jeśli nikt nic nie podpowie to po pierwsze spróbowałbym się dowiedzieć, czy kontrolka działa jak w starszej motoryzacji, tzn. jest "wpięta" w układ ładowania (i wtedy faktycznie coś jest nie tak) czy też jak w nowszych autach zapala ją i gasi komputer (w tym wypadku w ogóle bym się tym nie przejmował, ładowanie może być sprawne w 100%, a komputer wie tylko to co widzi, a może widzieć źle). Musiałbyś spróbować poszukać serwisówki w internecie, jeśli jest dostępna i spojrzeć na schemat.
A ile lat ma ten aku? Może padnięty już jest?
Akumulator wygląda na sprawny, ma oczko informujące o stanie które jest zielone cały czas (czy to zima, czy lato). Nie wiem dokładnie ile ma lat, gdyż był w samochodzie jak go kupiłem i nic nie zmieniałem od zakupu. Firma Eurostart, jeśli to ważne.
@delek
Odnośnie serwisówki to mam do niej dostęp, kontrolka ładowania jest wpięta tak jak na poniższym zdjęciu:
http://images83.fotosik.pl/268/04092525168c89e9.jpg
Wygląda na to, że jest to ta prostsza wersja kontroli ładowania. Z ładowaniem problemów nie mam, odpalam nawet po tygodniowym postoju od strzała, czy świeci słońce czy pizga mrozem. Jednak święta już minęły, czas zacząć pozbywać się choinek i chciałem zacząć od tej z deski rozdzielczej :)
W serwisówce dla Civica z silnikiem L13A jest opis usuwania usterek obwodu kontrolki układu ładowania;
http://www.trafo.za.pl/honda/serwisowka/L00/HTML/30/SMG6E30A14100016802FALT00.HTML
Może by było warto przećwiczyć ten test?
Niestety w Jazzie nie ma czegoś takiego jak diagnostyka wskaźników, żadne kombinacje z włączaniem świateł itp nie uruchamiają żadnej diagnostyki.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.